Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi miehet jäävät esim. Kajaaniin?

Vierailija
26.08.2019 |

Itkevät vielä, että ei ole naisia.
Mielestäni kajaani ja hyvin moni muu paikka suomessa ei ole ihmiselämälle soveltuva.

Kommentit (392)

Vierailija
101/392 |
26.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen jäänyt samankaltaiselle paikkakunnalle. Tai olen korkeakoulutettu paluumuuttaja. Tahdon elää täällä, koska minusta näin on parempi. Naisia ei paljoa ole se on totta, toisaalta naiset itkevät lehtienkin palstoilla kaltaisieni miesten perään, joten terve tuloa tänne metsään. Minä voin majoittaa sinut, jos et nosta itseäsi jalustalle, tai luule että olisit jokin palkinto.

Entä jos haluan oman/yhteisen kodin, rahaa, mielekästä työtä, harrastusmahdollisuuksia? Ajatus siitä, että joku mies _majoittaisi minut hänen taloonsa_ - juu ei, ei ikinä.

Juu emme me täällä maallakaan elä keski-ajalla.

Vierailija
102/392 |
26.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On helpompaa koko suomen väestölle, että nuo pysyvät kajaanissa luonto hoitaa koko kajaanin kartalta 25-30 vuodessa kun nyt älykkäämpi aines on muuttanut pois.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/392 |
26.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ja kenelle se on ongelma, että Sinkku-Saara etsii loppuelämän kumppanikseen ihmistä, joka on hänelle kaikin puolin paras mahdollinen?

Stadissa saakin etsiä koko loppuelämänsä sitä kumppania. Espoo ja Vantaa on perhevoittoisia kuntia kun naiset kyllästyvät sinkkuelämään tai saavat opintonsa valmiiksi ja ottivat projektikseen perheen. Helsingissä vuokrat ja asunnot liian kalliita tavalliselle ihmiselle joten lapsiperheet muuttavat viereisiin kuntiin.

Vierailija
104/392 |
26.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysymys on tyhmä!

Olen käynyt Kajaanissa ja siellä ei todellakaan ole ihmiselle mitään.

Tuollaisia paikkoja kuten kajaani tarvitaan tämän kaltaisten alueen ihmisille.

Ei noilta voi vaatia, että pärjäisivät sivistyneessä maailmassa, kun kokemusta ihmisistä ei ole.

Ehkä siellä on kajaanilaisille jotain?  Pikkukaupungissa on ihmisiä joten siellä on myös kokemusta ihmisistä. Ei siellä tietenkään ole samanlaisia työllistymis- ja harrastamismahdollisuuksia kuin pk-seudulla mutta eivät he mitään eläimiä ole. Eiväthän kaikki voi asua siellä sinun sivistyneestä (tai kommenteistasi päätellen "sivistyneessä" maailmassasi). Tunkkaisia paikkojahan pikkupaikkakunnat monesti ovat mutta liekö muuallakaan sen kummenpaa, ainakaan sydämen sivistystä ei näy olevan.

Suomessa on muutakin kuin Helsinki, Tampere ja Turku vaikka asunkin yhdessä noista ja olen isosta kaupungista kotoisin. Muuallakin kuin noissa paikoissa on fiksuja ihmisiä, ja myös ääliöitä kuten kaikkialla. 

Vierailija
105/392 |
26.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen jäänyt samankaltaiselle paikkakunnalle. Tai olen korkeakoulutettu paluumuuttaja. Tahdon elää täällä, koska minusta näin on parempi. Naisia ei paljoa ole se on totta, toisaalta naiset itkevät lehtienkin palstoilla kaltaisieni miesten perään, joten terve tuloa tänne metsään. Minä voin majoittaa sinut, jos et nosta itseäsi jalustalle, tai luule että olisit jokin palkinto.

Entä jos haluan oman/yhteisen kodin, rahaa, mielekästä työtä, harrastusmahdollisuuksia? Ajatus siitä, että joku mies _majoittaisi minut hänen taloonsa_ - juu ei, ei ikinä.

Jep. Mulla mies jolla ei edes ollut tuollaista asennevammaa ja silti oli vaikeaa muuttaa toisen omistamaan taloon. Ostin itselleni metsää ja loma-asunnon siitä läheltä tasapainottamaan tilanteen.

Missä on asennevamma? Kyllä tuollainenkin järjestely on hyvä, ja käy minulle. Olen myös valmis muuttamaan jos niikseen on, mutta vain maalle. Jos tuosta majoitus sanan käytöstä uhriutuu, niin en kaipaa uhriutuvaa naista, noista on kokemusta.

Ei sillä ole mitään tekemistä uhriutumisen kanssa. Mulle se olisi selkeä varoitusmerkki, "tuota miestä kannattaa vältellä ". Vaarat kun väistää, ei tarvitse uhriutua.

Sitten näin, jos tuo provokatiivinen sanavalinta vauvapalstalla saa aikaan mahdollisen kumppaniehdokkaan menetyksen, en ole asiasta kovinkaan huolissani. Kuten sanottua, en tarvitse naista mihinkää, olen näin hyvinkin tyytyväinen elämääni. Parisuhde on vain sellainen ylimääräinen bonus kaiken muun hyvän päälle, sillä se ei ole mikään itseisarvo.

Eipähän nainen mitään erityistä tuossa menetä. Taitaa ollakin niin että sinä pidät itseäsi naiselle palkintona etkä siksi siedä naista jolla on sama asenne .

En pidä. Olen onnellinen yksin enkä pysty muista onnellista tekemään. Jos jollain on samansuuntaiset mieltymykset ja viihtyy omassa elämässään, eikä maalla asuminen ole este, on mahdollisuus ettemme sulkisi toistemme onnellisuutta pois.

No mutta sittenhän sä voit onnellisena elää elämääsi siellä. Mä ja mun mies taas molemmat kaivettiin elämämme toista ihmistä ja rakkautta. Oltiin molemmat kuitenkin hyvin itsenäisiä ja totuttu elämään omillamme. Maalle muutto ei ollut mulle ongelma mutta toisen omistamaan taloon muuttaminen oli. En voi kuvitellakaan että mies olisi puhunut mun majoittumisesta. Osasi valita sanansa paremmin ja sanoi toivovansa että haluaisi mun pitävän kotiaan kotinani. Eikä mun feminisminikään ole hänelle ongelma.

Niinhän minä elänkin. Minulle tuo feminismi on kyllä ongelma, sillä tahdon tasa-arvoa, enkä toisen sukupuolen ylivaltaa. Feministit kertovat ajavansa vain ja ainoastaan naisten asioita, tämä selviää myös lukemalla aiheesta. En voi hyväksyä epätasa-arvoa, koska sen hyödyt ovat enemmän kuin selvät. Jos joku aduu kanssani, niin tietysti tahdon että hänellä on mahdollisimman hyvä olla ja tuntee tämän talon kodikseen, ei se ole hyväksi ihmiselle jos omakoti ei tunnu kodilta.

Feminismi on natsismiin rinnastettavissa oleva ääriliike.

Vierailija
106/392 |
26.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maalla minun hiilijalanjälkeni on negatiivinen, koska myymällä kaupungista asuntoni, sain talon lisäksi myös paljon peltoa. Muutin maallie 20 vuotta sitten. Nyt tuolla pellolla kasvaa jo puita jotka laskennallisesti sitovat enemmän hiiltä kuin minä toiminnallani tuotan. Nautin luonnosta ja hiljaisuudesta niin paljon ja luulen että en kyllästy tähän koskaan. Ilmastoylpeä

Vierailija
107/392 |
26.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anteeksi vahinko, kirjoitin kajaani isolla johtuu googlen ennakoivasti syötöstä.

Oikeasti Kajaani kirjoitetaan Kajjjaani.

Eikun nykyään se on Kajjaani. Se kolmas j meni junalla Jojensuuhun.

Vierailija
108/392 |
26.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ja kenelle se on ongelma, että Sinkku-Saara etsii loppuelämän kumppanikseen ihmistä, joka on hänelle kaikin puolin paras mahdollinen?

Stadissa saakin etsiä koko loppuelämänsä sitä kumppania. Espoo ja Vantaa on perhevoittoisia kuntia kun naiset kyllästyvät sinkkuelämään tai saavat opintonsa valmiiksi ja ottivat projektikseen perheen. Helsingissä vuokrat ja asunnot liian kalliita tavalliselle ihmiselle joten lapsiperheet muuttavat viereisiin kuntiin.

Anteeksi, mutta miksi kuvittelet, että stadilaiset tapaisivat vain toisia stadilaisia? Stadissa tapaa ihmisiä jopa Kehä III:n ulkopuolelta. Kun sopiva kumppani löytyy (vaikka nurmijärveläinen, kirkkonummelainen, sipoolainen ) ja haluaa perustaa perheen, on ihan luontevaa muuttaa Kallion pienestä yksiöstä perheasuntoon Suutarilaan, Olariin, Hämeenkylään tms paikkaan tai kauemmaksikin, kuten Keravalle, Klaukkalaan tms.  

Vierailija
109/392 |
26.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Just tämän takia pitäisi kaikki asumistuet lopettaa. Piste.

Alkaisi persaukisia naisia kiinnostamaan muutkin asuma-alueet kuin ylikalliit citykennostot.

Juuri näin, sillä asumistuet nostavat vuokratasoa, ja suurin osa siitä valuu vuokranantajien taskuun.

Vierailija
110/392 |
26.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällähän ne oikeat miehet on; meillä ei osteta lihaa kaupasta ollenkaan. Syömme vain mieheni metsästämää tai kalastamaa, silloin harvoin kun lihaa syömme. Luonnistuu metsä-ja maatyöt, ym. Harrastamme eräilyä yhdessä. En huolisi kaupunkilaisneitiä 😉

Terveisin N33 Kajaanin kupeesta

Vierailija
111/392 |
26.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anteeksi, mutta miksi kuvittelet, että stadilaiset tapaisivat vain toisia stadilaisia? Stadissa tapaa ihmisiä jopa Kehä III:n ulkopuolelta.

Ei ainakaan stadin yksinäisyys- ja syntyvyystilastojen mukaan. Niitä stadin ulkopuolisia ihmisiä naiset tuntuvat tapaavan silloin kun ovat jo valmiiksi harkitsemassa Helsingistä poismuuttoa.

Vierailija
112/392 |
26.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos on vaikka metsäkoneenkuljettaja, niin Espan puisto on aika äkkiä parturoitu ja työt loppuu.

Vierailija
113/392 |
26.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukulaispoika jäi sinne opiskelujen jälkeen, kun sai jostain pelifirmasta töitä. Ja tykästyi paikkakuntaan opiskeluaikanaan. Harrastaa paljon liikuntaa, siinähän on lähellä Vuokatti, siellä se tuntuu paljolti viikonloppuina käyvän. Ja on kuulemma niin hieno luonto ympärillä. Itse olen käynyt Kajaanissa muutaman kerran, aikoinaan oli poikaystävä siellä armeijassa, niin tuli käytyä vierailulla. Muutaman kerran ollaan oltu koko perheellä Vuokatissa ja käyty sitten Kajaanissakin, mm. maakuntamuseossa. En osaa Kajaanista sen enempää sanoa, millainen paikka lienee.

Vierailija
114/392 |
26.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällähän ne oikeat miehet on; meillä ei osteta lihaa kaupasta ollenkaan. Syömme vain mieheni metsästämää tai kalastamaa, silloin harvoin kun lihaa syömme. Luonnistuu metsä-ja maatyöt, ym. Harrastamme eräilyä yhdessä. En huolisi kaupunkilaisneitiä 😉

Näinpä. Työttömälle eläminen Kajaanissa on paljon halvempaa kuin Helsingissä ja lisäksi nuo rakkaat harrastukset löytyy vierestä.

Tässä pitäisi keskustella enneminkin siitä että miksi työttömiä elätetään Helsinkiin, heidät pitäisi pakkomuuttaa halvemmille paikkakunnille.

Vierailija
115/392 |
26.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näinpä. Työttömälle eläminen Kajaanissa on paljon halvempaa kuin Helsingissä ja lisäksi nuo rakkaat harrastukset löytyy vierestä.

Tässä pitäisi keskustella enneminkin siitä että miksi työttömiä elätetään Helsinkiin, heidät pitäisi pakkomuuttaa halvemmille paikkakunnille.

Onneksi Suomessa on liikkumisvapaus (=vapaus muuttaa/asua millä paikkakunnalla haluaa) enkä usko, että ihan äkkiä sitä rajoitetaan.

Vierailija
116/392 |
26.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehh, Kajaanissa ja lähikunnissa on upeita seksikkäitä nuoria naisia.

Jos mies ei siellä saa naista, niin se on ihan hänen oma ongelmansa. Yleensä se ongelma on lihavuus ja kaljan kittaaminen.

Kyllä niitä upeita naisia siellä riittää, mutta riittääkö upeita miehiä?

Vierailija
117/392 |
26.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietääkö jotkut edes paljonko Kajaanissa on asukkaita, noin 37 000 eli ei kyllä mikään ihan pikkukylä :D

Muuttotappion vuoksi jo alle tuon.

Kunnassa on alle 400 sinkkunaista ja yli 900 sinkkumiestä. Eli ylijäämämiehiä on yli 500.

Miksi oletat että yksi nainen tyytyy yhteen mieheen?!?

Vierailija
118/392 |
26.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilman työtä on vaikeaa muuttaa mihinkään. Itselläkin on se tilanne, että olen nuori nainen, mutta en voi muuttaa jos minulla ei ole tietoakaan töistä. Tällä tarkoitan sitä etten pärjäisi missään isossa kaupungissa jos en olisi töissä ja asunnon saaminen yms olisi vaikeaa tai olisi liian korkeat vuokrat. Uskon, että tämäkin on yksi syy mikseivät kaikki voi niin vaan muuttaa. Joskus joku virhe voisi pilata elämää ( liian kallis asunto, väärä muutto yms) ja olen niin köyhästä perheestä, että on pakko ajatella aina jokainen ratkaisu tarkkaan, etten joudu pulaan. Minulla on pari tuttua miestä, jotka samassa tilanteessa ja heidänkin vaikeaa näiden syiden vuoksi muuttaa. Itsekin olen monesti ajatellut muuttoa, mutta rahat ei siihen riitä ja tekisin vaan hallaa itselleni jos muuttaisin "työttömäksi" kaupunkiin. Sielläkin kuitenkin kilpailua paikoista ja joskus maalla enemmän mahdollisuuksia päästä jos vähemmän hakijoita. Ei se muuttaminen ole aina nini yksinkertaista ja uskon, että monikin voi asia sellaisella paikkakunnalla mistä ei niin pidä pakostakin. Minulla on myös niitä tuttuja, jotka ovat töiden perässä juuri päätyneet pienemmälle paikkakunnalle ja asuvat nyt siellä. Asioilla on monia puolia ja itsekin voisin muuttaa, vaikka ulkomaille jos tilanne olisi eri. Elämä ei aina mene niin, että saa ne parhaat palat vaan joskus pitää vaan tehdä päätöksiä monien asioiden vuoksi. Jollekin se on maalla jääminen, vaikka ei se aina mukavaa olisikaan. Itse tosin viihdyn aika hyvin täällä, mutta eivät kaikki silti viihdy.

Vierailija
119/392 |
26.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysymys on tyhmä!

Olen käynyt Kajaanissa ja siellä ei todellakaan ole ihmiselle mitään.

Tuollaisia paikkoja kuten kajaani tarvitaan tämän kaltaisten alueen ihmisille.

Ei noilta voi vaatia, että pärjäisivät sivistyneessä maailmassa, kun kokemusta ihmisistä ei ole.

Jos pitäisi valita Helsingin ja Kajaanin välillä, niin ihan miettimittä voi sanoa että valitsen Kajaanin.

Vierailija
120/392 |
26.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi naiset muuttaa jatkuvasti suuriin kasvukeskuksiin? Kalleimmat vuokrat (joutuu asumaan paljon heikkotasoisemmin), omaa autoa ei voi pitää kun ei parkkitilaa tai se on tosi kallista, ruuhkaa joka paikassa, hintataso muutenkin kalliimpi, rauhallisuutta ei ole ja luonnonläheisuyys heikkoa. Usein tekosyy on ettei löydä töitä muualta, mutta itse en ole päivääkään ollut työttömän kajaanin kokoisessa kaupungissa (ei Kajaani) kun vain olen yrittänyt löytää työtä.

Onko naiset jotenkin mielikuvituksettomia kun vaativat ympärilleen 1000 eri virikettä etteivät kyllästy? Vai onko katsottu liikaa sinkkuelämää ja pakko päästä suurkaupunkiin panesekelemaan avoimesti kaikkien kanssa?

Karusellissa ratsastaminen ja miehen vaihtaminen on helpompaa ja vaivattomampaa isommissa kaupungeissa?

Tervemenoa isoihin kaupunkeihin, jos luulet pääseväsi siellä karusellin hevoseksi ja osalliseksi lihan iloista.

Eli pikkukyliin jäämisen takana on ajatus, että "en minä siellä isossa maailmassa pärjää, ei tämmöisestä kuitenkaan siihen ole."

No eikä ole, vaan ajatus on se että suuremmassa kaupungissa ei ole mitään kiinnostavaa, joten sinne lähdettäsiin vain pakon edessä työn perässä. Jos oma ammatti on sellainen että sillä ei työllisty kaupungissa, niin olisi hullua lähteä sinne.