SELITTÄKÄÄ: Miksi minua haukutaan täällä muutaman kommentin perusteella?
Päätin avata nyt ensimmäistä kertaa oman keskustelun. Olen muutenkin osallistunut keskusteluihin varsin vähän täällä.
Osallistuin tänään täällä Aihe vapaa -foorumilla keskusteluun liittyen kihlasormuksiin. Kerroin, että olen esittänyt puolisolleni toiveen sormukseen liittyen. Minulta tivattiin heti sormuksen hintaa ja kerroinkin sen; noin 3000 euroa. Tämän kommentin jälkeen aloin saada kuraa niskaani; olen muutaman kommentoijan mielestä "pinnallinen", "tyhjäpää", "materialisti" ja "henkilö, jota ei tulla koskaan kosimaan".
Mitä ihmettä? Miten kukaan voi sanoa toiselle näin ilman, että tuntee ihmistä yhtään? Millainen ihminen haukkuu toista keskustelupalstalla tietämättä yhtään enempää? Miksi joku käyttäytyy näin?
Minulle sanottiin myös, että puheeni perusteella minulle merkkaa selvästi enemmän kihlasormuksen hinta kuin sen merkitys. Kerroinkin siinä seuraavan:
"Sormus ja sen hinta ei todellakaan ole minulle tarkoituksellisempia kuin avioliitto. Olen ollut jo kertaalleen naimisissa ja silloinkin tarkoitin "kunnes kuolema meidät erottaa". No toisin kävi, kun mies lähtikin toisen naisen matkaan. Tai itse asiassa toisten naisten, monen eri ja useasti.
Minulle avioliitto on pyhä asia, ei pelkästään juridinen sopimus. Häitä en välttämättä toista kertaa tarvitse, riittää minä ja se toinen, me.
Pidän kuitenkin kauniista asioista ja esineistä. Panostan esimerkiksi laatulaukkuihin. Joku toinen panostaa harrastukseen, kolmas matkustamiseen ja neljännen rahat menee lasten elämän turvaamiseen. Mieheni on samanlainen; mielummin hän maksaa kauemmin uutta Jaguaria ja nauttii ajomukavuudesta, kuin ostaisi käteisellä Nissanin. Elämän valintoja :)"
Miksi naiset ovat toisilleen näin kamalan ilkeitä?
Kommentit (42)
Oletko ensimmäistä kertaa internetissä? Vai minkä takia annat painoarvoa netin vihapuheelle?
Ap hyvä, tämä palsta on valitettavasti kaikkea muuta kuin asiallisen keskustelun foorumi. Jotkut ilkeilevät tarkoituksella. Kirjoitetussa tekstissä on se haitta, että se voidaan tulkita monella tapaa. Joku on joskus tarttunut johonkin yksittäiseen sanaan ja keskustelu on mennyt aivan väärille urille.
Täältä on turha hakea sympatiaa. Tämähän on eräänlaista aivotonta sosiaalip ornoa.