Missä niitä hajuvesiä voi enää käyttää? Kun kaikkialla huomautetaan pitämään kanssaihmiset mielessä eikä saa käyttää hajusteita. Tähän mennessä olen nähnyt kiellot näissä kaikissa paikoissa
Kylttejä asiasta nähnyt:
- Bussissa
- Kuntosalilla
- Elokuvateatterissa
- Yökerhossa
- Työpaikalla
- Kahvilassa
"Ajattele kanssaihmisiä ja älä käytä voimakkaita tuoksuja! Olemme saaneet paljon valituksia monelta hajusteyliherkältä ihmiseltä. Ajattele muita ihmisiä."
jne.
Mitä ihmettä, missä niitä hajusteita sitten voi enää käyttää? Kotona ainoastaan? Näinköhän hajuvesimarkkinat alkaa jo kärsimään tästä, kun Suomi on muuttunut tähän tilaan näiden kieltojen kanssa.
Kommentit (407)
Oman läheisen vuoksi voin jättää hajuveden laittamatta, mutta vieraista ihmisistä en välitä. Menköön kauemmas minusta jos ei halua haistella parfyymiani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monet hajuvesiä käyttävät vanhemmat naiset eivät haista itsellään tuoksua, kun nenä on tottunut hajuveteen, ja sen takia lisäävät sitä useita kertoja päivässä. Ne on niitä pahimpia. Oon muutaman kerran istunut bussissa sellaisen vieressä. Nokka menee samantien tukkoon ja päätä alkaa särkeä. Ei mua muuten hajusteet haittaa.
Monet ei haista oman pskan, ripulin, oksennuksen, krapulan eikä virtsan hajua puhumattakaan seksin, kuukautisten ja kondomin hajuista.
Ja mitään näistä ei ole kielletty julkisilla paikoilla. Vain ne kamalat parfyymit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monet hajuvesiä käyttävät vanhemmat naiset eivät haista itsellään tuoksua, kun nenä on tottunut hajuveteen, ja sen takia lisäävät sitä useita kertoja päivässä. Ne on niitä pahimpia. Oon muutaman kerran istunut bussissa sellaisen vieressä. Nokka menee samantien tukkoon ja päätä alkaa särkeä. Ei mua muuten hajusteet haittaa.
Monet ei haista oman pskan, ripulin, oksennuksen, krapulan eikä virtsan hajua puhumattakaan seksin, kuukautisten ja kondomin hajuista.
Ja mitään näistä ei ole kielletty julkisilla paikoilla. Vain ne kamalat parfyymit.
Kamalaa, ettet pääse pesulle, vaan haiset kuselle, paskalle, hielle ja oksennukselle ilman parfyymiä
Ihan joka paikassa voi käyttää, sairaalassa kannattaa ehkä välttää. Antaa rutisijoiden rutista; jos niiden pillin mukaan alkaa tanssia niin saa sitten pian tanssia itsensä henkihieveriin. Tietylle ihmistyypille ei riitä mikään.
Tiesitkö, että hajut menevät suoraan aivoihin?
Kotona tai kaverilla? Mieto luomu ehkä kävisi ulkona jossain, mutta osa ei haista paljonko sitä on, lisää vahingossa liikaa. Alkoholi voimistaa liikaa tuoksuja ja niissä on joku ongelma migreenikoille, epileptikoille ja astmaatikoille. Ehkä asia selviää tutkimalla.
Minä poltan kotona tuoksukynttilöitä, pidän vaatekomerossa tuoksuripustimia ja kylpyhuoneessa on huonetuoksu + suihkutettavia raikastimia. Pesen kaikki vaatteet Surfin kukkaispesunesteellä ja Comfortin mansikkahuuhteluaineella.
Käytän hajuvetenä Ted Bakerin kukkaistuoksua ja deodorantti tuoksuu vesimelonille. Suihkutan kodin tekstiileille viikottain matoista verhoihin ja pöytäliinoista huonekaluihin Lysolin desinfiointisuihketta. Kenkiin, imuriin, säiliömoppiin ja takin taskuihin laitan sitruskuulia poistamaan ummehtuneisuutta.
Lattiat ja tasot pesen kukkaistuoksuisilla pesuaineilla ja viimeistelen pyyhkimällä huuhteluainevedessä kostutetulla liinalla saadakseni huuhteluaineen tuoksua kotiin. TV:n ruudun, tietokoneen, ikkunat ja puhelimen pyyhin sitrusliinoilla.
Tiedän - olen astmaatikon painajainen - mutta todella nautin tuoksuvista vaatteista, kodista ja elämästä!
Samanlaisia itsekkäitä paskoja kuin pekkapoudat joiden koirien pitää päästä joka paikkaan. Huomaavaisia tupakoitsijoita ei ole olemassakaan.
Vierailija kirjoitti:
Minä poltan kotona tuoksukynttilöitä, pidän vaatekomerossa tuoksuripustimia ja kylpyhuoneessa on huonetuoksu + suihkutettavia raikastimia. Pesen kaikki vaatteet Surfin kukkaispesunesteellä ja Comfortin mansikkahuuhteluaineella.
Käytän hajuvetenä Ted Bakerin kukkaistuoksua ja deodorantti tuoksuu vesimelonille. Suihkutan kodin tekstiileille viikottain matoista verhoihin ja pöytäliinoista huonekaluihin Lysolin desinfiointisuihketta. Kenkiin, imuriin, säiliömoppiin ja takin taskuihin laitan sitruskuulia poistamaan ummehtuneisuutta.
Lattiat ja tasot pesen kukkaistuoksuisilla pesuaineilla ja viimeistelen pyyhkimällä huuhteluainevedessä kostutetulla liinalla saadakseni huuhteluaineen tuoksua kotiin. TV:n ruudun, tietokoneen, ikkunat ja puhelimen pyyhin sitrusliinoilla.
Tiedän - olen astmaatikon painajainen - mutta todella nautin tuoksuvista vaatteista, kodista ja elämästä!
Semmonen tällä kertaa. Regina-kamaa. 🤣🥚
Liikunta ja hajuvesi ei ainakaan kuulu yhteen. Kiva mennä liikkumaan henkihieverissä kun joku on päättänyt hajustaa itsensä pukuhuoneessa tai ennen hikoilemaan menoa ja joutuu hengittämään kamalaa katkua juuri ennen liikkumista. Sama juttu ulkoilureiteillä. Ei ole mukavaa ulkoilla jonkun hajuvanavedessä vaikka ollaan ulkona. Hulluimmat mummot ja papat hajustaa itsensä uimahalliin mennessä ja sitten uima-altaassa haisee.
Olen niin herkkähajuaistinen että haistan ohi kävellessä missä pientaloissa on pesty pyykit halvalla Lidlin pesuaineella, koska se haisee niin hirveältä.
Hajuvesi kuuluu treffeille, ravintoloihin ja illanviettoihin. Saattaa onnistaa kun mies on hajuista jo ihan pyörryksissä.
Ap, esim. Touch of love on todella ihana hajuvesi ja täysin luonnon kosmetiikkaa. Ei häiritse muita kanssamatkustajia ja kukaan ei ole valittanut tähän mennessä. Tämä merkki on "Vihreä kosmetiikka Finland oy " ja heiltä löytyy myös monia muita luonnon hajusteita ja kosmetiikkaa.
Vierailija kirjoitti:
Kotonasi saat haisutella ihan niin paljon kuin ikinä jaksat. T. Astmaatikko.
Onnea jos hajuaisti vielä toimii.
Kukaan ei halua haistella missään mitään hajuvesiä.
Hajuvesistä valittaminen on suomalaisten juttu. Ulkomailla niitä käytetään enemmän ja siellä on jopa hajustettua vessapaperia. Laitoin kerran töihin yhden suihkauksen mietoa hajuvettä niin eiköhän vaan alkanut yksi vanha nainen valittamaan kovaan ääneen. Mutta vielähän hajuvesiä myydään kuitenkin kaupoissa vaikka niiden käyttö tuntuu olevan jo kielletty Suomessa.
Hajuvettä suihkuteltuasi ympärilläsi leijuu monen metrin päähän voimakas haju, johon olet itse turtunut.
Pieni tippa hajuvettä riittää, jos sitä on jostain syystä käytettävä.
Miksi haluaisit haista metrien päähän? Ajatteletko, että se lisää viehättävyyttäsi? Miksi ohikulkijoiden ja viereisillä penkeillä istujien pitäisi haistella sinun hajujasi? Miksi siinä olisi mitään tavoiteltavaa?
Vierailija kirjoitti:
Hajuvesistä valittaminen on suomalaisten juttu. Ulkomailla niitä käytetään enemmän ja siellä on jopa hajustettua vessapaperia. Laitoin kerran töihin yhden suihkauksen mietoa hajuvettä niin eiköhän vaan alkanut yksi vanha nainen valittamaan kovaan ääneen. Mutta vielähän hajuvesiä myydään kuitenkin kaupoissa vaikka niiden käyttö tuntuu olevan jo kielletty Suomessa.
Miedoissakin on eroja. Mulla on aina hajuvettä, myös töissä sairaalassa. Kukaan ei ole koskaan valittanut, yli 20 vuoteen. Turha hermostua, en tee potilastyötä.
Vierailija kirjoitti:
Onko sun hajuaistissa vikaa? Haistatko tuon kaiken vain miedosti vai? Turtuuko nenäsi jossain kohtaa tuoksuihin siten, että et enää haista vaikkapa tunnin kuluttua ko. hajua?
Itselläni on se ongelma, että yhtäkkiä nelikymppisenä puhkesi tällainen äärimmäisen tarkka hajuaisti. Haistan kaiken tuhat kertaa paremmin kuin ennen. Ja toinen asia puhkesi myös, se hajuihin turtumiskeskus ei toimi eli haistan ne hajut non-stoppina äärimmäisen voimakkaana 24/7.
Taustani: lotrasin tuolla tavoin kuin sinä teini-ikäisestä nelikymppiseksi.
Nykyään valitsen miltei kaiken hajusteettomana, koska en kestä noita kemiallisia hajuja enää, kun ovat niin pirun voimakkaita.
On aivan eri asia kyetä käyttämään hajuvettä maltillisesti kuin että suihkuttelee sitä hurjat määrät. Joskus 80-luvulla neuvottiin suihkuttamaan kaulaan molemmille puolille, niskaan, tissivakoon ja ranteisiin. Törkeä määrä. Ilmeisesti jossain TikTokissa pyörii samat neuvot, kun monet nuoret naiset holvaavat parfyymiä hurjat määrät. Ylipäätään vanhat & nuoret naiset käyttävät liikaa.
Hajuvedestä riippuen oikea määrä on 1-2 suihkautusta. Itse suihkutan yhtä voimakkaasti tuoksuvaa vaan puoli suikautusta eli en paina pohjaan asti, jolloin tulee vain tippa ranteeseen, josta sit levitän kaulaan ja toiseen ranteeseen.
kevyttä tuoksua voin suihkuttaa kaulalle 2 kertaa ja siitä sit levitän ranteisiin.
Tällä tavoin hajuvesi ei lemahda kun astun huoneeseen, eikä jää leijumaan jälkeeni. Vaan sen haistaa vain minä itse se ne ihmiset, jotka tulevat lähelle.
muuten käytän kyllä julkisesti hajuvesiä mutta elokuviin tai teatteriin tms en laita.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen herkkä melulle. Voinko siis vaatia, että koko maailma hiljenee sillä hetkellä kun astun ulos kotiovesta?
Ihan eri asia.
Saako meluherkkyys muka hengityksesi salpautumaan?
Ihmettelen eniten sitä, että joku täällä puolusti hajuveden käyttöään sillä, että ilman hajuvettä hän haisee paskalle.
Oikeasti se hajuvesiongelma on silloin, kun sen kanssa lotrataan liikaa. Itse en ole allerginen, mutta silti joidenkin ihmisten läheisyydessä hengitys salpautuu kokonaan
Deodorantitkin ovat niin tehokkaita, että tekevät hajuvesistä täysin turhia, paitsi tietenkin, jos hygienia on sitä tasoa että se paskanhaju täytyy peittää