Sairastan skitsofreniaa, haluatko kysyä jotain?
Olen 22v ja skitsofrenia diagnosoitiin ollessani 18v. Mitä haluatte tietää?
Kommentit (44)
Onko lääkitys kunnossa? Pysyykö oireet sillä poissa kokonaan vai osittain? Pystytkö opiskelemaan/käymään töissä?
Millaista arkeesi on? Millainen itse olet? Mistä pidät? :)
Olen ymmärtänyt että harhat ovat todella todentuntuisia. Onko ?
Mua vainosi naapurin paranoidinen skitsofreenikko (mun tekemä diagnoosi) ja sen syytökset oli todella mielipuolisia.
Pysyvätkö oireesi poissa lääkityksellä vai onko oireita lääkityksestä huolimatta?
Pystyykö puhumaan asiasta avoimesti lähipiirillesi? Vai koetko sairaudesta kertomisen liian vaikeaksi mahdollisten ennakkoluulojen takia?
Vierailija kirjoitti:
Onko lääkitys kunnossa? Pysyykö oireet sillä poissa kokonaan vai osittain? Pystytkö opiskelemaan/käymään töissä?
On se kunnossa! Oireet poissa kokonaan kiitos sähköhoidon ja leponexin. Tällä hetkellä opiskelen aikuislukiossa, yksi kurssi per jakso.
AP
Vierailija kirjoitti:
Millaista arkeesi on? Millainen itse olet? Mistä pidät? :)
Käyn koulussa ja olen koirani kanssa. Luen ja kuuntelen musiikkia.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On se kunnossa! Oireet poissa kokonaan kiitos sähköhoidon ja leponexin. Tällä hetkellä opiskelen aikuislukiossa, yksi kurssi per jakso.
AP
Trolli, ei skizzophreniaa hoideta millään sähköhoidoilla
Vierailija kirjoitti:
Olen ymmärtänyt että harhat ovat todella todentuntuisia. Onko ?
Mua vainosi naapurin paranoidinen skitsofreenikko (mun tekemä diagnoosi) ja sen syytökset oli todella mielipuolisia.
Kyllä ne todelta tuntuu kun on psykoosissa. Harhat ymmärtää harhoiksi vasta jälkikäteen
Ap
Tiedostatko itse kun 'episodi' (anteeksi en tiedä miksi tuota kutsutaan) on tuloillaan ja onko jotain varoitusmerkkejä mistä tiedät että kohta mennään?
Vierailija kirjoitti:
Pysyvätkö oireesi poissa lääkityksellä vai onko oireita lääkityksestä huolimatta?
Viimeksi oireita oli joulukuussa kiitos koulusta johtuneen stressin
Sen jälkeen ei ole ollut.
Ap
Kuulitko ääniä ennen lääkitystäsi? Mitä ne sanoi?
Montako kertaa olet kokenut psykoosin sairaalahoitoineen? Jos olet kokenut psykoosin useammin kuin kerran niin uusiutuiko se vaan yllättäen vai tapahtuiko ennen sitä jotain stressaavaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP
Trolli, ei skizzophreniaa hoideta millään sähköhoidoilla
ECT is a treatment for schizophrenia that's used when other medications and therapies have not worked. It involves sending a mild electrical current through the brain to alter nervous system activity. While ECT is a short procedure, treatment involves several weekly sessions for around 4 to 6 weeks.
Diagnoosini jälkeen alkoi vastustamaton tarve äänestää vihreitä
AP
Vierailija kirjoitti:
Pystyykö puhumaan asiasta avoimesti lähipiirillesi? Vai koetko sairaudesta kertomisen liian vaikeaksi mahdollisten ennakkoluulojen takia?
Pystyn puhumaan ja kiitos läheisteni tuen olen hyvässä kunnossa.
Ap
Mee hoitoon!