Lämmitän tänään sähkösaunan pörssisähköllä
3,6kWh kiuas on päällä 2 tuntia klo. 17-19. Hintaa saunomiselle tulee 1,76€.
Tähänkö talouteni kaatuu? Vai saunaolueeseen, mikä maksaa saman verran?
T. Pörssisähkönkäyttäjä
Kommentit (24)
Enemmän pitäisi ihmisten miettiä oikeasti niitä todellisia euromääriä eikä vain kauhistella sähkönhintaa.
On ihan järjetöntä pitää kämppä kylmänä ja olla käymättä saunassa säästääkseen senttejä.
Siinä on oikea pösä-mies. Ei mikään turhan vinkuja.
Etkö yhtään ajattele pienituloisia sähkölämmittäjiä, jotka kipuilevat sähkölaskujensa kanssa? Mihin on empatia kadonnut maailmasta?
Ok. Mulla kiinteähintainen ja kävin saunassa ma,ke ja tänään tai huomenna menen taas.
Ne saunakaljat tosiaan maksaa enemmän kuin se pörssi-sauna, joten nou hätä.
Ei oo tota ongelmaa kun ei oo pörssisähköä. Käyn saunassa kun käyn.
Vierailija kirjoitti:
Siinä on oikea pösä-mies. Ei mikään turhan vinkuja.
Pösä on keskimäärin 20% halvempaa kuin kiinteähintainen hintapiikit mukaanlukien.
Mulla on pörssisähkö myös enkä ole seurannut hintoja varmaan vuoteen. Eilenkin lämmitin sähkösaunan. En tiedä, mitä maksoi. Tänään tuli tammikuun sähkölasku ja se oli suurempi kuin yleensä, joten siitä huomasin, että sähkö ollut hinnakkaampaa, mutta en jaksa alkaa elämää rajoittamaan tuon takia. Kesällä sitten tasaantuu, kun silloin sähkölaskut aivan olemattomat, vaikka saunois joka päivä ja viilennys olis täysillä.
Vierailija kirjoitti:
Ei oo tota ongelmaa kun ei oo pörssisähköä. Käyn saunassa kun käyn.
Samoin, vaikka on pörssisähkö.
Minä lämmitän tänään saunankiukaani puilla. On myös sähkökiuas ja kiinteä sähkösopimus.
Mä en koskaan juonut mitään saunaoluita. Työkaveri just naureskeli kuinka hänellä saunominen tulee nyt halvemmaksi kuin minulla, kun hällä ei oo pörssisähköä. Tiedän, että hän juo aina saunaoluen, joten kiitos tästä. Pitää ruokkiksen jälkeen huomauttaa, että hänen säästöt menee saunajuomiin :D
Vierailija kirjoitti:
Etkö yhtään ajattele pienituloisia sähkölämmittäjiä, jotka kipuilevat sähkölaskujensa kanssa? Mihin on empatia kadonnut maailmasta?
Siis mitäh? Pörssisähköläinen maksaa saunareissustaan just sen hinnan, mikä on sovittu pörssi+perusmaksut. Mitä empatiaa se on jos jättää saunomatta????? Miten sillä voi pienituloista auttaa? Antamalla sen 1,74 sille yhdelle. Entäs ne tuhat muuta?
Vierailija kirjoitti:
Mä en koskaan juonut mitään saunaoluita. Työkaveri just naureskeli kuinka hänellä saunominen tulee nyt halvemmaksi kuin minulla, kun hällä ei oo pörssisähköä. Tiedän, että hän juo aina saunaoluen, joten kiitos tästä. Pitää ruokkiksen jälkeen huomauttaa, että hänen säästöt menee saunajuomiin :D
Koska saunajuomat ovat suurempi menoerä kuin saunan lämmitys, pitäisikö sama systeemi ulottaa myös saunajuomiin? Oluen tai siiderin hinta määräytyisi kysynnän mukaan. Sunnuntaisin saisi oluensa ja siiderinsä halvemmalla kuin perjantai- tai lauantai-iltaisin?
T. Pörssiolutta kaipaava
Miksi halusit julistaa tämän palstalla?
Vierailija kirjoitti:
Miksi halusit julistaa tämän palstalla?
Koska olen huomiohakuinen luonne ja asia herättää vilkasta keskustelua. Miksi avasit tämän aloituksen?
Ooh, varakas henkilö keskuudessamme!
Vierailija kirjoitti:
Ooh, varakas henkilö keskuudessamme!
Sähkön hinnallako asiaa mitataan? Pitäisikö lotossakin lauantaisin arpoa päävoittona elinikäiset sähköt ilman kulutusrajoitusta? 6 ja lisänumerolla saisi vapautuksen vuosikymmenen sähkölaskusta jne.
Illallahan on normaalihintaista sähköä vuodenaika huomioiden.
Mikä on 3,6kWh kiuas ? 1,8 Kw kiuas jota pidetään päällä 2 h ?
Onneksi olkoon. Olet varmaan DI ja miljonääri.