Teille, jotka luulette puhuvanne englantia hoivakodissa sitten kun sinne joudutte:
Muut kuin äidinkieli häipyvät muistista ensimmäsiten asioiden joukossa.
Hyvin harva on hoivakodissa muuta kuin muistin takia. (Hyvämuistiset yleensä hoivataan kotiinsa)
Kommentit (14)
Ei kaikki tiedä.
Tällä palstalla moni ajattelee puhuvansa niin hyvää englantia, että pärjää sillä hoivakodissa.
Todennäköisesti hoivakodissa olen jo siinä kunnossa, että en puhu mitään enkä tajua mitään. Siihen yninään on ihan sama millä kielellä vastaus tulee.
Toivottavasti tulevaisuudessa saa eutanasian.
Mun exit plan ei sisällä mitään hoitokoteja.
Eikä niiden hoitajien kanssa mitään puhumaan ehdi, vaikka olisivat suomenkielisiäkin.
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti tulevaisuudessa saa eutanasian.
Aivan varmasti. Köyhille se tulee olemaan pakollinen.
Mun päästäni on jo hävinnyt miltei kokonaan niin ruotsin, venäjän, saksan kuin ranskan kielet. Eikä se enkkukaan hyvin sujuisi, jollei sitä olisi pakko työssään käyttää. Huonosti nukutun yön jälkeen saattaa olla hukassa suomenkielinenkin sana ja pitää käyttää kiertoilmauksia. Eipä ole mitään harhaluuloja sen suhteen, että joskus kahdeksankymppisenä puhuisin muka hyvää englannin kieltä. Hyvä jos suomea.
N58
Näin on!
Ei ole me ja sitten ne toiset, jotka on hoivakodissa.
Me ollaan myöhemmin ne, jotka on hoivakodissa, ellei kuolla ennen sitä. Emmekä pärjää siellä sen paremmin tai huonommin kuin nykyisetkään asukkaat.
Hoivakoteja pitäisi kohentaa
On tärkeää, että vanhuksia hoivaavat täysin suomea puhuvat hoitajat. Ei sellaiset, jotka ovat tulleet tänne väliaikaisesti tienaamaan.
Iäkkäät tarvitsevat kohtaamisia, joissa tulevat ymmärretyksi.
Njää, siellä on ketipinorilla tainnutettu sellaiseen kuntoon että ei onnistu puhuminen ylipäätään ollenkaan.
Ei tulevaisuudessa ole mitään hoivakoteja. Eläkejärjestelmän on pystyssä sen max 10 vuotta.
Toivottavasti muistan edes pari sanaa... KILL MEE
En minä mihinkään hoivakotiin asti selviä. Ylipainoa enemmän kuin 40 kiloa.
Eiköhän tuon kaikki tiedä.