Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...
Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.
Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.
Kommentit (19263)
Mäkin käytin nuorena YR:n Magnoliaa. Oli hyvä ja raikas kukkaistuoksu.
Kokeilkaapa magnolian ystävät Avonin Magnolia en Fleurs-tuoksua. se on raikas, ei ollenkaan tunkkainen valkoisten kukkien tuoksu, siinä on samaa herkkyyttä kuin tuossa YR:n vanhassa tuoksussa. Sen on luonut sama nenä joka loi Guccin Envyn.
Mulla taas on Magnolia vessatuoksuna ja kaikkien kissanpissojen äiti. Pullo on tosin ikivanha.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
80-luvun lopulla silloinen tyttöystävä käytti jotain sellaista parfyymiä, missä oli valkoinen pullo ja joku oranssi tai punainen kukka -muistaakseni. Tuoksu oli hieman makeahko.
Tuo tuoksu sai minut tolaltaan vielä monta vuotta eromme jälkeen. Olin häneen kovin rakastunut.
Ensimmäisenä tulee mieleen tämä. https://www.fragrantica.com/perfume/Yves-Rocher/Magnolia-935.html
Juu, tuo se oli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Apua, miksi löysinkään tämän ketjun. Olen pärjännyt parilla tuoksulla vuosikausia, mutta nyt tuli hinku kokeilla uusia.
Mutta kertokaa onko vika minussa vai nykytuoksuissa, kun kaikki tuntuvat tuoksuvan samalta ja toisaalta, iholle jäävä tuoksu näin vaihdevuosien kynnyksellä tuntuu vähintään joka toisessa olevan pistävän kissanpissamainen tai makeahkon äitelä kissanpissa? Onko vika ihossa, muuttuneessa hormoneissa, hajuaistin herkistymisessä vai onko tuoksupohja kaikissa sama? En halua jämähtää kasarituoksuihin mutta näistä uusista (keskihintaiset perustuoksut) tuntuu olevan vaikea löytää vähemmän makeita. Äääh.
Tuoksujen maailma on valtava ja nykyään on helppo etsiä netistä oman maun mukaisia tuoksija esim Fragrantica sivuston avulla ja etsiä vaan tietoa.
Osavanhemmista klassikkotuoksuista on hyvinkin kuivia, vihreitä tai muuten vain poikkeavat tästä nykymakeasta kukkaishedelmäisestä mainstreamista. Estee Lauder on yksi nimi jolla on persoonallisia klassikkoja. Chypretuoksuperheen tuoksut ovat usein juuri noita androgyynimpiä ja erikoisempia. Taisi olla kulta -aika 50-70 luvuilla.Olen jo käynyt useasti Fragranticassa eli näkyy olevan menoa meikäläisellä:). Kokeilu on kuitenkin melkein ainoa millä saa selville sen, miten tuoksu lopulta iholla käyttäytyy. Lauderin 5th avenuea on pikkupullo ja senkin jälkituoksu ällöttää nykyään, eli taitaa olla nenän vika kun peili on vino:). Red Dooria oli äidillä ja suihkuttelin teininä runsaasti, aikansa tuoksu. Pleasuresia sain aikoinaan ystävältä lahjaksi ja pidin sitä hieman liian perhetyttömäisenä itselleni tuolloin, mutta muistaakseni laadukas kevyt tuoksu, voisi kokeilla. Diorin kielontuoksuinen Diorissimo vaatisi samoin ehkä jonkun syvemmän tuoksun kaveriksi, mutta on ainakin puhdas ja miellyttävä. Kevyitä kivoja tuoksuja on helpompi löytää omilla sekavilla spekseilläni kuin syvää, kirkasta mutta ei-makeaa iltatuoksua (jossa kuitenkin voisi olla alussa jokin hedelmäinen elementti apua näitä vaatimuksia).
Itse en pääse kyllä fragrantican arvioista oikein perille, ellen sitten tiedä jotain toista tuoksua, jota pidetään samankaltaisena kuin jotain toista. On tullut tehtyä useampiakin täydellisiä huteja sen perusteella, että olen uskonut sivuston käyttäjien ylistäviä vuodatuksia jostain hajuvedestä,
Itselleni on käynyt niin, olen ostanut tuoksun, josta pidän ja olen saanut kehujakin. Sitten olen lukenut fragrantican arvostelun, kuinka huono tuoksu on. Vähän siinä on huuli pyöreänä, että what?
Vierailija kirjoitti:
80-luvun lopulla silloinen tyttöystävä käytti jotain sellaista parfyymiä, missä oli valkoinen pullo ja joku oranssi tai punainen kukka -muistaakseni. Tuoksu oli hieman makeahko.
Tuo tuoksu sai minut tolaltaan vielä monta vuotta eromme jälkeen. Olin häneen kovin rakastunut.
Tämä on selvästi Anais anais, aikakauden ikoninen tuoksu nuorilla tytöillä.
Kiihkeällä seiskyt luvulla minulla hajosi joku Yves Rocherin hajuvesipullo käsiveskaan. Huh sitä löyhkää. Laukku piti heittää roskiin. Ihan kissanpissan haju.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Apua, miksi löysinkään tämän ketjun. Olen pärjännyt parilla tuoksulla vuosikausia, mutta nyt tuli hinku kokeilla uusia.
Mutta kertokaa onko vika minussa vai nykytuoksuissa, kun kaikki tuntuvat tuoksuvan samalta ja toisaalta, iholle jäävä tuoksu näin vaihdevuosien kynnyksellä tuntuu vähintään joka toisessa olevan pistävän kissanpissamainen tai makeahkon äitelä kissanpissa? Onko vika ihossa, muuttuneessa hormoneissa, hajuaistin herkistymisessä vai onko tuoksupohja kaikissa sama? En halua jämähtää kasarituoksuihin mutta näistä uusista (keskihintaiset perustuoksut) tuntuu olevan vaikea löytää vähemmän makeita. Äääh.
Tuoksujen maailma on valtava ja nykyään on helppo etsiä netistä oman maun mukaisia tuoksija esim Fragrantica sivuston avulla ja etsiä vaan tietoa.
Osavanhemmista klassikkotuoksuista on hyvinkin kuivia, vihreitä tai muuten vain poikkeavat tästä nykymakeasta kukkaishedelmäisestä mainstreamista. Estee Lauder on yksi nimi jolla on persoonallisia klassikkoja. Chypretuoksuperheen tuoksut ovat usein juuri noita androgyynimpiä ja erikoisempia. Taisi olla kulta -aika 50-70 luvuilla.Olen jo käynyt useasti Fragranticassa eli näkyy olevan menoa meikäläisellä:). Kokeilu on kuitenkin melkein ainoa millä saa selville sen, miten tuoksu lopulta iholla käyttäytyy. Lauderin 5th avenuea on pikkupullo ja senkin jälkituoksu ällöttää nykyään, eli taitaa olla nenän vika kun peili on vino:). Red Dooria oli äidillä ja suihkuttelin teininä runsaasti, aikansa tuoksu. Pleasuresia sain aikoinaan ystävältä lahjaksi ja pidin sitä hieman liian perhetyttömäisenä itselleni tuolloin, mutta muistaakseni laadukas kevyt tuoksu, voisi kokeilla. Diorin kielontuoksuinen Diorissimo vaatisi samoin ehkä jonkun syvemmän tuoksun kaveriksi, mutta on ainakin puhdas ja miellyttävä. Kevyitä kivoja tuoksuja on helpompi löytää omilla sekavilla spekseilläni kuin syvää, kirkasta mutta ei-makeaa iltatuoksua (jossa kuitenkin voisi olla alussa jokin hedelmäinen elementti apua näitä vaatimuksia).
Itse en pääse kyllä fragrantican arvioista oikein perille, ellen sitten tiedä jotain toista tuoksua, jota pidetään samankaltaisena kuin jotain toista. On tullut tehtyä useampiakin täydellisiä huteja sen perusteella, että olen uskonut sivuston käyttäjien ylistäviä vuodatuksia jostain hajuvedestä,
Itselleni on käynyt niin, olen ostanut tuoksun, josta pidän ja olen saanut kehujakin. Sitten olen lukenut fragrantican arvostelun, kuinka huono tuoksu on. Vähän siinä on huuli pyöreänä, että what?
Osaatko kertoa jonkun esimerkin? Mä luen niitä yleensä siksi, että saan jonkin käsityksen siitä, mikä nuoteista on hallitsevin - käytössä erityisesti näiden ongelmallisten nuottien, kuten ruusun, kistuksen ja tuberosan kanssa arpoessa. Osaan sitten valmistautua, kuten huomenna, jolloin testissä vielä yksi ELdOn ruusu, Rossy de Palma Eau de Protection. (En tosiaan suihkuta maton päällä enkä edes vartaloon.) Toisaalta se on hyvää huvia, jotkin kuvaukset vaan ovat riemukkaita, kuten Muscs Koublai Khanin tai Secretions Magnifiquesin kohdalla. Makuasiathan ovat kuitenkin makuasioita, kai?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt on menossa ilmeisesti myös jokin näiden supervahvojen ysärituoksujen boomi, vai onko se vain kauppamiesten taholta ovelasti ihmisiin iskostettu. Ehkäpä ne vintaget ovat parempia siinä mielessä, että käyttävät alkuperäisten kukkien esansseja eivätkä keinotekoisia jäljitelmiä. Kokeilin muutamaa mm. Voluptea, joka siis on vahva ja hieman vahamainen kukkaistuoksu. Muistutti itselläni saman tuoksusuunnittelijan Eternityä, ei niinkään Tresoria, josta aikoinaan jopa pidin. Joka tapauksessa nämä powerdynastiatuoksut ovat minulle liikaa. Tuli ihan totaalinen inho kaikkia tuoksuja kohtaan vähäksi aikaa. Seuraavaksi aloitan varovasti jollain hyvin pliisulla "toimistotuoksulla", joka ei häiriköi ketään - ennen muuta itseäni.
Toiseekseen vähän puuduttavaa on tuo flankertuoksujen valtava määrä. Ilmeisesti joku parfyymintekijä laatii tuoksua niin, että siitä on kymmenen eri versiota. Yhdestä tulee se varsinainen tuote ja sitten niitä 9 muuta aletaan myymään myöhemmin, jos kauppa käy?
Tuoksut ovat kyllä vahvoja, mutta ysärillä oli paljon persoonallisempia ja tunnistettavia tuoksuja. Nyt on tätä vahvaa vaniljamössöä kehissä. Tai epämääräisen kukkaista.
Jos vertailee niitä tuoksupyramideja niin 90-luvulla tuoksuissa oli tosi monta eri tekijää, kun taas jos ottaa esiin viime aikojen parhaiten myyviä tuoksuja, ne ovat pelkistetty ihan muutamaan osatekijään,
Onko sitten kalliimmissa ja/tai niche-tuoksuissa tuollaisia moniulotteisempia? En ole niihin perehtynyt vielä. t. aikaisempi valittaja:)
Ei välttämättä, trendit niitäkin ohjailevat. Nykyinen layering (kahden tuoksun kerrostaminen) vaatii yksinkertaiset nuotit. Nicheistä esimerkiksi Jo Malonet ja Floraikut on oikein suunniteltu tähän. Toiset tykkäävät, toiset eivät, kuten aina tuoksuasioissa. Nicheistä voinee kyllä odottaa löytävänsä laadukkaita raaka-aineita (budjetointi), mutta ei sekään tarkoita sitä, että tuoksusta pitäisi -eikä toisaalta mikään estä löytämästä helmiä designereista, julkkistuoksuista tai halpiksista. Siksi(kin) tämä on niin mielenkiintoinen harrastus.
Onko Jo Malone enää kovin niche? Niitä ainakin täällä KeskiEuroopassa myydään vaikka missä, ei ole ainakaan kovin exclusive. Itse en ole näistä ikinä välittänyt, mielestäni "halvan" tuoksuisia hintaansa nähden, esim Body Shopin tuoksujen tasoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt on menossa ilmeisesti myös jokin näiden supervahvojen ysärituoksujen boomi, vai onko se vain kauppamiesten taholta ovelasti ihmisiin iskostettu. Ehkäpä ne vintaget ovat parempia siinä mielessä, että käyttävät alkuperäisten kukkien esansseja eivätkä keinotekoisia jäljitelmiä. Kokeilin muutamaa mm. Voluptea, joka siis on vahva ja hieman vahamainen kukkaistuoksu. Muistutti itselläni saman tuoksusuunnittelijan Eternityä, ei niinkään Tresoria, josta aikoinaan jopa pidin. Joka tapauksessa nämä powerdynastiatuoksut ovat minulle liikaa. Tuli ihan totaalinen inho kaikkia tuoksuja kohtaan vähäksi aikaa. Seuraavaksi aloitan varovasti jollain hyvin pliisulla "toimistotuoksulla", joka ei häiriköi ketään - ennen muuta itseäni.
Toiseekseen vähän puuduttavaa on tuo flankertuoksujen valtava määrä. Ilmeisesti joku parfyymintekijä laatii tuoksua niin, että siitä on kymmenen eri versiota. Yhdestä tulee se varsinainen tuote ja sitten niitä 9 muuta aletaan myymään myöhemmin, jos kauppa käy?
Tuoksut ovat kyllä vahvoja, mutta ysärillä oli paljon persoonallisempia ja tunnistettavia tuoksuja. Nyt on tätä vahvaa vaniljamössöä kehissä. Tai epämääräisen kukkaista.
Jos vertailee niitä tuoksupyramideja niin 90-luvulla tuoksuissa oli tosi monta eri tekijää, kun taas jos ottaa esiin viime aikojen parhaiten myyviä tuoksuja, ne ovat pelkistetty ihan muutamaan osatekijään,
Onko sitten kalliimmissa ja/tai niche-tuoksuissa tuollaisia moniulotteisempia? En ole niihin perehtynyt vielä. t. aikaisempi valittaja:)
Ei välttämättä, trendit niitäkin ohjailevat. Nykyinen layering (kahden tuoksun kerrostaminen) vaatii yksinkertaiset nuotit. Nicheistä esimerkiksi Jo Malonet ja Floraikut on oikein suunniteltu tähän. Toiset tykkäävät, toiset eivät, kuten aina tuoksuasioissa. Nicheistä voinee kyllä odottaa löytävänsä laadukkaita raaka-aineita (budjetointi), mutta ei sekään tarkoita sitä, että tuoksusta pitäisi -eikä toisaalta mikään estä löytämästä helmiä designereista, julkkistuoksuista tai halpiksista. Siksi(kin) tämä on niin mielenkiintoinen harrastus.
Onko Jo Malone enää kovin niche? Niitä ainakin täällä KeskiEuroopassa myydään vaikka missä, ei ole ainakaan kovin exclusive. Itse en ole näistä ikinä välittänyt, mielestäni "halvan" tuoksuisia hintaansa nähden, esim Body Shopin tuoksujen tasoa.
Onhan se siinä mielessä, että brändi keskittyy tuoksuihin, erotukseksi designereista (joilla myös muotia). Mulla ei ole kokemusta näistä, ja kokeilutkin jäänevät, kun niin monesti on törmännyt moitteisiin niiden kestosta. Layering ei myöskään ole oma juttu.
Aamu on avattu ELdOn Rossy de Palma Eau de Protectionin kanssa. Ruusu on aina ollut minulle vaikea nuotti, ellei se pysy taustalla, ja usein se häiritsee liki pahoinvointiin saakka. Rakastan ruusuja kukkina, mutta niiden tuoksu on liian päällekäyvä etenkin tummana, hunajaan tai mausteisiin yhdistettynä...Ja niin vaan tässä rokataan menemään ruusutuoksun kanssa, jossa on vieläpä syvästi inhoamaani pelargoniaa antamassa metallista tvistiä. Kasvina pelakuu on täysin sietämätön, tönäise sitä vähän tai katso pahasti ja se kostoksi haisee pistävälle metrin päähän.
Mutta asiaan: 2 x 0,5 suihkaisua kyynärtaipeisiin, kaiken varalta en halunnut tätä vaatteisiin. Alun pippurien ja pelargonian hellittäessä iholle jää tuore, kostea, vihreänmehevä ruusupuska, siis koko kasvi varsineen, lehtineen, piikkeineen ja multaisine juurineen. Kokonaisuus muistuttaa enemmän ruusun tuoksua puutarhassa sateen jälkeen kuin potpourria tai kauneustuotteita. Koska villiinnyin ensimmäisestä puolisuihkauksesta niin, että laitoin toisen reilun tunnin myöhemmin, ovat kyynärtaipeeni eri vaiheissa, ja oikeaan on kehittymässä mitä kaunein tumma suitsukkeen ja kaakaon pohjatuoksu, joka ei vieläkään ole liian raskas tai hyökkäävä. Olen hämmentynyt ja iloisesti yllättynyt, näinkin voi käydä. Kokonaisuutena varsin goottilainen, ja sopisi varmasti esikuvalleen.
Minulle tuli viimein se Tokmannin tilaus ja Elie Saabin Resort Collectionin tuoksu on ihan mahtava. Siinä tuoksuu mansikka, mutta jotenkin hienostuneesti sekoittuneena siihen Le Parfum pohjatuoksuun. Todella elegantti ja laadukas kesätuoksu, ei mikään perus hedelmätuoksu. Lanvinin Girl in Capri oli juuri sitä mitä odotin, pirskahteleva sitrustuoksu, helppo käyttää, sopii moneen ns. casual tilanteeseen.
Vierailija kirjoitti:
Joo, mä vain olisin halunnut sen pienemmän 30 ml pullon, koska tuo on mulla iltatuoksuna nykyään, eli ei kulu ihan niin rivakasti. Mutta se tosiaan oli Tokmannilta loppu, samoin kuin isokin. Olen käyttänyt tätä jostain 19-vuotiaasta asti, siitä pitäen kun se lanseerattiin joskus ysärin puolivälissä.
https://www.tokmanni.fi/moschino-cheap-chic-edt-spray-30ml-8011003612802
Harkinnassa tosin on tämä eka Moschinon tuoksu, 15-vuotiaana ostin ruotsinlaivan tax freesta tämän tuoksun ison vartalopuuterin, koska varsinaiseen parfyymiin ei ollut varaa. Rasia ja sydämenmuotoinen puuterivippa ovat vieläkin tallella näin 30 vuoden jälkeen. Tarinan mukaan herra Moschinon luona kävi ensin enkeli ja sitten paholainen, ja hän yhdisti näiden tuoksut tähän "Femme" -hajuveteen... Tätä ei muuten koskaan tietääkseni myyty manner-Suomessa, kävin Stockallakin etsimässä turhaan. https://www.tokmanni.fi/moschino-femme-edt-spray-75ml-8011003060320
Mä tilasin oman Femmeni Notinosta. Näkyy olevan siellä edelleen kolmessa eri koossa - kuten myös Cheap&Chiciä, jota itsekin haluaisin jossain vaiheessa.
En tiedä, onko halvin paikka tilata mutta on ollut nopea ja luotettava - ja välillä kivoja tarjouksia, esim. silloin Femmeä tilatessa sai tietyt tuotemerkit ilman postikuluja - ja Moschino sattui mukavasti kuulumaan niihin.
On aivan upea tuoksu kyllä. Ymmärtää hyvin, miksi sitä edelleen tehdään.
Vierailija kirjoitti:
Osavanhemmista klassikkotuoksuista on hyvinkin kuivia, vihreitä tai muuten vain poikkeavat tästä nykymakeasta kukkaishedelmäisestä mainstreamista. Estee Lauder on yksi nimi jolla on persoonallisia klassikkoja. Chypretuoksuperheen tuoksut ovat usein juuri noita androgyynimpiä ja erikoisempia. Taisi olla kulta -aika 50-70 luvuilla.
Chypretuoksujen perheestä löytyy mulle rakkaimmat tuoksut: Chanel N°19, Jacomon Silences, Paco Rabannen Calandre, Jean-Louis Scherrer...joita kaikkia Fragrantica ei tosin tunnusta chypreiksi, mutta mä olen oikeassa ja se väärässä.
Ovat tosiaan sieltä 60-luvun lopulta ja 70-luvulta nuokin.
Mitä mieltä olette Yves Rocherin Clea-tuoksusta? Olen tuoksutellut sitä parikymmentä vuotta sitten, muistan silloin ajatelleeni, että pehmeä ja naisellinen tuoksu. Itse en silloin lukioikäisenä sitä käyttänyt, mutta nyt houkuttelisi jostain syystä. Mahtaako mielikuvani olla oikea vai onko tuo tuoksu mummomainen ja / tai raskas?
Tuoksuja minulla on kyllä ennestäänkin tarpeeksi, mutta vaihteluhan virkistää aina. Suosikkituoksuja tällä hetkellä Aqua di Parman Mandorlo di Sicilia, Byredon Inflorescene ja Diorin Diorissimo, kesällä myös Lanvinin A Girl in Capri, jos näistä saa jotain osviittaa tuoksumieltymyksitäni.
Päivän tuoksu: Jo Malonen Green Almond & Redcurrant. Pullosta haistaessa nenään tulvii vihreä manteli, marsipaanimainen. Iholla tuoksu muuntuu aika äkkiä pehmeäksi santelipuuksi, jossa häivähtää punainen viinimarja ja se manteli. Kiva tuoksu, joskaan ei jomalonemaisesti mikään beastmode eikä pitkään kestävä, mutta tunnen itseni hyväntuoksuiseksi. :)
Vierailija kirjoitti:
Minulle tuli viimein se Tokmannin tilaus ja Elie Saabin Resort Collectionin tuoksu on ihan mahtava. Siinä tuoksuu mansikka, mutta jotenkin hienostuneesti sekoittuneena siihen Le Parfum pohjatuoksuun. Todella elegantti ja laadukas kesätuoksu, ei mikään perus hedelmätuoksu. Lanvinin Girl in Capri oli juuri sitä mitä odotin, pirskahteleva sitrustuoksu, helppo käyttää, sopii moneen ns. casual tilanteeseen.
Minäkin sain eilen tuon Resort Collectionin ja ihastuin siihen metsämansikkaiseen tuoksuun. Mansikkaa ei kyllä mainita olevan mukana. Muistuttaa paljon Armanin My Waytä, joka on yksi suosikeistani. Ihan huippulöytö tämä Elie Saabin pullo jos pitää makeista tuoksuista. Todella kestävä omalla ihollani, tunsin vielä suihkun jälkeen vilahduksen. Tilasin heti eilen uuden pullon, etten vaan jää missään vaiheessa ilman:) Suurkiitos vinkin antajalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minäkin sain eilen tuon Resort Collectionin ja ihastuin siihen metsämansikkaiseen tuoksuun. Mansikkaa ei kyllä mainita olevan mukana. Muistuttaa paljon Armanin My Waytä, joka on yksi suosikeistani. Ihan huippulöytö tämä Elie Saabin pullo jos pitää makeista tuoksuista. Todella kestävä omalla ihollani, tunsin vielä suihkun jälkeen vilahduksen. Tilasin heti eilen uuden pullon, etten vaan jää missään vaiheessa ilman:) Suurkiitos vinkin antajalle.
Vilahduksen=vivahduksen
Hei tuoksutietäjät! Haluaisin ostaa miehelleni joululahjaksi tuoksun. Hän pitää merellisistä elementeistä.
Olen selaillut Fragranticaa, ja moni tuntuu liputtavan Bvlgarin Aqvaa Atlatique'ta ja Aqva Marinea. Ennen kuin lähden kaupoille, haluaisin kuulla onko jollakulla kokemusta näistä, tai ehdottaa jotain muuta merellistä tuoksua?
Olen vilkuillut myös James Heeleyn Sel Marinea, mutta se ei kuulemma säily kovin kauaa iholla, ja koska kyseessä on melkoisen hintava tuote, en haluaisi investoida sellaiseen.
Hei hajuvesitietäjät!
Onpas täällä viehkeä ja asiantunteva ketju. Haluaisin kysyä itsekin vähän tuoksuasiaa teiltä... Olen aika kokematon hajuvesien kanssa, vuosien varrella olen käyttänyt joitain aika perus tuoksuja (esim. Bossilta ja Calvin Clainilta.) Vähän makeaa ja vähän raikasta, siis muutamaa eri tuoksua. Pidän kuitenkin hitusen enemmän lämpöisestä ja mystisestä tuoksusta kuin "suihkunraikkaasta", vaikka vaihtelu virkistää.
Ajauduin tekemään testin mikä hajuvesi sopisi minulle... Ja sain tulokseksi : Valentino Donna , Born in Rima EdP. Onko täällä kokemuksia kyseisestä hajuvedestä, millainen se on??
Katsoin hintaa netistä, jos laittaisin vaikka testiin. On yli 70€, joka tällä hetkellä tuntuu liian kalliilta. Olisiko kellään ideoita halvemmista, mutta vastaavista tuoksuista?
Kiitos jo etukäteen vastaajille!
Olen käyttänyt tuota Magnolia, tykkäsin kovasti.
En ihmettele, että tyttöystävän tuoksu mieleen.
Jos oli siis tuo tuoksu.