Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...

tuoksupulloja keräilevä
30.08.2019 |

Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.

Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.

Kommentit (19263)

Vierailija
201/19263 |
04.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintoinen ketju! Neuvokaa minua jos vain osaatte tuoksupulmassani. Täällä tuntuu nyt olevan useita tuoksun asiantuntijoita paikalla joten kertokaa ehdotuksianne. Haluaisin tuoksun, joka muistuttaa mahdollisimman paljon metsää, havupuun, halkopinon, lämpimän puun tuoksua. Kovin vaikealta tuntuu löytää tällaista tuoksua naisten tuoksujen joukosta, miesten tuoksujen puolelta olen muutaman bongannut. Mitä mieltä olette, voinko ostaa itselleni miesten tuoksun? Siis olen tavis hetero enkä halua että tuoksuni olisi liian miehinen siten että se kertoisi minusta jotakin mitä en ole. 

Vierailija
202/19263 |
04.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anteeksi Tietäjät, mutta saisiko kysyä neuvoa? Olen keski-ikäinen nainen, enkä tiedä hajuvesistä oikein mitään. Harvemmin niitä edes käytän, vaikka pidän niistä kyllä kovasti. Olen aina toivonut löytäväni pienen joukon tuoksuja, jotka voisin mieltää omiksi tuoksuikseni ja käyttää sitten vaihdellen niitä samoja. Jostain syystä vain olen tavattoman huono löytämään hyviä tuoksuja. 

Pidän lempeistä tuoksuista, jotka eivät hyökkää silmille, vaan viipyilevät iholla pehmeinä. En ole tumma ja tulinen, vaan vaalea ja vaisu (vaisu on kyllä hirveä sana, mutta en siis ole naismaailman orkidea, vaan pikemminkin omenankukka, jos ymmärrätte). 

Olisiko teillä vinkkejä minkälaista hajuvettä voisin kokeilla? Minulla on lahjaksi saatua Diorissimoa, mutta se on kovin vahva, eikä tunnu yhtään omalta.

Uskaltaisinko ehdottaa Chacarellin Noa, lämmin, pehmeä tuoksu. Tosin sopii varmaan paremmin talveen kuin kesään ja hyvin pieni pisara ranteeseen riittää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/19263 |
04.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Cacharel siis eikä Chacarel..

Vierailija
204/19263 |
04.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teininä sain pullon Rochasin Lumiere-tuoksua, joka on vieläkin mielessäni maaliman ihanin tuoksu. Valiettavasti sitä ei enää ole saatavilla. Jokunen vuosi sitten löysin sen uudistetun version, ja innoissani ostin pienen pullon!

Täysin eri tuoksu! Kirpeä ja voimakas. Kun olin autossa mieheni kanssa, hän aukaisi ikkunan, kun kuulemma hajuveteni oli niin kamalan voimakasta. Minusta oli toki ikävää, että tämä tuoksu käytti samaa nimeä.

Moni suosikeistani on poistunut markkinoilta. Näitä olivat mm.  Burberryn Tender Touch, Vivian Westwoodin Anglomania ja Guerlainin Mahora (tykkään mausteisista tuoksusita, joita tarvitaan todella vähän).

Uusin tuttavuus on Roberto Cavallin Nero Assoluto, ihan hyvä tuoksu, tosin katoaa iholtani aika nopeasti. Muita nykyisiä suosikkejani ovat  (edelleen) Yves Rocherin Clea,  Calvin Kleinin Secret Obsession ja Euphoria.

Asun ulkomailla ja onnekseni voin ostaa tuoksuja helposti ja edullisesti eri verkkokaupoista. Usein tilaankin  ns. testerin, eli pakkauksen joka tulee joskus ilman varsinaista korkkia tms. (käyttämätön tuote, jossa kyllä on tarrat joissa sanotaan, että ei vähittäismyyntiin! Oh well)

Vierailija
205/19263 |
04.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielenkiintoinen ketju! Neuvokaa minua jos vain osaatte tuoksupulmassani. Täällä tuntuu nyt olevan useita tuoksun asiantuntijoita paikalla joten kertokaa ehdotuksianne. Haluaisin tuoksun, joka muistuttaa mahdollisimman paljon metsää, havupuun, halkopinon, lämpimän puun tuoksua. Kovin vaikealta tuntuu löytää tällaista tuoksua naisten tuoksujen joukosta, miesten tuoksujen puolelta olen muutaman bongannut. Mitä mieltä olette, voinko ostaa itselleni miesten tuoksun? Siis olen tavis hetero enkä halua että tuoksuni olisi liian miehinen siten että se kertoisi minusta jotakin mitä en ole. 

Katso penhaligonsin puiset tuoksut, niillä on aika paljon niitä. Oma suosikkini on santal massoia hermekselta, mutta se ole voimakas sitten. 

Tuo lämpimän puun tuoksu on yleensä santelipuu, ja santelipuutuoksut on aika unisex, eli voisit katsella niitä miestenkin puolelta.

Noin yleisesti naisten ja miesten tuoksut on kaikki unisex (varsinkin niche ja kalliimmissa tuoksuissa) , tiedän miehiä, jotka käyttää esim. fracasta tai bal a versaillesia, eikä se ole niillä liian naisellinen tai outo.

206/19263 |
05.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Blue Grassiä sain ostettua aivan uskomattomasta paikasta eli virolaisesta huonekalumyynnìstä verkkokaupasta ON24. Maksoi jotain kuusi euroa vain 6 € !!!!!

Viime keväänä. Toivottavasti siellä on vielä. Ostin siskopuolelleni, jonka lempituoksu oli 1950 luvulla.

207/19263 |
05.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä7437 kirjoitti:

Muistatteko Guy Larochen Fidziä ? Ihanan puinen & vihreä tuoksu. Tilasin juuri netistä fragrance directiltä, mutta olivat unohtaneet sen pois paketista. Kaikki muut ihanuudet tulivat.

Voi, tuo oli minun äidin suosikkituoksuja joskus, samoin Elizabeth Ardenin vihreänraikas Blue Grass.

Pitääpä tilata se jostain, ja yllättää äiti synttäripäivänä :)

Vastasin sulle, mutta vastaus on tässä sivulla 11.

Nopeasti vain tähän kirjoitan, että viime keväänä ostin Blue Grassia kuudella eurolla virolaisesta nettihuonekaluliikkeestä ON24.

Toivottavasti luet joskus tämän vinkkini Sinulle :)

Vierailija
208/19263 |
05.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuoksujen aistiminen ja kokeminen on niin yksilöllistä, että suosittelen testaamaan ennen ostopäätöstä. Esimerkiksi minulle kuivan puun tuoksua löytyy Histoires de Parfums:n 1740 Marquis de Sade -tuoksusta.

Monille se on enemmän nahkainen tuoksu. Ihastuttava kuitenkin. 

Käytän niitä tuoksuja mistä pidän, sukupuoliluokittelusta huolimatta. 

https://www.luckyscent.com//images/products/57602.jpg?width=400&404=pro…

Vierailija
209/19263 |
05.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olenkohan vähemmistöä, kun tykkään nimenomaan niistä ällömakeista tuoksuista? Esim juicy couturen tuoksut, voi luoja kun en pysty lopettamaan niiden haistelua.

Vierailija
210/19263 |
05.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monet naiset käyttää Guerlainin miesten Vetiver-tuoksua.

Sitten on olemassa Maison Margiela Replica By The Fireplace, lämmin erikoisuus jossa tuoksuu mökki ja takka. Mukana kastanjaa, katajaa ja pohjalla vähän rosepippuria.

Vierailija
211/19263 |
05.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ärsyttää kun Jo Malone meni lopettamaan sen Blue Agava & Cacao-tuoksun! Vaikka oli suosittu. Ehkä raaka-aineita ei enää saanut helpolla jostain päin maailmaa?

Se oli minun ja mieheni yhteinen tuoksu, vaikka tuoksui erilaiselta molemmilla.

Hänellä tuli enemmän esiin se lime-tequila ja kardemummavivahde ja minulla tuo lämmin kaakao-vaniljatanko.

Myös Jo Malonen Nutmeg & Ginger on lopetettu, sekin oli monen pariskunnan yhteinen tuoksu.

Vierailija
212/19263 |
05.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistaako kukaan mikä tuoksu kyseessä? Olisiko ollut kasarilla tai ysärillä?

Kuin litteähkö pullo olisi väännetty osittain spiraalin muotoon. Lasin pinnassa sellaista raitaa? Saattoi olla hieman himmeäpintainen se lasi.

Ihan kuin olisi ollut sininen pakkaus, ja kellertävä neste.

Salvatore Ferragamolla oli tuollainen pullo mutta kirkas, 2000-luvun taitteessa vielä ostin.

Vierailija
213/19263 |
05.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä miten tuoksut muuttuvat kemialtaan eri ihmisillä.

Chanel Coco Mademoiselle tuoksuu vihreälle sitruksiselle, mimosalle ja ruusuiselle kaverillani, ja siinä on lisänä vähän vaniljaisuutta ja appelsiininkukkaa.

Minun iholla sama tuoksu haisee ihan homehtuneille marjoille!

Vierailija
214/19263 |
05.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuin litteähkö pullo olisi väännetty osittain spiraalin muotoon. Lasin pinnassa sellaista raitaa? Saattoi olla hieman himmeäpintainen se lasi.

Salvatore Ferragamolla oli tuollainen pullo mutta kirkas, 2000-luvun taitteessa vielä ostin.

Tuo kävi ilmi jo aiemmin, että kysessä oli sen niminen tuoksu kuin Montana :)

Vierailija
215/19263 |
05.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On edelleen, Pour Femme, mutta hyvin miedosti spiraali. Ihmeellistä kun tätä ei saa Suomesta. :(

Vierailija
216/19263 |
05.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alyssa Asleyn Musl saa sopivasti vastakkaisen sukupuolen sieraimet laajenemaan himokkaasti...

Vierailija
217/19263 |
05.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo kävi ilmi jo aiemmin, että kysessä oli sen niminen tuoksu kuin Montana :)

Ai, anteeksi, en huomannut! Tuo Ferragamo tuli itselle heti mieleen kun pidin sen raikkaasta tuoksusta niin kovin, enkä enää löytänyt sitä mistään silloin aikoinaan. Ikinä sitten matkustaessa en muista metsästää sitä sieltä mistä vielä sitä on myynnissä. :D

Vierailija
218/19263 |
05.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alyssa Asleyn Musl saa sopivasti vastakkaisen sukupuolen sieraimet laajenemaan himokkaasti...

...siis Musk

Vierailija
219/19263 |
05.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olenkohan vähemmistöä, kun tykkään nimenomaan niistä ällömakeista tuoksuista? Esim juicy couturen tuoksut, voi luoja kun en pysty lopettamaan niiden haistelua.

Tai sinulla on vaan kova karkinhimo :))

Huomasin joskus että kun pesin aamuisin itseni suihkussa jollain vaniljaisella tai suklaisella suihkugeelillä, niin koko päivänä ei tehnyt enää mieli karkkia kun herätti itsensä siihen tuoksuun.

Vierailija
220/19263 |
05.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet luulee että JP Gaultier keksi sen naistorsopullon, mutta alkuperäinen on tämä Schiaparelli:n Shocking-tuoksu. Lanseerattiin 1937, eikä ole valmistettu enää pitkään aikaan.

https://pimages.parfumo.de/240/706_3fn3eqwmj2_240.jpg

Sitten tuli se JP Gaultierin pullo  (huom: en pidä siitä ekasta Classiquesta koska on aivan liian päällekäyvä ja pistävä tuoksu, mutta 2016 Classique Essence on hyvä ja uudistettu versio -  kerrankin näin päin) jonka jälkeen Kim Kardashian teki Body-tuoksulleen samanlaisen pullon viime vuonna. Monet sanoo että tuo Kimin tuoksu on kopio Diorin J'Adoresta. Kimin eka tuoksu oli kopio Michael Kors for Women-tuoksusta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi neljä