Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te jotka ette näe vaivaa lastenne pukeutumisen suhteen. Miksi?

Vierailija
29.08.2019 |

Itselläni ei edes ole lapsia vielä, mutta olen raskaana. Työskentelen lasten parissa. Olen todella lapsirakas ja olen aidosti sitä mieltä, että jokainen lapsi on aivan ihana ja suloinen. Mä en ole koskaan törmännyt lapseen, joka ei olisi jollain tavalla söpö. Nyt raskaana ollessa lastenvaatteet ovat tulleet ajankohtaisiksi. Mun mielestä on kiva ostaa lapselle kauniita vaatteita, asuun sopivat sukat, erikseen ns kyläilyvaatteita yms. Kun lapsi kasvaa ja alkaa käydä kerhoissa, päiväkodissa tms, niin haluan pukea hänet nätisti. Erilaiset supersankarit, prinsessakuviot, ötökät, satuhahmot jne ovat lapsille tietyssä iässä hyvin tärkeitä ja niistä saa vähän kuin voimaa. Joten on todellakin ok, että lapseni saa pukea valitsemansa supersankariasun tai prinsessapaidan. SIitä huolimatta sen paidan tms, voi yhdistää nätisti ja etsiä asuun sopivat sukat, housut yms. Voi valita vaikka yhdessä lapsen kanssa kivat pipot hanskat yms.

"minulla on tärkeämpääkin tekemistä, kun miettiä lastenvaatteita" Tuskin niitä sen enempää tarvitsee miettiä, vaikka valitsisikin yhteensopivan asukokonaisuuden. Sama aika siihen menee etsiikö kivat vaatteet ja asusteet, vai kaivaako laatikosta vain jotain.

"ei ole aikaa moiseen" Lapselle pitää joka tapauksessa ostaa se toppapuku, pipo, sukkia, bodyt jne jne. Miten se vie enemmän aikaa valita jotain nättiä?

Jokainen pukee lapselleen mitä haluaa. Kysyn ihan vain mielenkiinnosta, miksi about 85% vanhemmista ei välitä lapsen vaatetuksesta?

Kommentit (241)

Vierailija
241/241 |
30.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun lapseni varmastikin pukeutuvat suorastaan rumasti. Etenkin kuopus on tosi resupekka, koska käyttää esikoiselle lähes 10 v sitten hankittuja kirkuvia retrokuoseja, jotka menevät hänen jälkeensä enää matonkuteiksi.

Ai miksikö? No ihan ensinnäkin ekologisista syistä. Haluan käyttää vaatteet loppuun, ja monet ovatkin tulleet meille käytettyinä ja kiertäneet sitten meidän kolmella lapsella. Toiseksi raha. Sijoitan mieluummin harrastuksiin ja lomailuun kuin vaatteisiin. Kolmanneksi se, että kannustan lapsia oma-aloitteisuuteen. Usein he oikein valitsevat eriparisukkia. Ja neljänneksi se, että lapseni saavat kiipeillä puissa ja pomppia lätäköihin mielin määrin. Olen ylpeä heidän taidoistaan ja kiinnostuksensa kohteista, joihin pukeutuminen ei kuulu.

Oletko ajatellut asiaa koskaan sen lapsen kannalta, joka käyttää aina isompien sisarusten tai muualta kierrätettyjen vanhoja, kuluneita, osin jo risaisia vaatteita? Kierrätys on hieno asia, mutta tiedän omasta kokemuksesta, että siinäkin voi liioitella lapsen kustannuksella.

Olin se perheen kolmas tyttö, joka ei saanut koskaan uutta. Oli tosi tylsää katsella muiden lasten kivoja vaatteita, kun itsellä oli jopa alushousut ja ensimmäiset rintaliivit isojen siskojen kulahtaneita, haalistuneita vanhoja vaatteita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan yksi