Miksi miehet jäävät esim. Kajaaniin?
Itkevät vielä, että ei ole naisia.
Mielestäni kajaani ja hyvin moni muu paikka suomessa ei ole ihmiselämälle soveltuva.
Kommentit (392)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mieti Kajaani luontoineen vai itsemurhakerrostaloyksiö Helsingissä?
Niin! Voi vaeltaa ,marjastaa, kalastaa, saa omakotitalon puolta halvemmalla kuin yksiön kaupungista. Voi pitää hyötyeläimiä, kasvimaata, tai vaikka perustaa mehiläistarhan. Lapin tunturit ja luonto lähellä. Pääsee vaikka Norjaan tai Jäämerelle!
- Uudellamaalla on kivoja patikointipaikkoja
- täällä voi myös marjastaa
- en syö kalaa enkä lihaa enkä voisi olla miehen kanssa, joka kalastaa tai metsästää
- en asu kaupungissa enkä edes kehä III:n sisäpuolella, mutta kaikki Helsingin palvelut ovat tunnin matkan päässä
- asun ok-talossa
- en ole kiinnostunut hyötyeläimien pitämisestä, koska en käytä eläinperäisiä tuotteita
- minulla on kasvimaa, kasvihuone, perennapenkkejä, hedelmäpuita ja marjapensaista
- en ole koskaan halunnut matkustaa Lappiin
- vihaan kylmyyttä ja lunta
- pääsen muutamalla kympillä Norjaan lentämällä, lentämällä olen käynyt myös mm. Huippuvuorilla
- lentokentälle on reilun puolen tunnin matka, mistä on etua kun tykkää matkustamisesta ja tekee vähintään puolenkymmentä ulkomaanmatkaa vuodessa
- harrastan kulttuuria, etenkin elokuvia ja musiikkia, ja mm. tällä viikolla käyn katsomassa kolme elokuvaa. Seuraavana viikonloppuna on tiedossa konsertti ja helmikuun aikana pari muutakin.
- minun olisi erittäin vaikea löytää Kajaanista koulutustani vastaavaa työtä
Eli juuei, ei ikinä johonkin Kajaaniin.
Ruuhkasuomi ei kaikkia innosta. Onneksi on erilaisia ihmisiä
Asuntojen kalleus on erittäin suuri miinus. Itsekin muutin Helsingistä pienehköön kaupunkiin "maalle", jossa työllistyin välittömästi.
Oman unelmani rakentaminen oli toki pitkä, kärsivällisyyttä ja suunnitelmallisuutta vaatinut projekti.
En ole katunut, vaikka asuin Helsingissälapsuus- ja nuoruusikäni.
Ei ole vain yhtä ainoaa oikeaa tapaa järjestää elämäänsä.
Kajaanilaiset eivät ole vieraantuneet luonnosta kuten cityvihreet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tunnen erään 32 vuotiaan miehen kajaanista, ei ole kuulemma koskaan ollut passia.
Ei tuollainen otus lähde, kituu ja kuolee pois.
Mitä ihmeelllistä siinä on jos ei ole passia? Ei mitään. Ei minullakaan ole koskaan ollut passia. Olen 31-vuotias Oulussa asuva nainen (muualta muuttanut). Passia tarvitaan vain Euroopan ulkopuolelle matkustamiseen. 99,99 % tuntemistani ihmisistä ei ole koskaan käynyt Euroopan ulkopuolella, eikä heillä ole passia. Miksi olisi?
Missä porukassa sinä oikein olet? Minkälaista ihmisjoukkoa edustat.
Miksi tunnette toisemme, mikä on tuo ihmisryhmä?Minun suomalaisista tuttavista on 90 % on kiertänyt kaikki Euroopan maat 2 kymppisinä se kuuluu nuoruuteen ja mielestäni myös avartaa ajattelua.
Itse en ole tuon jälkeen Euroopassa paljon muuta tehnyt kuin välilasku ja.
Olen asunut kolmella mantereella ja nykyisin Aasiassa 6 vuotta.
Pidän ystäviin yhteyttä ympäri maailmaa ja kyllä heillä on kaikilla voimassaoleva passi.
Olet näämmä puheittesi mukaan avartanut näkökulmaasi...
*eri
Onhan siellä venäläisiä naisia yllin kyllin. Noin 1/3 osalla rajavartijoistakin on venäläinen vaimo. Parasta vaan totuttautua venäläisiin ja opetella heidän kielensä. Suomi tulee vielä liittymään venäjään takaisin.
Vierailija kirjoitti:
Varmaan tykkäävät olla luonnossa, metsästävät ja kalastavat aikansa kuluksi.
Onhan siellä naisiakin,eikä kaikkien tarvitse ihannoida "SLUMMEJA",koti=koti,vaikka vaatimatonkin.
Tuon alueen tautiperimä on yli 40 sisäsiittoisuusuudesta johtuvaa yleisimmin älyllisenä vammaisuutena ilmenevää geneettistä sairautta.
Pitääkö nämä saada myös ihmisten riesaksi muuallekin.
Miksi Kajaanin miesten ei anneta rauhassa kalastaa, vaeltaa ja samoilla metsässä.
Vierailija kirjoitti:
Jäävät, koska napanuora on aika lyhyt.
Melko yleinen harhaluulo.
Lähes poikkeuksetta ovat varsin tyytyväisiä elämäänsä.
Mikä niissä itsellisissä poikamiehissä oikein harmittaa, kun niin usein täytyy tehdä avaus aiheesta, tai aiheen vierestä?
Itsellinen nainen on kuulemma voimakas ja itsellinen mies surkea luuseri, kun ei ole naista saanut.
Tällaista mielikuvaa pyritään levittämään tarkoitushakuisesti, vaikka ei ole edes yhtäkään tuollaista miesta tavannut, tai edes tämän kanssa keskustellut.
*eri
Vierailija kirjoitti:
Tuon alueen tautiperimä on yli 40 sisäsiittoisuusuudesta johtuvaa yleisimmin älyllisenä vammaisuutena ilmenevää geneettistä sairautta.
Miksi Kajaanin miesten ei anneta rauhassa kalastaa, vaeltaa ja samoilla metsässä.
Tämä selittää miksi kajaanissa kelan kustannukset per asukas ovat 30% korkeammat kuin Helsingissä.
Luonnollisesti maksajina ovat helsinkiläiset mm. valtionapuna.
Voi,teitä eivät kaikki Kajaanilaiset ole pummeja,tukien saajia.On omat talot=maksettu,työ ja hyvä elämä.Ei pidä luulla,että sosiaali pummi on kaikkien elämän tapa.
Itse asiassa täälläpäin Kajaanilla ja Sotkamolla menee kohtuullisen hyvin - eikä olla persaukisia! Kajaanilla esim. on mittavat rahavarat sijoituksissa, eli on jotain 200 miljonaa euroa. Julkiset rakennukset ovat pääosin uusia/hyväkuntoisia ja hieno kylpylä/uimahalli. Ei ole homekouluja, pari koulujen uudisosaa valmistumassa.
Uusi upea keskussairaalan ja pääterveyskeskuksen yhdistelmä on juuri avautumassa, täällä suora yhteys perusterveyshuollon ja erikoissairaanhoidon välillä, ei enää mitään Suomessa niin tavanomaista pallottelua näiden välillä. Siis jos tarvista, niin terveyskeskuksesta samaan rakennukseen erikoissairaanhoitoon!
Jos haluaa kauemmaksi lähteä, niin lentäen pääsee usealla vuorolla tunnissa Helsinki-Vantaalle ja sieltä eteenpäin minne haluaakin. mennä.
Joo, ja täällä on Suomen nopeimmat tietokoneet, nopeimpia koko Euroopassa:)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä selittää miksi kajaanissa kelan kustannukset per asukas ovat 30% korkeammat kuin Helsingissä.
Luonnollisesti maksajina ovat helsinkiläiset mm. valtionapuna.
Ja Helsingin porukat saavat eniten asumistukia, kun siellä ei tavallisella palkalla pysty asustelemaan!
Vierailija kirjoitti:
Jos veneenkuljettamia luonnehdittaisiin tuohon sävyy, kutsuttaisiin sitä räzzizmixi.
Mutta kun kyseessä on alkuperäinen pottunokka, käy se viihteestä, varsinkin kun on kyseessä suomalainen mies. Se sataa johtavan puolueen laariin, valitettavasti.
*eri
Joo. Helsinki ei mittään.
Siellä ei oo mittään, mikä ois niin hyvää että muutaisin sinne.
Tylsinpiä paikkoja yleensäkin ovat kaupungit ! Ei mitään ideaa asua asfalttiviidakossa. Mieluummin oikeessa viidakossa. Ne joilla ei oo muuta mahollisuutta, asuvat Hesassa. Ei voi kuin sääliä heitä.
Pysyn täällä Kainuussa. Ikuisesti. Mies 44v.
Käyrä on kääntymässä.
Nimittäin muutto Hesasta pohjoiseen. Enkä ihmettele yhtään.
Eihän se ole elämää, mitä luulevat elävänsä. Elämä on Kajjaanissa ja Suomussalemella.
Täällä on elämisen tuntua.
Oma valinta. Jokaisella. Mitäpä se muille kuuluu.
Suomen pitkä itäraja on pidettävä asuttuna että veli venäläinen ei vyöry rajan yli.
Vakavasti puhuen miksi kaikkien suomalaisten pitäisi haluta muuttaa Kehä Kolmosen sisäpuolella, jossa asuminen on huomattavasti kallimpaa. Netti toimii ja tv-kanavat näkyy yhtä hyvin ympäri maata ja jos jotain tavaraa ei löydy lähikaupasta, sen voi tilata kotiin.
Vierailija kirjoitti:
Itse asiassa täälläpäin Kajaanilla ja Sotkamolla menee kohtuullisen hyvin - eikä olla persaukisia! Kajaanilla esim. on mittavat rahavarat sijoituksissa, eli on jotain 200 miljonaa euroa. Julkiset rakennukset ovat pääosin uusia/hyväkuntoisia ja hieno kylpylä/uimahalli. Ei ole homekouluja, pari koulujen uudisosaa valmistumassa.
Uusi upea keskussairaalan ja pääterveyskeskuksen yhdistelmä on juuri avautumassa, täällä suora yhteys perusterveyshuollon ja erikoissairaanhoidon välillä, ei enää mitään Suomessa niin tavanomaista pallottelua näiden välillä. Siis jos tarvista, niin terveyskeskuksesta samaan rakennukseen erikoissairaanhoitoon!
Jos haluaa kauemmaksi lähteä, niin lentäen pääsee usealla vuorolla tunnissa Helsinki-Vantaalle ja sieltä eteenpäin minne haluaakin. mennä.
Tämän jutun kirjoitin vain sen takia, että oikeastaan ihmetyttää se, että omaa asuinpaikkaa jatkuvasti negaillaan, eikä nähdä laajemmin sen hyviä puolia. Itse en ole kajaanilainen, nyt vain asun ja viihdyn täällä, ja olen oikeastaan syntyisin ihan toisen ääripään seudulta elikkä Etelä-Pohojammaalta:)
Asumiskokemusta on Suomesta lähes kymmenestä kaupungista, Helsingistäkin ja usealta vuodelta ulkomailta. Täällä Suomessa on kuitenkin melkein kaikkialla hyvää ja turvallista asua, kun vertaa siihen, mitä muualla on nähnyt ja kokenut. Jopa poliisiin luotetaan, kun monessa maassa se on vihollisesi! Kun ollaan maailman onnellisin kansa, niin ei kai keksitä muusta valittaa ja kiistellä, että ollaanko huonompia tai parempia Helsingissä tai Kajaanissa...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämän jutun kirjoitin vain sen takia, että oikeastaan ihmetyttää se, että omaa asuinpaikkaa jatkuvasti negaillaan, eikä nähdä laajemmin sen hyviä puolia. Itse en ole kajaanilainen, nyt vain asun ja viihdyn täällä, ja olen oikeastaan syntyisin ihan toisen ääripään seudulta elikkä Etelä-Pohojammaalta:)
Asumiskokemusta on Suomesta lähes kymmenestä kaupungista, Helsingistäkin ja usealta vuodelta ulkomailta. Täällä Suomessa on kuitenkin melkein kaikkialla hyvää ja turvallista asua, kun vertaa siihen, mitä muualla on nähnyt ja kokenut. Jopa poliisiin luotetaan, kun monessa maassa se on vihollisesi! Kun ollaan maailman onnellisin kansa, niin ei kai keksitä muusta valittaa ja kiistellä, että ollaanko huonompia tai parempia Helsingissä tai Kajaanissa...
En itse näe, että kyse olisi paremmuudesta tai huonommuudesta. Olen asunut suunnilleen niillä samoilla leveysasteilla ja yksi syy, miksi en ikinä muuttaisi sinne takaisin, on ilmasto. Kajaanissa on paljon pitempi ja kylmempi talvi kuin täällä etelä-Suomessa. Myös kesä on keskimäärin viileämpi ja kasvukausi lyhyempi. Mutta ennen kaikkea pakkaset ja lumi ovat niitä, joiden takia en halua muuttaa pohjoisemmaksi.
Pienellä paikkakunnalla asun nykyisinkin, taitaa olla väkiluvultaan jopa Kajaania pienempi. Mutta täällä on edes hieman lämpimämpää ja tänä talvena suorastaan helppoa, kun ei ole käytännössä lainkaan lunta. Luonnon kannalta se ei ehkä ole hyvä juttu, mutta minä itse nautin ja toivon, että lopputalvikin menisi näin.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen jäänyt samankaltaiselle paikkakunnalle. Tai olen korkeakoulutettu paluumuuttaja. Tahdon elää täällä, koska minusta näin on parempi. Naisia ei paljoa ole se on totta, toisaalta naiset itkevät lehtienkin palstoilla kaltaisieni miesten perään, joten terve tuloa tänne metsään. Minä voin majoittaa sinut, jos et nosta itseäsi jalustalle, tai luule että olisit jokin palkinto.
Isompi ongelma Tässä on se, että luulet itse olevasi palkinto. Ja kyllä, minustakin paistaa läpi, miksi olet ajaton mies- ja Annan vinkin- ei johdu asuinpaikastasi.....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En itse näe, että kyse olisi paremmuudesta tai huonommuudesta. Olen asunut suunnilleen niillä samoilla leveysasteilla ja yksi syy, miksi en ikinä muuttaisi sinne takaisin, on ilmasto. Kajaanissa on paljon pitempi ja kylmempi talvi kuin täällä etelä-Suomessa. Myös kesä on keskimäärin viileämpi ja kasvukausi lyhyempi. Mutta ennen kaikkea pakkaset ja lumi ovat niitä, joiden takia en halua muuttaa pohjoisemmaksi.
Pienellä paikkakunnalla asun nykyisinkin, taitaa olla väkiluvultaan jopa Kajaania pienempi. Mutta täällä on edes hieman lämpimämpää ja tänä talvena suorastaan helppoa, kun ei ole käytännössä lainkaan lunta. Luonnon kannalta se ei ehkä ole hyvä juttu, mutta minä itse nautin ja toivon, että lopputalvikin menisi näin.
Minulle taas se lumi on hieno juttu, tykkään hiihtää ja Vuokattiin pääsen puolessa tunnissa laskettelemaan. Kasvukauden pituudella minulle ei ole mitään merkitystä, kasvikset saan ympäri vuoden marketista.
Mutta enemmän tykkään viileästä, ei elämä ollut herkkua subtroopisessa miljoonakaupungissa välilllä jopa 40 asteen helteessä. Ulos kun menit, niin olit minuutissa hiestä läpimärkä!
- Uudellamaalla on kivoja patikointipaikkoja
- täällä voi myös marjastaa
- en syö kalaa enkä lihaa enkä voisi olla miehen kanssa, joka kalastaa tai metsästää
- en asu kaupungissa enkä edes kehä III:n sisäpuolella, mutta kaikki Helsingin palvelut ovat tunnin matkan päässä
- asun ok-talossa
- en ole kiinnostunut hyötyeläimien pitämisestä, koska en käytä eläinperäisiä tuotteita
- minulla on kasvimaa, kasvihuone, perennapenkkejä, hedelmäpuita ja marjapensaista
- en ole koskaan halunnut matkustaa Lappiin
- vihaan kylmyyttä ja lunta
- pääsen muutamalla kympillä Norjaan lentämällä, lentämällä olen käynyt myös mm. Huippuvuorilla
- lentokentälle on reilun puolen tunnin matka, mistä on etua kun tykkää matkustamisesta ja tekee vähintään puolenkymmentä ulkomaanmatkaa vuodessa
- harrastan kulttuuria, etenkin elokuvia ja musiikkia, ja mm. tällä viikolla käyn katsomassa kolme elokuvaa. Seuraavana viikonloppuna on tiedossa konsertti ja helmikuun aikana pari muutakin.
- minun olisi erittäin vaikea löytää Kajaanista koulutustani vastaavaa työtä
Eli juuei, ei ikinä johonkin Kajaaniin.