Miksi miehet jäävät esim. Kajaaniin?
Itkevät vielä, että ei ole naisia.
Mielestäni kajaani ja hyvin moni muu paikka suomessa ei ole ihmiselämälle soveltuva.
Kommentit (392)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP ei ole ikinä Kajaanissa käynytkään, mutta silti otti asiakseen avata tämän ketjun.
Musta taas tuntuu, että ap on kajaanista tänä syksynä isoon kaupunkiin (lue: Turku, vaasa) opiskelemaan muuttanut 19-vuotias, jolla on vähän häpeä kotipaikastaan ja paljon luuloja siitä, mikä on siistiä. Mä olin samanlainen, kun aikoinaan muutin kymenlaakson korvesta helsinkiin opiskelemaan. Sitten se uho tasoittui.
Ihan totta olen Kajaanista ja häpeän sitä.
Vierailija kirjoitti:
Jos tänne joku nainen on tulossa niin se asenne on oltava sellainen, että tämä on yhteisyritys jonka eteen kumpikin tekee työtä.
Menepäs nyt äidin kainaloon takaisin siitä, puhumasta naisista.
Vierailija kirjoitti:
Tunnen erään 32 vuotiaan miehen kajaanista, ei ole kuulemma koskaan ollut passia.
Ei tuollainen otus lähde, kituu ja kuolee pois.
Mitä ihmeelllistä siinä on jos ei ole passia? Ei mitään. Ei minullakaan ole koskaan ollut passia. Olen 31-vuotias Oulussa asuva nainen (muualta muuttanut). Passia tarvitaan vain Euroopan ulkopuolelle matkustamiseen. 99,99 % tuntemistani ihmisistä ei ole koskaan käynyt Euroopan ulkopuolella, eikä heillä ole passia. Miksi olisi?
Vierailija kirjoitti:
AP ei ole ikinä Kajaanissa käynytkään, mutta silti otti asiakseen avata tämän ketjun.
AP:stä en tiedä, mutta minä olen käynyt kerran, syyskuussa.
Minulla on yksi elämä ja sillä ei olisi mitään merkitystä jos jostain syystä joutuisin asumaan Kajaanissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tunnen erään 32 vuotiaan miehen kajaanista, ei ole kuulemma koskaan ollut passia.
Mitä ihmeelllistä siinä on jos ei ole passia? Ei mitään. Ei minullakaan ole koskaan ollut passia. Olen 31-vuotias Oulussa asuva nainen (muualta muuttanut). Passia tarvitaan vain Euroopan ulkopuolelle matkustamiseen. 99,99 % tuntemistani ihmisistä ei ole koskaan käynyt Euroopan ulkopuolella, eikä heillä ole passia. Miksi olisi?
Missä porukassa sinä oikein olet? Minkälaista ihmisjoukkoa edustat.
Miksi tunnette toisemme, mikä on tuo ihmisryhmä?
Minun suomalaisista tuttavista on 90 % on kiertänyt kaikki Euroopan maat 2 kymppisinä se kuuluu nuoruuteen ja mielestäni myös avartaa ajattelua.
Itse en ole tuon jälkeen Euroopassa paljon muuta tehnyt kuin välilasku ja.
Olen asunut kolmella mantereella ja nykyisin Aasiassa 6 vuotta.
Pidän ystäviin yhteyttä ympäri maailmaa ja kyllä heillä on kaikilla voimassaoleva passi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen jäänyt samankaltaiselle paikkakunnalle. Tai olen korkeakoulutettu paluumuuttaja. Tahdon elää täällä, koska minusta näin on parempi. Naisia ei paljoa ole se on totta, toisaalta naiset itkevät lehtienkin palstoilla kaltaisieni miesten perään, joten terve tuloa tänne metsään. Minä voin majoittaa sinut, jos et nosta itseäsi jalustalle, tai luule että olisit jokin palkinto.
Entä jos haluan oman/yhteisen kodin, rahaa, mielekästä työtä, harrastusmahdollisuuksia? Ajatus siitä, että joku mies _majoittaisi minut hänen taloonsa_ - juu ei, ei ikinä.
Sitten on turha itkeä. Minulla on hyvin näin, enkä tarvitse naista elämääni, varsinkaan tuollaisella asenteella varustettua, sillä tuo myrkyttäisi minunkin elämän ja näin olisikin elämänlaatua laskeva asia. On hyvä että pysyt siellä missä olet.
Tuollaisella asenteella? Nainen haluaa elättåä itsensä työllä ja hankkia samalla myös omaisuutta ja harrastaa jotain niin se on mielestäsi asenne joka myrkyttää sinunkin elämän? Luuletko että joku nainen muuttaisi taloosi sinne vain olemaan? Kannattaa ihan miettiå kenen asenne on myrkyllinen. Voi hyvä tavaton.
Ei ihme ettå ei puolisoa löydy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi kaikkien pitäisi asua kaupungissa? Tarvittaisiin kannustimia jotta nuoret tulisivat töihin ja asumaan maakuntiin. Köyhien on turha itketä Helsingissä korkeita vuokria kun voivat tulla tänne pikkukylille elämään halvalla.
Ihan tiedoksesi: Kajaani on kaupunki ja on sitä paljon enemmän, kuin esimerkiksi Espoo, tai Vantaa. Eikä Kajaani ole edes mikään ihan pienikään kaupnki näin Suomen mittapuulla, sillä siellä on liki 40 000 asukasta, eli noin 10 000 asukasta enemmän, kuin Imatralla, tai Riihimäellä ja lähes kaksi kertaa enemmän, kuin Kemissä. Se ei siis todellakaan ole mikään maakunta, vaan Suomen 27 suurin kaupunki.
Kajaani on aivan surkea paikka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kajaaniin ei ole pakko tulla. Ei asumaan eikä käymään.
Useat meistä jotka täällä asumme viihdymme hyvin. On työ ja kavereita sekä miehille naisia ja naisille miehiä.
Tuollaiset kärjistykset ettei ole yhtään mitään liittyy enemmän tällaisiin kahdentuhannen asukkaan kyliin jossa treffeille pääseminen on mahdotonta, koska kylässä ei ole yhtään sinkku naista.
Hauskaa, että niin pientä kylää ei olekaan, ettei jostain löydy vielä pienempää paikkaa, jota mollata.
Niinpä. Ja jos pitää kauhistella pääkaupunkiseudulla asumisen kauheutta niin se esimerkki on aina se kun asutaan hikisessä 70-luvun elementtikerrostalossa siinä kurjimmassa lähiössä.
Kukaan ei koskaan puhu niistä kaikista jotka asuvat omakotitalossa tai rivitalossa mukavalla alueella mutta silti lähellä hyviä kulkuyhteyksiä ja työpaikkoja.
Mun mielestä Westend on todella cool paikka lapsiperheille.
Et näköjään tunne kovin hyvin pääkaupunkiseutua. Kun mennään vaikkapa pääradanvartta vähän pohjoiseen vaikkapa Vantaan puolelle niin kävelyetäisyydellä asemasta löytyy todella rauhallisia ja mukavai pientaloalueita jossa talot tai rivarit eivät maksa mitään miljoonaa. Ja silti siitä hurauttaa junalla Helsingin keskustaan 20 minuutissa. Lähellä on sitten sekä palvelut että vaikka sitä metsääkin jos sitä haluaa.
Vierailija kirjoitti:
Kainuu työttömyys 10,9% = Kelan tuilla elelevät
Uusimaa työttömyys 9,7% = Maksavat kainuulaisten elämän
Olisiko kuitenkaan ihan noin`?
Kyllä se niin vain silti on. Uudellamaalla kaupungit ja kunnat saavat todella paljon yritysten maksamia yhteisöveroja joka tekee niistä taloudellisesti paljon paremmin voivia. Ja siksi ne maksavat kompensaatiota pienille paikkakunnille joissa noita yritysten tuloja ei ole ollenkaan niin paljon.
Esim. Helsinki kerää yhteisöveroja enemmän kuin muut pääkaupunkiseudun kunnat yhteensä koska siellä on niin paljon isojen firmojen pääkonttoreita. Eivätkä ne muutkaan alueen kunnat vähän saa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noita passittomia löytyy itä-ja pohjoisuomesta, ihan totta mitä he sillä tekisivätkään 😁
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noita passittomia löytyy itä-ja pohjoisuomesta, ihan totta mitä he sillä tekisivätkään 😁
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen jäänyt samankaltaiselle paikkakunnalle. Tai olen korkeakoulutettu paluumuuttaja. Tahdon elää täällä, koska minusta näin on parempi. Naisia ei paljoa ole se on totta, toisaalta naiset itkevät lehtienkin palstoilla kaltaisieni miesten perään, joten terve tuloa tänne metsään. Minä voin majoittaa sinut, jos et nosta itseäsi jalustalle, tai luule että olisit jokin palkinto.
Vai ei ole miehellä naista😂
Entä jos haluan oman/yhteisen kodin, rahaa, mielekästä työtä, harrastusmahdollisuuksia? Ajatus siitä, että joku mies _majoittaisi minut hänen taloonsa_ - juu ei, ei ikinä.
Sitten on turha itkeä. Minulla on hyvin näin, enkä tarvitse naista elämääni, varsinkaan tuollaisella asenteella varustettua, sillä tuo myrkyttäisi minunkin elämän ja näin olisikin elämänlaatua laskeva asia. On hyvä että pysyt siellä missä olet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun tuntemistani ihmisistä ihan jokainen on käynyt Euroopan ulkopuolella ja osa asuukin siellä.
Varmasti Helsingissäkin löytyy passittomia jos lähtisi kysymään sosiaalitalojen asukkailta vaikka kontulasta, kyllä tätä kansanosaa suomessa riittää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
99% ei passia, tuota en uskoisi kajaanistakaan.
31 vuotias ei ole käynyt eu:n ulkopuolella mutta ulkomailla kyllä. Joku tunsi sellaisenkin 3 kymppisen, joka oli käynyt valmismatkalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä porukassa sinä oikein olet? Minkälaista ihmisjoukkoa edustat.
Miksi tunnette toisemme, mikä on tuo ihmisryhmä?Minun suomalaisista tuttavista on 90 % on kiertänyt kaikki Euroopan maat 2 kymppisinä se kuuluu nuoruuteen ja mielestäni myös avartaa ajattelua.
Itse en ole tuon jälkeen Euroopassa paljon muuta tehnyt kuin välilasku ja.
Olen asunut kolmella mantereella ja nykyisin Aasiassa 6 vuotta.
Pidän ystäviin yhteyttä ympäri maailmaa ja kyllä heillä on kaikilla voimassaoleva passi.
Et vaikuta avartuneelta, joten turhaan matkustit. Mutta kuplassa olet viettänyt paljon aikaa.
Kannattaisi opetella tuntemaan suomalaisia paremmin.
*eri
Kainuu on ihanaa seutua, olisi kiva tulla sinne pakoon maailman kiirettä ja melskettä. Tulisinkin jos ehtisin. En kyllä osaisi ajatella elämää, josta 100% kuluisi Kajaanissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No nyt on romanttinen ja henkilökohtainen kosinta (oletus). Sopii loistavasti tähän aamuun Laasasen "Seksuaalisen halun sukupuolierot" -julkaisun jatkoksi.
Ei ole, eikä sovi. Naisen eikä miehenkään tule pitää itsään palkintona, jos sinä pidät, niin omaat vahvoja narsistisia piirteitä. Tällä ei ole mitään tekemistä laasasen kanssa.
Kovin herkästi viuhuu narsisti-kortti, vaikken kommentoinut koko palkinto-kohdasta mitään. Enemmänkin silmät tarttuivat tuohon majoittamiseen. Kai sen parisuhteen voi noinkin maanläheisesti käsitellä.
Sopii tähän aamuun Laasasen jatkoksi, siis minun aamuuni. Seksuaalisten erojen perään eroavuuksia parisuhteen muodostuksesta. "Minä majoitan sinut." Samaa kokonaisuutta, eri kulma.
Tuo kävisi, mikäli nuo muut reunaehdot täyttyisivät. Paikkakunta, sekä luonne. Tietenkin itsestään pidetään huolta ja vähän liikutaa, jokainen järkevä ihminen tekee näin. Tuo majoitus sanan käyttö oli myös ihan tietoinen valinta, sillä uhruituvaan äärifeministiin en aikaani tuhlaa, tämä lienee selittämättäkin selvää. Eli kaupunkiin en muuta, olen onnellinen täällä ja saan nauttia luonnosta, toisin kuin kaupungissa. Ehkä se on tuo luonto mikä tuon eron tekee. Kaupungissa luonto on tuhottu ja tilalla on asfalttia ja betonia, en tiedä rumempaa, mutta tosi moni tästä tuntuu pitävän. Varsinkin vihreät, mikö minusta on todella hämmentävää.
Eli siis nainen, joka haluaa oman toimeentulon ja osuutensa asunnosta, rahalla toki, kuten minä on nykyisin jonkun mielestä uhriutuva äärifeministi.
Juuh. :D
Passilliset ovat parempaa herrasväkeä. Onneksi olkoon!
Muuten, luoko yliopisto-opiskeleminen maahamme jälleen luokkayhteiskunnan? Akateemiset ovat siinä sitä parempaa väkeä ja amistaustaiset, kuten minä, sitä yksinkertaista rahvasta?
Näinhän se menee.
Osa miehistä jää maaseudulle, merkittävä osa naisista lähtee sieltä opiskelemaan ja suuriin kaupunkeihin.
Sitten naiset ihmettelevät kun kaupungeista ei löydy "hänen arvoista miestä" ja ulisten he jäävät sinkuiksi tai ovat lyhytaikaisissa suhteissa vakuuttaen itselleen että parisuhteeseen on kovemmat kriteerit kuin panoon.
Kaupungeissa ei vain riitä sinkkumiehiä kaikille naisille ja se on naisten mielestä miesten syy kun ne eivät lähde naisten perään vaikka tuolta kajaanista.
Kaikki Suomen ihmiset 5,5 milj. Uudenmaan alueelle ja silloinkin Suomi olisi todella harvaan asuttu.