Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...
Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.
Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.
Kommentit (19264)
YR:n Venice oli ihana. Fragranticassa joidenkin mielestä Calvin Kleinin Obsession on saman tyylinen, mitä mieltä olette?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Löysin kaappieni kätköistä aivan ihanan tuoksun, YSL:n Belle d'Opium edp, täysin käyttämätön. Sain sen 5 v sitten joululahjaksi, ja silloin jotenkin jätin sen huomiotta kun vertasin liikaa perinteiseen Opiumiin.
Nyt se tuli kaappia siivotessa vastaan, ja täydellinen shokki miten upean tuoksun olen jättänyt käyttämättä. Ihan erilainen kuin perus Opium. Tässä on yhdistettynä hedelmäisiä nuotteja (persikka, appelsiini) kukkiin (jasmiini, gardenia) ja kaiken kruunaa suitsuke, tupakka, patchouli, santelipuu, ambra ja vanilja. Itämainen, makea, lämmin tuoksu ehdottomasti, mutta ei niin raskas kuin Opium, ja makea suitsuke ja tupakka sekä hedelmät tekevät tuoksusta tosi uniikin.
Huumaava tuoksu, ja sellainen mitä ei ole tullut aiemmin vastaan. Varmaan vieläpä käytetty paljon aitoja raaka-aineita, kun tehty ennen säädöksiä jotka pakottaneet reformuloimaan tuotteita. Ja joo, tietysti tämäkin on lopetettu jo monta vuotta sitten, niin kuin monet tällaiset helmet.
Tämä on oikea tuoksuharrastajan unelma, kun löytyy yllättäen omasta kodista tällainen harvinainen löytö. 😂 Ja onneksi oli pimeässä kaapin perukoilla omassa pakkauksessaan, niin ei ollut mennyt huonoksikaan vuosien kuluessa.
Kuulosti niin hyvältä kaikki paitsi gardenia ja tupakka. Gardeniasta napsahtaa päänsärky aina, enkä ole tuoksuherkkä tai millään tasolla erityis herkkä, päinvastoin, rakastan itämaisia vahvoja ja erikoisia tuoksuja lähes aina. Ole siis varovainen tuon tuoksun kanssa.
Joo täytyy olla varovainen ettei laita liian montaa suihkausta ja tainnuta muita. Tässä on Fragrantican mukaan myös "hookah accord", mikäköhän se on, täytyy selvittää. Mun mielestä nuo kukat eivät tässä hirveästi tuoksu, taustalla ovat. Muutenkin aika erikoinen yhdistelmä nuotteja, mutta jotenkin ihmeellisesti toimivat yhdessä.
Tupakka, suitsuke tms. Googleta hookah niin näet sen itämaisen höyrypiippuhärvelin.
Hookah on tosiaan vesipiippu, ja veikkaanpa tuon nuotin olevan se tupakan ja suitsukkeen yhdistelmä, joka on tuttu sekä teinidiskojen savukoneista että nykyään sähkötupakoista.
Tykkään kans noista vanilla, tobacco ja sandalwood tuoksuista
Vierailija kirjoitti:
Tykkään kans noista vanilla, tobacco ja sandalwood tuoksuista
Osaisitko suositella jotain kivaa? Mieluusti jotain sellaista, jossa olisi myös joku raikkaampi elementti mukana?
Äsken lähti tilaukseen Molecule 01 impulssijoululahjana itselleni. Olen siitä jo vuosi pari sitten lukenut. Kenelläkään täällä kokemuksia tuosta mielenkiintoisesta tuoksusta?
Minä pidän makeista tuoksuista. Vaikka niitä teinien juttuina pidetäänkin ja ikää lähemmäs 50.
Mitenkä vaan tuntuu, että hajuvedet haihtuu ihola nykyisin paljon nopeammin kuin vaikkapa ne 90-luvulla ostetut? Vai onko minun hajuaistissa tapahtunut vuosien saatossa heikentymistä? Yritän kyllä vaihdella tuoksuja, niin etten itse tottuisi niihin liikaa. Sillonhan voi käydä niin, ettei sitä tuoksua enää huomaa ja lisää aina vaan suihkausten määrää.
Vierailija kirjoitti:
Äsken lähti tilaukseen Molecule 01 impulssijoululahjana itselleni. Olen siitä jo vuosi pari sitten lukenut. Kenelläkään täällä kokemuksia tuosta mielenkiintoisesta tuoksusta?
Näytteen verran on. Olen harmillisesti anosminen sille, eli en haista sitä lainkaan (ongelmaa esiintyy joidenkin isokokoisten synteettisten molekyylien kanssa). Tytär haistoi ja vihasi sitä, hänen nenäänsä se tuoksuu kuulemma "pistävältä metsältä". Ja koska en haista, myös Escentric 01:stä puuttuu oleellinen "pala".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näytteen verran on. Olen harmillisesti anosminen sille, eli en haista sitä lainkaan (ongelmaa esiintyy joidenkin isokokoisten synteettisten molekyylien kanssa). Tytär haistoi ja vihasi sitä, hänen nenäänsä se tuoksuu kuulemma "pistävältä metsältä". Ja koska en haista, myös Escentric 01:stä puuttuu oleellinen "pala".
Ahaa, niin näytti tuolla Fragrantican puolellakin olevan useammalla käyttäjällä. Saa nähdä miten itsellä käy tämän tuoksun kanssa. Harmillista, että sarjan muutkin tuotokset jäävät sitten käyttämättä.. :/
Nyt sitten kävi niin, että parfyymikaappi on täynnä. Odotan vielä neljää tuoksua ja johonkin ne täytyy sijoittaa. Pitäisikö tehdä inventaario ja siirtää vähemmän käytetyt toiseen kaappiin. Joulupuuhaa 🧑🏻🎄
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ahaa, niin näytti tuolla Fragrantican puolellakin olevan useammalla käyttäjällä. Saa nähdä miten itsellä käy tämän tuoksun kanssa. Harmillista, että sarjan muutkin tuotokset jäävät sitten käyttämättä.. :/
Toivottavasti käy hyvin! Mua harmittaa tämä, sillä ne, jotka sen haistavat, ovat ainakin Fragranticassa usein pitäneet siitä valtavasti, ja monet pitävät sitä hyvin sensuellina tuoksuna. Minä saan alkuun hyvin heikon puunuotin, joka katoaa minuutissa, sitten...ei mitään, annostuksesta riippumatta. Escentriceissä on muitakin nuotteja, ne kyllä haistan, mutta pääroolin esittäjät Molecule 01 ja 02 puuttuvat aistihavainnoistani kokonaan. On muuten aika merkillinen kokemus haistaa vain osa hajuvedestä; ensin vähän jotain (ensituoksu), sitten tyhjää ("mitä? mihin se katosi?") ja sitten vähän jotain muuta (pohjatuoksu).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Löysin kaappieni kätköistä aivan ihanan tuoksun, YSL:n Belle d'Opium edp, täysin käyttämätön. Sain sen 5 v sitten joululahjaksi, ja silloin jotenkin jätin sen huomiotta kun vertasin liikaa perinteiseen Opiumiin.
Nyt se tuli kaappia siivotessa vastaan, ja täydellinen shokki miten upean tuoksun olen jättänyt käyttämättä. Ihan erilainen kuin perus Opium. Tässä on yhdistettynä hedelmäisiä nuotteja (persikka, appelsiini) kukkiin (jasmiini, gardenia) ja kaiken kruunaa suitsuke, tupakka, patchouli, santelipuu, ambra ja vanilja. Itämainen, makea, lämmin tuoksu ehdottomasti, mutta ei niin raskas kuin Opium, ja makea suitsuke ja tupakka sekä hedelmät tekevät tuoksusta tosi uniikin.
Huumaava tuoksu, ja sellainen mitä ei ole tullut aiemmin vastaan. Varmaan vieläpä käytetty paljon aitoja raaka-aineita, kun tehty ennen säädöksiä jotka pakottaneet reformuloimaan tuotteita. Ja joo, tietysti tämäkin on lopetettu jo monta vuotta sitten, niin kuin monet tällaiset helmet.
Tämä on oikea tuoksuharrastajan unelma, kun löytyy yllättäen omasta kodista tällainen harvinainen löytö. 😂 Ja onneksi oli pimeässä kaapin perukoilla omassa pakkauksessaan, niin ei ollut mennyt huonoksikaan vuosien kuluessa.
Kuulosti niin hyvältä kaikki paitsi gardenia ja tupakka. Gardeniasta napsahtaa päänsärky aina, enkä ole tuoksuherkkä tai millään tasolla erityis herkkä, päinvastoin, rakastan itämaisia vahvoja ja erikoisia tuoksuja lähes aina. Ole siis varovainen tuon tuoksun kanssa.
Joo täytyy olla varovainen ettei laita liian montaa suihkausta ja tainnuta muita. Tässä on Fragrantican mukaan myös "hookah accord", mikäköhän se on, täytyy selvittää. Mun mielestä nuo kukat eivät tässä hirveästi tuoksu, taustalla ovat. Muutenkin aika erikoinen yhdistelmä nuotteja, mutta jotenkin ihmeellisesti toimivat yhdessä.
"Hookah accord" viittaa siihen, että tuoksu tuo mieleen maksulliset naiset eli jotenkin hutsahtava/halpa vivahde...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkä ikäiselle voi mielestänne ostaa hajuveden lahjaksi? Kummityttöni täyttää piakkoin 13 v. ja olen miettinyt ostavani hänelle jonkin nuorelle sopivan tuoksun. Sain itse ensimmäisen oman hajuveteni ollessani ehkä 11-12 v. Se oli laivalta ostettu Versacen Red Jeans, jonka halusin palavasti. Samanikäisillä kavereilla oli esim. Sambaa ja Yves Rocherin ja Body Shopin tuoksuja. Oma hajuvesi oli kova juttu, ja niihin liittyy paljon muistoja. Oli kiva suihkauttaa jotain koulun diskoihin tai silloin kun lähdettiin jonnekin.
Tuoksut joita olen katsellut ovat mm. Marc Jacobsilta ja Escadalta. En halua ostaa mitään halpaa ja synteettiselle lemuavaa imelää teinihajustetta, mutten myöskään mitään kallista niche-tuotettakaan.
Jos haluat laadukkaan niin Pradan Candy (ja sen erilaiset versiot) voisi olla mainio valinta. Siinä on aikuisen nenää viehättävää klassista tyylikkyyttä ja samalla nuorta nenää viehättävää makeutta.
Missähän Candyn "laadukkuus" erityisesti ilmenee, paitsi hinnassa? Muita en toki ole kokeillut kuin alkuperäistä. Oikein kiva tuoksu, mutta ei siinä ole mitään, mistä kannattaisi maksaa niinkin paljon. Puuterisia kinuski/toffee/vanilja/myskituoksuja on muitakin ja varmasti pitkäkestoisempia.
Tuoksuttelija kirjoitti:
Minä pidän makeista tuoksuista. Vaikka niitä teinien juttuina pidetäänkin ja ikää lähemmäs 50.
Mitenkä vaan tuntuu, että hajuvedet haihtuu ihola nykyisin paljon nopeammin kuin vaikkapa ne 90-luvulla ostetut? Vai onko minun hajuaistissa tapahtunut vuosien saatossa heikentymistä? Yritän kyllä vaihdella tuoksuja, niin etten itse tottuisi niihin liikaa. Sillonhan voi käydä niin, ettei sitä tuoksua enää huomaa ja lisää aina vaan suihkausten määrää.
Minulla sama juttu, 50 lähenee ja tykkään makeista tuoksuista. Nykyhajuvedet ovat varmaan monet koostumukseltaan sellaisia, että häviävät iholta. Mutta kokeilinpa yks päivä La Vie Est Belleä, ja jestas miten se tuoksu ei meinannut lähteä millään pois! 😀 Että on niitä sellaisiakin, ja yleensä niissä tuoksuissa, mistä itse en niin välitä.
Mikä on se kamala voimakas hajuvesi, joka on suosittu keski-ikäisten naisten keskuudessa? Ei mikään erityisen kallis, ainakaan käyttäjistä päätellen. Haistan sen hajun monen metrin päästä ja ottaa niin paljon henkeen. Jämähtää vaatteisiin jne. En reagoi mihinkään muihin hajusteisiin niin voimakkaasti kuin tuohon tiettyyn, mutta en tiedä mikä se on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Hookah accord" viittaa siihen, että tuoksu tuo mieleen maksulliset naiset eli jotenkin hutsahtava/halpa vivahde...
Ei viittaa. Mulla on Putain des Palaces, ihan reilusti Palace Whore keskusteluissa.
Vierailija kirjoitti:
Nro 1. Tuoksu kirjoitti:
Krista kiuru on Klaus Schwapin oppilapsi kuten Marin. Marxismin eli komminismin kannattaja. Nyt se vain tuodaan lautaselle pakotettuna rajoituksilla, rokotteilla ja maskeilla. Sensuuri ja propaganda ovat työkalut ja kansalaisten pelottelu. Kyseessä on selkeästi psykologinen sodankäynti ja biologinen ase, jotta kansa luopuu oikeuksistaan. Missä ovat ne kansalaiset, jotka haistavat palaneen käryä. Meillä Oulussa on totuttu, että perustelut esitetään ennen toimia. Jos tieteeseen perustuvia todisteita ei esitetä, tulee ministerit asettaa syytteeseen maanpetoksesta ja vieraanvallaan kanssa juonittelusta.
Käytetäänkö siinä sodankäynnissä myös jotain tyrmääviä parfyymeja vai miksi kirjoitit asiasta tänne?
Ihan ohis, mutta JOS parfyymeilla käytäisiin sotaa....voittajalla olisi mikä? Tällä saisi vihollisen voimaan pahoin https://www.fragrantica.com/perfume/Strangers-Parfumerie/Sombre-58531.h…
Kaikkea ne keksivätkin...
Vierailija kirjoitti:
Minkä ikäiselle voi mielestänne ostaa hajuveden lahjaksi? Kummityttöni täyttää piakkoin 13 v. ja olen miettinyt ostavani hänelle jonkin nuorelle sopivan tuoksun. Sain itse ensimmäisen oman hajuveteni ollessani ehkä 11-12 v. Se oli laivalta ostettu Versacen Red Jeans, jonka halusin palavasti. Samanikäisillä kavereilla oli esim. Sambaa ja Yves Rocherin ja Body Shopin tuoksuja. Oma hajuvesi oli kova juttu, ja niihin liittyy paljon muistoja. Oli kiva suihkauttaa jotain koulun diskoihin tai silloin kun lähdettiin jonnekin.
Tuoksut joita olen katsellut ovat mm. Marc Jacobsilta ja Escadalta. En halua ostaa mitään halpaa ja synteettiselle lemuavaa imelää teinihajustetta, mutten myöskään mitään kallista niche-tuotettakaan.
Täällä tytär 14-v ja tykkää kovasti hajuvesistä. Escadalta uppoaa vaikka mikä, esim tämän vuoden kesätuoksu on yksi suosikkinsa. Beyoncen Heat Rush on nyt myös tosi kova juttu hänelle (ja esim. Notinosta sitä saa 100 ml kuuteentoista euroon). Lisäksi tykkää Tommy Girlistä, joka on outoa, koska omasta mielestäni se ei ole koskaan ollut nuorekas tuoksu, ja olen itsekin vasta nyt nelikymppisenä tykästynyt siihen. Myös kaapissani oleva Trussardin My Name on kulunut selvästi, kun neiti lainailee sitä useahkosti.
Jos taas on enemmän raikkaiden kuin makeiden tuoksujen ystävä, niin Clean Air voisi olla kiva, tai vaikkapa Burberryn Brit Sheer. Versacen Bright Chrystal voisi käydä myös.
Vuosi sitten myös Victoria Secretin tuoksut olivat hänelle mieleen.
Vierailija kirjoitti:
Mikä on se kamala voimakas hajuvesi, joka on suosittu keski-ikäisten naisten keskuudessa? Ei mikään erityisen kallis, ainakaan käyttäjistä päätellen. Haistan sen hajun monen metrin päästä ja ottaa niin paljon henkeen. Jämähtää vaatteisiin jne. En reagoi mihinkään muihin hajusteisiin niin voimakkaasti kuin tuohon tiettyyn, mutta en tiedä mikä se on.
Jos kysyisit sitä heiltä, niin ei tarvisisi täällä arvailla.
Vierailija kirjoitti:
Villi veikkaus Lancome: la vie est belle. Inhoan sitä itsekin vaikka olenkin keski-ikäinen.
Tupakka, suitsuke tms. Googleta hookah niin näet sen itämaisen höyrypiippuhärvelin.