Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...

tuoksupulloja keräilevä
30.08.2019 |

Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.

Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.

Kommentit (19263)

Vierailija
2461/19263 |
17.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmille kyselijöille: harvemmin osuu oikeaan jos ostaa tuoksun jollekin muulle, tai itselleen pelkän kuvauksen perusteella. Tilatkaa vaikka setti testereitä ja itse tehty lahjakortti "saat valita yhden näistä" mukaan, jolloin toivottavasti joku testatuista miellyttää. Sokkona on muutaman prosentin mahdollisuus onnistua.

Vierailija
2462/19263 |
17.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Molemmille kyselijöille: harvemmin osuu oikeaan jos ostaa tuoksun jollekin muulle, tai itselleen pelkän kuvauksen perusteella. Tilatkaa vaikka setti testereitä ja itse tehty lahjakortti "saat valita yhden näistä" mukaan, jolloin toivottavasti joku testatuista miellyttää. Sokkona on muutaman prosentin mahdollisuus onnistua.

Ostan tuoksut kyllä aina liikkeestä, testaamisen jälkeen. Halusin vain kysellä teiltä kokemuksia. Oisko jollain?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2463/19263 |
17.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuoksujen maailma on valtava ja nykyään on helppo etsiä netistä oman maun mukaisia tuoksija esim Fragrantica sivuston avulla ja etsiä vaan tietoa.

Osavanhemmista klassikkotuoksuista on hyvinkin kuivia, vihreitä tai muuten vain poikkeavat tästä nykymakeasta kukkaishedelmäisestä mainstreamista. Estee Lauder on yksi nimi jolla on persoonallisia klassikkoja. Chypretuoksuperheen tuoksut ovat usein juuri noita androgyynimpiä ja erikoisempia. Taisi olla kulta -aika 50-70 luvuilla.

Chypretuoksujen perheestä löytyy mulle rakkaimmat tuoksut: Chanel N°19, Jacomon Silences, Paco Rabannen Calandre, Jean-Louis Scherrer...joita kaikkia Fragrantica ei tosin tunnusta chypreiksi, mutta mä olen oikeassa ja se väärässä.

Ovat tosiaan sieltä 60-luvun lopulta ja 70-luvulta nuokin.

Upeita kaikki nuo sun suosikit. Jos tekisi mieli jotain samassa linjassa mutta nykypäivänä tehty niin ainakin Chloe Nomad ja Balenciaga Paris saattaisi viedä sydämen. Ehkä myös Bottega Veneta.

Vierailija
2464/19263 |
17.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei tuoksutietäjät! Haluaisin ostaa miehelleni joululahjaksi tuoksun. Hän pitää merellisistä elementeistä.

Olen selaillut Fragranticaa, ja moni tuntuu liputtavan Bvlgarin Aqvaa Atlatique'ta ja Aqva Marinea. Ennen kuin lähden kaupoille, haluaisin kuulla onko jollakulla kokemusta näistä, tai ehdottaa jotain muuta merellistä tuoksua? 

Olen vilkuillut myös James Heeleyn Sel Marinea, mutta se ei kuulemma säily kovin kauaa iholla, ja koska kyseessä on melkoisen hintava tuote, en haluaisi investoida sellaiseen.

Vinkkaan mielelläni että jos löydät originaalin ihan vaan "Bvlgari Aqva" niin hanki se, se pesee kyllä Atlantiquen ja Marinen joissa on aika hurjat kaikkein viimeaikaisimpien trendien vibat. Se originaali on edelleen tuotannossa.

Vierailija
2465/19263 |
17.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites nuorelle miehelle toy boy maschino?

Vierailija
2466/19263 |
17.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään tuoksuttelin Guerlainin Meteorites -tuoksua. Minulla on tuoksun synnyn ns. ensituote, eli puuterihelmet. Ne tuoksuvat juuri samalta, kuin tuo edt. Alku on todella puuterinen ja makea, mutta tasoittuu todella miellyttäväksi, joskin makeahkoksi pohjatuoksuksi. Sopii kyllä mielestäni kaikkiin vuodenaikoihin ja noiden puuterihelmien tuoksun innostamana ajauduin ko. tuoksun "huumaan".

Vierailija
2467/19263 |
17.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei hajuvesitietäjät!

Onpas täällä viehkeä ja asiantunteva ketju. Haluaisin kysyä itsekin vähän tuoksuasiaa teiltä... Olen aika kokematon hajuvesien kanssa, vuosien varrella olen käyttänyt joitain aika perus tuoksuja (esim. Bossilta ja Calvin Clainilta.) Vähän makeaa ja vähän raikasta, siis muutamaa eri tuoksua. Pidän kuitenkin hitusen enemmän lämpöisestä ja mystisestä tuoksusta kuin "suihkunraikkaasta", vaikka vaihtelu virkistää.

Ajauduin tekemään testin mikä hajuvesi sopisi minulle... Ja sain tulokseksi : Valentino Donna , Born in Rima EdP. Onko täällä kokemuksia kyseisestä hajuvedestä, millainen se on??

Katsoin hintaa netistä, jos laittaisin vaikka testiin. On yli 70€, joka tällä hetkellä tuntuu liian kalliilta. Olisiko kellään ideoita halvemmista, mutta vastaavista tuoksuista?

Kiitos jo etukäteen vastaajille!

Huutiksesta ja Torista saat hankittua halvemmalla. Saattaisi löytyä myös näytteenä, jos et sokkona halua ostaa. Olin näkevinäni.

Vierailija
2468/19263 |
17.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei hajuvesitietäjät!

Onpas täällä viehkeä ja asiantunteva ketju. Haluaisin kysyä itsekin vähän tuoksuasiaa teiltä... Olen aika kokematon hajuvesien kanssa, vuosien varrella olen käyttänyt joitain aika perus tuoksuja (esim. Bossilta ja Calvin Clainilta.) Vähän makeaa ja vähän raikasta, siis muutamaa eri tuoksua. Pidän kuitenkin hitusen enemmän lämpöisestä ja mystisestä tuoksusta kuin "suihkunraikkaasta", vaikka vaihtelu virkistää.

Ajauduin tekemään testin mikä hajuvesi sopisi minulle... Ja sain tulokseksi : Valentino Donna , Born in Rima EdP. Onko täällä kokemuksia kyseisestä hajuvedestä, millainen se on??

Katsoin hintaa netistä, jos laittaisin vaikka testiin. On yli 70€, joka tällä hetkellä tuntuu liian kalliilta. Olisiko kellään ideoita halvemmista, mutta vastaavista tuoksuista?

Minusta tuo Valentinon Donna Born in Roma on ihan hyvä tuoksu. Kestää iholla pitkään, kaunis pullo ja hyvin naisellinen. Siinä ei kuitenkaan ole mitään erikoista ja toisista erottuvaa. Edustaa tämän hetken trendiä, samantapaisia on kauppojen hyllyt pullollaan.

Vierailija
2469/19263 |
17.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hei hajuvesitietäjät!

Minusta tuo Valentinon Donna Born in Roma on ihan hyvä tuoksu. Kestää iholla pitkään, kaunis pullo ja hyvin naisellinen. Siinä ei kuitenkaan ole mitään erikoista ja toisista erottuvaa. Edustaa tämän hetken trendiä, samantapaisia on kauppojen hyllyt pullollaan.

Tuoksua tuntematta, eikö noiden testien tulos ole aina joku sillä hetkellä pinnalla oleva tuoksu, muutamasta vaihtoehdosta? Siltä se ainakin tuntuu näin outojen ja eriskummallisten ystävänä. Ei liian erikoisia, vaikeasti saatavia tai epäkaupallisia tuloksia auta suositella kenellekään, tulee pian kuluttajalle  turhauma.

Vierailija
2470/19263 |
17.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Apua, miksi löysinkään tämän ketjun. Olen pärjännyt parilla tuoksulla vuosikausia, mutta nyt tuli hinku kokeilla uusia.

Mutta kertokaa onko vika minussa vai nykytuoksuissa, kun kaikki tuntuvat tuoksuvan samalta ja toisaalta, iholle jäävä tuoksu näin vaihdevuosien kynnyksellä tuntuu vähintään joka toisessa olevan pistävän kissanpissamainen tai makeahkon äitelä kissanpissa? Onko vika ihossa, muuttuneessa hormoneissa, hajuaistin herkistymisessä vai onko tuoksupohja kaikissa sama? En halua jämähtää kasarituoksuihin mutta näistä uusista (keskihintaiset perustuoksut) tuntuu olevan vaikea löytää vähemmän makeita. Äääh.

Tuoksujen maailma on valtava ja nykyään on helppo etsiä netistä oman maun mukaisia tuoksija esim Fragrantica sivuston avulla ja etsiä vaan tietoa.

Osavanhemmista klassikkotuoksuista on hyvinkin kuivia, vihreitä tai muuten vain poikkeavat tästä nykymakeasta kukkaishedelmäisestä mainstreamista. Estee Lauder on yksi nimi jolla on persoonallisia klassikkoja. Chypretuoksuperheen tuoksut ovat usein juuri noita androgyynimpiä ja erikoisempia. Taisi olla kulta -aika 50-70 luvuilla.

Olen jo käynyt useasti Fragranticassa eli näkyy olevan menoa meikäläisellä:). Kokeilu on kuitenkin melkein ainoa millä saa selville sen, miten tuoksu lopulta iholla käyttäytyy. Lauderin 5th avenuea on pikkupullo ja senkin jälkituoksu ällöttää nykyään, eli taitaa olla nenän vika kun peili on vino:). Red Dooria oli äidillä ja suihkuttelin teininä runsaasti, aikansa tuoksu. Pleasuresia sain aikoinaan ystävältä lahjaksi ja pidin sitä hieman liian perhetyttömäisenä itselleni tuolloin, mutta muistaakseni laadukas kevyt tuoksu, voisi kokeilla. Diorin kielontuoksuinen Diorissimo vaatisi samoin ehkä jonkun syvemmän tuoksun kaveriksi, mutta on ainakin puhdas ja miellyttävä. Kevyitä kivoja tuoksuja on helpompi löytää omilla sekavilla spekseilläni kuin syvää, kirkasta mutta ei-makeaa iltatuoksua (jossa kuitenkin voisi olla alussa jokin hedelmäinen elementti apua näitä vaatimuksia).

Itse en pääse kyllä fragrantican arvioista oikein perille, ellen sitten tiedä jotain toista tuoksua, jota pidetään samankaltaisena kuin jotain toista. On tullut tehtyä useampiakin täydellisiä huteja sen perusteella, että olen uskonut sivuston käyttäjien ylistäviä vuodatuksia jostain hajuvedestä, 

Itselleni on käynyt niin, olen ostanut tuoksun, josta pidän ja olen saanut kehujakin. Sitten olen lukenut fragrantican arvostelun, kuinka huono tuoksu on. Vähän siinä on huuli pyöreänä, että what?

Osaatko kertoa jonkun esimerkin? Mä luen niitä yleensä siksi, että saan jonkin käsityksen siitä, mikä nuoteista on hallitsevin - käytössä erityisesti näiden ongelmallisten nuottien, kuten ruusun, kistuksen ja tuberosan kanssa arpoessa. Osaan sitten valmistautua, kuten huomenna, jolloin testissä vielä yksi ELdOn ruusu, Rossy de Palma Eau de Protection. (En tosiaan suihkuta maton päällä enkä edes vartaloon.) Toisaalta se on hyvää huvia, jotkin kuvaukset vaan ovat riemukkaita, kuten Muscs Koublai Khanin tai Secretions Magnifiquesin kohdalla. Makuasiathan ovat kuitenkin makuasioita, kai?[/quote

Esim. Hermésin Un Jardin Sur Le Nil. Lempi”nenäni” J-C Ellena. Raikas ja hieman erikoinen tuoksu, joka ei miellytä kaikkia. Mutta niinhän se on tuoksujen kanssa.

Vierailija
2471/19263 |
17.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on Calvin Kleinin Contradiction ja pidän valtavasti, aluksi miehinen vivahdus, mutta sitten laskeutuu pehmeäksi tuoksuksi.

Ostin myös melkein ilmaisen La Riven In woman. Tuoksuu edelleen, kun aamulla laitoin. Ihana pehmeän vaniljainen tuoksu, melkein kuin jokin kakku. Hyvä tuoksu.

Toi "In Woman" on tosiaan dupe (alias kopiotuoksu) Armanin "Sì" -tuoksusta, ja erittäin hyvä sellainen. Itsellänikin se kesti iholla jopa yön yli. Eli jos "Sì" houkuttelisi muuten mutta ei hinnallaan, niin nyt saisi samankaltaista hyvin halvalla. (Käyn varmaan itse hakemassa tänään toisen pullon sitä, siinä on pariksi vuodeksi mulle kesätuoksu töihin. :D )

Toinen La Riven dupe, jota voisin suositella Tokmannin tämänhetkisestä tarjonnasta on "She Is Mine", jonka pitäisi olla toisinto YSL:n "Mon Paris" -tuoksusta. Mä en ole itse testaillut "Mon Paris" -hajuvettä, alkuperäistä "Paris" -tuoksua kyllä, mutta en ihan kamalasti tykännyt sen ruusuisuudesta. Dupen ostin mielenkiinnosta (ja kun halvalla sai), ja se on varsin miellyttävä - mun ihollani se muuttuu vähän leikatun ruohon tuoksuiseksi, kukat jäävät alle. Mukavan raikas ja kevyt. Jollain hassulla tavalla siitä huomaa, että esikuvana on Yvesin tuoksu. 

La Riven Queen of Life on hyvä dupe Lancomen LVEB:lle! Tosi samankaltainen ja kestävä. Muut kokeilemani La Rivet ovat olleet enemmän tai vähemmän pettymyksiä: Cute (Chloe), Touch of Woman (Black Opium), Cash (Lady Million). Eivät kauheita, mutten ole ihastunut. Mutta monta on vielä kokeilematta.

Vierailija
2472/19263 |
17.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Apua, miksi löysinkään tämän ketjun. Olen pärjännyt parilla tuoksulla vuosikausia, mutta nyt tuli hinku kokeilla uusia.

Mutta kertokaa onko vika minussa vai nykytuoksuissa, kun kaikki tuntuvat tuoksuvan samalta ja toisaalta, iholle jäävä tuoksu näin vaihdevuosien kynnyksellä tuntuu vähintään joka toisessa olevan pistävän kissanpissamainen tai makeahkon äitelä kissanpissa? Onko vika ihossa, muuttuneessa hormoneissa, hajuaistin herkistymisessä vai onko tuoksupohja kaikissa sama? En halua jämähtää kasarituoksuihin mutta näistä uusista (keskihintaiset perustuoksut) tuntuu olevan vaikea löytää vähemmän makeita. Äääh.

Olen jo käynyt useasti Fragranticassa eli näkyy olevan menoa meikäläisellä:). Kokeilu on kuitenkin melkein ainoa millä saa selville sen, miten tuoksu lopulta iholla käyttäytyy. Lauderin 5th avenuea on pikkupullo ja senkin jälkituoksu ällöttää nykyään, eli taitaa olla nenän vika kun peili on vino:). Red Dooria oli äidillä ja suihkuttelin teininä runsaasti, aikansa tuoksu. Pleasuresia sain aikoinaan ystävältä lahjaksi ja pidin sitä hieman liian perhetyttömäisenä itselleni tuolloin, mutta muistaakseni laadukas kevyt tuoksu, voisi kokeilla. Diorin kielontuoksuinen Diorissimo vaatisi samoin ehkä jonkun syvemmän tuoksun kaveriksi, mutta on ainakin puhdas ja miellyttävä. Kevyitä kivoja tuoksuja on helpompi löytää omilla sekavilla spekseilläni kuin syvää, kirkasta mutta ei-makeaa iltatuoksua (jossa kuitenkin voisi olla alussa jokin hedelmäinen elementti apua näitä vaatimuksia).

Itse en pääse kyllä fragrantican arvioista oikein perille, ellen sitten tiedä jotain toista tuoksua, jota pidetään samankaltaisena kuin jotain toista. On tullut tehtyä useampiakin täydellisiä huteja sen perusteella, että olen uskonut sivuston käyttäjien ylistäviä vuodatuksia jostain hajuvedestä, 

Itselleni on käynyt niin, olen ostanut tuoksun, josta pidän ja olen saanut kehujakin. Sitten olen lukenut fragrantican arvostelun, kuinka huono tuoksu on. Vähän siinä on huuli pyöreänä, että what?

Osaatko kertoa jonkun esimerkin? Mä luen niitä yleensä siksi, että saan jonkin käsityksen siitä, mikä nuoteista on hallitsevin - käytössä erityisesti näiden ongelmallisten nuottien, kuten ruusun, kistuksen ja tuberosan kanssa arpoessa. Osaan sitten valmistautua, kuten huomenna, jolloin testissä vielä yksi ELdOn ruusu, Rossy de Palma Eau de Protection. (En tosiaan suihkuta maton päällä enkä edes vartaloon.) Toisaalta se on hyvää huvia, jotkin kuvaukset vaan ovat riemukkaita, kuten Muscs Koublai Khanin tai Secretions Magnifiquesin kohdalla. Makuasiathan ovat kuitenkin makuasioita, kai?[/quote

Esim. Hermésin Un Jardin Sur Le Nil. Lempi”nenäni” J-C Ellena. Raikas ja hieman erikoinen tuoksu, joka ei miellytä kaikkia. Mutta niinhän se on tuoksujen kanssa.

Ohoh, enpä olisi arvannutkaan! Hermes ei siis olekaan kritiikin ulkopuolella, turvallinen valinta. :D Mullakin on tämä jossain, kesäboksissa, vielä kokeilematta. Pidän itsekin Ellenan (tai Ellenoiden, tytär mukaanluettuna) hienovaraisuudesta,  heidän luomuksiinsa olen tutustunut The Different Companyn kautta. Vaikea kuvitella, että niissä on jotakin kovin polarisoivaa saati monelle vastenmielistä. Täytyykin kaivella kaappeja ja tutustua aiheeseen. :)

Vierailija
2473/19263 |
17.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milton Lloyd-merkin dupetuoksuja kehutaan Fragranticassa ja voin allekirjoittaa Monacon osalta, joka on YSL:n Parisin kopio. Esim. Parfyymi-Klikkauksesta ja Ebaystä saatavilla näitä. Tekisi mieli kokeilla vaikka kuinka montaa: Summer Flowers (Kenzo Flower), Night Sky (Black Opium), Chacal (Poison) jne. Kuten huomaatte, ysärituoksut viehättävät :) Olen 30+.

Vierailija
2474/19263 |
18.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulle tuli viimein se Tokmannin tilaus ja Elie Saabin Resort Collectionin tuoksu on ihan mahtava. Siinä tuoksuu mansikka, mutta jotenkin hienostuneesti sekoittuneena siihen Le Parfum pohjatuoksuun. Todella elegantti ja laadukas kesätuoksu, ei mikään perus hedelmätuoksu. Lanvinin Girl in Capri oli juuri sitä mitä odotin, pirskahteleva sitrustuoksu, helppo käyttää, sopii moneen ns. casual tilanteeseen.

Minäkin sain eilen tuon Resort Collectionin ja ihastuin siihen metsämansikkaiseen tuoksuun. Mansikkaa ei kyllä mainita olevan mukana. Muistuttaa paljon Armanin My Waytä, joka on yksi suosikeistani. Ihan huippulöytö tämä Elie Saabin pullo jos pitää makeista tuoksuista. Todella kestävä omalla ihollani, tunsin vielä suihkun jälkeen vilahduksen. Tilasin heti eilen uuden pullon, etten vaan jää missään vaiheessa ilman:) Suurkiitos vinkin antajalle.

Eipä kestä, kiva että tykkäsit tuoksusta :) Joo hyvä tuo mansikka, en muistanutkaan että siinä tuollainen vivahde. Fiksua tilata toinenkin pullo, koska ei noita varmaan liikaa ole tarjolla kun lopetettu, 2017 kausituoksu. Pitäisiköhän itsekin tilata..

Vierailija
2475/19263 |
18.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

80-luvun lopulla silloinen tyttöystävä käytti jotain sellaista parfyymiä, missä oli valkoinen pullo ja joku oranssi tai punainen kukka -muistaakseni. Tuoksu oli hieman makeahko.

Tuo tuoksu sai minut tolaltaan vielä monta vuotta eromme jälkeen. Olin häneen kovin rakastunut.

Fragranticassa pitäisi olla myös hakumahdollisuus pulloa kuvailemalla! VIetin varmaan vuoden metsästäen yhtä kasarilla lahjaksi ostaamani tuoksua. Ostin sen, koska pidin itse tuoksusta ja pullo oli mieleeni, varsinkin sen korkki. Se ei ollut mitenkään kallis eikä mikään klassikko, enkä tietysti saanut nimeä mieleeni. Hakukoneiden syövereistä se lopulta paljastui

https://www.fragrantica.com/perfume/Juvena/Nitchevo-13930.html

Kommenteista päätellen en ole ainoa Nitchevoa metsästänyt!

Vierailija
2476/19263 |
18.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä mieltä olette Yves Rocherin Clea-tuoksusta? Olen tuoksutellut sitä parikymmentä vuotta sitten, muistan silloin ajatelleeni, että pehmeä ja naisellinen tuoksu. Itse en silloin lukioikäisenä sitä käyttänyt, mutta nyt houkuttelisi jostain syystä. Mahtaako mielikuvani olla oikea vai onko tuo tuoksu mummomainen ja / tai raskas?

Tuoksuja minulla on kyllä ennestäänkin tarpeeksi, mutta vaihteluhan virkistää aina. Suosikkituoksuja tällä hetkellä Aqua di Parman Mandorlo di Sicilia, Byredon Inflorescene ja Diorin Diorissimo, kesällä myös Lanvinin A Girl in Capri, jos näistä saa jotain osviittaa tuoksumieltymyksitäni.

Käytin Cleaa kasarilla ja silloin se oli mielestäni hyvin hienostunut, pehmeä ja naisellinen. Sitä oli myytävänä YR:llä ja päätin ostaa nostalgiamielessä pullon. Pettymys :( Joko tuoksua on muutettu tai sitten tämän kohdalla oma makuni ja hajunenäni oli muuttunut. Sain siitä päänsärkyä, ja se tuntui jotenkin liian yksioikoiselta ja päällekäyvältä. Ehkä minusta on tullut monimutkaisempi nainen kuin se teini, ja tarvitsen kompleksin tuoksun ;)

Vierailija
2477/19263 |
18.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä mieltä olette Yves Rocherin Clea-tuoksusta? Olen tuoksutellut sitä parikymmentä vuotta sitten, muistan silloin ajatelleeni, että pehmeä ja naisellinen tuoksu. Itse en silloin lukioikäisenä sitä käyttänyt, mutta nyt houkuttelisi jostain syystä. Mahtaako mielikuvani olla oikea vai onko tuo tuoksu mummomainen ja / tai raskas?

Tuoksuja minulla on kyllä ennestäänkin tarpeeksi, mutta vaihteluhan virkistää aina. Suosikkituoksuja tällä hetkellä Aqua di Parman Mandorlo di Sicilia, Byredon Inflorescene ja Diorin Diorissimo, kesällä myös Lanvinin A Girl in Capri, jos näistä saa jotain osviittaa tuoksumieltymyksitäni.

Käytin Cleaa kasarilla ja silloin se oli mielestäni hyvin hienostunut, pehmeä ja naisellinen. Sitä oli myytävänä YR:llä ja päätin ostaa nostalgiamielessä pullon. Pettymys :( Joko tuoksua on muutettu tai sitten tämän kohdalla oma makuni ja hajunenäni oli muuttunut. Sain siitä päänsärkyä, ja se tuntui jotenkin liian yksioikoiselta ja päällekäyvältä. Ehkä minusta on tullut monimutkaisempi nainen kuin se teini, ja tarvitsen kompleksin tuoksun ;)

Nyt kun vanhaa kunnon Yves Rocheriakin tässä aletaan muistella, niin haluaisin nostaa sieltä pari muuta vanhaa lempparia mukaan keskusteluun:

* Chevrefeuille - niitä ensimmäisiä omia tuoksuja, käytin muistaakseni joskus n. 11-vuotiaana tätä. Kevyt ja helppo, silti kaunis ja herkkä. Nimi oli jotenkin hieno ja käsittämätön (ranskantunnit eivät olleet vielä alkaneet) ja kun se paljastui "kuusamaksi" olin ihan että plääh. Kuusama!?

* Ispahan - tumma ja jännittävä itämainen tuoksu, kuin helpompi versio Poisonista

* En Avril Un Soir. Tämä oli sellainen aikuisen naisen tuoksu, aikuisempi kuin Clea. Hienostunut, täydellinen. Mulle tuli tästä aina mieleen Hill Street Blues -tvsarjan Joyce Davenport, joka edusti juuri sellaista aikuista, upeaa naista.

Vierailija
2478/19263 |
18.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt kun vanhaa kunnon Yves Rocheriakin tässä aletaan muistella, niin haluaisin nostaa sieltä pari muuta vanhaa lempparia mukaan keskusteluun:

* Chevrefeuille - niitä ensimmäisiä omia tuoksuja, käytin muistaakseni joskus n. 11-vuotiaana tätä. Kevyt ja helppo, silti kaunis ja herkkä. Nimi oli jotenkin hieno ja käsittämätön (ranskantunnit eivät olleet vielä alkaneet) ja kun se paljastui "kuusamaksi" olin ihan että plääh. Kuusama!?

* Ispahan - tumma ja jännittävä itämainen tuoksu, kuin helpompi versio Poisonista

* En Avril Un Soir. Tämä oli sellainen aikuisen naisen tuoksu, aikuisempi kuin Clea. Hienostunut, täydellinen. Mulle tuli tästä aina mieleen Hill Street Blues -tvsarjan Joyce Davenport, joka edusti juuri sellaista aikuista, upeaa naista.

Venice! Itse aistillisuus ihanassa tummanpunaisessa pullossa. Itämainen vanilja.  Pidin myöhemmin myös toisesta itämaisesta, 8eme Jourista, aina siihen saakka kunnes se hajosi matkalaukkuun pitkällä lennolla (jep, tollo teini) ja jouduin uusimaan suuren osan vaatekaapistani - ja sen laukun - , pesu ei auttanut.

Vierailija
2479/19263 |
18.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Venice! Itse aistillisuus ihanassa tummanpunaisessa pullossa. Itämainen vanilja.  Pidin myöhemmin myös toisesta itämaisesta, 8eme Jourista, aina siihen saakka kunnes se hajosi matkalaukkuun pitkällä lennolla (jep, tollo teini) ja jouduin uusimaan suuren osan vaatekaapistani - ja sen laukun - , pesu ei auttanut.

Onkin näköjään 8e Jour, muistin väärin :)

Vierailija
2480/19263 |
18.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hei hajuvesitietäjät!

Tuoksua tuntematta, eikö noiden testien tulos ole aina joku sillä hetkellä pinnalla oleva tuoksu, muutamasta vaihtoehdosta? Siltä se ainakin tuntuu näin outojen ja eriskummallisten ystävänä. Ei liian erikoisia, vaikeasti saatavia tai epäkaupallisia tuloksia auta suositella kenellekään, tulee pian kuluttajalle  turhauma.

Valitettavasti olet oikeassa. Kulutushysteria on myös hajuvesibisneksessä. Ei ole kannattavaa luoda taideteosta, jolla on aineksia klassikoksi. Jota käytetään vuosikymmeniä. On tuottavampaa luoda nopeasti muodikkaita tuoksuja, usein. Ja tehdä niistä monta eri versiota. Ja ns. julkkistuoksujen määrä on räjähtänyt. Ja jos joku influenseri tms saadaan kehumaan tuoksua x, ostajalaumat rynnivät ostamaan juuri tätä tuoksua x, koska sen on oltava just hyvä, koska henkilö z kehui sitä ja sitäpaitsi se ON MUODISSA juuri nyt.

Hajunenät itkevät. Mutta pitänee vaan hyväksyä, että on ihmisiä, joille käy se hanaviini ja päätavoite on saada pieni hiprakka ja ainekset punaviinikastikkeeseen ja on ihmisiä, jotka hifistelevät sitä yhtä viinipulloa ja makustelevat sieltä mantereita ja auringonpaistetta ja vertailevat kuvauksia keskenään ja kielellään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi yhdeksän