SELITTÄKÄÄ: Miksi minua haukutaan täällä muutaman kommentin perusteella?
Päätin avata nyt ensimmäistä kertaa oman keskustelun. Olen muutenkin osallistunut keskusteluihin varsin vähän täällä.
Osallistuin tänään täällä Aihe vapaa -foorumilla keskusteluun liittyen kihlasormuksiin. Kerroin, että olen esittänyt puolisolleni toiveen sormukseen liittyen. Minulta tivattiin heti sormuksen hintaa ja kerroinkin sen; noin 3000 euroa. Tämän kommentin jälkeen aloin saada kuraa niskaani; olen muutaman kommentoijan mielestä "pinnallinen", "tyhjäpää", "materialisti" ja "henkilö, jota ei tulla koskaan kosimaan".
Mitä ihmettä? Miten kukaan voi sanoa toiselle näin ilman, että tuntee ihmistä yhtään? Millainen ihminen haukkuu toista keskustelupalstalla tietämättä yhtään enempää? Miksi joku käyttäytyy näin?
Minulle sanottiin myös, että puheeni perusteella minulle merkkaa selvästi enemmän kihlasormuksen hinta kuin sen merkitys. Kerroinkin siinä seuraavan:
"Sormus ja sen hinta ei todellakaan ole minulle tarkoituksellisempia kuin avioliitto. Olen ollut jo kertaalleen naimisissa ja silloinkin tarkoitin "kunnes kuolema meidät erottaa". No toisin kävi, kun mies lähtikin toisen naisen matkaan. Tai itse asiassa toisten naisten, monen eri ja useasti.
Minulle avioliitto on pyhä asia, ei pelkästään juridinen sopimus. Häitä en välttämättä toista kertaa tarvitse, riittää minä ja se toinen, me.
Pidän kuitenkin kauniista asioista ja esineistä. Panostan esimerkiksi laatulaukkuihin. Joku toinen panostaa harrastukseen, kolmas matkustamiseen ja neljännen rahat menee lasten elämän turvaamiseen. Mieheni on samanlainen; mielummin hän maksaa kauemmin uutta Jaguaria ja nauttii ajomukavuudesta, kuin ostaisi käteisellä Nissanin. Elämän valintoja :)"
Miksi naiset ovat toisilleen näin kamalan ilkeitä?
Kommentit (42)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta tekeekö se hinta siitä sormuksesta kauniin vai ihastuitko sormukseen ennen kuin näit sen?
Olisin ikionnellinen, jos hinnasta saisi yhden nollan pois. Kyse ei todellakaan ole sormuksen hinnasta vaan siitä, että halvemmalla ei saa sellaista sormusta sellaisella timantilla ja laadulla mitä itse sormukselta toivon. Rakastan koruja, varsinkin timanttikoruja ja olen hyvin "timanttitietoinen". Tiedän siis, mitä haluan :)
Älä nyt viitsi!
Ihmiset näkevät asiat eri tavoin.
Joku pettää vaimoaan ja minä tuomitsen käytöksen.
Toinen hakkaa lapsiaan ja pidän häntä rikollisena.
Kolmannessa perheessä kaikki työt jäävät äidin harteille jne.
Jonkun toisen mielestä edelliset ovat ok, koska pettäjiä, pahoinpitelijöitä ja laiskoja riittää.
Vierailija kirjoitti:
No, 3000 e yhteen sormukseen on aika paljon ja turhaan uhraamista. Tämä ei ehkä ole se oikea paikka kertoa vihkisormuksen hintaa tai huudella siitä. Minusta se on turhaan laittamista, kyse on vaan sormuksesta, ellei sitten liittonne rakennu materian päälle, niin sitten ehkä se on hyvä symboli sille. Jaguar ei tee kenestäkään parempaa ihmistä, kuten ei tee 3000 e sormuskaan. Monet miettivät sitä, että miten tulevat toimeen ja pärjäävät kuukaudesta toiseen, joillakin on vaikka parantumaton sairaus tms. joka nielee rahaa tai estää vaikka työnteoin. Ymmärrä sinä myös merkkilaukkujesi keskeltä tällaisia ihmisiä ja talouksia. Se on se henkinen onnellisuus ja terveys, ei vaan kalliit tavarat ympärillä mitkä tekee onnen.
3000 euron timanttisormus on edullinen! Vai mistä luulet niitä saatavan halvemmalla?
"Sormus ja sen hinta ei todellakaan ole minulle tarkoituksellisempia kuin avioliitto."
Kovasti kuitenkin tunnut haluavan just sen kolmen tonnin sormuksen kun jaksoit noi pitkän vuodatuksen kirjoittaa. Meetkö kesällä 2020 naimisiin? Taidankin tuntea sut, oot meidän duunista yks. :D
Netissä varmaan ollaan rehellisempiä. On minustakin idioottimaista sekä haluta että ostaa tuollainen kihlasormus. Irl en sanoisi sitä ääneen ( enkä ole sanonut....ajattelin niin kyllä tutun 10 000 euroa maksaneesta kihlasormuksesta....lähinnä että idiootti mies kun osti).
Vierailija kirjoitti:
Koitappa karaistua. Turha itkeä jostain rihkamasta. Olet harakka niin kuin moni nainen on ja vaikka sormus nyt edustaisi mitä tahansa niin silti, helyhän se on, yhtä tyhjänpäiväinen kuin käsilaukut ja muu roina. Naiset kerää krääsää ja se on niiden tapa jäädä elämässä lopulta tyhjinkäsin tämän roinan ostamistarpeen vuoksi sen sijaan että sijoittaisi mihinkään tuottavaan ja järkevään tai keskittyisi muuhun kuin itsensä tuijottamiseen.
Laadukas timanttisormus ei muuten ole rihkamaa. Ja toisin kuin pankkitalletuksissa, siinä arvo säilyy.
Vierailija kirjoitti:
Kolmen tonnin sormus on aika järkyn kallis. Saa sormus kaunis olla ja laadukaskin mutta jotakin rajaa kuitenkin. Jos vaatimustasosi on tuota luokkaa, niin älä sitä ääneen sano. Keskiverto suomityttö saa olla onnellinen jos saa 500 euron kihlat.
Mitä ihmeen väliä on jollain sormuksen hinnalla? Jos heillä on varaa maksaa siitä kolme tonnia ja ap tykkää siitä, miksi sen perusteella ap on tyhmä tai pinnallinen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koitappa karaistua. Turha itkeä jostain rihkamasta. Olet harakka niin kuin moni nainen on ja vaikka sormus nyt edustaisi mitä tahansa niin silti, helyhän se on, yhtä tyhjänpäiväinen kuin käsilaukut ja muu roina. Naiset kerää krääsää ja se on niiden tapa jäädä elämässä lopulta tyhjinkäsin tämän roinan ostamistarpeen vuoksi sen sijaan että sijoittaisi mihinkään tuottavaan ja järkevään tai keskittyisi muuhun kuin itsensä tuijottamiseen.
Laadukas timanttisormus ei muuten ole rihkamaa. Ja toisin kuin pankkitalletuksissa, siinä arvo säilyy.
Älä puhu paskaa!
https://www.huffpost.com/entry/diamonds-are-bullshit_b_3708562
Suomessa yleensä vihkisormus on se kalliimpi sormus ja kihlasormus vaatimattomampi. Tulee kallis vihkisormus, jos jo kihlasormus maksaa useita tuhansia.
Itse olen antanut tyttärelleni mummonsa kihlasormuksen ja ajatuksena on, että hän kenties uusiokäyttää tuon pienen kultaisen renkaan kihlautuessaan itse.
Timanttisormuksessahan ei ole arvokasta kuin se timantti. Jos timanttisormus on jonkun arvostetun merkin ja tekijän tuottama eikä niitä ole maailma pullollaan niin sillon koko sormus on arvokas, mutta mikään muutaman tonnin tusinasormus ei säilytä arvoaan. Siinä ei ole arvokasta kuin pelkästään timantti.
Vierailija kirjoitti:
Timanttisormuksessahan ei ole arvokasta kuin se timantti. Jos timanttisormus on jonkun arvostetun merkin ja tekijän tuottama eikä niitä ole maailma pullollaan niin sillon koko sormus on arvokas, mutta mikään muutaman tonnin tusinasormus ei säilytä arvoaan. Siinä ei ole arvokasta kuin pelkästään timantti.
Siinä on arvokasta myös käytetty kulta, rakas asiantuntijani sekä suunnittelijan kädenjälki. Parin sadan euron sormuksilla ei sen sijaan ole muuta arvoa kuin tunnearvo.
Vierailija kirjoitti:
Voi jeesus! Se timantti ei ole arvokas.
No kyllä on kallis sormus. Minäkin pidän kauniista esineistä, mutta silti ihastuin vihkisormukseeni, kun mies tahtoi että saan itse valita sen. Sormus on todella kaunis, eikä maksanut kuin 50e.
AP kommentoi:
Nyt täällä on nostettu jalustalle se fakta, että
1) Haluan sormuksen, joka maksaa 3000e
2) Kerron tällä foorumilla haluamani sormuksen hinnan.
No niin:
1) Kuten jo aikaisemmin kirjoitin ja joku ystävällisesti kommentoi myös, ei laadukasta timanttisormusta saada halvemmalla. Olen löytänyt kauniin sormuksen jonka haluan ja meidän talouteen nähden tuon sormuksen hinta on varsin kohtuullinen.
2) En alkuperäisessä kommentissani maininnut sormuksen hintaa, eli en "leijunut" sillä; sitä kysyttiin ja vastasin kysymykseen.
En kai sitä paitsi voi "leijua" millään sellaisella, mistä vain haaveilen/mitä toivon? Eihän minulla edes ole tuota ko. sormusta.
Ja edelleen toivon vastausta siihen, miksi te kuvittelette pystyvänne kommentoimaan minun ajatuksia avioliitosta tai elämästä ylipäänsä sen perusteella, millaisesta kihlasormuksesta unelmoin?
Kirjoitin jo aikaisemmin ja kirjoitan nyt uudelleen; te käyttäydytte huonosti. Onko syynä huono kasvatus, oma paha olo vai mikä?
Onhan se kolmen tonnin timanttisormus kihlasormukseksi tosi kallis, sinänsä en siis ihmettele että joku on ajatellut pinnalliseksi ihmistä joka sellaisen aikoo ostaa. Toki sormukset pitää olla laadukkaat, mutta kaikki eivät ole niin "timanttitietoisia".
Minun tuloni on 633€/netto joten mulle tuo summa on ihan järjetön. Toisaalta, mun omat sormuksetkin on kalliimmat kuin mihin mulla olisi nyt varaa, ja tykkään niistä kovasti vielä 15 vuoden jälkeenkin.
Jos tästä rikastuisin niin että ylimääräistä rahaa alkaisi olemaan, niin voisin ostaa kivoja koruja, mutta en silti kyllä kolmen tonnin korua koska sillä rahalla saa jo aika hyvän auton, ja autotkin on helvetin huonoja sijoituskohteita. Jos mulla olisi ylimääräistä rahaa oikeasti tuhansia, niin ostaisin sijoitusasunnon niin olisi lapsille perintöä.
Ja ap, tämä on nimenomaan anonyymipalsta, et voi tietää kuka kirjoitti mitäkin ja oliko tosissaan vai provo, eli miten voit pahoittaa mielesi kun sua ei kukaan tunne ja sä et tunne ketään niistä jotka sua haukkui, ne voi olla ihan jotain 13v. poikia tai 63v miehiä tai mitä vaan.
Vierailija kirjoitti:
Miksi kukaan haluaisi 3000€ kihlasormusta, joka kuitenkin päätyy kankkulan kaivoon eron astuessa voimaan?
Ai joo, koska sen voi vaikka pantata tai myydä ja saa siten kivasti pesämunaa seuraavaan Vuittoniin. Suhahtiko tästä just lokki ohitte?
Sen takiahan sormukset alunperin on, jos mies peruu kihlauksen, kuolee tms. niin naisella on jotain millä elää, kun ei ole enää talossa leivän tuojaa.
Vaikka arvostankin esteettisyyttä, näen kalliit korut ja laukut aivan täytenä turhuutena.
Monella ei ole varaa ostaa kunnollista ruokaa, ja toiset ostelevat koriste-esineitä tuhansilla euroilla. Ei ole kiva jos ap:tä on haukuttu, mutta ap:n on myös hyvä viettää useampi hetki koettaen eläytyä jonkun muun ihmisen arkeen, jolla puuttuu vaikkapa raajoja tai joka on itsestä riippumattomista syistä köyhä.
On hyvä myös iloita asioista joita itsellä on, ja saa olla myös ylpeä, mutta puheesta ja tekstistä kyllä usein huomaa, jos suhteellisuudentaju puuttuu.
Vierailija kirjoitti:
AP kommentoi:
Nyt täällä on nostettu jalustalle se fakta, että
1) Haluan sormuksen, joka maksaa 3000e
2) Kerron tällä foorumilla haluamani sormuksen hinnan.No niin:
1) Kuten jo aikaisemmin kirjoitin ja joku ystävällisesti kommentoi myös, ei laadukasta timanttisormusta saada halvemmalla. Olen löytänyt kauniin sormuksen jonka haluan ja meidän talouteen nähden tuon sormuksen hinta on varsin kohtuullinen.
2) En alkuperäisessä kommentissani maininnut sormuksen hintaa, eli en "leijunut" sillä; sitä kysyttiin ja vastasin kysymykseen.
En kai sitä paitsi voi "leijua" millään sellaisella, mistä vain haaveilen/mitä toivon? Eihän minulla edes ole tuota ko. sormusta.
Ja edelleen toivon vastausta siihen, miksi te kuvittelette pystyvänne kommentoimaan minun ajatuksia avioliitosta tai elämästä ylipäänsä sen perusteella, millaisesta kihlasormuksesta unelmoin?
Kirjoitin jo aikaisemmin ja kirjoitan nyt uudelleen; te käyttäydytte huonosti. Onko syynä huono kasvatus, oma paha olo vai mikä?
Ihan sama, että luuletko, että käyttäydytään huonosti. Kuten kirjoitin jo aikaisemmin:
Joka kirjoittaa jotain tällaista:
"Minulle avioliitto on pyhä asia, ei pelkästään juridinen sopimus."
Saa kyllä kritiikkiä, ja hyvästä syystä.
Mm. tästä kaksi vuotta vanhasta ketjustako aloittaja jaksaa vielä jankuttaa?
https://www.vauva.fi/keskustelu/2957140/mieheni-mielesta-kihlasormus-ei…
Mikä tämä 3000€ sormusläppä oikein on? Trollaillaanko täällä vai onku joku vähän sekaisin kun jaksaa vuosikausia ulostaa jollekin keskustelupalstalle tällaisesta aiheesta.
Miksi kukaan haluaisi 3000€ kihlasormusta, joka kuitenkin päätyy kankkulan kaivoon eron astuessa voimaan?
Ai joo, koska sen voi vaikka pantata tai myydä ja saa siten kivasti pesämunaa seuraavaan Vuittoniin. Suhahtiko tästä just lokki ohitte?