Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...
Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.
Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.
Kommentit (19264)
Vierailija kirjoitti:
Olenkohan vähemmistöä, kun tykkään nimenomaan niistä ällömakeista tuoksuista? Esim juicy couturen tuoksut, voi luoja kun en pysty lopettamaan niiden haistelua.
Niin tykkään minäkin! Just tilasin 100ml pullon Juicyn Gold Couturea. Painajaiseni on, että lopettavat tuon version, joka on yksi ehdottomista lemppareistani.
Olen niin pettynyt! Sain lahjaksi Prada Candyn ja se ei tuoksu ihollani miltään! 😔 Mikä olisi paras paikka myydä hajuvesiä, kun en ole facebookissa? Muglerin Alienkin on käyttämätön, kun jo avaamattomasta paketista tihkuu kauhea tuoksu...
Tilasin Notinosta tuoksunäytteitä, nyt odottelen malttamattomana niiden saapumista. Tosi hyvä juttu tällaiselle tuoksufriikille, joka ei halua (enää) käyttää reilusti rahaa niihin. En keräile mitään tiettyjä tuoksuja, haluan vaan kokeilla monia. Noin kolmellakympillä saan jo kymmenisen näytettä. ☺
Pidän tuoksuista mutta laitan niitä maltillisesti, ja käytän vain laadukkaita ja suht keveitä ja puhtaita tuoksuja.
Silti minut yritettiin tuoksu-sheimata julkisesti, tuossa keväämmällä! :o
Meillä oli kokopäiväinen seminaaritilaisuus jonka jälkeen iltatilaisuus jossa viinitarjoilua, joten lähdin töihin bussilla tuona aamuna enkä autolla. Laitoin yhden suihkauksen kevyttä tuoksua alaselkään puhtaalle kuivuneelle iholle (muistaakseni Jo Malonen Grapefruit) ja vaatteiden alle, koska halusin olla huomaavainen ja tiesin että bussissa voi olla ihmisiä joita tuoksut ahdistaa.
Pukeuduin uusiin siisteihin vaatteisiin jotka käy myös iltamenoissa ja kivaan uuteen takkiin, jalassa korkkarit. Vaatteissani ei siis ollut mitään tuoksua ennestään, eikä hiuksissa tuoksullista hiussuihketta. Olin laittanut hiukseni siististi ja meikannut. Istuin bussin etuosassa siinä kohtaa missä on penkit vastakkain.
Vastapäätä istuva, ehkä noin 55-60v nainen mittaili minua katseellaan. Sitten käveli mielenosoituksellisesti tiehensä, ja kuulin kun alkoi vaahtoamaan takanani oleville tuntemattomille ihmisille kovaan ääneen että "tuommoiset pinnalliset tällätyt akat jotka hajustaa itsensä ja kuvittelee olevansa hienoja ja minua ahdistaa tuon hajuvedet eikä täällä pysty olla"....!!!
Minua hävetti ja vilkuilin nolona ympärilleni.
Vieressä istuva nuori nainen katsoi taakseen, sanoi minulle että "et sinä tuoksu millekään hajuvedelle", ja kääntyi ja tokaisi taakseen että "ei hän tuoksu hajuvedelle, että tää ongelma taitaa olla ihan vaan sun omien korvies välissä!"
Toisella puolella oleva mieshenkilö murahti myös että ei täällä mitään hajuvesiä ole.
Olin niin iloinen että nuo kaksi ihanaa ihmistä päättivät puolustaa minua ja koska tiesin etten haiskahtanut tai tuoksunut millekään! Yhtään sen kummemmin kuin kukaan muu.
Naista nolotti selvästi, oli vaan halunnut nolata minut kaikkien ihmisten edessä, koska olin laittautunut, mutta nolasi vaan itsensä!
Vierailija kirjoitti:
Tilasin Notinosta tuoksunäytteitä, nyt odottelen malttamattomana niiden saapumista. Tosi hyvä juttu tällaiselle tuoksufriikille, joka ei halua (enää) käyttää reilusti rahaa niihin. En keräile mitään tiettyjä tuoksuja, haluan vaan kokeilla monia. Noin kolmellakympillä saan jo kymmenisen näytettä. ☺
Nuo näyttää tulevan Itävallasta?
Onko tietoa kuinka kauan toimituksessa kestää?
Mikähän tosi mulla on ollut joskus ysärin puolivälissä tai lopussa.... vaalean vihreä pullo, vähän sellainen veden vihreä, takapuoli oli sileä, etupuoli jotenkin röpelöinen ja muistaakseni himmeä, pullo oli litteä. Tuoksu oli joku kevyt. Merkistä ei ole mitään muistikuvaa, mutta kai se ihan jotain merkiä oli kun sen Sokokselta ostin.
Minulla meni aina sekaisin nämä pari Kenzon ysärituoksua jotka oli samanlaisissa matalissa pyöreissä alaspäin levenevissä pulloissa joissa kukkakorkit. Niissä ei edes tainnut lukea mitään.
https://i.notino.com/detail_thumb/kenzo/kzokdkw_aedt10_03/kenzo-ca-sent…
Ca Sent Beau ja Le Monde Est Beau oli näköjään niiden nimet. Niissä oli kuitenkin monta vuotta väliä kun ilmestyivät mutta olivat rinnakkain myynnissä pitkän aikaa.
Toinen raikkaampi vihreä sitruksisempi ja toinen kukkais-hedelmäisempi.
Sain ensin toisen lahjaksi eli ilmeisesti tuon sitruksisen, tykkäsin ja ostin saman mutta se olikin väärä eli kukkaisempi, aloin tykätä siitä enemmän mutta kyllästyin kuitenkin, ja palasin siihen sitruksiseen.
Sitten poikaystäväni osti minulle väärän laivalta :D Jossain vaiheessa opiskelukaverini oli ostanut myös ristiin väärän, ja me vaihdettiin ne pullot koska hän ei tykännyt siitä sitruksisesta.
Vierailija kirjoitti:
Mikähän tosi mulla on ollut joskus ysärin puolivälissä tai lopussa.... vaalean vihreä pullo, vähän sellainen veden vihreä, takapuoli oli sileä, etupuoli jotenkin röpelöinen ja muistaakseni himmeä, pullo oli litteä. Tuoksu oli joku kevyt. Merkistä ei ole mitään muistikuvaa, mutta kai se ihan jotain merkiä oli kun sen Sokokselta ostin.
Jokin mielikuva minulla tuollaisesta, että kouluaikojen kaverini olisi omistanut tuollaisen pullon. Pitääpä yrittää miettiä.
Salvador Dali-merkin tuoksut olivat suosittuja 90-luvulla.
Se eka nenä&huulipullo oli kieltämättä aika erikoinen.
Pidin myös Paloma Picasso-pullon designista. Se on itseasiassa ainoa chypre-tuoksu joka minulle on sopinut.
Muita suosikkeja oli Revlon Unforgettable (Cindy Crawford oli sen mallina) ja myöhemmin Versace Red Jeans ja Dior Dolce Vita.
Vierailija kirjoitti:
Salvador Dali-merkin tuoksut olivat suosittuja 90-luvulla.
Se eka nenä&huulipullo oli kieltämättä aika erikoinen.
Pidin myös Paloma Picasso-pullon designista. Se on itseasiassa ainoa chypre-tuoksu joka minulle on sopinut.
Muita suosikkeja oli Revlon Unforgettable (Cindy Crawford oli sen mallina) ja myöhemmin Versace Red Jeans ja Dior Dolce Vita.
Tuo Paloma oli hyvä, sellainen taiteellisen, menestyjänaisen tuoksu :)
Sitä pulloa sai kullanvärisenä ja mustana, olisiko eau de toilette ollut kultainen ja eau de parfume musta?
Vierailija kirjoitti:
Millainen kokemus oli? Tulivatko ehjänä perille ja olivat uuden veroisia eikä vanhentuneita?
Vierailija kirjoitti:
Valentinon Donna on aivan ihana!
Valitettavasti tuo koostumus on menty muuttamaan! :(( Pullo on sama.
Valentino myi kosmetiikkasarjansa L'orealille, ja L'oreal muutti koostumusta halvemmaksi (sama minkä teki MAC-kosmetiikalle eli huonommat pigmentit tilalle jotka eivät pysy hyvin iholla, vaikka hinnat nousi!), eli nyt se aiempi syvä ruusuis-nahkais-puuterinen-vaniljainen tuoksu on geneerinen ja ovat tunkeneet siihen jotain synteettistä persikkahajua ja poistaneet tuon nahan tuoksun.
Luulin saaneeni vanhan koska pullo tosiaan se sama, mutta kun pullon pohjaa katsoo niin siellä on eri näköinen kirkas tarra jossa eri näköistä tekstiä mitä aiemmassa.
Onko kokemuksia Aqua Di Parman arancia ei Capri tuoksusta. Millaiselle naiselle sopii? Olen miettimässä sen ostoa.
Ihana ketju, pitaa laittaa seurantaan :)
Omia lempituoksujani ovat Maison Francis Kurkdjianin luomukset, etenkin Baccarat rouge 540 ja Oud Satin Mood. Myonnan, etta ovat melko kallista tavaraa, mutta tuoksut ovat vain niin miellyttavia omaan nenaani ja kestavat todella hyvin iholla (vinkki vitosena: MFK:n virallisilta kotisivuilta voi ostaa tuoksunaytteita 4x2ml 14e hintaan ilman postikuluja ja tuon 14e vahennetaan seuraavasta tehdysta ostoksesta, melko hyva diili). Myos Frederic Mallen Musc Ravageur seka Carnal Flower ovat aivan ihania tuoksuja. Tassa myos muita lemppareitani:
Mugler Alien Essence Absolu
CK Euphoria
Narciso by Narciso Rodriguez
Jo Malone Myrrh & Tonka
Dior Addict
Lancome Hypnose
Paivan tuoksuna minulla tanaan Jean Paul Gaultierin Classique Essence de Parfum :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valentinon Donna on aivan ihana!
Valitettavasti tuo koostumus on menty muuttamaan! :(( Pullo on sama.
Valentino myi kosmetiikkasarjansa L'orealille, ja L'oreal muutti koostumusta halvemmaksi (sama minkä teki MAC-kosmetiikalle eli huonommat pigmentit tilalle jotka eivät pysy hyvin iholla, vaikka hinnat nousi!), eli nyt se aiempi syvä ruusuis-nahkais-puuterinen-vaniljainen tuoksu on geneerinen ja ovat tunkeneet siihen jotain synteettistä persikkahajua ja poistaneet tuon nahan tuoksun.
Luulin saaneeni vanhan koska pullo tosiaan se sama, mutta kun pullon pohjaa katsoo niin siellä on eri näköinen kirkas tarra jossa eri näköistä tekstiä mitä aiemmassa.
Sama juttu Thierry Muglerin kanssa! Myyty L'Orealille ja nykyaan kulkee nimella Mugler. Kuulemma Alieninkin ei ole enaa niin kestava ja vahva tuoksu enaa, paljon laimeampi ja kestoltaan huono. Taisivat pilata toisen klassikkotuoksun muuttamalla sita :( MIKSI?!
Aina olen pitänyt makeista tuoksuista, joten Escadan kausituoksut ovat mieluisia.
Jos ostan hajuvettä, kiinnitän usein huomiota myös pullon designiin (oikeastaan olen kiinnostunut enemmän pulloista kuin itse sisällöstä :D). Sain kerran joululahjaksi pakkauksen, jossa on viisi pientä Anna Suin hajuvesipulloa. Aivan ihania ovat. Myös Marc Jacobsin pullodesign ihastuttaa, vaikka yhtäkään en itse omista, kaupassa vain olen kuolannut perään.
Onko teillä tuoksuja jotka tuoksuvat todella hyviltä kavereillanne jne mutta kun laitatte niitä omille ihoillenne niin ette saa sitä samaa, sinne päinkään?
Minulla tällainen on Chanelin Coco Mademoiselle.
Parilla kaverilla tuoksuu todella hyvälle, eli mandariinia, ruusua, appelsiininkukkaa, vaniljaa, kevyttä myskiä, jasmiinia ja ylang-ylangia. Muillakin ohikulkijoilla olen nuo haistanut.
Minun iholla tuo haisee ensin mädäntyneille vadelmille, sitten märälle kompostimullalle ja jotain perunakellarin hajua jää jälkeen! Muutaman kerran olen kokeillut, sekä edt että edp, ja aina sama juttu. Olen tullut siihen lopputulokseen että minun ihon ph on normaalia hieman happamamman puolella.
Mielenkiinnosta, tunnistaako kukaan teistä tuoksutietäjistä näitä Sofia B:n (ja exänsä?) tuoksuja tuolla vessassa? Nuo kulmikkaat lasipullot?
Tom Fordia ja Kurkdjiania ilmoittaa niiden olevan, mutta minkä nimisiä itse tuoksut?
https://www.picuki.com/media/2237752661519018880
Lasipullot näyttävät siltä että maksavat vähintään parisataa euroa kappaleelta.
Vierailija kirjoitti:
Mielenkiinnosta, tunnistaako kukaan teistä tuoksutietäjistä näitä Sofia B:n (ja exänsä?) tuoksuja tuolla vessassa? Nuo kulmikkaat lasipullot?
Tom Fordia ja Kurkdjiania ilmoittaa niiden olevan, mutta minkä nimisiä itse tuoksut?
https://www.picuki.com/media/2237752661519018880
Lasipullot näyttävät siltä että maksavat vähintään parisataa euroa kappaleelta.
Jos nuo takana olevat 2 pulloa ovat ne kaksi eri versiota Maison Francois Kurkdjianin "Baccarat Rouge 540"-tuoksusta, niin pääsette huomattavasti halvemmalla kun ostatte Ariana Granden "Cloud"-tuoksun! :D Tuoksuvat nimittäin ihan samalle ja lisäksi vielä yhtä hyvä kestävyys "Cloud"-tuoksulla.
Edelleen etsin hyvää myskipohjaista raikasta ja pysyvää tuoksua. tuo L'esprit molinard jota suositeltiin oli liian ambrainen ja tumma ihollani.