Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Missä niitä hajuvesiä voi enää käyttää? Kun kaikkialla huomautetaan pitämään kanssaihmiset mielessä eikä saa käyttää hajusteita. Tähän mennessä olen nähnyt kiellot näissä kaikissa paikoissa

Vierailija
21.08.2019 |

Kylttejä asiasta nähnyt:

- Bussissa
- Kuntosalilla
- Elokuvateatterissa
- Yökerhossa
- Työpaikalla
- Kahvilassa

"Ajattele kanssaihmisiä ja älä käytä voimakkaita tuoksuja! Olemme saaneet paljon valituksia monelta hajusteyliherkältä ihmiseltä. Ajattele muita ihmisiä."

jne.

Mitä ihmettä, missä niitä hajusteita sitten voi enää käyttää? Kotona ainoastaan? Näinköhän hajuvesimarkkinat alkaa jo kärsimään tästä, kun Suomi on muuttunut tähän tilaan näiden kieltojen kanssa.

Kommentit (407)

Vierailija
341/407 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukavuusalueilta poistumiset ja ärsytyksien sietämiset on ihan oma asia.  Ei ole kenenkään asia määritellä sinänsä, mistä voi ärsyyntyä ja mistä ei.  Joitain haittaa moni asia ja joitain ei sitten mikään.

Jotain yleisiä mielipiteitä on varmaan kuten ei voi vaatia,  että kukaan ei ole käyttänyt hajusteita, kun lähtee ovesta ulos.  

Vierailija
342/407 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet hajuvesiä käyttävät vanhemmat naiset eivät haista itsellään tuoksua, kun nenä on tottunut hajuveteen, ja sen takia lisäävät sitä useita kertoja päivässä. Ne on niitä pahimpia. Oon muutaman kerran istunut bussissa sellaisen vieressä. Nokka menee samantien tukkoon ja päätä alkaa särkeä. Ei mua muuten hajusteet haittaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
343/407 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tietenkin sellainen ketä ei ärsyynny mistään, ei voi tietenkään ymmärtää sellasta joka ärsyyntyy joistain asioista ja ties vaikka leimataan ihan mt- potilaaksi buhahaa.  Tosin, silloin varmaan jo jotain tarkoituksenmukaista vainoa mukana.  Esim. halutaan uskotella, että on poikkeuksellisen yliherkkä tai jotain, vaikka ei ole. Esimerkkinä jotkut tekaistut jutut tai joku mikä nyt voisi ärsyttää ihan ketä vaan.  Esim..  tv:n ääni kun menee nukkumaan.  Eli mustamaalataan muka mt potilaaksi, vaikka ei ole.  No ei toimi.  Jotkut tietää aina totuudet!  

Vierailija
344/407 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja tietenkin sellainen ketä ei ärsyynny mistään, ei voi tietenkään ymmärtää sellasta joka ärsyyntyy joistain asioista ja ties vaikka leimataan ihan mt- potilaaksi buhahaa.  Tosin, silloin varmaan jo jotain tarkoituksenmukaista vainoa mukana.  Esim. halutaan uskotella, että on poikkeuksellisen yliherkkä tai jotain, vaikka ei ole. Esimerkkinä jotkut tekaistut jutut tai joku mikä nyt voisi ärsyttää ihan ketä vaan.  Esim..  tv:n ääni kun menee nukkumaan.  Eli mustamaalataan muka mt potilaaksi, vaikka ei ole.  No ei toimi.  Jotkut tietää aina totuudet!  

Joka!

Vierailija
345/407 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hajuvesiä! Mielummin hiki ja p*skan haju kuin hajuvesi.

Vierailija
346/407 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä ainakin käytän surutta julkisilla paikoilla, yleisissä tiloissa ja liikennevälineissä liikkuessani. Joku raja huomioonottamisellekin. En ole huolissani siitäkään, aiheuttavatko vaatteissani olevat kissa-allergeenit jollekulle kenties oireita. Jos tasan tarkkaan tiedän, että esim. työpaikalla tai kyläpaikassa on joku hajusteyliherkkä, niin tietenkään ei ole ongelma jättää suihkauttamatta sitä tuoksua. Mutta en ala huolehtimaan kaikista mahdollisesti kohtaamistani herkkiksistä.

Voisivatko alapeukuttavat herkkikset perustella, miksi heidän yliherkkyytensä tulisi kaikkien ottaa huomioon, kun ei muidenkaan yliherkkyyksien, allergioiden tai sairauksien suhteen yleensä näin kehoteta toimimaan? Muistattehan itse ottaa juurikin vaikka nuo eläinallergikot tai astmaatikot huomioon, ei niissä pölyisissä ja karvaisissa kuteissa lähdetä julkisille paikoille.

Ja varsinkin pidetään ne koirat ja hevoset kotona. Kielletään citykaneja ja rusakoita liikkumasta vilkkailla alueilla aivan vähintään päiväsaikaan 😇

t. Koiranomistaja, parfyymejä arvostava 

Vierailija
347/407 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun jokin tuoksu tuoksuu 5 metriä vastatuuleen, niin on hyvä jättää se ostamatta.

Vierailija
348/407 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käytän kaikkialla muualla paitsi terveyskeskuksessa ja sairaalassa. Osaan käyttää hajuvettä niin, etten kaada koko pulloa päälleni, joten on oltava lähikontaktissa, että sen edes haistaa. Suihkautan tuoksua ilmaan ja kävelen pilven läpi suihkun jälkeen ilman vaatteita. 

Kyllä sen haistaa ihan tavallisessa kontaktissa, missä nyt ihmisen kanssa ollaan. Eräs ystäväni käyttää hajuvettä ja käyttää varmasti ihan maltillisesti samaan tyyliin kuin sinäkin, mutta tuoksu on kyllä todella selkeä sellaisen nenään, joka ei hajusteita käytä.

Mistä tiedät, että käyttää samaan tyyliin?

Olen tuntenut hänet vuosia ja tiedän, ettei lotraa ylenmäärin hajuvettä. Ollaan myös usein yökylässä toistemme luona, joten olen ihan omin silmin nähnyt miten paljon ja kuinka usein han hajuvettä laittaa.

Vierailija
349/407 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalainen ilmiö. En ole nähnyt muualla.

Vierailija
350/407 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kanssaihmiset haluaa olla mielummin pskan ja kusen sekä hien ja oksennuksen hajussa kuin hajuveden tai partaveden. 

Vierailija
351/407 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun jokin tuoksu tuoksuu 5 metriä vastatuuleen, niin on hyvä jättää se ostamatta.

Mielummin haistelet sitten ihmisen pskan, ksen ja oksennuksen hajua?

Vierailija
352/407 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monet hajuvesiä käyttävät vanhemmat naiset eivät haista itsellään tuoksua, kun nenä on tottunut hajuveteen, ja sen takia lisäävät sitä useita kertoja päivässä. Ne on niitä pahimpia. Oon muutaman kerran istunut bussissa sellaisen vieressä. Nokka menee samantien tukkoon ja päätä alkaa särkeä. Ei mua muuten hajusteet haittaa. 

Monet ei haista oman pskan, ripulin, oksennuksen, krapulan eikä virtsan hajua puhumattakaan seksin, kuukautisten ja kondomin hajuista.

Vierailija
353/407 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti: Ei hajuvesiä! Mielummin hiki ja p*skan haju kuin hajuvesi.

Ei, ei ja vielä kerran ei. Hikeä ja pskaa tuskin kukaan hajuvedellä yrittää peittää. Jokainen käy päivittäin pesulla, jotta hiki ja pska ei haise. Jos on kuitenkin valittava noista, niin mieluummin minä siitä hajuvesipilvestä kuljen, kuin paskapilvestä.

Vierailija
354/407 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitä on kaikkialla maailmassa. 

Vierailija
355/407 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kanssaihmiset haluaa olla mielummin pskan ja kusen sekä hien ja oksennuksen hajussa kuin hajuveden tai partaveden. 

Tuo oli keskiajalla. 

Nyt käydään suihkussa, saunotaan lähes päivittäin. Vai ettekö ole oppineet sisäsiisteiksi!??

Tuoksut ovat turhia kemikaalimyrkkyjä. 

Vierailija
356/407 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielummin haistelet sitten ihmisen pskan, ksen ja oksennuksen hajua?

Kyllä minä ainakin.

-eri

Vierailija
357/407 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ikävää että muita vaihtoehtoja ei ole.

Vierailija
358/407 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitä on kaikkialla maailmassa. 

No ei ainakaan täällä, missä itse olen asunut parikymmentä vuotta. Ei ole näkynyt kiellon kieltoa.

Vierailija
359/407 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis käytätkö hajuvettä p*skan hajun peittämiseen vai miten ajattelet että nää ois ne vaihtoehdot? 

Vierailija
360/407 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

köyhät, ve.äl.iset, mun,sumaanit, tyhmät käyttää enää tuoksuja ja kultakoruja ylenpalttisen paljon. 

Järki päähän. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kaksi