Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

SELITTÄKÄÄ: Miksi minua haukutaan täällä muutaman kommentin perusteella?

Vierailija
25.08.2019 |

Päätin avata nyt ensimmäistä kertaa oman keskustelun. Olen muutenkin osallistunut keskusteluihin varsin vähän täällä.

Osallistuin tänään täällä Aihe vapaa -foorumilla keskusteluun liittyen kihlasormuksiin. Kerroin, että olen esittänyt puolisolleni toiveen sormukseen liittyen. Minulta tivattiin heti sormuksen hintaa ja kerroinkin sen; noin 3000 euroa. Tämän kommentin jälkeen aloin saada kuraa niskaani; olen muutaman kommentoijan mielestä "pinnallinen", "tyhjäpää", "materialisti" ja "henkilö, jota ei tulla koskaan kosimaan".

Mitä ihmettä? Miten kukaan voi sanoa toiselle näin ilman, että tuntee ihmistä yhtään? Millainen ihminen haukkuu toista keskustelupalstalla tietämättä yhtään enempää? Miksi joku käyttäytyy näin?

Minulle sanottiin myös, että puheeni perusteella minulle merkkaa selvästi enemmän kihlasormuksen hinta kuin sen merkitys. Kerroinkin siinä seuraavan:

"Sormus ja sen hinta ei todellakaan ole minulle tarkoituksellisempia kuin avioliitto. Olen ollut jo kertaalleen naimisissa ja silloinkin tarkoitin "kunnes kuolema meidät erottaa". No toisin kävi, kun mies lähtikin toisen naisen matkaan. Tai itse asiassa toisten naisten, monen eri ja useasti.

Minulle avioliitto on pyhä asia, ei pelkästään juridinen sopimus. Häitä en välttämättä toista kertaa tarvitse, riittää minä ja se toinen, me.

Pidän kuitenkin kauniista asioista ja esineistä. Panostan esimerkiksi laatulaukkuihin. Joku toinen panostaa harrastukseen, kolmas matkustamiseen ja neljännen rahat menee lasten elämän turvaamiseen. Mieheni on samanlainen; mielummin hän maksaa kauemmin uutta Jaguaria ja nauttii ajomukavuudesta, kuin ostaisi käteisellä Nissanin. Elämän valintoja :)"

Miksi naiset ovat toisilleen näin kamalan ilkeitä?

Kommentit (42)

Vierailija
1/42 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kyllä. Pahoitin mieleni.

-ap

2/42 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvelen, että haukkuja tuntee itse olonsa paremmaksi sitten. Joskus kysyin kaverilta, että miksi hän lukee juorulehtiä ja katsoo tosi-tv, niin kuulemma tulee parempi olo, kun toiset on huonompia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/42 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sylvester kirjoitti:

Arvelen, että haukkuja tuntee itse olonsa paremmaksi sitten. Joskus kysyin kaverilta, että miksi hän lukee juorulehtiä ja katsoo tosi-tv, niin kuulemma tulee parempi olo, kun toiset on huonompia.

Niin. Tätä minun pitkin kysyä; tuleeko siitä jotenkin parempi mieli, kun pääsee ilkeilemään toiselle?

Vierailija
4/42 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänne ei tulla hakemaan järkevää keskusteluseuraa. Älä myöskään ota mitään henkilökohtaisena loukkauksena anonyymillä keskustelupalstalla.

Vierailija
5/42 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanon vaan mitä sanon 6-vuotiaalle pojallenikin, se paha mieli tulee ja menee. Kyllä se menee ohi. Täällä kun jonkin aikaa osallistuu niin nahka paksunee.

Vierailija
6/42 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta tekeekö se hinta siitä sormuksesta kauniin vai ihastuitko sormukseen ennen kuin näit sen?

Vierailija
7/42 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmen tonnin sormus on aika järkyn kallis. Saa sormus kaunis olla ja laadukaskin mutta jotakin rajaa kuitenkin. Jos vaatimustasosi on tuota luokkaa, niin älä sitä ääneen sano. Keskiverto suomityttö saa olla onnellinen jos saa 500 euron kihlat.

Vierailija
8/42 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun ei kannata suhtautua asiaan noin raskaasti. Itse olen yrittänyt kommentoida kaikille mahdollisimman kohteliaasti, mutta silti mua on muutaman viime viikon aikana ehditty nimitellä jo vaikka miten. Kauempaa en siis täällä ole vielä ollut:) Älä välitä <3

9/42 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kolmen tonnin sormus on aika järkyn kallis. Saa sormus kaunis olla ja laadukaskin mutta jotakin rajaa kuitenkin. Jos vaatimustasosi on tuota luokkaa, niin älä sitä ääneen sano. Keskiverto suomityttö saa olla onnellinen jos saa 500 euron kihlat.

Toisaalta jos on miljonääri, niin kolme tonnia on ihan hiluja.

Vierailija
10/42 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mun kihlasormus maksoi runsaat 6000 euroa, joten ei hän ainoa lajissaan ole:)

Vierailija
11/42 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

A. Kirjoitit avpalstalle B:"kunnes kuolema erottaa", joka ei pitäny paikkansa C:Vastasin asiallisesti, D:Kihlat on henkilökohtainen kokonaisuus E:Olet kaikkien vihaama materialisti F:Olet provo

Vierailija
12/42 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sylvester kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos on mutta tällä palstalla ei käy semmosia miljonäärejä. Tai jos käykin ne ymmärtää olla rahoistaan hiljaa.

Vierailija
13/42 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta tekeekö se hinta siitä sormuksesta kauniin vai ihastuitko sormukseen ennen kuin näit sen?

Olisin ikionnellinen, jos hinnasta saisi yhden nollan pois. Kyse ei todellakaan ole sormuksen hinnasta vaan siitä, että halvemmalla ei saa sellaista sormusta sellaisella timantilla ja laadulla mitä itse sormukselta toivon. Rakastan koruja, varsinkin timanttikoruja ja olen hyvin "timanttitietoinen". Tiedän siis, mitä haluan :) 

Vierailija
14/42 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka kirjoittaa jotain tällaista:

"Minulle avioliitto on pyhä asia, ei pelkästään juridinen sopimus."

Saa kyllä kritiikkiä, ja hyvästä syystä.

Vierailija
15/42 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, 3000 e yhteen sormukseen on aika paljon ja turhaan uhraamista. Tämä ei ehkä ole se oikea paikka kertoa vihkisormuksen hintaa tai huudella siitä. Minusta se on turhaan laittamista, kyse on vaan sormuksesta, ellei sitten liittonne rakennu materian päälle, niin sitten ehkä se on hyvä symboli sille. Jaguar ei tee kenestäkään parempaa ihmistä, kuten ei tee 3000 e sormuskaan. Monet miettivät sitä, että miten tulevat toimeen ja pärjäävät kuukaudesta toiseen, joillakin on vaikka parantumaton sairaus tms. joka nielee rahaa tai estää vaikka työnteoin. Ymmärrä sinä myös merkkilaukkujesi keskeltä tällaisia ihmisiä ja talouksia. Se on se henkinen onnellisuus ja terveys, ei vaan kalliit tavarat ympärillä mitkä tekee onnen.

16/42 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sylvester kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos on mutta tällä palstalla ei käy semmosia miljonäärejä. Tai jos käykin ne ymmärtää olla rahoistaan hiljaa.

Mutta saattaa niiden tyttöystävät käydä! Ei se rahasta oo kiinni, että joskus on tylsää ja haluaa aivotonta ajankulua.

Vierailija
17/42 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän täällä edes tiedetä mikä kenenkin kommentti. Ja jos kihlasormuksesi hinta närästi joitain niin ehkä sattui just silloin olemaan köyhiä palstalla.

Vierailija
18/42 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

0/5

19/42 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisin ikionnellinen, jos hinnasta saisi yhden nollan pois. Kyse ei todellakaan ole sormuksen hinnasta vaan siitä, että halvemmalla ei saa sellaista sormusta sellaisella timantilla ja laadulla mitä itse sormukselta toivon. Rakastan koruja, varsinkin timanttikoruja ja olen hyvin "timanttitietoinen". Tiedän siis, mitä haluan :) 

Oisko se tämä. Ei kato passaa vaatia mitään, pitää tyytyä siihen mitä on, nöyrästi ja märisemättä.  Johan se on liian elitististä jos ei halua juoda Juhla Mokkaa rasvattoman maidon kanssa, vaan haluaa kunnon kahvia.

Vierailija
20/42 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sylvester kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sylvester kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta saattaa niiden tyttöystävät käydä! Ei se rahasta oo kiinni, että joskus on tylsää ja haluaa aivotonta ajankulua.

No, sitä sitten saa mitä tilaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kolme