Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hirveintä, mitä olet syönyt tai juonut kohteliaisuudesta?

Vierailija
26.08.2019 |

Kysymys otsikossa

Kommentit (1840)

Vierailija
721/1840 |
30.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kanttarellikeitto. Pakko oli syödä kun olin selvästi itseäni paremmassa seurassa.

Vierailija
722/1840 |
30.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Härkis pyörykät

Söin puolikkaan, en ole enään koskaan menossa niitten lähelle

Ugh, hirveä maku

Ne valmiit pihvit/pyörykät on aivan karmeita, mutta kun tekee itte siitä härkiksestä pullia, on ihan eri makuisia!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
723/1840 |
30.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tonnikalahiutaleista ja majoneesista tehty voileipäkakku, tarvitsin pari litraa kahvia että sain huuhdottua alas!

Vierailija
724/1840 |
30.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on Keski-Afrikasta Suomeen opintojen perässä muuttanut kaveri. Olen päässyt tutustumaan uusiin eksoottisiin ruokiin, maut ovat olleet aivan uusia, tosi eksoottisia, sellaisia mitä ei tavallaan ole pystynyt kuvittelemaankaan että on olemassa. usein tuntuu että pitää monta kertaa maistaa että se ”oikea” maku pääsee esille (eli maku muuttuu useamman maistamisen jälkeen, tämä siis samalla kerralla kun on ruokaa ollut tarjolla). No, useimmat olen saanut ihan mukisematta alas, tosin välillä ruoka on ollut niin tulista etten ole voinut kuin maistaa (ja kyyneleet valuvat pitkin kasvoja). Olen saanut käsityksen että edelleen pitkän tradition johdosta kyseisessä maassa pyritään kaikki ruhonosat käyttämään eläimestä. (elintaso on kyseisessä maassa noussut, joten varsinaista pakkoa tälle ei enää olisi, mutta perinneruuat ovat edelleen arvossaan) Tätä arvostan sinänsä suuresti. Kerran kuitenkin sain kaverillani syödäkseni ruokaa jossa oli proteiininlähteenä lehmän kuivattua nahkaa (jollain tavalla toki liotettu taas ennen käyttöä). Maussa ei sinänsä ollut mitään pahaa, mutta se rakenne... kuin olisi syönyt kengänpohjan palasia.

Vierailija
725/1840 |
30.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotkin norjalaiset perinneruoat on kyllä aika kamalia. Ensin ne naulaa turskan liiterin seinälle ja antaa kuivua vuoden. Sitten se liotetaan ja pannaan palasiksi tomaattikastikkeeseen. Voi apua, pakkohan se oli  syödä.

Ne leipoo myös ison lihapullan sisään läskinpalan.

Kerran otin lounaaksi voileivän (tämä on yleisin lounas Norjassa) ja kasoin, että sen päällä on paksu kotijuuston viipale. No ei ollut, se oli kalahyydyke. Söinhän mä senkin sitten.

Oi-oi! Norjalainen Bacalao on suurta herkkuani! Hyvin maustetussa tomaattikastikkeessa kuivattua, liotettua turskaa, perunoita, tomaatteja, oliiveja, chiliä jne.

726/1840 |
30.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostereita (yäk, limanuljaskoita). Sanoinkuvaamattoman karsea kokemus. Se klimppi tarttui kurkkuun kiinni.  Meinasin tukehtua. Hyi hel*etti!

Hei kiitos! Meinasin väittää, etteikö mulla ole mitään inhokkeja, mutta muistutitkin minua kokkikoulun ajoista... Kyllähän kaikki alas on mennyt ja pysyneetkin siellä, ei siinä.

Vierailija
727/1840 |
30.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Salmiakki-paukku ja voisilmäpulla

Pitääkö pahoittaa mieltä, jos en itse pidä noista?(👎)

Vierailija
728/1840 |
30.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erään iäkkään ihmisen tekemä pulla. Joskus ysärillä, kun olin pikkuinen.

Semmoinen vanha rouva, jolla oli kaksi koiraa. Koirankarvoja oli aivan valtavasti aina jokapuolella hänen kodissaan . Siis myös pullataikinassa. Pulla ei maistunut yhtään miltään ja oli jotenkin samaan aikaan raakaa ja palanutta. Varmaan liian kuumassa uunissa paistettu. Olivat myös ruman näköisiä. Muistan, kun hän meitä lapsia varten oli ottanut sulamaan pakkasesta useamman per henkilö. Työnsin taskuuni suustani pieniä pullan palasia, aina kun mummeli ei huomannut.

Sitten kun päästiin kotiin, niin käytiin heittämässä taskussa olevat pullanpalat naapurin kanoille. Ainut vaan, että niillekkään ei kelvannut. Muistan kun naurettiin sisarusteni kanssa, että niin pahaa pullaa, että ei kelpaa edes kanoille.  :D

Vierailija
729/1840 |
30.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sipuli, aiheuttaa itsellä oksennusrefleksin herkästi. 

Pahin oli ulkomailla kerrran koulun reissulla ja vierailimme paikallisessa perheessä ja keitossa ja pitkä rivi isoja sipuliviipaleita, se teki tiukkaa, mutta en kehdannut olla syömättä. 

Vierailija
730/1840 |
30.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuohenjuusto eikä mene alas vaikka yrittäsin olla kuinka kohtelias,haju on niin järkyttävä

Vierailija
731/1840 |
30.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sokeroimatonta ja homeista puolukkamehua.

Vierailija
732/1840 |
30.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mitään. En syö sellaista mistä en pidä. Mielestäni ihminen itse saa päättää mitä syö, ei tarvitse miellyttää ketään syömällä jotain omituista oksennusta.

Vierailija
733/1840 |
30.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sokeroimatonta ja homeista puolukkamehua.

Kuinka tossukka oikein olet jos juot/syöt hometta koska haluat miellyttää muita? Apua..

Ja miksi joku tarjoaa jo pilalle mennyttä?

Vierailija
734/1840 |
30.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En mitään. En syö sellaista mistä en pidä. Mielestäni ihminen itse saa päättää mitä syö, ei tarvitse miellyttää ketään syömällä jotain omituista oksennusta.

Näin olen tehnyt jo lapsesta asti. N36

Vierailija
735/1840 |
30.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Filippiiniläistä perinneruokaa Balutia. Jopa kuva siitä ruuasta saa kuvottamaan.

Vierailija
736/1840 |
30.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anoppilassa ensikerralla kyläilemässä.Laihaa pannukahvia,siihen loraus pontikkaa.Yäk,en juo muutenkaan viinaa,mutta kohteliaisuus,ennen kaikkea.

Kyllä mulla menis kohteliaisuuden edelle se, että jos en käytä alkoholia (kuten en käytäkään), niin en tosiaankaan joisi mitään pontikka-kahvia.

Vierailija
737/1840 |
30.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko ihan vaan kertoa niistä ruuista ilman että jokaisen pitää jaaritella kuinka tuli oksennus?

Vierailija
738/1840 |
30.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vegaaninen voileipäkakku.  Ohje oli ilmeisesti muokattu savulohikakusta. Kala oli korvattu merilevätahnalla, jonka koostumus oli hiekkamainen ja todella suolainen. Soijatuorejuusto on myös jotain minkä makua en unohda koskaan, hyi hemmetti. Leivät oli kosteutettu jollain erikoiskasvisliemellä, ja rehut jota kakussa oli olivat ihan nahistuneita. Pahinta tässä oli se että kakun tekijä kysyi useaan kertaan miten maistuu ja onko hyvää, yritä siinä sitten valehdella kun meinaa lentää laatta.

Vegaanina voin sanoa että kaikki nuo tuorejuuston korvikkeet sun muut levitteet on täysin syömäkelvottomia. Jos joku niitä kehuu, valehtelee. Olen useampaakin laatua ihan uteliaisuuttani koittanut ja roskiin ovat menneet kun eihän niitä pysty syömään.

Oooh, makuaistin omaava rehellinen vegaani.

Kyllä, maailmalla on vielä toivoa!

Pitääkö tästäkin tehdä joku lapsellinen vegaanienhaukkumisketju joita tämä palsta on jo pullollaan? Vegaanit ovat varsin heterogeeninen ryhmä, ja voin vannoa, että monien mielestä nuo vegejuustot ovat oikein jees - osa niistä on minunkin mielestäni hyviä, jotkut taas ihan karseita. Sama pätee myös muihin ruoka-aineisiin, kuten teillä sekasyöjilläkin. 

Vierailija
739/1840 |
30.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki missä on kermavaahtoa. Inhoan kerman makua.

Vierailija
740/1840 |
30.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

MiaLiona kirjoitti:

Ranskasta asti saapui porukkaa vieraaksi tänne Suomeen. Toivat mukanaan kattavan valikoiman erilaisia aitoja ranskalaisia juustoja jotta me suomalaisetkin voisimme kokeilla näitä "uskomattoman hyviä" (heidän sanoillaan) juustolajitelmia.

Noh, ranskalaiset löivät juustot pöytään ja erittäin imelä haju täytti koko huoneen. Eipä siinä, alettiin napsimaan lautaselle maistiaisia näistä kaukomaan herkuista ja kyllä voin sanoa, että jotkut juustoista maistui aivan _järkyttävältä_, mutta kohteliaasti nyökyteltiin että "joo onhan tämä hieman erilaista kuin suomalainen juusto". Huhhuh, vieläkin muistan sen kauhean haun ja maun joka jostain juustoista tuli.

Ja yksi hauska juttu sivuhuomiona; kaikki ranskalaisista vieraistamme ihmettelivät aamiaispöydässä juustohöylän käyttötarkoitusta, eivätkä olleet koskaan moista nähneetkään! He kun leikkaavat veitsellä juustonsa.

Sama naurattaa minua täällä Sveitsissä, kun syövät juustoa ihan vaan sellaisenaan, isosta jöötistä paloja leikaten. Jaksaa ihmetellä minun tapaani laittaa ne kaikki leikkeleet ja juustot leivän päälle... :D Noh, kulttuurinsa kullakin. Joihinkin juustoihin jo olen tottunut mutta hyi niitä joitakin aromikkaimpia!