Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kertokaapa rehellisesti, mitä tavallisia asioita ette uskalla tehdä koska joko ette osaa tai koska nolottaa. Nyt ilman mitään sensuuria

Vierailija
23.08.2019 |

Inhoan bussilla kulkemista, koska nolottaa painaa sitä pysähtyy nappulaa. Minulla ei ole ajokorttia.

Kommentit (1999)

Vierailija
1941/1999 |
19.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pysty nousemaan tikkaille keskellä huonetta, seinän vieressä kyllä.

Vierailija
1942/1999 |
19.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en voi laulaa koskaan missään, koska minulla ei ole laulunääntä. Se on hirveä puute, jopa surullista. Kaikki muut osaavat hienosti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1943/1999 |
19.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töissä en kehdannut ajella saksilla enkä kiivetä maalarintelineille, koska en ole ollut varma että osaan. Noh, sitten ajelin saksilla koska oli pakko, eikä ollut yhtään hankalaa. Sitten kiipesin niille hemmetin typerille telineillekin koska oli pakko. En tiedä miten sinne pitäisi oikeasti mennä (ei ollut tikkaita) mutta hyppäsin ja könysin silleen todella nolon näköisesti. Näytin typerältä ja kömpelöltä mutta pääsinpä venttiilini asentelemaan. 

Vierailija
1944/1999 |
19.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En pysty nousemaan tikkaille keskellä huonetta, seinän vieressä kyllä.

Mä en pystynyt nousemaan 2 m tikkaille 5 metrin pudotuksen vieressä. Muualla kyllä onnistuu ja työkaveri kiukkus mulle, et miks muka en voi, olenko muka koskaan tikkailta tippunut. 

No en oo, mut ku pelotti.

Vierailija
1945/1999 |
19.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa kulkea pääkaupunkiseudulla julkisilla (en asu siellä). Täältä maakunnista kyllä junalla tulen, autolla varmaan siellä eksyisin vaikka googlemaps puhelimessa onkin (toki osaisin lähteä täältä ajamaan oikeaan suuntaan). Tytär tulee aina rautatieasemalle vastaan.

En myöskään osaa perata kalaa! Äitini hoiti eläessään ne hommat ja omat lapseni ovat allergisia kalalle (hajustakin oireita) niin en ole kalaruokia laitellut. Nyt voisin laittaa kun lapset maailmalla, mutten enää kehtaa opetella, joten ostan kalani valmiiksi perattuina ja fileoituina.

Vierailija
1946/1999 |
19.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En voi mennä kukkakaupasta kysymään myydäänkö siellä vihtoja/vastoja. Haluaisin kerrostalon asuntoon juhannuksen tuoksua. (saisikohan joltain torilta)

ihan kaupasta saa niitä koivun hajuisia tippoja laita pari tippaa veteen ja pöydälle, esim ikkuna laudalle. 

ne on sauna tuoksuja löytyy sauna osastolta.

ei kukka kaupassa kai myydä vastoja.

Kiitos vinkistä:)

Pakastettuja vastoja myytiin joskus marketeissa, ainakin joulusaunaan. Nyt eikös metsästä saa? 

Ei kuulu jokaisenoikeuksiin. Oman pihan koivusta tai omasta metsästä tietty voi ottaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1947/1999 |
19.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostin uuden kodinlaitteen, jossa sen sanotaan tuottavan savua ja hajua ensimmäisellä käyttökerralla. En uskalla nyt edes käyttää sitä ensimmäistä kertaa, koska en tiedä miten tuon palohälyttimen saa hiljaiseksi kun se on taloyhtiön asentama ja on sähkövirrassa kiinni :(

Niinhän niissä lukee mutta vähän voi tuoksahtaa, eikä ole koskaan palovaroitin reagoinut.

Vierailija
1948/1999 |
19.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kehtaa kantaa isoja paketteja Postista kotiin. Tai isoja tuotteita kaupasta. Kerran piti avata paketti kaupan vessassa kun en vaan kehdannut tuoda sitä sellaisessa isossa pahvilaatikosssa vaikka olisin kyllä jaksanut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1949/1999 |
19.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa tallentaa mitään pilvipalveluun. Mistä sinne saa mitään tallennettua, ei ole semmoista kuvaketta tms. Saatikka miten sieltä pääsisi katsomaan mitä on tallentanut. Liittymän hintaan kuuluu joku semmoinen, mutta maksan kai turhaan kun en sellaista mistään löydä.

Vierailija
1950/1999 |
19.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkään soittaa puheluita. Pitäisi teettää pieni remontti, ja olen saanut lähetettyä kyselyä vain paikkoihin joihin voi ottaa yhteyttä sähköpostilla. Ne jotka ilmoittavat pelkän puhelinnumeron olen ohittanut kokonaan. Panikoin joskus puhelimessa ihan typerästi ja se hävettää, kun en saa miettimisaikaa jos kysytään jotain.

 

Nolottaa käydä kaupassa jossa palvellaan. Sain lahjakortin rintaliiviliikkeeseen, jossa on ihan omat mitoituksensa. Kävelin monta kertaa ohi ennen kuin kehtasin mennä sinne ostoksille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1951/1999 |
19.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En uskalla ostaa mitään liha-/kalatiskiltä, toreilta tai vastaavilta, kun pitäisi sanoa mitä haluaa ja kuinka paljon. Ostan vain valmiiksi pakattuja tuotteita vaikka tuoreet ainekset houkuttelisivat enemmän.

just noin. kauppias kysyy paljonko,niin sanon lappaa nyt siihen pakettiin sanon kun riittää.   vaikea arvioida grammoissa.  en tykkää muutenkaan yhdessä kommunikoidamitä otan paljonko, kalliin lihan-kalan kohdalla vaikea arvioida paljonko mun määrä maksaisi kun on kilohinnat

 

 

Jännä juttu, niin me ihmiset ollaan erilaisia, sillä minusta grammamääräinen ruoantarve/halu on helppoa tietää. Toisin kuin osata sanoa, montako kourallista tai siivua tai kauhallista kappaletta jotain ruoka-ainetta on sopiva määrä. Ehkäpä siksi, että ostan ruokaa yleensä nälkääni, enkä hupisyömiseen ja normaali yhden työikäisen henkilön lounasmäärä on minun mielessäni 300-400 grammaa energiapitoista ruokaa.

No ei kai kukaan mitään leikkeleitä osta pelkästään yhtä syöntikertaa varten. Kyllähän niistä on tarkoitus muutaman päivän voileivät tehdä.

Vierailija
1952/1999 |
19.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voisi kuvitellakkaan tankkaavani autoa tai tarkastaa rengaspaineita huoltoasemalla. Tankkaan AINA kylmäasemalla ja paineet pystyy katsomaan kotona. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1953/1999 |
19.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En uskalla kiivetä mihinkään, edes jakkaran alimmalle askelmalle, koska olen varma että alkaa pyörryttämään. 

Vierailija
1954/1999 |
19.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun erosin jouduin opettelemaan:

Auton tankkauksen

Nurmikonajon bensaleikkurilla ja sen tankkaamisen ja puhdistamisen

Peräkärryn kiinnittämisen autoon ja sen kanssa peruuttamisen

Poraamisen (ja teränvaihdon) ja vasaroinnin

Lisäämään autoon lasinpesunestettä/jäähdytysnestettä/öljyä (vanha auto)

Polttopuiden pilkkomisen

Näistäkin selvisin ja opin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1955/1999 |
19.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa laittaa pyörään ketjuja takaisin

Vierailija
1956/1999 |
19.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä miksi mutta inhoan syödä julkisilla paikoilla. Oli sitten kyseessä hese tai joku hienompi ravintola. Mielestäni se on vain jotenkin epäsiistiä ja epämukavaa xD 

Vierailija
1957/1999 |
19.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voisi ikinä lähteä lentomatkalle, koska en tiedä, miten kentällä pitää toimia. Niinpä matkustan vain kotimaassa tai laivalla. 

Tykkään joogasta, mutta en voisi ikinä mennä joogatunnille, koska pelkään, että en osaa yhtään mitään ja olen kömpelö ja pierukin tulee. Niinpä joogailen kotona etänä tai youtubesta videoiden kanssa. 

Vierailija
1958/1999 |
19.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

minä en uskalla sulattaa jääkaappi pakastinta, koska en ymmärrä mistä se vesi tulee :D joo kyllä olen idiootti mutta olen onnistunut aiheuttamaan vesi vahingon tämän takia kerroin kyllä etten osaa vuokran antajalle ja hän neuvoi laitoin pyyhkeitä silti meni vedet naapuriin. 

sen jälkeen en ole koskaan enää uskaltanut sulattaa jääkaappia.

seuraavalla kerralla, kun muutin laitoin toisen ihmisen ( jonka piti osata) tekemään sen ja silti tuli vesivahinko, eli ei ilmeisesti muutkaan osaa.

 

kauheaa nyt minun jääkaapissa on jäätä mutten uskalla sulattaa, kun minulla on niin huono tuuri näiden jääkaappien kanssa.

Katso ohjeet. Vanha pakastinlokero enimmät jäät rapsuta pois, laita astia keräämään sulamisvedet ja ne pyyhkeet. Säännöllisesti tehtynä ei tule vettä paljon että koko talo kastuu.  

Ja sun pitää olla paikalla katsomassa, kun se sulaa. Ei voi vaan jättää itsekseen.

Vierailija
1959/1999 |
19.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En voisi ikinä lähteä lentomatkalle, koska en tiedä, miten kentällä pitää toimia. Niinpä matkustan vain kotimaassa tai laivalla. 

Tykkään joogasta, mutta en voisi ikinä mennä joogatunnille, koska pelkään, että en osaa yhtään mitään ja olen kömpelö ja pierukin tulee. Niinpä joogailen kotona etänä tai youtubesta videoiden kanssa. 

Youtubesta löytyy tutoriaaleja vlogeja, miten kentällä toimitaan.

 

Takarivissä kukaan ei kiinnitä huomiota mitä teet. Minusta 20-30e yhdestä joogatunnista on liian kallis, siksi katsonkin youtubesta.

Vierailija
1960/1999 |
19.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En uskalla mennä vesille, siis en oikein edes soutuveneeseen tai oikeastaan en edes isolle sillalle. Mielessäni ajattelen että jos putoan tai lapseni putoaa tuollaiseen syvään luonnonveteen, varsinkin korkealta, siitä ei ole mitään mahdollisuuksia selvitä vaan edessä on hirveä kuolema. Haluan viedä lapset kesällä Korkeasaareen mutta eihän sinne pääse kuin korkeaa siltaa pitkin tai lautalla. En tiedä miten psyykkaan itseni kumpaankaan! Olen ihan normaali ihminen muuten, ja uimahallissakin viihdyn.