Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te jotka ette näe vaivaa lastenne pukeutumisen suhteen. Miksi?

Vierailija
29.08.2019 |

Itselläni ei edes ole lapsia vielä, mutta olen raskaana. Työskentelen lasten parissa. Olen todella lapsirakas ja olen aidosti sitä mieltä, että jokainen lapsi on aivan ihana ja suloinen. Mä en ole koskaan törmännyt lapseen, joka ei olisi jollain tavalla söpö. Nyt raskaana ollessa lastenvaatteet ovat tulleet ajankohtaisiksi. Mun mielestä on kiva ostaa lapselle kauniita vaatteita, asuun sopivat sukat, erikseen ns kyläilyvaatteita yms. Kun lapsi kasvaa ja alkaa käydä kerhoissa, päiväkodissa tms, niin haluan pukea hänet nätisti. Erilaiset supersankarit, prinsessakuviot, ötökät, satuhahmot jne ovat lapsille tietyssä iässä hyvin tärkeitä ja niistä saa vähän kuin voimaa. Joten on todellakin ok, että lapseni saa pukea valitsemansa supersankariasun tai prinsessapaidan. SIitä huolimatta sen paidan tms, voi yhdistää nätisti ja etsiä asuun sopivat sukat, housut yms. Voi valita vaikka yhdessä lapsen kanssa kivat pipot hanskat yms.

"minulla on tärkeämpääkin tekemistä, kun miettiä lastenvaatteita" Tuskin niitä sen enempää tarvitsee miettiä, vaikka valitsisikin yhteensopivan asukokonaisuuden. Sama aika siihen menee etsiikö kivat vaatteet ja asusteet, vai kaivaako laatikosta vain jotain.

"ei ole aikaa moiseen" Lapselle pitää joka tapauksessa ostaa se toppapuku, pipo, sukkia, bodyt jne jne. Miten se vie enemmän aikaa valita jotain nättiä?

Jokainen pukee lapselleen mitä haluaa. Kysyn ihan vain mielenkiinnosta, miksi about 85% vanhemmista ei välitä lapsen vaatetuksesta?

Kommentit (241)

Vierailija
101/241 |
29.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asun Espanjassa ja täällä ei näe niin rumasti puettuja lapsia. Miksi laitatte tytölle ruman lippiksen kun kauniitakin hattuja on?

Meilläkin on juhlavaatteet erikseen mutta myös arkivaatteet ovat kauniita. Eikä haittaa jos leikeissä likaantuu. Tottakai ensimmäisenä katson että mukavan tuntuiset, mutta myös nätit.

Joidenkin mielestä lippikset on nättejä. Esimerkiksi Ruotsin kuninkaalliset naiset ja tytöt näyttää käyttävän aika usein.

Yhdistettynä lippikseen sopiviin vaatteisiin. Lippis myös puhdas ja alta ei näy takkuinen tukka vaan on laitettu nätiksi.

Suomalaistytöllä on nuhjuinen lippis, tukka auki sekaisin, liian iso t-paita ja liian pieni takki, sävyyn sopimattomat legginsit ja tai hame, sitten vielä likaiset lenkkarit tai sandaalit joissa sukka.

Missään muualla ei näe tätä.

Missä?

En ole ikinä nähnyt noin vaatetettua lasta.

Lintsillä näkyi ainakin pilvin pimein viime viikonloppuna.

Eiköhän sielläkin se lapsen hauskanpito ole olennaisin asia, ei se että siellä joku ventovieras kyylää.

Ja nätisti puetuilla lapsilla oli varmasti vähemmän hauskaa. Suorastaan kurjaa, kun vaatteet sopivat yhteen.

Niillä vaatteilla ei ole mitään vaikutusta siihen miten hauskaa lapsella on. Tajuatko.

Vierailija
102/241 |
29.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asun Espanjassa ja täällä ei näe niin rumasti puettuja lapsia. Miksi laitatte tytölle ruman lippiksen kun kauniitakin hattuja on?

Meilläkin on juhlavaatteet erikseen mutta myös arkivaatteet ovat kauniita. Eikä haittaa jos leikeissä likaantuu. Tottakai ensimmäisenä katson että mukavan tuntuiset, mutta myös nätit.

Lippa suojaa paremmin. Plus että lapsi saa itse valita.

Isolierinen hattu suojaa paremmin ja on nätimpi kuin lippis.

Isolierinen hattu onkin tosi kätevä juoksuleikeissä. Muistakaa myös asentaa tytöillenne polkupyörään naistensatula, jotta voivat käyttää kauniita hameita myös pyöräillessään. Koska eikös naisen tärkein avu 2010-luvulla ole söpöltä näyttäminen?

Tätähän se on, että yritetään tuputtaa tytöille sitä näytä nätiltä ja pidä suusi kiinni-aatetta. Tytötkään eivät ole nukkeja vaan toimintakykyisiä lapsia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/241 |
29.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua kyllä säälittää lapset jotka kulkee kauheissa rytkyissä. Pienellä panostamisella saisi paljon aikaan.

Vaikuttaa oikeasti lasten itsetuntoon ainakin kouluiässä.

Jos ne kauheat rytkyt ovat samanlaiset kuin kavereilla niin lapsi on vaan onnessaan.

Vierailija
104/241 |
29.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun lapseni varmastikin pukeutuvat suorastaan rumasti. Etenkin kuopus on tosi resupekka, koska käyttää esikoiselle lähes 10 v sitten hankittuja kirkuvia retrokuoseja, jotka menevät hänen jälkeensä enää matonkuteiksi.

Ai miksikö? No ihan ensinnäkin ekologisista syistä. Haluan käyttää vaatteet loppuun, ja monet ovatkin tulleet meille käytettyinä ja kiertäneet sitten meidän kolmella lapsella. Toiseksi raha. Sijoitan mieluummin harrastuksiin ja lomailuun kuin vaatteisiin. Kolmanneksi se, että kannustan lapsia oma-aloitteisuuteen. Usein he oikein valitsevat eriparisukkia. Ja neljänneksi se, että lapseni saavat kiipeillä puissa ja pomppia lätäköihin mielin määrin. Olen ylpeä heidän taidoistaan ja kiinnostuksensa kohteista, joihin pukeutuminen ei kuulu.

Ekologista kuitenkin tehdä niitä lapsia? :D siinä ei paljoa paina enää mitkään uudet vaatteet.

Lapsien tekemiselle tai tekemättä jättämiselle voit ehkä perustaa uuden ketjun. Täällä keskustelemme me, jotka voimme enää vaikuttaa asiaan vain kulutuspäätöksillä.

Vierailija
105/241 |
29.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hellyyttävä aloitus. 

t. Kahden lapsen työssäkäyvä yh-äiti

Vierailija
106/241 |
29.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostat ihan mun lapsettomalta siskoltani. Hän paasasi läkähdyksiin asti veljenpoikani vaatteista aina, kun tää oli pieni. Järjetön mekkala syntyi kun käly oli kerran pukenut isosiskon keltaiset sukkikset veljenpojalle.

Nyt on kuulkaa valmis maisteri 25 vee ja ihan sai vakituisen työpaikankin.

Vierailija
107/241 |
29.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hellyyttävä aloitus. 

Samoin olen minä. Lapset puen kauniisti.

Vierailija
108/241 |
29.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on neljä vilkasta lasta enkä todellakaan jaksa alkaa miettimään vaatteita sen tarkemmin. Se että värit ja kuviot ei ole mitenkään erityisen räikeästi ristiriidassa riittää.

Mitä muuten ne jotka miettii asukokonaisuudet tarkkaan tekee jos vaikka paitaan tulee iso tahra? Koko asu vaihtoon?

Vierailija
109/241 |
29.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hellyyttävä aloitus. 

Samoin olen minä. Lapset puen kauniisti.

Niin varmaan. Kyllä minäkin puen MIELESTÄNI nätisti jos on aikaa ja lapsilla ei omia mielipiteitä vaatteistaan. Mutta todellisuushan on usein jotain muuta. 

Vierailija
110/241 |
29.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En välitä koska se on yks hailee miltä lapsi näyttää. Se ei ole aikuinen, vain aikuisen ulkonäöllä on väliä. Lapsi on lapsi, ei sitä kukaan katso eikä sen ulkonäkö vaikuta mihinkään. Minä en katso muiden lapsia, en edes huomaa niitä paitsi silloin kun sellainen ärsyttää olemalla äänekäs. Ei minulle ikinä tule mieleen mitkä on lapsen vaatteet vaan katson aikuista miksi lapsestasi lähtee ääni. Pidä se piilossa.

Vierailija
111/241 |
29.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En välitä koska se on yks hailee miltä lapsi näyttää. Se ei ole aikuinen, vain aikuisen ulkonäöllä on väliä. Lapsi on lapsi, ei sitä kukaan katso eikä sen ulkonäkö vaikuta mihinkään. Minä en katso muiden lapsia, en edes huomaa niitä paitsi silloin kun sellainen ärsyttää olemalla äänekäs. Ei minulle ikinä tule mieleen mitkä on lapsen vaatteet vaan katson aikuista miksi lapsestasi lähtee ääni. Pidä se piilossa.

Mikä pitää pitää piilossa?? Se lapsiko??

Mä taas panostan ensin lapsen vaatteisiin ja sitten vasta omiini

Vierailija
112/241 |
29.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin. Jos ei osaa käyttäytyä.

Ja tuo on kyllä niin white trashia, kulkea itse ryysyläisenä ja pukea lapsi kuin nukke.

Ohis

Vierailija
113/241 |
29.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska en panosta itseenikään. Ihan sama miltä lapset näyttää.

Vierailija
114/241 |
29.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin. Jos ei osaa käyttäytyä.

Ja tuo on kyllä niin white trashia, kulkea itse ryysyläisenä ja pukea lapsi kuin nukke.

Ohis

Ryysyläisenä? Oletko jotenkin yksinkertainen? Ja nukke??

Pukeudun itsekin kivasti mutta tärkeintä on lapsen vaatteet, tietenkin. Sä olet varmaan se joka laittoi tekokynnet ennen synnytystä.

Vierailija
115/241 |
29.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen vela, mutta sanoisin ainakin sen, etten jaksa nähdä vaivaa edes oman pukeutumiseni eteen, olen juuri se tyylitajuton jonka sukat ei varmaan koskaan mätsää paidan kanssa ja olen kuin satenkaari kun kaikki vaatteet on eri värisiä. Mua ei vain kiinnosta, pitäisikö kiinnostaa vain siksi, että joitakin muita kiinnostaa? Ja miksi? Tajuaako se lapsi kaivata jotain ap:n mielestä hienompaa vaatetta?

Vierailija
116/241 |
29.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen vela ja aihe ei sinänsä voisi vähempää kiinnostaa, mutta tuo osui silmään aloituksesta että kauniin asukokonaisuuden valitsemiseen menee sama aika kuin siihen, että "ottaa laatikosta vain jotain". No ei tietenkään mene. Hyvä luoja sentään, meneehän siinä väkisinkin aikaa kun alat valkkaamaan lapselle jotain supersankariasuun sopivia sukkia. :'D Siis sen sijaan että otat sukkalaatikosta ekat jotka käteen sattuvat osumaan.

Olen aika jäävi puhumaan, mutta musta tuntuu että todellisuus saattaa iskeä kasvoille sitten kun se pershedelmä (tarkoituksellinen sanavalinta, juuri vauvapalstaa varten räätälöitynä) tulee ulos ja arki alkaa.

Miksei sitä vaivaa voi nähdä pikkuisen enemmän ja etsiä ne kivemmat sukat?

Minulla neljä lasta ja hyvin on ollut aikaa ostaa ja valita päälle kauniita vaatteita.

En ole se, jolle vastasit. Mutta kolmen lapsen äitinä totean, että ruuhkavuodet ovat nollasummapeliä. Jos sinulla on ollut aikaa ostaa ja pukea nättejä vaatteita, on se aika aina poissa jostakin muusta.

Mitähän tuolla tarkoitit? Pois mistä?

Vaatteet ostan yleensä netistä ja kun kaapissa on kivoja ja yhteen sopivia vaatteita niin aikaa menee sen verran että otan paidan, mitkähän housut.... noi tuosta ja sukat ja pikkarit ja thats it.

Aamulla harjataan myös hampaat ja hiukset ja käydään suihkussakin. Laitetaan tytölle letti tms. Tai laittaa itse ponnarin nyt näin isompana. Minulla tosin on vain yksi tyttö ja silloin kun ei huvittanut pampulat eikä harjaamiset niin hiuksissa oli siisti polkkamalli.

Kolme heistä on jo isoja eli valitsevat itse vaatteensa ja ainakin minun 15-vuotias poika katselee minun kanssa vaatteita netistä tai lähdetään lasten/lapsen kanssa kaupungille ja vietetään laatuaikaa samalla.

Vierailija
117/241 |
29.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joidenkin mielestä lippikset on nättejä. Esimerkiksi Ruotsin kuninkaalliset naiset ja tytöt näyttää käyttävän aika usein.

Yhdistettynä lippikseen sopiviin vaatteisiin. Lippis myös puhdas ja alta ei näy takkuinen tukka vaan on laitettu nätiksi.

Suomalaistytöllä on nuhjuinen lippis, tukka auki sekaisin, liian iso t-paita ja liian pieni takki, sävyyn sopimattomat legginsit ja tai hame, sitten vielä likaiset lenkkarit tai sandaalit joissa sukka.

Niin varmaan ei nää missään muualla, jos ei liiku missään muualla. 

Vierailija
118/241 |
29.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen vela ja aihe ei sinänsä voisi vähempää kiinnostaa, mutta tuo osui silmään aloituksesta että kauniin asukokonaisuuden valitsemiseen menee sama aika kuin siihen, että "ottaa laatikosta vain jotain". No ei tietenkään mene. Hyvä luoja sentään, meneehän siinä väkisinkin aikaa kun alat valkkaamaan lapselle jotain supersankariasuun sopivia sukkia. :'D Siis sen sijaan että otat sukkalaatikosta ekat jotka käteen sattuvat osumaan.

Olen aika jäävi puhumaan, mutta musta tuntuu että todellisuus saattaa iskeä kasvoille sitten kun se pershedelmä (tarkoituksellinen sanavalinta, juuri vauvapalstaa varten räätälöitynä) tulee ulos ja arki alkaa.

Miksei sitä vaivaa voi nähdä pikkuisen enemmän ja etsiä ne kivemmat sukat?

Minulla neljä lasta ja hyvin on ollut aikaa ostaa ja valita päälle kauniita vaatteita.

En ole se, jolle vastasit. Mutta kolmen lapsen äitinä totean, että ruuhkavuodet ovat nollasummapeliä. Jos sinulla on ollut aikaa ostaa ja pukea nättejä vaatteita, on se aika aina poissa jostakin muusta.

Mitähän tuolla tarkoitit? Pois mistä?

Vaatteet ostan yleensä netistä ja kun kaapissa on kivoja ja yhteen sopivia vaatteita niin aikaa menee sen verran että otan paidan, mitkähän housut.... noi tuosta ja sukat ja pikkarit ja thats it.

Aamulla harjataan myös hampaat ja hiukset ja käydään suihkussakin. Laitetaan tytölle letti tms. Tai laittaa itse ponnarin nyt näin isompana. Minulla tosin on vain yksi tyttö ja silloin kun ei huvittanut pampulat eikä harjaamiset niin hiuksissa oli siisti polkkamalli.

Kolme heistä on jo isoja eli valitsevat itse vaatteensa ja ainakin minun 15-vuotias poika katselee minun kanssa vaatteita netistä tai lähdetään lasten/lapsen kanssa kaupungille ja vietetään laatuaikaa samalla.

Vuorokaudessa on vain rajattu aika tunteja. Jos käytät tunnin johonkin, se tunti on pois jostain muusta.

Itse en ikinä ostaisi vaatteita netistä. Tärkeintä kun on se istuvuus ja mukavuus.

Ohis

Vierailija
119/241 |
29.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin varmaan ei nää missään muualla, jos ei liiku missään muualla. 

No sinä et siis liiku. Suomalaiset on maailman tyylittömin kansa

Vierailija
120/241 |
29.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä haluaisin opettaa lapselle että ulkonäkö on vähiten kiinostava ja tärkeä asia hänessä. Sisin ratkaisee ja se miten kohtelee muita. Vaatteilla saa toki ilmaista itseään eikä ole väärin pitää kauniista vaatteista, mutta en tahdo että lapseni oppii jo pienenä murehtimaan että onhan tukka hyvin ja kengät sävy sävyyn lakin kanssa. Ne ei ole asioita joista itsekään murehdin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kolme