Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minun äitini hylkäsi isäni, kun isä sairastui. Olin vuosia vihainen, nyt se on minusta oikein tehty.

Vierailija
26.08.2019 |

Isäni sairastui ensin sepelvaltimotautiin ja sai myös aivoinfarktin. Meni puhekyky ja toisen puolen halvaus. Olin aivoinfarktin aikaan 17 v. Koko perhe tuettiin isää toipumisessa, autettiin kävelemään rollan avulla ja treenattiin puhetta. Muutin pois kotoa opiskelemaan ja kaikki oli päällisin puolin hyvin. Jossain vaiheessa isä masentui, mikä on kai yleistä aivohalvauksen jälkeen. Yhtäkkiä äiti lähti. Isä jäi lapsuudenkotiini kotihoidon turvin. Minusta se oli epäreilua. Miten voi hylätä aviopuolisonsa 25 yhteisen vuoden jälkeen?

Nyt kun olen itse vaimo ja äiti, olen todennut, että ei minustakaan olisi vastaavassa tilanteessa seisomaan toisen rinnalla. Olin nuorempana naiivi. Mitä ajatuksia muilla aiheesta?

Kommentit (133)

Vierailija
61/133 |
27.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti ap:nkin jättää puoliso heti, kun ap. sairastuu vakavasti vai koskeeko tämä jättämisoikeus vain naisia?

Itse asiassa on moninkertaisesti yleisempää että mies jättää vakavasti sairastuneen vaimon kuin toisinpäin.

Mutta eikö se ollutkin ap:n mielestä ihan ok? Itse en ainakaan haluaisi olla puolisolleni riippakivenä, jos sairastuisi vakavasti.

Niin se yksi kirjain muuttaa koko viestin merkityksen...siis, jos sairastuisin...

Vierailija
62/133 |
27.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hylkääminen on aina vahva ilmaus. Ihmiset myös ihan vain eroavat toisistaan, oli elmäntilanne mikä hyvänsä. Kissanpentuja ja lapsia hylätään, ei aikuisia ihmisiä. 

Muuten en ota kantaa, muttä kyllä ihmisiäkin hylätään. Nykypäivänäkin.

Esimerkkinä siitä ex-vaimoni, joka hylkäsi minut ja kuvaannollisesti heitti nurkkaan kuin hyödyttömän rukkasen kun perheellemme tuli talousvaikeuksia. Hän otti eron ja jätti minut selvittämään kaikki sotkut eli hylkäsi minut. Osa tietysti menee omaan piikkiin, mutta läksyt on nyt luettu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/133 |
27.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helppohan se on tosiaan sanoa, että hoitaisi toista jos tilanne ei ole itselle ajankohtainen. Myöskin olisi se omakin työ ja ura mitä hoitaa, on opiskellut pitkään ja saavuttanut asemansa kovalla työllä ja kokee että tekee mielenkiintoista työtä, niin olisihan se varmasti useammalle erittäin iso kysymys jäädä vaikka hyväpalkkaisesta työstä käytännössä minimipalkalle omaishoitajaksi. Ei sekään, kuten esim. sairaanhoitajan tai lähihoitajan ammattikaan kaikille sovi. Onko se myöskään yhteiskunnallisesti kannattavaa jos korkeastikoulutettu lääkäri jääkin kotiinsa hoitamaan puolisoansa?

Turhaa tästä on ketään syyllistää, ei meidän täällä tarvi yhdenkään ihmisen elää jatkuvassa väsymyksessä ja yrittää hoitaa kotia, lapsia, puolisoa, töitä yms. Kai jokaiselle kuuluu oikeus myös omiin ystäviin tai harrastuksiin, eikä se kenestäkään sen parempaa ihmistä tee että unohtaa oman elämänsä kokonaan.

Vierailija
64/133 |
27.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tälläinen halvaantunut ,housuihin ulostava haluaa eää?

Onko kiva olla taakka muille ihmisille?

No ihmisiä asuu kaatopaikoilla.

Miksi he asuvat siellä?

Onko siellä kivaa?

Vierailija
65/133 |
27.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti ap:nkin jättää puoliso heti, kun ap. sairastuu vakavasti vai koskeeko tämä jättämisoikeus vain naisia?

Ei koske. Minä olen nainen (en ole ap), ja jos minä sairastuisin vakavasti ja parantumattomasti, toisin sanoen olisin täysin toisten autettavana, niin kyllä minä soisin miehelleni vapauden lähteä. Mitä minä siitä hyötyisin, että mies tuhlaisi elämänsä minun hoitamiseeni, eihän se minusta enää tervettä tekisi. Päin vastoin, saisin sairauden lisäksi vielä kantaa syyllisyyden siitäkin, että miehenkin elämä menee hukkaan.

Haliaisit siis ulostaa housuihisi? miksi?

Vierailija
66/133 |
27.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei koske. Minä olen nainen (en ole ap), ja jos minä sairastuisin vakavasti ja parantumattomasti, toisin sanoen olisin täysin toisten autettavana, niin kyllä minä soisin miehelleni vapauden lähteä. Mitä minä siitä hyötyisin, että mies tuhlaisi elämänsä minun hoitamiseeni, eihän se minusta enää tervettä tekisi. Päin vastoin, saisin sairauden lisäksi vielä kantaa syyllisyyden siitäkin, että miehenkin elämä menee hukkaan.

Koska haluan elää pitkään..kyllä minut joku tinderistä huolii..photoshoppaan kuolan pois kasvoiltani:9

Olen seksikäs ja kuuma keski-ikäinen halvauspotilas avanteella:)

Vierailija
67/133 |
27.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi tälläinen halvaantunut ,housuihin ulostava haluaa eää?

Onko kiva olla taakka muille ihmisille?

No ihmisiä asuu kaatopaikoilla.

Miksi he asuvat siellä?

Onko siellä kivaa?

Koska Jumala on luonut elämän .Kärsi.kärsi kirkkaamman kruunun saat

Vierailija
68/133 |
27.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska haluan elää pitkään..kyllä minut joku tinderistä huolii..photoshoppaan kuolan pois kasvoiltani:9

Myös halvaantuneelle kuuluu oikeus myös omiin ystäviin tai harrastuksiin, eikä se kenestäkään sen parempaa ihmistä tee että unohtaa oman elämänsä kokonaan.

Vierailija
69/133 |
27.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Myös halvaantuneelle kuuluu oikeus myös omiin ystäviin tai harrastuksiin, eikä se kenestäkään sen parempaa ihmistä tee että unohtaa oman elämänsä kokonaan.

Saako Halvaantunut jättää miehensä kuuman kollin takia?

Vierailija
70/133 |
27.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap miten rankaisit äitiäsi?

Kävitkö katsomassa isäkultaa usein?

Mitä? EIKÖ!!!?

Vierailija
71/133 |
27.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos työkyky menee tai vintti pimenee, niin lähden samana päivänä. En ala aikuiselle hoitajaksi, hoitakoon itsensä.

Vierailija
72/133 |
27.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

rahalla saa kirjoitti:

Jos työkyky menee tai vintti pimenee, niin lähden samana päivänä. En ala aikuiselle hoitajaksi, hoitakoon itsensä.

Hylkäät siis myös ISÄSI, ÄITISI ja LAPSESI?!!!!

Oletko satanisti?

Vierailija
73/133 |
27.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap..mitkä ovat välisi äitiisi nykyään?

Tietääkö hän .että on saanut sinulta anteeksi?

Vierailija
74/133 |
27.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sanoin jo tosi nuorena silloiselle avopuolisolleni, kun puhuttiin naimisiin menosta: jos musta joskus tulee kroonisesti sairas, hoida mut laitokseen ja käy säännöllisesti katsomassa. Hanki mulle kirjoja jos pystyn lukemaan, tai joku, joka lukee. Leffoja, tai jotain.

Ja koska rakastan sua, etsi joku terve, jonka kanssa elää kokonainen elämä. Mä haluan, että oot onnellinen.

Pahin skenaario ei toteutunut. Nyt ollaan 40+ ja eronneita. Yksi lapsi.

Vaikkei tuota lastakaan olisi, jos hän sairastuisi nyt, menettäisi sanat ja liikuntakyvyn, kyllä mä kävisin kahdesti viikossa. Pitämässä kädestä kiinni ja puhumassa. Koskemassa. Kampaamassa hiukset.

Ja eläisin tahollani kokonaisen elämän.

Ei nää ole joko tai. Toki yhteiskunta koittaa pakottaa omaiset hoitamaan sairaat ja vanhat itse, yksin. Se on väärin.

Mutta meidän on mietittävä ratkaisuja, joissa kaikkien ois mahdollimman hyvä elää.

Vaikeinta on, että se vaatii sairaaltakin sen asenteen, ettei halua omistaa läheisiään. Oman tuskan ulkopuolelle pääseminen on kamppailuista kovimpia.

Vierailija
75/133 |
27.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi sinua kirjoitti:

rahalla saa kirjoitti:

Oletko satanisti?

Satanismi on vain harhaoppista kristinuskoa ja siten mitätöntä roskaa. Miten kristinusko liittyy siihen, että en ala aikuiselle hoitajaksi? Mulla ei ole sellaiseen aikaa eikä energiaa.

Vierailija
76/133 |
27.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvi omaa elämäänsä toisen takia uhrata.

Vierailija
77/133 |
27.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helppohan se on tosiaan sanoa, että hoitaisi toista jos tilanne ei ole itselle ajankohtainen. Myöskin olisi se omakin työ ja ura mitä hoitaa, on opiskellut pitkään ja saavuttanut asemansa kovalla työllä ja kokee että tekee mielenkiintoista työtä, niin olisihan se varmasti useammalle erittäin iso kysymys jäädä vaikka hyväpalkkaisesta työstä käytännössä minimipalkalle omaishoitajaksi. Ei sekään, kuten esim. sairaanhoitajan tai lähihoitajan ammattikaan kaikille sovi. Onko se myöskään yhteiskunnallisesti kannattavaa jos korkeastikoulutettu lääkäri jääkin kotiinsa hoitamaan puolisoansa?

Turhaa tästä on ketään syyllistää, ei meidän täällä tarvi yhdenkään ihmisen elää jatkuvassa väsymyksessä ja yrittää hoitaa kotia, lapsia, puolisoa, töitä yms. Kai jokaiselle kuuluu oikeus myös omiin ystäviin tai harrastuksiin, eikä se kenestäkään sen parempaa ihmistä tee että unohtaa oman elämänsä kokonaan.

Lääkäri voi sanoa: minä olen tärkeä..hoidan tuhansia

Alepan kassa siis mielestäsi joutaa perseenpesijäksi ja kuolan pyyhkiäksi

Vierailija
78/133 |
27.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tarvi omaa elämäänsä toisen takia uhrata.

Minä kuolin Ristillä teidän vuoksenne

Jeesus Son OF God

Vierailija
79/133 |
27.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

et sitten heittänyt itse kanssa tukipakettia esim vklp kun oli aikaa

Tuo on just niin tyypillinen asenne. Aikuisten lasten (oikeastaan nuorten) pitäisi hylätä koko muu elämä, jos joku läheinen sairastuu. Ei todellakaan pidä. Nuorten ihmisten (tarkoitan nuorella nyt alle 25-vuotiasta) pitää saada rakentaa omaa elämää. Jo se on riittävä vastuu, että opettelee hoitamaan omat laskunsa, huolehtii kotitöistä, vuokrasopimuksista, harjoittelee vastuullista rahankäyttöä, tutustuu uusiin ihmisiin, perehtyy siihen, kuka on ja millainen ihminen on. Liian nuorena liikaa vastuuta katkeroittaa.

Vierailija
80/133 |
27.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

rahalla saa kirjoitti:

Hyi sinua kirjoitti:

rahalla saa kirjoitti:

Oletko satanisti?

Satanismi on vain harhaoppista kristinuskoa ja siten mitätöntä roskaa. Miten kristinusko liittyy siihen, että en ala aikuiselle hoitajaksi? Mulla ei ole sellaiseen aikaa eikä energiaa.

Satanismi on oppia siitä että VAHVIN selviytyy.

Ota selvää..sopii sulle kuin avanne kylkeen:)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kuusi