Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen 16v 158cm pitkä ja en nää itseöni minkään arvoisena.

16vmiehrnalku
28.08.2019 |

Vihaan itaeäni 158cm pätkä. Vielä pienestä pohjoissuomen kaupungista. Toivoton olo. Lääkärin mukaan kasvan vileä 20 vuotiaaakssi itse en usko

Kommentit (184)

Vierailija
121/184 |
28.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meidän poika on ysillä ja suurin piirtein saman pituinen kuin minä joka olen 160 cm. Myös pojan kaveri on suurin piirtein saman pituinen. Pojan kaverilla ei kuitenkaan ole vielä juurikaan miehistymisen merkkejä, esim. äänenmurrosta, kun taas meidän pojalla on viikset kasvaneet jo jonkun aikaa ja äänenmurros on selvä. Enemmän mietityttää oma pojan kasvu kun murrosiän merkit on selvät mutta pituutta ei tunnu tulevan eikä kasvupyrähdystä. Pienen hetken tuntui kasvavan nopeammin mutta mielestäni se on jo laantunut. Terveydenhoitaja tai koululääkäri ei ole missään vaiheessa puhunut mistään kasvuhormonista.

Ei välttämättä kasvaisi hormoneillakaan isoksi jos sinä 160 entäs äiti?

Siis olen äiti ja 160 cm. Isä on 183 cm.

Luulisi pojan sitten vielä kasvavan, mutta eipä sitä voi tietää. Jos poikaa asia häiritsee niin lääkäriin vaan kysymään olisiko kasvuhormoni vaihtoehto.

Vierailija
122/184 |
28.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varaa aika SUORAAN endokrinologille (esim. Terveystalolla näyttäisi ainakin olevan, varmasti Mehiläisellä ja muillakin).

Jos luuston ikä on sinulla esim. pari vuotta jäljessä todellista ikääsi (eli on 'kasvunvaraa'), niin saattaa olla mahdollista aloittaa kasvuhormonihoito mikäli elimistö ei itse tuota kasvuhormonia tarpeeksi. Kasvuhormonin määrä määritellään verikokeella, luuston ikä röntgenillä. Varaa aika jo tänään, älä viivyttele.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/184 |
28.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä30390 kirjoitti:

Varaa aika SUORAAN endokrinologille (esim. Terveystalolla näyttäisi ainakin olevan, varmasti Mehiläisellä ja muillakin).

Jos luuston ikä on sinulla esim. pari vuotta jäljessä todellista ikääsi (eli on 'kasvunvaraa'), niin saattaa olla mahdollista aloittaa kasvuhormonihoito mikäli elimistö ei itse tuota kasvuhormonia tarpeeksi. Kasvuhormonin määrä määritellään verikokeella, luuston ikä röntgenillä. Varaa aika jo tänään, älä viivyttele.

Hyvä sanoa, joka 16v takataskusta löytyy satoja euroja noihin tutkimuksiin.

Vierailija
124/184 |
28.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän poika on ysillä ja suurin piirtein saman pituinen kuin minä joka olen 160 cm. Myös pojan kaveri on suurin piirtein saman pituinen. Pojan kaverilla ei kuitenkaan ole vielä juurikaan miehistymisen merkkejä, esim. äänenmurrosta, kun taas meidän pojalla on viikset kasvaneet jo jonkun aikaa ja äänenmurros on selvä. Enemmän mietityttää oma pojan kasvu kun murrosiän merkit on selvät mutta pituutta ei tunnu tulevan eikä kasvupyrähdystä. Pienen hetken tuntui kasvavan nopeammin mutta mielestäni se on jo laantunut. Terveydenhoitaja tai koululääkäri ei ole missään vaiheessa puhunut mistään kasvuhormonista.

Ei terveydenhoitajilla ole aikaa puuttua tuollaisiin

Vierailija
125/184 |
28.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aloittaja kirjoitti:

Muisyaakseni minulle on tarjottu lääkärissä kasvuhormonia, mutta äitini kieltäytyi eikä halunnut minun syövän niitä.

Hakeudu nyt itse asian tiimoilta lääkäriin jos olet halukas kokeilemaan tälläisiä ylimääräisiä hormoneja. 16 vuotiaana sinä pystyt itse enemmän huolehtimaan omat lääkäriasiat. Esimerkiksi oma kannasta vanhempasi eivät enää näe terveystietojasi 16v eteenpäin. Pystyt siis käydä lääkärissä ilman, että vanhemmat edes tietää.

Kuitenkin ensisijaisesti ehdottaisin keskustelua vanhempiesi kanssa ja yrittäisit vakuuttaa heidät siitä kuinka iso ja tärkeä asia tämä sinulle on.

Lisäksi haluan sanoa, että pituus ei ole kaikki kaikessa. Yrittäisit irtautua tuosta ajatuksesta. Monesti ihminen luo itselleen melkein pakkomielteen jostain ominaisuudestaan ja turhaan halveksii itseään.

Minun isäni esimerkiksi on 168cm pitkä, komea miehekäs mies. Aina treenannut lihaksistoaan ja kuntoa pitää yllä kävelyillä ja remonttihommilla kotona. Hänellä ei ollut koskaan vaikeuksia saada naista. Suurimmaksi osaksi varmasti siksi, että on sinut itsensä kanssa kaikin puolin ja lisäksi iloinen, positiivinen luonne.

Toivon todella, että opit katsomaan itseäsi hieman armeliaammin ja löydät itsestäsi piirteitä joita arvostat ja sitä kautta opit näkemään itsesi eritavalla. Aloituksesi kosketti kovasti koska oma 13 vuotiaani dissaa itseään koska on laiha ja mielestään myös liian lyhyt kavereihin nähden. Se tuntuu todella pahalta eikä nuori miehen alku usko vaikka kuinka moni sanoo, että massaa ja pituutta tulee iän kanssa. Nyt käydään yhdessä punttisalilla ja se on lievittänyt hänellä itseinhoa. Ehkä sinäkin voisit saada hyvää oloa puntilta?

Lopettakaa nyt oikeasti tuo "hei kyl sä oot hyvä just tollasena" sekoilu. Tämä toimii naisiin, ei miehiin. Se ei toimi tällä tavoin nuoren miehen elämässä.

Paras keino AP:n ongelmaan on nimenomaan lääkärille meneminen. En ymmärrä mikä agenda teillä on estää tätä.

No niinhän tuossa lainaamassasi viestissä kehitettiin ottamaan lääkäriin yhteyttä ihan ensimmäiseksi. Oletko lukutaidoton vai onko ymmärryksessä vikaa? -eri

Vierailija
126/184 |
28.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aloittaja kirjoitti:

Muisyaakseni minulle on tarjottu lääkärissä kasvuhormonia, mutta äitini kieltäytyi eikä halunnut minun syövän niitä.

Hakeudu nyt itse asian tiimoilta lääkäriin jos olet halukas kokeilemaan tälläisiä ylimääräisiä hormoneja. 16 vuotiaana sinä pystyt itse enemmän huolehtimaan omat lääkäriasiat. Esimerkiksi oma kannasta vanhempasi eivät enää näe terveystietojasi 16v eteenpäin. Pystyt siis käydä lääkärissä ilman, että vanhemmat edes tietää.

Kuitenkin ensisijaisesti ehdottaisin keskustelua vanhempiesi kanssa ja yrittäisit vakuuttaa heidät siitä kuinka iso ja tärkeä asia tämä sinulle on.

Lisäksi haluan sanoa, että pituus ei ole kaikki kaikessa. Yrittäisit irtautua tuosta ajatuksesta. Monesti ihminen luo itselleen melkein pakkomielteen jostain ominaisuudestaan ja turhaan halveksii itseään.

Minun isäni esimerkiksi on 168cm pitkä, komea miehekäs mies. Aina treenannut lihaksistoaan ja kuntoa pitää yllä kävelyillä ja remonttihommilla kotona. Hänellä ei ollut koskaan vaikeuksia saada naista. Suurimmaksi osaksi varmasti siksi, että on sinut itsensä kanssa kaikin puolin ja lisäksi iloinen, positiivinen luonne.

Toivon todella, että opit katsomaan itseäsi hieman armeliaammin ja löydät itsestäsi piirteitä joita arvostat ja sitä kautta opit näkemään itsesi eritavalla. Aloituksesi kosketti kovasti koska oma 13 vuotiaani dissaa itseään koska on laiha ja mielestään myös liian lyhyt kavereihin nähden. Se tuntuu todella pahalta eikä nuori miehen alku usko vaikka kuinka moni sanoo, että massaa ja pituutta tulee iän kanssa. Nyt käydään yhdessä punttisalilla ja se on lievittänyt hänellä itseinhoa. Ehkä sinäkin voisit saada hyvää oloa puntilta?

Lopettakaa nyt oikeasti tuo "hei kyl sä oot hyvä just tollasena" sekoilu. Tämä toimii naisiin, ei miehiin. Se ei toimi tällä tavoin nuoren miehen elämässä.

Paras keino AP:n ongelmaan on nimenomaan lääkärille meneminen. En ymmärrä mikä agenda teillä on estää tätä.

Aloittaja voi mennä ihan rauhassa lääkäriin ja hankkia niitä hormoneja, mutta:

1) Hormonit eivät takaa sitä, että hänestä tulee pitkä

2) Pituus ei takaa sitä, että hän saa tyttöystäviä

3) On harhaista väittää, että lyhyys olisi muka joku este parisuhteen löytämiselle ja kivalle elämälle

Alan oikeasti epäillä että olet häirikkö joka yrittää pitää AP:n lyhyenä.

Älä kuuntele näitä kusipäitä. Varaa se lääkäriaika.

Tottakai APN kannattaa mennä sinne lääkärin ja selvittää mitä on tehtävissä. Kuitenkin parasta kasvuvaihetta on hukattu niin paljon, ettei voi olla varma hyötyykö hän hoidosta. Ei ne hoidot ihmeisiin pysty. Tosiasia on myöskin se, että vaikka olisi miten pitkä , ei sitä tyttöystävää välttämättä löydä. Todella lapsellista kuvitella , että joku yksittäinen asia ratkaisee koko elämän ongelmat. Tämä ei tietenkään tarkoita etteikö kannattaisi yrittää.-eri

Vierailija
127/184 |
28.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En lukenut keskustelua mutta kerron että tätini mies on noin 160cm, he ovat olleet yhdessä 30 vuotta ja heillä on 2 lasta.

Ei kannata kehittää fiksaatiota tuosta pituudesta koska se saattaa torpata mahdollisuudet.

No minäkin tunnen lyhytkasvuisen miehen, joka on täysin tyytyväinen elämäänsä. Se ei silti muuta miksikään sitä tosiasiaa, että Ap kokee itsellään olevan ongelman ja hänellä on täysi oikeus ja jopa velvollisuus itseään kohtaan hakea siihen apua. Etenkin, kun se on hänelle kaikin puolin mahdollista!

t. Se 170 cm tyttö

Kerroppa nyt vielä ,missä viestissä on kielletty häntä hakemassa apua pituuskasvuunsa? On vaan huomautettu, ettei lääkitys välttämättä asiaa ratkaise, joten huomiota voisi sen avun hakemisen lisäksi suunnata muuhunkin kuin siihen ongelmassa kieriskelemiseen.

Vierailija
128/184 |
28.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan osaa, ap! Itse olen 28-v mies ja 168cm. Opiskelen yliopistossa, käyn aktiivisesti salilla, luen paljon kirjoja myös vapaa-ajalla, olen pidetty tyyppi (ns. "kaikkien kaveri") kavereiden keskuudessa ja kavepiiriin kuuluu myös paljon naisia. Kaikki on päällisin puolin kunnossa, mutta parisuhteessa en ole koskaan ollut ( ja poikuuden menetin 26-v baaripokalle). Tinderissä tulee mätsejä n.2/kk, mutta iso osa poistaa itsensä kuultuaan pituuteni. Elämä on ollut viime vuodet jatkuvaa emotionaalista yksinäisyyttä, enkä enää usko tämän tästä paremmaksi muuttuvan.

Ohjeeni onkin, että kannattaa luopua hyvin nopeasti parisuhdehaaveista jo nuorena. Mitä enemmän ylläpidät niitä aikuisiällä, sitä kovempi se todellinen isku tulee olemaan. Keksi elämälle muuta tarkoitusta esimerkiksi työ, harrastus, matkustelu, kaverit, kalja, pleikkari... Naiskavereita kannattaa olla, mutta älä ryhdy kenenkään olkapääksi ja kamumieheksi, jolle naiset voivat turvallisesti avautua mieskokemuksistaan. Vedä selkeä raja ja pidä kiinni itsekunnioituksestasi. Tsemppiä!

Vierailija
129/184 |
28.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiselle tuo on ihan normaali pituus, kaikki eivät ole mitään missimittaa. Ehkä kannattaa aloittaa miettimään sitä missä on hyvä ja mistä pitää, enemmän kuin ulkonäköä, johon ei edes itse voi vaikuttaa, mutta siihen asenteeseen voi.

Vierailija
130/184 |
28.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo kasvu riippuu murrosiän vaiheesta. Jos murrosikä on alkanut 11- vuotiaana, niin todennäköisesti et paljon kasva mutta jos 14-15-vuotiaana, voit hyvin kasvaa vielä 3-4 vuotta. Lisäksi kannattaa vaatia päästä tutkimuksiin pituuden vuoksi ettei lyhytkasvuisuuden takana ole mitään sairautta.

Vierailija
131/184 |
28.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Otan osaa, ap! Itse olen 28-v mies ja 168cm. Opiskelen yliopistossa, käyn aktiivisesti salilla, luen paljon kirjoja myös vapaa-ajalla, olen pidetty tyyppi (ns. "kaikkien kaveri") kavereiden keskuudessa ja kavepiiriin kuuluu myös paljon naisia. Kaikki on päällisin puolin kunnossa, mutta parisuhteessa en ole koskaan ollut ( ja poikuuden menetin 26-v baaripokalle). Tinderissä tulee mätsejä n.2/kk, mutta iso osa poistaa itsensä kuultuaan pituuteni. Elämä on ollut viime vuodet jatkuvaa emotionaalista yksinäisyyttä, enkä enää usko tämän tästä paremmaksi muuttuvan.

Ohjeeni onkin, että kannattaa luopua hyvin nopeasti parisuhdehaaveista jo nuorena. Mitä enemmän ylläpidät niitä aikuisiällä, sitä kovempi se todellinen isku tulee olemaan. Keksi elämälle muuta tarkoitusta esimerkiksi työ, harrastus, matkustelu, kaverit, kalja, pleikkari... Naiskavereita kannattaa olla, mutta älä ryhdy kenenkään olkapääksi ja kamumieheksi, jolle naiset voivat turvallisesti avautua mieskokemuksistaan. Vedä selkeä raja ja pidä kiinni itsekunnioituksestasi. Tsemppiä!

Tunnen monta pituistasi kaveria, joilla on ihan normaalisti perhe. Et vaan ole tavannut sitä omaa vastinpariasi, jolle pituutesi ei merkkaa mitään ja jotenkin en usko Tinderin tapaisen pinnallisiin seikkoihin perustuvan palvelun olevan se paras mahdollinen tapa häntä löytää.

Vierailija
132/184 |
28.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä kokoisia on vanhempasi? Sehän sen kertoo, mutta muuten jos kasvu kokonaan tyrehtyy ja mitään ei tapahdu vuoteen niin sitten kääntyisin lääkärin puoleen jotta saisi testosteroiinia tukemaan kasvua. Suomessa on tämä usko, että kaikkien pitää vaan kärsiä itsestään, mutta kun on lääketiede joka voi auttaa niin ei sellaiseen tarvitse tyytyä. 

Testosteroni ei taida muuten olla se joka auttaa vaan päinvastoin. Testosteronia miehellä kyllä yleensä on itselläänkin ja se saa kasvun pysähtymään.

Vierailija
133/184 |
28.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veljeni oli luokkansa lyhyin, vielä armeijaan mennessä mua lyhyempi (olen 160), mutta parikymppisenä jo nykyisen 170 pitkä. Meidän suku on kai jotenkin hitaasti kypsyvää, esim. itselläni alkoi murrosikä myöhään ja kuukautiset 16-vuotiaana. En kuitenkaan ole maho mikä oli iloinen yllätys. Suku on pitkäikäistä myös, toivottavasti se periytyy lapsille.

Vierailija
134/184 |
28.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kari Ketonen

Dustin Hoffman

Tom Cruise

Onhan noita vetäviä.

Kun sinua häiritsee, niin mene terkkarille tai lääkörille kysymään jos voisi jotain tehdä. Ehkä mies ymmärtää paremmin?

Olet hyvä sellaisena kuin olet.

Vierailija
135/184 |
28.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se homma nyt ihan niin mene, että terveelle 158-senttiselle aloitettaisiin kallista kasvuhormonihoitoa, eiköhän se ole varattu vaikeasti lyhytkasvuisille. Miksi ap:lla olisi joku jumalainen oikeus olla pitkä?

Vierailija
136/184 |
28.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos tämä aloitus nyt on totta (tällä palstalla on pari erittäin tuotteliasta miesulisijaa, joiden vakioaiheisiin miesten lyhyys kuuluu), niin tämä on asia, josta sun pitää päästä yli. Miehen lyhyys ei tee hänestä epäviehättävää, vaikka varmasti on ihmisiä, jotka haluavat niin sulle uskotella (ja ehkä itsekin haluat). Mä oon 40, enkä edes nuorempana tajunnut, että pituus on joidenkin mielestä jollain tavalla hirveän merkittävää, ja mä sentään tajuan aika paljon asioita.

Oon n. 170 cm pitkä, ja olen aina katsellut ennemmin lyhyitä kuin pitkiä miehiä. Tai ehkä tuo on väärin sanottu, mun mielestä jokainen ihminen on kokonaistaideteos, ja jossakussa pituus saattaa olla todella viehättävä ominaisuus, mutta jossakussa toisessa lyhyys. Kun muistelen miehiä, joita olen pitänyt elämäni aikana viehättävänä, mulle nousee mieleen enemmän lyhyitä kuin pitkiä miehiä mieleen. En voi olla ainoa näin ajatteleva.

Sinä olet kokonaistaideteos. Omista se, mitä olet, älä anna ulkopuolisten, ehkä kuvitteellistenkin ihmisten määritellä jotakin kummallista markkina-arvoa pituudellesi. Jos tunnet, että senttien määrä jollain tavalla syö miehuuttasi, suosittelen salilla käymistä. Ei tarvitse pumpata, mutta lihaskuntoharjoittelulla saat tuotua kehon hyviä puolia esiin. Varmasti on naisia, joita et viehätä siksi, että olet lyhyt, mutta ei sun tarvitse kaikkia naisia miellyttää. Vaikka olisit pitkä, et siinäkään tapauksessa viehättäisi kaikkia. Opettele tykkäämään itsestäsi, niin löydät jonkun, joka tykkää susta.

Minulle naiset ovat ainakin kettuilleet lyhyydestä, haukkuneet hobitiksi jne. ja olen 19v mies. Pituuteni on 166cm.

Kukaan mies ei ole minua ikinä haukkunut.

Niin? Mikä on pointtisi? Haluatko, että yksityiskohtaisesti kerron, miten miehet ovat eri tavoin haukkuneet ulkonäköäni elämäni aikana?

Tämä henkilö päivystää täällä aamusta iltaan. Kasva aikuiseksi, kaikkia meitä on haukuttu, myös niitä sinua haukkuneita. Ei tasapainoiset miehet hauku naisia.

Vierailija
137/184 |
28.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se homma nyt ihan niin mene, että terveelle 158-senttiselle aloitettaisiin kallista kasvuhormonihoitoa, eiköhän se ole varattu vaikeasti lyhytkasvuisille. Miksi ap:lla olisi joku jumalainen oikeus olla pitkä?

No jos naisella on jumalainen oikeus olla tissitön ja kasvattaa parta niin miksei jollain miehellä olisi oikeutta olla edes 160+ pitkä? Jos kokee, että olisi enemmän sinut itsensä kanssa ja onnellisempi pitkänä.

Vierailija
138/184 |
28.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet pojat kasvaa pituutta reilusti 16 - 18 välillä ja tosiaan kakskymppiseksi astikin.

Näen jatkuvasti tuon pituisia 16-vuotiaita ja jonkin verran myös pitkiä.

Suurin osa pitkistä teineistä on kyllä 18-19 vuotiaita. 

Vierailija
139/184 |
28.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jos naisella on jumalainen oikeus olla tissitön ja kasvattaa parta niin miksei jollain miehellä olisi oikeutta olla edes 160+ pitkä? Jos kokee, että olisi enemmän sinut itsensä kanssa ja onnellisempi pitkänä.

Me transmiehet ei olla naisia. Minun olisi pitänyt saada hoidot nuorena, jotta pituuskasvuni olisi jatkunut, kun nyt se pysähtyi kuukautisiin. Mutta miksi geneettinen mies, jonka geenit on 158-senttisen, pitäisi saada kasvuhormonihoitoa? Missä se raja sitten kulkisi? Entä jos 180-senttinen haluaisi olla 190-senttinen kuten kaverinsa?

Vierailija
140/184 |
28.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sellaista oikeutta ei Suomessa naisella ole vaan ainoastaan naisen kehoon syntyneellä miehellä. Heille yritetään saada oikeutta omaan pituuteensa, mutta hoidot pitäisi siinä tapauksessa aloittaa jo n. 11-vuotiaana, mutta heille ei sitä suoda.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan viisi