Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...
Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.
Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.
Kommentit (19264)
Vierailija kirjoitti:
Minkä ikäiselle voi mielestänne ostaa hajuveden lahjaksi? Kummityttöni täyttää piakkoin 13 v. ja olen miettinyt ostavani hänelle jonkin nuorelle sopivan tuoksun. Sain itse ensimmäisen oman hajuveteni ollessani ehkä 11-12 v. Se oli laivalta ostettu Versacen Red Jeans, jonka halusin palavasti. Samanikäisillä kavereilla oli esim. Sambaa ja Yves Rocherin ja Body Shopin tuoksuja. Oma hajuvesi oli kova juttu, ja niihin liittyy paljon muistoja. Oli kiva suihkauttaa jotain koulun diskoihin tai silloin kun lähdettiin jonnekin.
Tuoksut joita olen katsellut ovat mm. Marc Jacobsilta ja Escadalta. En halua ostaa mitään halpaa ja synteettiselle lemuavaa imelää teinihajustetta, mutten myöskään mitään kallista niche-tuotettakaan.
tuon ikäisenä mä olin ikionnellinen aquolinan pink sugarista. ei hajunenä ole vielä niin kehittynyt kuin nyt.
Vierailija kirjoitti:
Mites nuorelle miehelle toy boy maschino?
Annoin kummipojalle lahjaksi Gaultierin Kokoricon. Piti siitä kovasti.
Vierailija kirjoitti:
^Oi, Orchidee! Sain sukulaiseltani leikkeihini minipullot sekä perusversiosta (keltaoranssi) että Nuit'sta (tummansininen). Niissä oli hiukan tuoksua jäljellä. Olin tosi nuori, olinkohan edes vielä koulussa silloin. Se oranssi taitaa olla vieläkin jossain tavaroissani vanhempieni luona, mutta tummansininen katosi jonnekin. Tuoksusta en muista oikein mitään. Taisi olla aika makea? Muistaako joku millainen Nuit oli?
Haluaisin ostaa pullon, vaikka tyhjänkin, ihan vain nostalgiseksi kylppärin koristeeksi.
Nuit d'Orchidee oli mun mielestäni pieni pettymys - tykkäsin teininä Orchideesta (sellainen kukkaistuoksu joka kuitenkaan ei ollut sillai... kukkaismainen? eikä myöskään liian makea, kuten moni ysärituoksu oli) ja toivoin, että tuo "iltaversio" olisi ollut yhtä hyvä. Ei se kuitenkaan ollut. Vähän tunkkainen.
Olin varmaan ainoa 90-luvun yläastelainen/lukiolainen tyttö, jolla ei ollut ainuttakaan vaniljatuoksua. :D Mä käytin Orchideeta, Body Shopin "Oceanus" -tuoksuöljyä (sellainen raikas sitrustuoksu) ja sitten sitä Diorin "Tendre Poison"'ia kun tienasin kesätöissä sen verran rahaa että kehtasin ostaa yhden pullon (jossa pitäisi olla vaniljaa jossain piilossa mutta mun ihollani ei ainakaan sitä aistinut).
Ei mikään ihme, että ei käynyt flaksi - myöhemmin opin, että miehet tykkäävät nimenomaan vaniljan tuoksusta! :D
No niin. Olen testannut uusimpia näytteitä.
Keiko Mecherin Patchoulissime tuoksui nenääni yllättäen... Miller Harisin Terre d'irisiltä. Outoa, sillä Patchoulissimessa ei mainita iiriksen tuoksua ollenkaan. Ruusua en siinä haistanut, toisin kuin monet Fragrantican ihmiset. Terre di'iris on kyllä ihana tuoksu, samoin Patchoulissime. En ole ihan varma tuntuuko se juuri nyt omalta.
Mecherin Oliban miellyttää enemmän. Kestää todella pitkään iholla. En osaa eritellä nuotteja varsinaisesti, mutta tässä on ihanaa lämpöä ja vähän kukkaisuutta, ehkä sitten sitä ruusua.
Maitre Gantier et Parfumeurin Ambre Precieux miellytti, ja tuoksu on toooodella kestävä iholla Klassinen ambra. Sen sijaan Ambre dorésta en niin välittänyt; siinä on oud-nuotti, joka omaan nenääni tuoksuu lähinnä savuiselta. Ei paha, mutta ei ihan omanlaiseni hajuvesi. Dry-down (anteeksi, en muista näitä termejä suomeksi) on makeampi ja oikein miellyttävä.
Vertailussa Ambre precieux menee mahdollisesti ostoslistalle, Ambre doré sen sijaan ei. Keiko Mecherin Oliban... ehkä. N50
Nyt muuten äkkiä tajusin, miksi tykkään Diorin "Miss Dior Chérie" -tuoksusta (siitä ekasta versiosta). Muut kasarilapset ehkä muistavat tämän parfyymi-Barbien, jolla oli oikea hajuvesipullo mukanaan: https://i.pinimg.com/originals/10/b0/c4/10b0c45fc23d85ac2cc84cf1a266add…
Se hajuvesi tuoksui aika paljon samalta, kuin tuo Diorin tuoksu!
(Mulla itselläni ei ollut tuota Barbieta, mutta yhdellä kaverilla oli.)
Kannattaa käydä kurkkaamassa huutonettiä. Siellä on myytävänä näytteitä ja parfyymejä esim. Diorin, Yves Rocherin, Guerlainin ja monen muun tuotteita. Itse tarkistin HH: ja Tokmannin sivuilta myös niiden tarjonnan ja hinnat, etten maksa käytetystä enemmän kuin uudesta. Ostin muutaman erikoisen tuoksun ja yhden vintagen. Nyt vain odottelen taas kerran. Olen jo konkurssissa tämän hulluuden kanssa, mutta tuoksunpa ainakin hyvältä. 😂
Nuuskin eilen joskus Notinolta tilaamiani näytteitä, joiden joukossa oli myös Revlonin Charlie Blue.
Mulla tuo hajuvesimaku tuppaa olemaan hyvin retro mutta lienenkö saanut näytteet kesäaikaan, koska ensimmäinen haistelu ei ollut tehnyt minkäänlaista vaikutusta. Nyt talviaikaan vaikutelma olikin ihan toinen: sehän on aivan upea tuoksu silleen hyvin vintagella tavalla.
Fragrantica mainitsee tuoksun osia useammankin - mut mun nenään se on lähinnä pelargoniaa ja oakmossia (onko tolle suomennosta?). Nykyään tuota ei määriteltäisi kovinkaan nuorekkaaksi tuoksuksi. Siksi onkin hupaisaa, kun tietää mikä hitti se on aikanaan ollut nuorten keskuudessa.
Se on nykymittapuulla hyvinkin maskuliininen - ehdottomasti unisex siis. Mielestäni hyvin seksikäs - mutta ei silleen animalistisella - vaan pikemminkin maanläheisellä tavalla. Muistuttaa ehkä hiukan Cliniquen Aromatics Elixiriä - joka toki on paljon kompleksisempi tuoksu.
Panin sit tuhlaten 3,90€ tilaamalla sitä sadan millin pullon 😄
Täytyy varmaan myöhemmin testailla muitakin Charlien värejä. Ihan mielenkiintoisia kommentteja Fragranticassa niistä...ja eipä putoa korkealta, jos tuoksu osoittautuukin hutiksi.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa käydä kurkkaamassa huutonettiä. Siellä on myytävänä näytteitä ja parfyymejä esim. Diorin, Yves Rocherin, Guerlainin ja monen muun tuotteita. Itse tarkistin HH: ja Tokmannin sivuilta myös niiden tarjonnan ja hinnat, etten maksa käytetystä enemmän kuin uudesta. Ostin muutaman erikoisen tuoksun ja yhden vintagen. Nyt vain odottelen taas kerran. Olen jo konkurssissa tämän hulluuden kanssa, mutta tuoksunpa ainakin hyvältä. 😂
Niin kuin yhdessä sarjiksessa sanottiin: "Live fast. Love hard. Die young. Leave a good-smelling corpse behind." :D
Vierailija kirjoitti:
Täällä tänään päivän tuoksuna Hermes L'Ombre Des Merveilles, josta minulla on näyte.
Tämä on ihana. En ole ikinä haistanut samantapaista parfyymia. Tämä tuoksuu ihollani ihanalta saippualta, mieleen tulee joku iso valkoinen saippuapala lapsuudesta. Lisäksi joku lämmin mausteinen vivahde. Fragrantican mukaan nuotteina musta tee, suitsuke ja tonkapapu! Enpä siis tiedä, mikä tämä saippuamielikuva on.
En voi lakata haistelemasta rannettani. Tämä on ensimmäinen testaamani tuoksu, jota haluan koko pullollisen!
Mitähän kannattaisi lähteä testailemaan seuraavaksi, kun tämä miellyttää?
Testaa nyt ainakin koko Merveilles sarja. Se on kauttaaltaan laadukas ja hyvä, kivoja versioita on monta.
Tänään testissä By Kilian Intoxicated. Jokin kardemumman, kahvin ja kanelin yhdistelmässä tökki, ehkä liika kardemumma teki ähkyn olon perinteisellä 1 suihkauksellakin. Tuoksu oli häipynyt työpäivän aikana. Voisi toimia jonkin simppelin vaniljan kanssa, menee uusintakokeiluun.
Ihan huippuhyvä setti Fragrance Directissä, 7 kpl Pradan Infusion d'Iris 8ml flankereita hintaan 23 eur🙌🏻 Siellä oli myös toinen samanhintainen setti jossa La Femme ja La Femme L'eau 9ml tuoksuja 4 kpl.
https://www.fragrancedirect.co.uk/eu/prada-infusion-miniatures-set-0116…
Uskomattoman edullisia, kun kuitenkin ihan hyvän kokoisia. Laitoin kummatkin tilaukseen. Kaikki sokko-ostoksia, paitsi originaali La Femme, joka on hyvä, laadukas ja klassinen tuoksu.
Vierailija kirjoitti:
Osaisiko joku auttaa, kun vuosien takainen hajuvesi jätti kovan ikävän: Valentinon V. Oli signature-tuoksuni niin kauan kuin sitä myytiin. Mikähän voisi olla tätä vastaava?
Tuolta löytyy:
https://www.tori.fi/uusimaa/Valentino_hajuvesi_90ml_edp_77297888.htm?sa…
Itselleni ihan vieras tuoksu, vaikka tykkäänkin monesta Valentinosta, erityisesti Valentinasta ja sen flankereistä, samoin Donna on ihana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osaisiko joku auttaa, kun vuosien takainen hajuvesi jätti kovan ikävän: Valentinon V. Oli signature-tuoksuni niin kauan kuin sitä myytiin. Mikähän voisi olla tätä vastaava?
Tuolta löytyy:
https://www.tori.fi/uusimaa/Valentino_hajuvesi_90ml_edp_77297888.htm?sa…Itselleni ihan vieras tuoksu, vaikka tykkäänkin monesta Valentinosta, erityisesti Valentinasta ja sen flankereistä, samoin Donna on ihana.
Tuon kehittäjä on näköjään Alberto Morillas, joka on tehnyt vaikka kuinka monta suosikkituoksuani:
https://www.fragrantica.com/noses/Alberto_Morillas.html
Vierailija kirjoitti:
Ihan huippuhyvä setti Fragrance Directissä, 7 kpl Pradan Infusion d'Iris 8ml flankereita hintaan 23 eur🙌🏻 Siellä oli myös toinen samanhintainen setti jossa La Femme ja La Femme L'eau 9ml tuoksuja 4 kpl.
https://www.fragrancedirect.co.uk/eu/prada-infusion-miniatures-set-0116…
Uskomattoman edullisia, kun kuitenkin ihan hyvän kokoisia. Laitoin kummatkin tilaukseen. Kaikki sokko-ostoksia, paitsi originaali La Femme, joka on hyvä, laadukas ja klassinen tuoksu.
Voi hyvät hyssykät! Olen kuolannut tuota Pradan tuoksua!
Kyselin muuten taannoin puuterimaisista tuoksuista ja joku suositteli Trussardin My Namea. Tilasin sen Hobby Hallista ja jopas oli täydellinen tuoksu! Kiitos suosituksesta! Aivan ihana! Tämä ei todellakaan ollut hutiostos!
Mulla kävi niin mun ensimmäisen Hobby Hall tilauksen kanssa, että sieltä tuli meili, jossa sanottiin että he eivät pysty luvattuun toimitusaikaan (2 vkoa), ja että ilmoitan jos haluan perua tilauksen. Pakettia ei ole edes lähetetty eikä tilausta ilmeisesti käsitelty vielä, vaikka tilasin reilut 2 vkoa sitten. Ei ollut mitään infoa milloin pystyisivät lähettämään.
Onko muille jotka ovat tilanneet tuolta käynyt näin? Ja oletteko peruneet, onko rahat tulleet takas tilille nopeasti? Ja jos ette ole peruneet, kuinka kauan tuotteiden tulossa on lopulta kestänyt? Tilauksessa harvinainen parfyymi, jonka haluaisin, mutta en tiedä pitäisikö nyt perua kuitenkin.
Mikähän olis raikas pehmeä tuoksu tyylikkäälle mummille?
Vierailija kirjoitti:
Mikähän olis raikas pehmeä tuoksu tyylikkäälle mummille?
Raikas ja pehmeä ovat aika pitkälti toistensa vastakohdat. Mistä olet aiemmin pitänyt?
Vierailija kirjoitti:
Mulla kävi niin mun ensimmäisen Hobby Hall tilauksen kanssa, että sieltä tuli meili, jossa sanottiin että he eivät pysty luvattuun toimitusaikaan (2 vkoa), ja että ilmoitan jos haluan perua tilauksen. Pakettia ei ole edes lähetetty eikä tilausta ilmeisesti käsitelty vielä, vaikka tilasin reilut 2 vkoa sitten. Ei ollut mitään infoa milloin pystyisivät lähettämään.
Onko muille jotka ovat tilanneet tuolta käynyt näin? Ja oletteko peruneet, onko rahat tulleet takas tilille nopeasti? Ja jos ette ole peruneet, kuinka kauan tuotteiden tulossa on lopulta kestänyt? Tilauksessa harvinainen parfyymi, jonka haluaisin, mutta en tiedä pitäisikö nyt perua kuitenkin.
Minulle tuli eilen ihan samanlainen ilmoitus pari viikkoa sitten tekemääni tilaukseen. Olen tilannut Hobby Hallilta kerran aikaisemmin ja silloin se tuli ilmoitetun toimitusajan puitteissa (taisi tulla pari päivää etukäteen). Itse ajattelin rauhassa odottaa, ymmärtäähän sen, että nyt on ruuhkaa (joulu + korona).
Tilasin HH:lta 4.12. ja 16.12. ilmoittivat, että tilaus on tulossa. Nyt posti ilmoittaa, että 22.12. on arvioitu saapumisaika. Katsotaan.
https://www.tori.fi/koko_suomi?q=Ispahan&cg=0&w=3&xtatc=INT-166