Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te jotka ette näe vaivaa lastenne pukeutumisen suhteen. Miksi?

Vierailija
29.08.2019 |

Itselläni ei edes ole lapsia vielä, mutta olen raskaana. Työskentelen lasten parissa. Olen todella lapsirakas ja olen aidosti sitä mieltä, että jokainen lapsi on aivan ihana ja suloinen. Mä en ole koskaan törmännyt lapseen, joka ei olisi jollain tavalla söpö. Nyt raskaana ollessa lastenvaatteet ovat tulleet ajankohtaisiksi. Mun mielestä on kiva ostaa lapselle kauniita vaatteita, asuun sopivat sukat, erikseen ns kyläilyvaatteita yms. Kun lapsi kasvaa ja alkaa käydä kerhoissa, päiväkodissa tms, niin haluan pukea hänet nätisti. Erilaiset supersankarit, prinsessakuviot, ötökät, satuhahmot jne ovat lapsille tietyssä iässä hyvin tärkeitä ja niistä saa vähän kuin voimaa. Joten on todellakin ok, että lapseni saa pukea valitsemansa supersankariasun tai prinsessapaidan. SIitä huolimatta sen paidan tms, voi yhdistää nätisti ja etsiä asuun sopivat sukat, housut yms. Voi valita vaikka yhdessä lapsen kanssa kivat pipot hanskat yms.

"minulla on tärkeämpääkin tekemistä, kun miettiä lastenvaatteita" Tuskin niitä sen enempää tarvitsee miettiä, vaikka valitsisikin yhteensopivan asukokonaisuuden. Sama aika siihen menee etsiikö kivat vaatteet ja asusteet, vai kaivaako laatikosta vain jotain.

"ei ole aikaa moiseen" Lapselle pitää joka tapauksessa ostaa se toppapuku, pipo, sukkia, bodyt jne jne. Miten se vie enemmän aikaa valita jotain nättiä?

Jokainen pukee lapselleen mitä haluaa. Kysyn ihan vain mielenkiinnosta, miksi about 85% vanhemmista ei välitä lapsen vaatetuksesta?

Kommentit (241)

Vierailija
141/241 |
29.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun sain esikoisen niin hän oli aina puettu tosi kivasti, oli slipoveria ja vaikka sun mitä kivaa mitä pojille onkaan. Seuraava lapsi oli tyttö, oli ihana pukea mekkoihin ja söpöihin vaatteisiin. Kolmas tuli ja se viettikin vauva-ajan suurin piirtein yöhaalareissa :D

Nyt poika esiteini, ei piittaa yhtään mitä pukee eikä omaa mitään silmää. Tänäänkin oli pukenut harmaat collarit ja harmaamelaaretun t-paidan kouluun, ihan silmiin sattui mutta minkäs teet kun toinen haluaa niin pukeutua.

Keskimmäisellä on hankala ruumiinrakenne ja nätit vaatteet on tiukassa löytää. Pukeutuu peruskivasti mutta hänkin pukee itsenäisesti aamuisin ja valinnat kieltämättä riitelee keskenään aika usein.

Kuopus rakastaa tyttövaatteita ja pukeutuu hyvin itsepäisesti kaikkeen kivaan jotka ei välttämättä sovi kuitenkaan keskenään eikä anna heittää reiän takia vaatetta pois.

Kyllä näiden koululaisten kanssa on jo muitakin isompia juttuja kuin vaatteet. Jos lapsi on tyytyväinen mitä on päälleen kaapista löytänyt niin mitäpä minä siihen sanomaan jos sopisivat säähän ja tilaisuuteen.

Kaapissa on kuitenkin puhtaat ja kivat vaatteet, ei kaikki keskenään sovi tyylipuhtaasti mutta näillä mennään.

Tulee se aika sinullekin kun huomaat että lapsen kanssa on tärkeämpiäkin juttuja kuin ne vaatteet. Päiväkotielämä vielä erikseen... siellä häviää ja kuluu vaatteet ihan eri tavoin, ja niitä on oltava paljon. Siihen vielä pari lasta lisää niin voin luvata että ne vaatteet on se pienin murhe :D

Vierailija
142/241 |
29.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset ovat saaneet meillä päättää, mitä laittavat arkisin päälleen tietyillä reunaehdoilla. Vaatetuksen oltava:

- puhdas, ehjä, sopivan kokoinen

- säähän ja toimintaan sopiva.

Juhlapukeutumisesta olen itse päättänyt, ja pyrkinyt "ajattomuuteen", nättiin ja pienille tytöille sopivaan lookiin. Välillä lapsilla on karmeita väri-/kuosiyhdistelmiä, mutta ketä se haittaa. Suuri osa lasteni vaatteista on sukulaisten kierrätyssäkeistä. Niistä plokkaan vain mahd. reikäiset, hyvin nuhjuiset ja ikitahraiset pois. En ala vängätä, jos lapseni haluaa kumisaappaat, vaikka itse haluaisin hänelle lenkkarit. Eniten huomaan, jos (jonkun muun) lapsella on toistuvasti likaiset vaatteet. Pidän "no-liferina" sellaista tyyppiä, joka kantaa huolta muiden - lasten tai aikuisten - tyylitajusta tai oikeammin sen puutteesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/241 |
29.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä saat kauniisiin vaatteisiin panostamisesta iloa. Kaikki meistä ei saa, eikä kaikilla meillä ole silmää tyylille. Silloin se kivan asukokonaisuuden valinta on työläämpää. Tyylejä on myös niin paljon erilaisia: itse tykkään vauvoilla söpöistä eläinprinttikuosisista vaatteita, kaverini pitää niitä ällöttävinä ja pukee oman lapsensa pelkistetyimpiin, "aikuismaisiin" vaatteisiin. Kumman lapset sitten on tyylikkäitä ja kumman tyylittömiä? Se on varmaan makuasia.

Vierailija
144/241 |
29.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku kirjoitti, ettei kukaan osta omasta mielestään rumia vaatteita itselleen. Väärin, kyllä minä vaan ostan, mulle kun käytännöllisyys menee kauneuden edelle, liikun paljon luonnossa, enkä tee mitään nätiltä näyttävällä vaatteella, jos se ei myös toimi esim. pidä jalkoja kuivana tai pidä sadetta tai anna ihon hengittää, ole kevyt kantaa rinkassa jne.

Omistan paljonkin omasta mielestäni rumia vaatteita, mutta koska mulle kauneus ei ole oikein millään saralla tärkeää elämässä, niin tuo ei minua tippaakaan häiritse. Kauneudella on mulle niin vähän merkitystä, että aika harvoin tulee edes ajateltua, että onpa jokin asia kaunis. Sen sijaan hienoja ja miellyttäviä asioita on, mutta en välttämättä sanoisi niitä kauniiksi. Ja mun mielestä kaunis voi olla jonkun toisen mielestä superällöttävä esim. monet hyönteiset on minusta kauniita, muutkin kuin perhoset ja sudenkorennot.

Vierailija
145/241 |
29.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En edes ymmärrä miksi lapsen pitää näyttää nätiltä. Kenen silmiä hänen pitää miellyttää? Puhtaat ja sopivat vaatteiden pitää olla, mutta muuten sillä mitä pukee, ei ole suurta merkitystä.

Niin lapsellahan voi ne asiat olla ihan miten vaan, mistä hän itse ei osaa vielä huolehtia. Onko se ruoka/vaatteet/sisustus/lelut/tavarat/kirjat/leffat tms niin justiinsa. Ei ole niin merkitystä näyttääkö nätiltä, yhtä hyvin voi näyttää suoraan sängystä nostetulta. Yöpaidassa voi hengata paremmissakin pippaloissa ja koulukuviin voi mennä verksat päällä. Valokuvia onkin sitten kiva isompana kattella ja nauraa "yhdessä" äitylin kanssa. 

Se lapsi on hyvä sellaisena kuin on. Totta kai lapsen hiukset kammataan ja pitkät mielellään kiinni, ettei tule takkuja. Ja yövaate on yövaate, ei kouluvaate. Mutta miksei voisi olla verkkarit päällä, jos ne on mieluisat. Koulukuvassakin voi olla oma itsensä, ei se ole sen kummempi päivä.. Eikä lapsen tarvitse olla mikään versio itsestään. Lapsi on hyvä ja riittävä, vaikka olisi mitä päällä. 

Vierailija
146/241 |
29.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sori kamalasti, mutta mun tytär, joka on oikeasti luonnonkaunis, ei voisi vähempää välittää ulkonäöstään. Ei ole ikinä välittänyt. Minä olen yrittänyt ostaa kauniita mekkoja, hiuskoristeita ja luoja ties mitä- häntä eivät ne kiinnosta. Itse käytän koruja, lapsi ei tykkää siitä miltä ne tuntuvat. Pukeudun yleensä mekkoon, tytär ei suostu pukemaan niitä päälleen. 

Sori että mun lapsella on oma tahto. En ole ajatellut että se "kauneus" olisi niin tärkeää, että olisi pitänyt alkaa riitelemään ja pakottamaan pitämään vaatteita, joissa lapsen ei ole hyvä olla. 

t. suomalainen, huono äiti

ps. Ne kirotut Ryhmä Haut löytyy meidänkin vaatekaapista, koska lapsi on fanittanut sarjaa viimeiset kolme vuotta putkeen. Sori hei. 

Vierailija
147/241 |
29.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asun Espanjassa ja täällä ei näe niin rumasti puettuja lapsia. Miksi laitatte tytölle ruman lippiksen kun kauniitakin hattuja on?

Meilläkin on juhlavaatteet erikseen mutta myös arkivaatteet ovat kauniita. Eikä haittaa jos leikeissä likaantuu. Tottakai ensimmäisenä katson että mukavan tuntuiset, mutta myös nätit.

Joidenkin mielestä lippikset on nättejä. Esimerkiksi Ruotsin kuninkaalliset naiset ja tytöt näyttää käyttävän aika usein.

Yhdistettynä lippikseen sopiviin vaatteisiin. Lippis myös puhdas ja alta ei näy takkuinen tukka vaan on laitettu nätiksi.

Suomalaistytöllä on nuhjuinen lippis, tukka auki sekaisin, liian iso t-paita ja liian pieni takki, sävyyn sopimattomat legginsit ja tai hame, sitten vielä likaiset lenkkarit tai sandaalit joissa sukka.

Missään muualla ei näe tätä.

Niin varmaan ei nää missään muualla, jos ei liiku missään muualla. 

No sinä et siis liiku. Suomalaiset on maailman tyylittömin kansa

Eihän tässä minun liikkumisistani ollut kyse vaan sinun. Tai pikemminkin tyhmistä kommenteistasi. Vai peräti tyylittömin kansa! Monessako muussa maassa olet käynyt, ja nähnyt muutakin kuin pari turistikohdetta ja keskikaupunkia niissä?

Olen asunut Pohjois-Espanjassa toistakymmentä vuotta ja työni puolesta matkustan paljon. Elä vaan siinä omassa kuplassasi

Vierailija
148/241 |
29.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän OT, mutta jaksan kovasti ihmetellä näitä päästä jalkoihin muoviin puettuja lapsia, joiden vanhemmat on ympäristötietoisia ja niin kovin eettisiä ja ekologisia. Siis jos ostaa kirppikseltä tai saa lahjaksi muoviprinttipaitoja ja crocseja, tuleeko niistä vaatteista jotenkin eettisempiä siinä vaihdossa vai missä? Samalla logiikalla siis käytetystä muovipussista tulee ekologinen vaihtoehto vaikka päätyykiin loppuviimeeksi kaatopaikalle (niinkui se muovivaatekin)..

Itseäni inhottaa laittaa muovisia vaatteita lapsille, enkä todellakaan ole mikään ituhippi. Ajatuksena jotenkin vierastan sitä, että lapsi on muovipussissa päivät pitkät.

Valitettavan usein vain näen juuri näiden Fjällräven -äitien lapsilla niitä nuhjuisia muoviprinttipaitoja ja likaisia Crocseja.

Vierailija
149/241 |
29.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asun Espanjassa ja täällä ei näe niin rumasti puettuja lapsia. Miksi laitatte tytölle ruman lippiksen kun kauniitakin hattuja on?

Meilläkin on juhlavaatteet erikseen mutta myös arkivaatteet ovat kauniita. Eikä haittaa jos leikeissä likaantuu. Tottakai ensimmäisenä katson että mukavan tuntuiset, mutta myös nätit.

Joidenkin mielestä lippikset on nättejä. Esimerkiksi Ruotsin kuninkaalliset naiset ja tytöt näyttää käyttävän aika usein.

Yhdistettynä lippikseen sopiviin vaatteisiin. Lippis myös puhdas ja alta ei näy takkuinen tukka vaan on laitettu nätiksi.

Suomalaistytöllä on nuhjuinen lippis, tukka auki sekaisin, liian iso t-paita ja liian pieni takki, sävyyn sopimattomat legginsit ja tai hame, sitten vielä likaiset lenkkarit tai sandaalit joissa sukka.

Missään muualla ei näe tätä.

Niin varmaan ei nää missään muualla, jos ei liiku missään muualla. 

No sinä et siis liiku. Suomalaiset on maailman tyylittömin kansa

Eihän tässä minun liikkumisistani ollut kyse vaan sinun. Tai pikemminkin tyhmistä kommenteistasi. Vai peräti tyylittömin kansa! Monessako muussa maassa olet käynyt, ja nähnyt muutakin kuin pari turistikohdetta ja keskikaupunkia niissä?

Olen asunut Pohjois-Espanjassa toistakymmentä vuotta ja työni puolesta matkustan paljon. Elä vaan siinä omassa kuplassasi

Espanjassa pukeutuminen on osa luokkayhteiskunnan statussymboleja. Ulkonäköön panostetaan, koska muiden arvostus on siitä riippuvaista.

Suomessa vähän eri meininki. Ei täällä tarvitse laittautua sunnuntaisin hienoksi ja käydä koko perhe näyttäytymässä muille kyläläisille. Vaatetus on rennompaa, koska luokkaeroja ei ole tarvinnut osoittaa ulkonäöllä ja omistuksilla.

Molemmissa olen asunut, en jaksanut Espanjassakaan lähteä tuohon meininkiin mukaan. Lapset näyttävät suoraan jostain katalogista repäistyiltä ja leikkiminen hankalaa hienoissa vaatteissa. Todella vanhanaikaista. Tykkään pohjoismaisesta rentoudesta :).

Vierailija
150/241 |
29.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halunnut kasvattaa lapsistani pinnallisia ihmisiä, jotka peilaavat ja ihastelevat itseään peilin edessä. Saivat pukea arkisin mitä halusivat. Juhliin valitsin minä vaatteet. Nyt molemmat ovat hyvin pukeutuvia, hyvin toimeentulevia nuoria, jotka eivät vieläkään ole merkkivaatteiden perään. Pitävät merkeistä maksamistä typeränä. Ja sehän on aivan totta.

Vierailija
151/241 |
29.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En välitä koska se on yks hailee miltä lapsi näyttää. Se ei ole aikuinen, vain aikuisen ulkonäöllä on väliä. Lapsi on lapsi, ei sitä kukaan katso eikä sen ulkonäkö vaikuta mihinkään. Minä en katso muiden lapsia, en edes huomaa niitä paitsi silloin kun sellainen ärsyttää olemalla äänekäs. Ei minulle ikinä tule mieleen mitkä on lapsen vaatteet vaan katson aikuista miksi lapsestasi lähtee ääni. Pidä se piilossa.

Mikä pitää pitää piilossa?? Se lapsiko??

Mä taas panostan ensin lapsen vaatteisiin ja sitten vasta omiini

Miksi? Lapselle on ihan sama , mitä sillä on päällä kunhan ne vaatteet on mukavat päällä. Miksi haluat opettaa lapsen pätemään ulkoisilla asioilla ja kuluttamaan enemmän kuin tarvitsee? Tyhjäpäitähän noin kasvaa.

Vierailija
152/241 |
29.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa lapset on harvinaisen vapaita, melkein mihin tahansa länsimaahan verrattuna. Ehkä pukeutuminenkin kuvastaa sitä. Ei ole tarvetta pukea lasta polvisukkiin ja rusettimekkoon ja villakangastakkiin, koska lapset menee omia polkujaan. Oma lapsuuteni sisälsi hyvin paljon metsässä oleskelua, puissa kiipeilyä, kymmenen tikkua laudalla, majojen tekemistä, onkimista... ylipäätään oleskelua paikoissa joissa aikuiset ei ole jatkuvasti kyttäämässä mitä teen. Ymmärrättekö miten harvinaista se on maailmalla? Vaikka nykylapset ehkä ulkoilee vähemmän, heillä on edelleen tuo vapaus. Heillä on oma vanhemmista riippumaton elämä. Kotona käydään heittämässä reppu sisään ja syömässä jotain, sen jälkeen painellaan kavereiden kanssa jonnekkin. Tästähän on laulukin; huopikkaat, huopikkaat, äiti tahtoo piilottaa, sama se, löydän ne, terve vaan mua ootetaan. Tämän parempaa lapsuutta ei ole missään.

Vierailija
153/241 |
29.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen vela ja aihe ei sinänsä voisi vähempää kiinnostaa, mutta tuo osui silmään aloituksesta että kauniin asukokonaisuuden valitsemiseen menee sama aika kuin siihen, että "ottaa laatikosta vain jotain". No ei tietenkään mene. Hyvä luoja sentään, meneehän siinä väkisinkin aikaa kun alat valkkaamaan lapselle jotain supersankariasuun sopivia sukkia. :'D Siis sen sijaan että otat sukkalaatikosta ekat jotka käteen sattuvat osumaan.

Olen aika jäävi puhumaan, mutta musta tuntuu että todellisuus saattaa iskeä kasvoille sitten kun se pershedelmä (tarkoituksellinen sanavalinta, juuri vauvapalstaa varten räätälöitynä) tulee ulos ja arki alkaa.

Miksei sitä vaivaa voi nähdä pikkuisen enemmän ja etsiä ne kivemmat sukat?

Minulla neljä lasta ja hyvin on ollut aikaa ostaa ja valita päälle kauniita vaatteita.

En ole se, jolle vastasit. Mutta kolmen lapsen äitinä totean, että ruuhkavuodet ovat nollasummapeliä. Jos sinulla on ollut aikaa ostaa ja pukea nättejä vaatteita, on se aika aina poissa jostakin muusta.

Taidat olla laiska?

Meillä on hyvinkin kiireinen arki. Mies yrittäjä ja minullakin vaativa työ. Neljä lasta, joista vanhin 8v. Kolme lapsista harrastaa. Harrastetaan koko perhe myös yhdessä ja erikseen.

Jos ne lasten vaatteet viitsii viikata paikalleen, niin sen siistin asun valitseminen vie ihan saman ajan, kuin epäsiistin. Paidat ja bodyt omassa pinossa, sukat sukkalaatikossa, housut omassa pinossa jne. Menee varmaan 5s per lapsi ottaa sopivat ja nätit vaateet sukkia myöden.

Vierailija
154/241 |
29.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen vela ja aihe ei sinänsä voisi vähempää kiinnostaa, mutta tuo osui silmään aloituksesta että kauniin asukokonaisuuden valitsemiseen menee sama aika kuin siihen, että "ottaa laatikosta vain jotain". No ei tietenkään mene. Hyvä luoja sentään, meneehän siinä väkisinkin aikaa kun alat valkkaamaan lapselle jotain supersankariasuun sopivia sukkia. :'D Siis sen sijaan että otat sukkalaatikosta ekat jotka käteen sattuvat osumaan.

Olen aika jäävi puhumaan, mutta musta tuntuu että todellisuus saattaa iskeä kasvoille sitten kun se pershedelmä (tarkoituksellinen sanavalinta, juuri vauvapalstaa varten räätälöitynä) tulee ulos ja arki alkaa.

Minulla neljä lasta ja hyvin on ollut aikaa ostaa ja valita päälle kauniita vaatteita.

En ole se, jolle vastasit. Mutta kolmen lapsen äitinä totean, että ruuhkavuodet ovat nollasummapeliä. Jos sinulla on ollut aikaa ostaa ja pukea nättejä vaatteita, on se aika aina poissa jostakin muusta.

Mitähän tuolla tarkoitit? Pois mistä?

Vaatteet ostan yleensä netistä ja kun kaapissa on kivoja ja yhteen sopivia vaatteita niin aikaa menee sen verran että otan paidan, mitkähän housut.... noi tuosta ja sukat ja pikkarit ja thats it.

Aamulla harjataan myös hampaat ja hiukset ja käydään suihkussakin. Laitetaan tytölle letti tms. Tai laittaa itse ponnarin nyt näin isompana. Minulla tosin on vain yksi tyttö ja silloin kun ei huvittanut pampulat eikä harjaamiset niin hiuksissa oli siisti polkkamalli.

Kolme heistä on jo isoja eli valitsevat itse vaatteensa ja ainakin minun 15-vuotias poika katselee minun kanssa vaatteita netistä tai lähdetään lasten/lapsen kanssa kaupungille ja vietetään laatuaikaa samalla.

Vuorokaudessa on vain rajattu aika tunteja. Jos käytät tunnin johonkin, se tunti on pois jostain muusta.

Itse en ikinä ostaisi vaatteita netistä. Tärkeintä kun on se istuvuus ja mukavuus.

Ohis

Netistä ostaessa myös sitä kankaan laatua ja ompelutyön laatua ei näe. Sitten on vaivaa palautella niitä tilauksia silputtavaksi roskiin. Harvoin myöskään kerrotaan tarkasti niitä vaatteen oikeita mittoja. Lapsella voi olla monen eri kokoisia vaatteita käytössä riippuen valmistajasta siitä miten keveitä tai kapeita ne on.

Vierailija
155/241 |
29.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En halunnut kasvattaa lapsistani pinnallisia ihmisiä, jotka peilaavat ja ihastelevat itseään peilin edessä. Saivat pukea arkisin mitä halusivat. Juhliin valitsin minä vaatteet. Nyt molemmat ovat hyvin pukeutuvia, hyvin toimeentulevia nuoria, jotka eivät vieläkään ole merkkivaatteiden perään. Pitävät merkeistä maksamistä typeränä. Ja sehän on aivan totta.

Mielenkiinnosta kysyn, että mikä on "hyvin toimeentuleva"? Että ovatko toimitusjohtajia, pankkiireita, juristeja tms? Vai kentien rekkakuskeja, jäteautonkuljettajia, lähihoitajia, siistijöitä? Vai hyvin toimeentulevia = on työpaikka ja palkka millä maksaa laskut. Mikä on siis sellainen ammatti, missä voi jotakin kutsua typeräksi? Ja siis mikä on mittari tähän "hyvin toimeentulevaksi"?

Vierailija
156/241 |
29.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taidat olla laiska?

Meillä on hyvinkin kiireinen arki. Mies yrittäjä ja minullakin vaativa työ. Neljä lasta, joista vanhin 8v. Kolme lapsista harrastaa. Harrastetaan koko perhe myös yhdessä ja erikseen.

Jos ne lasten vaatteet viitsii viikata paikalleen, niin sen siistin asun valitseminen vie ihan saman ajan, kuin epäsiistin. Paidat ja bodyt omassa pinossa, sukat sukkalaatikossa, housut omassa pinossa jne. Menee varmaan 5s per lapsi ottaa sopivat ja nätit vaateet sukkia myöden.

Meillä lapset pukee itse. Äiti ei pue.

Vierailija
157/241 |
29.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lippa suojaa paremmin. Plus että lapsi saa itse valita.

Isolierinen hattu suojaa paremmin ja on nätimpi kuin lippis.

Isolierinen hattu onkin tosi kätevä juoksuleikeissä. Muistakaa myös asentaa tytöillenne polkupyörään naistensatula, jotta voivat käyttää kauniita hameita myös pyöräillessään. Koska eikös naisen tärkein avu 2010-luvulla ole söpöltä näyttäminen?

Tätähän se on, että yritetään tuputtaa tytöille sitä näytä nätiltä ja pidä suusi kiinni-aatetta. Tytötkään eivät ole nukkeja vaan toimintakykyisiä lapsia.

Suuri osa pienistä tytöistä _haluaa_ näyttää näteiltä. Vain Suomessa ollaan niin juntteja, että kauneuden ja älykkyyden uskotaan sulkevan toisensa pois. Ja kauneutta pidetään negatiivisena ominaisuutena. Vain lippikseen ja rumiin vaatteisiin pukeutuva tyttö voi olla omilla aivoillaan ajatteleva ja äänensä kuuluviin saava. Sen asenteen näkee tässäkin keskustelussa.

Itse ainakin haluan opettaa tyttärelleni, että hän saa näyttää niin nätiltä kuin haluaa ja on silti älykäs. Hän voi olla yhtä aikaa vahva, urheilullinen, kaunis ja älykäs. Mikään ei sulje toistaan pois, paitsi ahdasmielisten ajattelussa.

Meidän perheessä pukeudutaan nätisti ja luetaan TIEDE-lehteä. Keskustellaan politiikasta, ilmastoasioista ja lapsen unelmista. Lapsellani ei ole koskaan ollut vaikeuksia tuoda ääntään kuuluviin, vaikka hänellä aina ollut nätit vaatteet.

Tiede-lehteä?😂😂😂😂

Saisiko lähteen tälle väitteelle että pieni tyttö haluaa olla kaunis? Ja varmistuksen että halu on nimenomaan sisäsyntyinen.

Lapsiaan pyrkii miellyttämään vanhempiaan ja muita käs äidin tekisi onnellisemmaksi kuin oynttääminen ja shoppaileminen eli kyllä ne halut ja arvot tulee sieltä vanhemman arvostuksista. No kyllä nämä pynttääjät kokee ihmeen kun teinille tulee se kapinointivaihe.

Vierailija
158/241 |
29.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En välitä koska se on yks hailee miltä lapsi näyttää. Se ei ole aikuinen, vain aikuisen ulkonäöllä on väliä. Lapsi on lapsi, ei sitä kukaan katso eikä sen ulkonäkö vaikuta mihinkään. Minä en katso muiden lapsia, en edes huomaa niitä paitsi silloin kun sellainen ärsyttää olemalla äänekäs. Ei minulle ikinä tule mieleen mitkä on lapsen vaatteet vaan katson aikuista miksi lapsestasi lähtee ääni. Pidä se piilossa.

Mikä pitää pitää piilossa?? Se lapsiko??

Mä taas panostan ensin lapsen vaatteisiin ja sitten vasta omiini

Ja sen näkee suomalaisissa naisissa. Ihan sama vaikka se mukula olisi perunasäkissä, sitä on turha puettaa ja rahojaan tuhlata. Luulisi sen nyt tajuavan.

Vierailija
159/241 |
29.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen esteetikko. Tykkään että vaatteet sopii ja sointuu ja että koti on kaunis.

Mun molemmat lapset on just noita takkutukkia joilla on ihmeyhdistelmiä ja yleensä liian isoa päällä. Kengät mudassa ja housut rikki. Tykkäävät ihme asioista, eikä esim minun perintökirjani kiinnosta pätkän vertaa.

He kun eivät ole minun jatkeitani, vaan itsenäisiä ihmistaimia.

Vierailija
160/241 |
29.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lippa suojaa paremmin. Plus että lapsi saa itse valita.

Isolierinen hattu suojaa paremmin ja on nätimpi kuin lippis.

Isolierinen hattu onkin tosi kätevä juoksuleikeissä. Muistakaa myös asentaa tytöillenne polkupyörään naistensatula, jotta voivat käyttää kauniita hameita myös pyöräillessään. Koska eikös naisen tärkein avu 2010-luvulla ole söpöltä näyttäminen?

Tätähän se on, että yritetään tuputtaa tytöille sitä näytä nätiltä ja pidä suusi kiinni-aatetta. Tytötkään eivät ole nukkeja vaan toimintakykyisiä lapsia.

Suuri osa pienistä tytöistä _haluaa_ näyttää näteiltä. Vain Suomessa ollaan niin juntteja, että kauneuden ja älykkyyden uskotaan sulkevan toisensa pois. Ja kauneutta pidetään negatiivisena ominaisuutena. Vain lippikseen ja rumiin vaatteisiin pukeutuva tyttö voi olla omilla aivoillaan ajatteleva ja äänensä kuuluviin saava. Sen asenteen näkee tässäkin keskustelussa.

Itse ainakin haluan opettaa tyttärelleni, että hän saa näyttää niin nätiltä kuin haluaa ja on silti älykäs. Hän voi olla yhtä aikaa vahva, urheilullinen, kaunis ja älykäs. Mikään ei sulje toistaan pois, paitsi ahdasmielisten ajattelussa.

Meidän perheessä pukeudutaan nätisti ja luetaan TIEDE-lehteä. Keskustellaan politiikasta, ilmastoasioista ja lapsen unelmista. Lapsellani ei ole koskaan ollut vaikeuksia tuoda ääntään kuuluviin, vaikka hänellä aina ollut nätit vaatteet.

Tiede-lehteä?😂😂😂😂

Saisiko lähteen tälle väitteelle että pieni tyttö haluaa olla kaunis? Ja varmistuksen että halu on nimenomaan sisäsyntyinen.

Ei itsestäänselvyyksiin tarvita tutkimusta. (En ole jolle vastasit)

Yleensä ihmiset pitävät kauniista asioista. Se on ihan normaalia. Ja viimeistään kouluiässä vaatteet ovat tärkeitä.

Viimeistään kouluiässä on tärkeä sulautua siihen omaan joukkoon pukeutumisen suhteen. Pistäpå pojalle chinot/sammarit ja söpö kauluspaita niin taatusti kiusataan. Esikoisen suhteen jaksoin panostaa vaatteisiin, mutta käytännössä lapsi hyväksyi päälleen tietyt verkkarit ja mustan tai sinisen hupparin. Muut jäi käyttämättömänä uffin laatikkoon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kuusi