Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...

tuoksupulloja keräilevä
30.08.2019 |

Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.

Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.

Kommentit (19264)

Vierailija
2521/19264 |
19.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koskeehan tämä ketju myös miesten tuoksuja? :)

Pyysin isääni muistelemaan lempipartavettään, ja aikansa muisteltuaan hän mainitsi Givenchyn "Xeryus"-nimisen partaveden (oli kuulemma ostanut sellaista 90-luvun alussa). Minulla ei ole hajuakaan (pun intended), minkälainen tuoksu on kyseessä, mutta jos täällä sattuisi olemaan experttejä, niin olisiko tietoa mikä voisi olla lähellä tuota? Sen verran selvitin, että tuota ei ole enää markkinoilla.

Nimimerkki: Lahja vielä ostamatta.

Vierailija
2522/19264 |
19.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koskeehan tämä ketju myös miesten tuoksuja? :)

Pyysin isääni muistelemaan lempipartavettään, ja aikansa muisteltuaan hän mainitsi Givenchyn "Xeryus"-nimisen partaveden (oli kuulemma ostanut sellaista 90-luvun alussa). Minulla ei ole hajuakaan (pun intended), minkälainen tuoksu on kyseessä, mutta jos täällä sattuisi olemaan experttejä, niin olisiko tietoa mikä voisi olla lähellä tuota? Sen verran selvitin, että tuota ei ole enää markkinoilla.

Nimimerkki: Lahja vielä ostamatta.

Minulle vieras tuoksu, mutta fragrantica-nimisellä hajuvesiin keskittyneellä sivustolla löytyy paljon tietoa eri tuoksuista. Esimerkiksi sen, mitä tuoksunuotteja mihinkin tuoksuun sisältyy ja lisäksi käyttäjät ovat kirjoittaneet sinne omia ajatuksiaan kyseisistä hajusteista. Jonkun verran on myös listausta, mitä muita tuoksuja se muistuttaa tai mistä muista tuoksuista pitävät. Sinne vaan nuuskimaan! :)

https://www.fragrantica.com/perfume/Givenchy/Xeryus-861.html

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2523/19264 |
19.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

^ Eikös tuota Xeryusta ole vielä saatavilla ainakin nettikaupoista (jouluksi tuskin tosin enää ehtii), tosin voi olla uudistettu versio.

https://hintaopas.fi/product.php?p=222334

Vierailija
2524/19264 |
20.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikähän olis raikas pehmeä tuoksu tyylikkäälle mummille?

Hmm.. jos et vierasta julkkistuoksuja (samat ihmiset niitä tekee kuin design-tuoksuja) niin tuli mieleeni ensimmäisenä Britney Spears Intimate Fantasy. Kaunis valkoinen pullo, jossa pieniä "timantteja". Hyvin suosittu kaikenikäisten keskuudessa.

Entä Armani Sky di Gioia

Guerlain Mon Guerlain

Guerlain Aqua Allegoria Rosa Rossa

Elizabeth Arden White Tea - kokeile tätä! On pehmeä mutta siinä on myös raikkautta. 

Toivottavasti sait ideoita.

Vierailija
2525/19264 |
20.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla kävi niin mun ensimmäisen Hobby Hall tilauksen kanssa, että sieltä tuli meili, jossa sanottiin että he eivät pysty luvattuun toimitusaikaan (2 vkoa), ja että ilmoitan jos haluan perua tilauksen. Pakettia ei ole edes lähetetty eikä tilausta ilmeisesti käsitelty vielä, vaikka tilasin reilut 2 vkoa sitten. Ei ollut mitään infoa milloin pystyisivät lähettämään.

Onko muille jotka ovat tilanneet tuolta käynyt näin? Ja oletteko peruneet, onko rahat tulleet takas tilille nopeasti? Ja jos ette ole peruneet, kuinka kauan tuotteiden tulossa on lopulta kestänyt? Tilauksessa harvinainen parfyymi, jonka haluaisin, mutta en tiedä pitäisikö nyt perua kuitenkin.

Kiitos kun kerroit. En ole tilannut HH:sta sen jälkeen kun firma muuttui virolaiseksi. Ehkä ei kannatakaan. Tuleekohan nämä tuotteet sitten Kiinasta?

Vierailija
2526/19264 |
20.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvin Hobby Hall toimii. Tilasin hajuveden, jonka arvioitu saapumispäivä oli 23.12. ja eilen näkyi kirjautuneen tiliostoksi mikä tarkoittaa, että paketti on lähtenyt matkaan. Älkää olko niin hätäisiä ;) kyllä ne herkut sieltä tulee.

Vierailija
2527/19264 |
20.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla kävi niin mun ensimmäisen Hobby Hall tilauksen kanssa, että sieltä tuli meili, jossa sanottiin että he eivät pysty luvattuun toimitusaikaan (2 vkoa), ja että ilmoitan jos haluan perua tilauksen. Pakettia ei ole edes lähetetty eikä tilausta ilmeisesti käsitelty vielä, vaikka tilasin reilut 2 vkoa sitten. Ei ollut mitään infoa milloin pystyisivät lähettämään.

Onko muille jotka ovat tilanneet tuolta käynyt näin? Ja oletteko peruneet, onko rahat tulleet takas tilille nopeasti? Ja jos ette ole peruneet, kuinka kauan tuotteiden tulossa on lopulta kestänyt? Tilauksessa harvinainen parfyymi, jonka haluaisin, mutta en tiedä pitäisikö nyt perua kuitenkin.

Tilauksen viivästyminen ei välttämättä johdu HH:sta vaan tuoksun maahantuojasta/toimittajasta. Harvinainen parfyymi vielä kyseessä niin sellaisia ei ole yhtä hyvin varastossa kuin jotain supersuosittua tuoksua tyyliin Bright Crystal. Odottele rauhassa, toki voit myös perua tilauksen ja kokeilla jotain toista verkkokauppaa josko tärppäisi nopeammin. Olen itse tilannut pariin otteeseen tuoksuja Hobby Hallista ja saanut paketin nopeasti molemmilla kerroilla.

Vierailija
2528/19264 |
20.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä ikäiselle voi mielestänne ostaa hajuveden lahjaksi? Kummityttöni täyttää piakkoin 13 v. ja olen miettinyt ostavani hänelle jonkin nuorelle sopivan tuoksun. Sain itse ensimmäisen oman hajuveteni ollessani ehkä 11-12 v. Se oli laivalta ostettu Versacen Red Jeans, jonka halusin palavasti. Samanikäisillä kavereilla oli esim. Sambaa ja Yves Rocherin ja Body Shopin tuoksuja. Oma hajuvesi oli kova juttu, ja niihin liittyy paljon muistoja. Oli kiva suihkauttaa jotain koulun diskoihin tai silloin kun lähdettiin jonnekin.

Tuoksut joita olen katsellut ovat mm. Marc Jacobsilta ja Escadalta. En halua ostaa mitään halpaa ja synteettiselle lemuavaa imelää teinihajustetta, mutten myöskään mitään kallista niche-tuotettakaan. 

Oi, Samba oli allekirjoittaneen ihkaensimmäinen oma tuoksu. Sain sen joululahjaksi ollessani kasiluokalla. Pullo oli hauskan mallinen ja näköinen ja tuoksu kivan hedelmäinen ja tyttömäinen. Käytin sen viimeistä pisaraa myöten. Nykyteinit ovat varmaan jo niin merkkitietoisia ja aikavia, että paketista paljastuva Samba olisi luokkaa "epic fail". Tai sitä voisi käyttää korkeintaan guilty pleasurena kotipäivinä ja niin ettei kaverit haista sitä kyläillessään :D

Kummityttösi saattaisi pitää Victoria's secretin tuoksuista, nehän ovat teinien suosiossa olleet jo kauan. Tai ehkä Tommy Hilfigerin freesi ja tyttömäinen Tommy girl? DKNY:n omenan muotoisissa pulloissa olevat kukkais-hedelmäiset tuoksut voisivat nekin olla nuoren neidon mieleen.

Vierailija
2529/19264 |
20.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan hyvin Hobby Hall toimii. Tilasin hajuveden, jonka arvioitu saapumispäivä oli 23.12. ja eilen näkyi kirjautuneen tiliostoksi mikä tarkoittaa, että paketti on lähtenyt matkaan. Älkää olko niin hätäisiä ;) kyllä ne herkut sieltä tulee.

Mä kyllä uskon tilaukseni aikanaan tulevan, mutta mulla on sellainen tilanne, että tilasin 2.12., toimitusajan olisi pitänyt olla 16.12., silloin ei kuulunut mitään ja eilen tuli ilmoitus, että toimitus on viivästynyt, mitään ei olla vielä tehty eikä mitään uutta aikatauluarviota.

Sikäli harmittaa, kun tilauksessani oli mukana yksi parfyymi, jonka ajattelin antaa joululahjaksi. Nyt täytyy varmaan keksiä jotain muuta, kun ei ole varmuutta, että se ehtii ajoissa.

Aiemmin HH on toiminut mulla hyvin, niin siksi uskalsin tilata ja tuossa kuitenkin oli yli viikko marginaalia luvatusta toimitusajasta jouluun.

Vierailija
2530/19264 |
20.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oooo! Kiitos vinkistä! Täytyy laittaa tilaus.

Vierailija
2531/19264 |
20.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulee heti mieleen Laura Biagiottin Laura ja Lauran uudemmat versiot Laura Rose ja Laura Tender. Guerlainilta Idylle ja Champs Elysee. 

Aqua di Parman Magnolia Nobile ja Gelsomino Nobile suosittelisin kokeilemaan eniten.

Vierailija
2532/19264 |
20.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tulee heti mieleen Laura Biagiottin Laura ja Lauran uudemmat versiot Laura Rose ja Laura Tender. Guerlainilta Idylle ja Champs Elysee. 

Aqua di Parman Magnolia Nobile ja Gelsomino Nobile suosittelisin kokeilemaan eniten.

Laura Tender on ihastuttava!

Vierailija
2533/19264 |
20.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Guerlainin Aqua Allegoria tuoksuperheestä voisi löytyä mummin mieleinen parfyymi. Esimerkiksi Passiflora tai Pamplelune tai Orange Soleia. Hienostuneita, pehmeitä ja raikkaita eikä niitä ole jokaisella vastaantulijalla.

Vierailija
2534/19264 |
20.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkä ikäiselle voi mielestänne ostaa hajuveden lahjaksi? Kummityttöni täyttää piakkoin 13 v. ja olen miettinyt ostavani hänelle jonkin nuorelle sopivan tuoksun. Sain itse ensimmäisen oman hajuveteni ollessani ehkä 11-12 v. Se oli laivalta ostettu Versacen Red Jeans, jonka halusin palavasti. Samanikäisillä kavereilla oli esim. Sambaa ja Yves Rocherin ja Body Shopin tuoksuja. Oma hajuvesi oli kova juttu, ja niihin liittyy paljon muistoja. Oli kiva suihkauttaa jotain koulun diskoihin tai silloin kun lähdettiin jonnekin.

Tuoksut joita olen katsellut ovat mm. Marc Jacobsilta ja Escadalta. En halua ostaa mitään halpaa ja synteettiselle lemuavaa imelää teinihajustetta, mutten myöskään mitään kallista niche-tuotettakaan. 

Oi, Samba oli allekirjoittaneen ihkaensimmäinen oma tuoksu. Sain sen joululahjaksi ollessani kasiluokalla. Pullo oli hauskan mallinen ja näköinen ja tuoksu kivan hedelmäinen ja tyttömäinen. Käytin sen viimeistä pisaraa myöten. Nykyteinit ovat varmaan jo niin merkkitietoisia ja aikavia, että paketista paljastuva Samba olisi luokkaa "epic fail". Tai sitä voisi käyttää korkeintaan guilty pleasurena kotipäivinä ja niin ettei kaverit haista sitä kyläillessään :D

Kummityttösi saattaisi pitää Victoria's secretin tuoksuista, nehän ovat teinien suosiossa olleet jo kauan. Tai ehkä Tommy Hilfigerin freesi ja tyttömäinen Tommy girl? DKNY:n omenan muotoisissa pulloissa olevat kukkais-hedelmäiset tuoksut voisivat nekin olla nuoren neidon mieleen.

Victoria's Secretin tuoksut ovat kyllä näin aikuiseen nenään aika kauheita, sellainen ummehtunut menkkaveren tai hikisen pakaravaon häivähdys tuntuu olevan niissä kaikissa. Samantyyppinen hautunut haju vailla raikkautta tai edes pistävyyttä. Anteeksi kaikki fanit, että käytin noin kauheita vertauksia, mutta niin minä ne haistan varsin kokeneella nenälläni. Tietenkään raikas nuori tyttö ei saa itseään pilattua edes hautuneella hajulla, ja voihan joku samanikäinen nuori mies kokea selvästi ruumiinnesteisiin vihjaavat tuoksut kiihottavina. Ehkä siinä niiden salaisuus onkin?

Vierailija
2535/19264 |
21.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tilauksen viivästyminen ei välttämättä johdu HH:sta vaan tuoksun maahantuojasta/toimittajasta. Harvinainen parfyymi vielä kyseessä niin sellaisia ei ole yhtä hyvin varastossa kuin jotain supersuosittua tuoksua tyyliin Bright Crystal. Odottele rauhassa, toki voit myös perua tilauksen ja kokeilla jotain toista verkkokauppaa josko tärppäisi nopeammin. Olen itse tilannut pariin otteeseen tuoksuja Hobby Hallista ja saanut paketin nopeasti molemmilla kerroilla.

Joo päädyin odottelemaan rauhassa, ei ole varmastikaan tuota parfyymia varastossa, ja jouluruuhkat. Sainkin jo vahvistuksen että tilauksen arvioitu toimitusaika on tammikuun alussa.

Vierailija
2536/19264 |
21.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löysin kaappieni kätköistä aivan ihanan tuoksun, YSL:n Belle d'Opium edp, täysin käyttämätön. Sain sen 5 v sitten joululahjaksi, ja silloin jotenkin jätin sen huomiotta kun vertasin liikaa perinteiseen Opiumiin.

Nyt se tuli kaappia siivotessa vastaan, ja täydellinen shokki miten upean tuoksun olen jättänyt käyttämättä. Ihan erilainen kuin perus Opium. Tässä on yhdistettynä hedelmäisiä nuotteja (persikka, appelsiini) kukkiin (jasmiini, gardenia) ja kaiken kruunaa suitsuke, tupakka, patchouli, santelipuu, ambra ja vanilja. Itämainen, makea, lämmin tuoksu ehdottomasti, mutta ei niin raskas kuin Opium, ja makea suitsuke ja tupakka sekä hedelmät tekevät tuoksusta tosi uniikin.

Huumaava tuoksu, ja sellainen mitä ei ole tullut aiemmin vastaan. Varmaan vieläpä käytetty paljon aitoja raaka-aineita, kun tehty ennen säädöksiä jotka pakottaneet reformuloimaan tuotteita. Ja joo, tietysti tämäkin on lopetettu jo monta vuotta sitten, niin kuin monet tällaiset helmet.

Tämä on oikea tuoksuharrastajan unelma, kun löytyy yllättäen omasta kodista tällainen harvinainen löytö. 😂 Ja onneksi oli pimeässä kaapin perukoilla omassa pakkauksessaan, niin ei ollut mennyt huonoksikaan vuosien kuluessa.

Vierailija
2537/19264 |
21.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Löysin kaappieni kätköistä aivan ihanan tuoksun, YSL:n Belle d'Opium edp, täysin käyttämätön. Sain sen 5 v sitten joululahjaksi, ja silloin jotenkin jätin sen huomiotta kun vertasin liikaa perinteiseen Opiumiin.

Nyt se tuli kaappia siivotessa vastaan, ja täydellinen shokki miten upean tuoksun olen jättänyt käyttämättä. Ihan erilainen kuin perus Opium. Tässä on yhdistettynä hedelmäisiä nuotteja (persikka, appelsiini) kukkiin (jasmiini, gardenia) ja kaiken kruunaa suitsuke, tupakka, patchouli, santelipuu, ambra ja vanilja. Itämainen, makea, lämmin tuoksu ehdottomasti, mutta ei niin raskas kuin Opium, ja makea suitsuke ja tupakka sekä hedelmät tekevät tuoksusta tosi uniikin.

Huumaava tuoksu, ja sellainen mitä ei ole tullut aiemmin vastaan. Varmaan vieläpä käytetty paljon aitoja raaka-aineita, kun tehty ennen säädöksiä jotka pakottaneet reformuloimaan tuotteita. Ja joo, tietysti tämäkin on lopetettu jo monta vuotta sitten, niin kuin monet tällaiset helmet.

Tämä on oikea tuoksuharrastajan unelma, kun löytyy yllättäen omasta kodista tällainen harvinainen löytö. 😂 Ja onneksi oli pimeässä kaapin perukoilla omassa pakkauksessaan, niin ei ollut mennyt huonoksikaan vuosien kuluessa.

Kuulosti niin hyvältä kaikki paitsi gardenia ja tupakka. Gardeniasta napsahtaa päänsärky aina, enkä ole tuoksuherkkä tai millään tasolla erityis herkkä, päinvastoin, rakastan itämaisia vahvoja ja erikoisia tuoksuja lähes aina. Ole siis varovainen tuon tuoksun kanssa.

Vierailija
2538/19264 |
21.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulosti niin hyvältä kaikki paitsi gardenia ja tupakka. Gardeniasta napsahtaa päänsärky aina, enkä ole tuoksuherkkä tai millään tasolla erityis herkkä, päinvastoin, rakastan itämaisia vahvoja ja erikoisia tuoksuja lähes aina. Ole siis varovainen tuon tuoksun kanssa.

Joo täytyy olla varovainen ettei laita liian montaa suihkausta ja tainnuta muita. Tässä on Fragrantican mukaan myös "hookah accord", mikäköhän se on, täytyy selvittää. Mun mielestä nuo kukat eivät tässä hirveästi tuoksu, taustalla ovat. Muutenkin aika erikoinen yhdistelmä nuotteja, mutta jotenkin ihmeellisesti toimivat yhdessä.

Vierailija
2539/19264 |
21.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laura Tender on ihastuttava!

Jostain syystä tämä on saanut kohtalaisen huonot arviot Fragranticassa. Kiinnostaisi kyllä testata. Perus-Laura ollut suosikkini joskus mutta ehkäpä vähän turhan tunnistettavissa.

Vierailija
2540/19264 |
21.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuuskin eilen joskus Notinolta tilaamiani näytteitä, joiden joukossa oli myös Revlonin Charlie Blue.

Mulla tuo hajuvesimaku tuppaa olemaan hyvin retro mutta lienenkö saanut näytteet kesäaikaan, koska ensimmäinen haistelu ei ollut tehnyt minkäänlaista vaikutusta. Nyt talviaikaan vaikutelma olikin ihan toinen: sehän on aivan upea tuoksu silleen hyvin vintagella tavalla.

Fragrantica mainitsee tuoksun osia useammankin - mut mun nenään se on lähinnä pelargoniaa ja oakmossia (onko tolle suomennosta?). Nykyään tuota ei määriteltäisi kovinkaan nuorekkaaksi tuoksuksi. Siksi onkin hupaisaa, kun tietää mikä hitti se on aikanaan ollut nuorten keskuudessa.

Se on nykymittapuulla hyvinkin maskuliininen - ehdottomasti unisex siis. Mielestäni hyvin seksikäs - mutta ei silleen animalistisella - vaan pikemminkin maanläheisellä tavalla. Muistuttaa ehkä hiukan Cliniquen Aromatics Elixiriä - joka toki on paljon kompleksisempi tuoksu.

Panin sit tuhlaten 3,90€ tilaamalla sitä sadan millin pullon 😄

Täytyy varmaan myöhemmin testailla muitakin Charlien värejä. Ihan mielenkiintoisia kommentteja Fragranticassa niistä...ja eipä putoa korkealta, jos tuoksu osoittautuukin hutiksi.

Suosittelen 90-luvulla ilmestyneitä Charlie Red - ja Charlie Gold -tuoksuja, tuo ensimmäinen sai mut tykkäämään tuberoosasta ja yleensä valkoisista kukista hajuvesissä, aiemmin en ollut niinkään kukkaistuoksujen ystävä. Charlie Gold on ihana, makea, muttei liian makea, mm. aprikoosia, vaniljaa, suitsuketta, setriä. Molemmat tuoksut ovat mielestäni selkeästi naisellisia tuoksuja ja hyvällä tavalla retroja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kolme