Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsen Äiti ei anna minun enää tavata lastani.

Vierailija
21.08.2019 |

Eikä tue vanhemmuuttani mitenkään.
Lapseni, 12 v on alkanut ajoittain hankalaksi eikä halua tulla enää luokseni viikonloppuisin.
Olemme eronneet lapsen äidin kanssa lapsen ollessa 2 - vuotias ja äiti on aina hankaloittanut ja mustamaalannut suhdettani lapseen, puhumalla pahaa, vähättelemällä, hankaloittamalla tapaamisia yms.
Toisaalta myös soitta minulle raivoissaan kuinka ei pärjää lapsen kanssa ja toivoo minun ottavan lapsen kokonaan, koska elämä on niin hankalaa hänen kanssaan.
Perheneuvolaan ei suostu lähtemään.
Onko minulla mitään oikeuksia saada apua tilanteeseen ?

Kommentit (143)

Vierailija
101/143 |
22.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap millä tavoin olet pitänyt ja pidät yhteyttä lapseen? Onko teillä yhteisiä juttuja, tapoja tms? Puhelimellahan pystyy monin tavoin ylläpitämään arkista yhteyttä. Ja noille lynkkaajille tähän kohtaan tiedoksi että sitäkin voi häiritä. Omasta lähipiiristä löytyy esim kokemus äidistä, joka väheksyi lasten kännyköitä- jotka olivat se yhteydenpitoväline isään- niin, että laturit oli huonoja/hävinneet kaikki, kännykän käyttöön suhtauduttiin ylipäätään negatiivisesti, ne unohdettiin päiväkausiksi jonnakin lataamatta yms. Siis jos kännykässä oli vähän edes virtaa, lapsi koki kännykän käytön ja yhteydenoton isään sitä kautta negatiiviseksi ja äitiä ärsyttäväksi asiaksi. Keinot ovat niin monet silloin kun niitä katkeruuksia on

Suomen maassa ei sellaista murkkua ole jolla ei kännykkä pelaisi. Etähän voi vaikka ottaa ne vastuulleen...

Vierailija
102/143 |
22.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hiekkalaatikkokansa täällä ei oikein tajua näitä murkkujen kuvioita. Murkkua ei kanneta, estetä tai vieraannuteta kuten jotain taaperoita. Murkku on pikku hiljaa aikuistuva yksilö, jolla on omat ajatukset, mielipiteet, kaverit, tunteet, vapaa-ajan menot jne. Lähin syyttäminen on lapsellista, hyödytöntä ja typerääkin.

Olen itse lähi. Se miten suhtaudun kanssaihmisiin mukaan lukien lasten isä ja hänen uusi perheensä, vaikuttaa todellakin lasteni arvomaailmaan. Vielä 18-vuotiaanakin. 12v on lapsi jonka ei kuulu olla vastuussa elämästään. Tai vanhempi-suhteestaan. Typerää väheksyntää. Tottakai vanhemmat voivat vaikuttaa lapseensa. Tottakai lähi voi vaikuttaa, ja paljon siihen mitä lapsi valitsee. Moni aikuinenkin on vielä omien vanhempiensa miellyttämisen ansassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/143 |
22.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi jösses taas, mikä kommentti. Jokaikinen murkku huolehtii, että kapulassa on virtaa, koska kaikki kaverit hengaavat jatkuvasti netissä ja haluavat pitää yhteyttä kavereihinsa. Joku äidin paheksunta ei murkkua kiinnosta.

Vierailija
104/143 |
22.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap millä tavoin olet pitänyt ja pidät yhteyttä lapseen? Onko teillä yhteisiä juttuja, tapoja tms? Puhelimellahan pystyy monin tavoin ylläpitämään arkista yhteyttä. Ja noille lynkkaajille tähän kohtaan tiedoksi että sitäkin voi häiritä. Omasta lähipiiristä löytyy esim kokemus äidistä, joka väheksyi lasten kännyköitä- jotka olivat se yhteydenpitoväline isään- niin, että laturit oli huonoja/hävinneet kaikki, kännykän käyttöön suhtauduttiin ylipäätään negatiivisesti, ne unohdettiin päiväkausiksi jonnakin lataamatta yms. Siis jos kännykässä oli vähän edes virtaa, lapsi koki kännykän käytön ja yhteydenoton isään sitä kautta negatiiviseksi ja äitiä ärsyttäväksi asiaksi. Keinot ovat niin monet silloin kun niitä katkeruuksia on

Suomen maassa ei sellaista murkkua ole jolla ei kännykkä pelaisi. Etähän voi vaikka ottaa ne vastuulleen...

Etä ei voi latailla niitä siellä lähin luona. Turhaan vastaväität, olen ihan itse nähnyt miten tämä tapahtuu. Tässäkin tapauksessa etä nimenomaan osti kännykät ja, maksoi liittymät. Elareiden päälle tietty. Lähiä ei kiinnostanut. Kyseessä olivat alakouluikäiset lapset.

Vierailija
105/143 |
22.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiekkalaatikkoväki on vielä tyhmempää kuin luulin...

Vierailija
106/143 |
22.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi jösses taas, mikä kommentti. Jokaikinen murkku huolehtii, että kapulassa on virtaa, koska kaikki kaverit hengaavat jatkuvasti netissä ja haluavat pitää yhteyttä kavereihinsa. Joku äidin paheksunta ei murkkua kiinnosta.

Olet väärässä. Perheitä ja asumisolosuhteita on edelleen, Suomessakin, erilaisia.

Vierailija
107/143 |
22.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etä ei voi latailla niitä siellä lähin luona. Turhaan vastaväität, olen ihan itse nähnyt miten tämä tapahtuu. Tässäkin tapauksessa etä nimenomaan osti kännykät ja, maksoi liittymät. Elareiden päälle tietty. Lähiä ei kiinnostanut. Kyseessä olivat alakouluikäiset lapset.

Ja ne alakoululaiset liittyy tähän miten? Lue vastaukseni.

Vierailija
108/143 |
22.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luuleeko joku ihan tosissaan, että vanhempi lataa 12v kännykän? Vaikka teini laiminlöisi kaiken muun, kännykästään ja sen toimivuudesta huolehtii jokainen teini. Olisi sosiaalinen itsemurha olla huolehtimatta.

Vierailija
109/143 |
22.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luuleeko joku ihan tosissaan, että vanhempi lataa 12v kännykän? Vaikka teini laiminlöisi kaiken muun, kännykästään ja sen toimivuudesta huolehtii jokainen teini. Olisi sosiaalinen itsemurha olla huolehtimatta.

Juuri näin.

T kolmen teinin äiti

Vierailija
110/143 |
22.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti ei lataa, etä ei voi ladata...HAlOO!!! KYSEESSÄ ON 12V MURKKU!!! Yksikään murkku ei suostu elämään ilman toimivaa kapulaansa tässä maassa. Se kapula on murkuilke kaikki kaikessa ja virtaa riittää taatusti. Ainoa asia, josta murkku takuuvarmasti huolehtii.

.

Vierailija
111/143 |
22.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieraannuttaminen on todella harvinaista. Ysinhuoltajaäidit antavat mielellään lapsen joka toinen viikonloppu tai vaikka useamminkin isälle, jos lapsi sinne suostuu menemään ja isä on edes jotenkin kunnollinen. Ihan sen takia että äiti saisi joskus omaa aikaa ja rentoutua. On tosi vaikea kuvitella yh-äitiä joka väen väkisin koko ajan pitäisi lasta itsellään. Lapset ovat äideille rakkaita mutta on niistä sen verran riesaakin että toimiva etävanhempisuhde on ihan äidinkin etu. Olen ollut välillä totaali-yh:na ja kun etä suostui ottamaan lapsen niin se oli ihanaa.  Ja nyt en puhu mistään lapsen edusta vaan omasta edustani

Vierailija
112/143 |
22.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vieraannuttaminen on todella harvinaista. Ysinhuoltajaäidit antavat mielellään lapsen joka toinen viikonloppu tai vaikka useamminkin isälle, jos lapsi sinne suostuu menemään ja isä on edes jotenkin kunnollinen. Ihan sen takia että äiti saisi joskus omaa aikaa ja rentoutua. On tosi vaikea kuvitella yh-äitiä joka väen väkisin koko ajan pitäisi lasta itsellään. Lapset ovat äideille rakkaita mutta on niistä sen verran riesaakin että toimiva etävanhempisuhde on ihan äidinkin etu. Olen ollut välillä totaali-yh:na ja kun etä suostui ottamaan lapsen niin se oli ihanaa.  Ja nyt en puhu mistään lapsen edusta vaan omasta edustani

AAMEN!

Itse olen 3 lapsen yksinhuoltaja (virallisestikin). Antaisin mitä vain, että minulla olisi edes lapseton viikonloppu joka toinen viikonloppu, puhumattakaan pidemmistä lomista.  Oih, sellainen "lomailu" olisi nautinto. Mutta ei. Meillä neljäs huoltajuusriita menossa, esikoinen jo 12v, pienemmät 8v ja 10v.  Lasten isä syyttää minua vieraannuttajaksi. Todellisuudessa kukaan lapsista ei tahdo nähdä isäänsä. Isä  on narsisti joka on itse pilannut välit jokaiseen lapseen. Olen yrittänyt tukea ja kannustaa lasten tapaamisia isänsä kanssa, mutta kieltäytyvät jopa valvotusta tapaamisesta.  

Vierailija
113/143 |
22.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun äitini jauhaa tätä mantraa. Että minä en anna hänen tavata lapsiani. Todellisuudessa hän teki temppuiluillaan ja tungetteluillaan elämästäni helvettiä vuosikausia, kunnes suututti vanhimman lapseni niin, että tämä blokkasi hänet kokonaan elämästään ja minullekin se senkertainen temppu oli aitten viimeinen pisara.

Nyt sitten varmaan kulkee Kärsivät Viattomat Mummoparat ryn kokouksessa haukkumassa minua. Kyynel.

Vierailija
114/143 |
22.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vieraannuttaminen on tosiaan onneksi harvinaista, yleisempää lienee halu kontrolloida lapsen elämää myös isällä. Mutta kun sitä tapahtuu, kyse ei olekaan äidin vapaa-ajasta, vaan kiusantoesta, kostosta tms isälle. Ja tämä katkera tai häiriintynyt toiminta menee nimenomaan ohi sen että äidinkin etu on saada vapaa-aikaa. Se että sulla on jotenkin, ei tarkoita et kaikilla on samoin. Ja varmasti iso ongelma on myös isät jotka eivät vastuuta ota. Tuntemassani vieraannuttamisjutussa isä esim toivoi ylimääräisiä aikoja lasten kanssa tehdäkseen esim reissun. Äidille tämä ei käynyt. Koska hän ei halunnut antaa isälle mitään. Vaan kielsi kaiken mitä voi. Ja toisaalta sitten juuri valitti kun isä ei ole enempää lasten kanssa. Nämä kiusaamis-ja vieraannuttamisjutut ovat niitä jossa äiti ei pysty ajattelemaan edes omaa parastaan, vaan katkeruus, viha, kosto menevät senkin edelle.

Vierailija
115/143 |
22.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vieraannuttaminen on tosiaan onneksi harvinaista, yleisempää lienee halu kontrolloida lapsen elämää myös isällä. Mutta kun sitä tapahtuu, kyse ei olekaan äidin vapaa-ajasta, vaan kiusantoesta, kostosta tms isälle. Ja tämä katkera tai häiriintynyt toiminta menee nimenomaan ohi sen että äidinkin etu on saada vapaa-aikaa. Se että sulla on jotenkin, ei tarkoita et kaikilla on samoin. Ja varmasti iso ongelma on myös isät jotka eivät vastuuta ota. Tuntemassani vieraannuttamisjutussa isä esim toivoi ylimääräisiä aikoja lasten kanssa tehdäkseen esim reissun. Äidille tämä ei käynyt. Koska hän ei halunnut antaa isälle mitään. Vaan kielsi kaiken mitä voi. Ja toisaalta sitten juuri valitti kun isä ei ole enempää lasten kanssa. Nämä kiusaamis-ja vieraannuttamisjutut ovat niitä jossa äiti ei pysty ajattelemaan edes omaa parastaan, vaan katkeruus, viha, kosto menevät senkin edelle.

Miehen puhetta: äidin katkeruus, viha ja kosto.

Entä jos äiti (ja lastenvalvoja) yrittävät suojella mielenterveyshäiriöiseltä isältä?

On turha valittaa, jos ei aja omia oikeuksiaan esim. lastenvalvojalla tai oikeusteitse. Usein nämä katkerat isät vain jankkaavat tätä vieraannuttamis-mantraansa, mutta eivät tee mitään. Kyllä jokainen täyspäinen (!) vanhempi saa tavata lastaan ja tapaamiset ovat lastenkin mielestä mukavia.

On kohtuutonta, että useat mt-ongelmaiset isät hyökkäävät lastensa äitien kimppuun tai mustamaalaavat heidät julkisesti, vaikka isän ja lapsen ongelmat johtuvat vain ja ainoastaan miehen omista ongelmista!

Vierailija
116/143 |
22.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikään oikeus tai lastenvalvoja ei voi pakottaa 12v etälleen, koska lain mukaan 12v ei ole pakko tavata etää.

Vierailija
117/143 |
22.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehen puhetta: äidin katkeruus, viha ja kosto.

Entä jos äiti (ja lastenvalvoja) yrittävät suojella mielenterveyshäiriöiseltä isältä?

On turha valittaa, jos ei aja omia oikeuksiaan esim. lastenvalvojalla tai oikeusteitse. Usein nämä katkerat isät vain jankkaavat tätä vieraannuttamis-mantraansa, mutta eivät tee mitään. Kyllä jokainen täyspäinen (!) vanhempi saa tavata lastaan ja tapaamiset ovat lastenkin mielestä mukavia.

On kohtuutonta, että useat mt-ongelmaiset isät hyökkäävät lastensa äitien kimppuun tai mustamaalaavat heidät julkisesti, vaikka isän ja lapsen ongelmat johtuvat vain ja ainoastaan miehen omista ongelmista!

Lähipiirissäni on yksi tällainen maanisdepressiivinen taiteilijaisä, jota en ikimaailmassa antaisi omien lasteni matkaseuraksi. Haukkuu lapsen äitiä minkä kerkeää, ei minkäänlaista sairaudentuntoa. Silti ei tee mitään saadakseen lapsen tapaamisoikeuden. On katsos kivempi haukkua exä kuin nähdä oman isyyden haasteet.

Milloin muuten menee lapsen etu bipojen tai narsisti-isien edun edelle? Vieraannuttamiskortti on vähän liian halpa vero.

Onneksi en ole lastenvalvoja!

Vierailija
118/143 |
22.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka sulle on tämän tarinan kertonut? Se isärassuko?

Vierailija
119/143 |
22.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

*halpa veto

Vierailija
120/143 |
22.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Loistava puheenvuoro! Allekirjoitan.

Nimim. Syytetty viraannuttamisesta

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kolme