Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt tajuan miten ”paljon syövä” LAIHA kaverini syö

Vierailija
20.08.2019 |

Ollaan nyt lomalla oltu jokin aikaa samassa osoitteessa ja olen aina ihmetellyt todella hoikkaa kaveriani joka ”syö aina paljon ja isoja annoksia” eikä ”vain liho sitten millään”. Totuus kuitenkin valkeni, eli aamun kestää vain teellä johon käyttää maitoa ja sokeria (jota olen kyllä ihmetellyt koska nuohan ne myös lihottaa) ja päivän aikana söi kahdesti, jos sitäkään. Eli yhtenäkin päivänä söi aamupäivästä valmiskanasalaatin ja illalla kolme ruokalajia ravintolassa... eipä tarvi enää ihmetellä.

Kommentit (179)

Vierailija
101/179 |
20.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osa naisista syö yhtä paljon kuin miehensä ja kummasti lihoaa.

Osalla miehistä on käsitys, että kaikki ruoka pitäisi jakaa tasan, vaikka nainen on jo täynnä ja mies söisi mielellään lisää.

Ex halusi mun syövän aina yli oman tarpeeni ja sitten kun lihoin kuittaili läskeistä. Eron jälkeen kuittaili sitten siitä kun olin laihtunut kuulemma liikaa.

Vierailija
102/179 |
20.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Moni hoikka vetää superfoodia. Kroppa on tyytyväinen ja tarvitsee kalorit pelkkään normitoimintaan. Näillä hoikilla on harvemmin nälkä.

Mä syön ainakin ihan normaalia ruokaa. Mitä se superfood on? Jotain prosesoitua p*skaa?

Pahimmillaan pelkkä tekosyy rahastaa hirmuhinta halvoilla ja ravinteikkailla perusruoka-aineista,esim. kaura.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/179 |
20.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei kaverisi välttämättä liian vähän syö, mutta tuo määrä ei todellakaan ole ”paljon”. Laihoilla on tapana liiotella syömistään ja lihavilla tapana vähätellä syömistään. Laihat ihmiset aina väittää ettei liho millään ja lihavat ettei laihdu millään, molemmat aivan täyttä pàskapuhetta.

Täällä 39v. (eli ei ihan nuori) ja 50kg nainen, vieläpä äiti. Syön esim. näin: aamulla kaksi paahtoleipää juustolla, lounaaksi lihapiirakka, välipalalla hedelmiä/marjoja, ruoaksi kinkkupastaa ja iltapalaksi jogurttia (sitä tavallista sokerihöttöä). Joskus otan vielä oluenkin.

Paino on pysynyt samana 20 vuotta. Arkiliikunta on vahvasti mukana elämässä. En myöskään juuri herkuttele. Siis koskaan. En tykkää karkeista, suklaasta, kakuista tai muista.

Ps. Lapsi saa ihan terveellistä ja monipuolista ruokaa

Vierailija
104/179 |
20.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ihmisillä on onneton luetun ymmärtäminen nykyään.

Vierailija
105/179 |
20.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun laiha kaveri menee linjalla musta kahvi, tupakka ja pinaattikeitto.

Vierailija
106/179 |
20.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutkimusten mukaan sillä ei ole juurikaan väliä, miten usein syöt, kalorimäärä ratkaisee. Itse en voisi tosiaan syödä vain kahdesti päivässä, koska verensokerin laskusta tulee helposti migreeni. Kaipaan useampaa pienempää ateriaa ja olen aamuisin todella nälkäinen.

Mutta ymmärrän pointin, että on ärsyttävää kun joku väittää syövänsä paljon ja pysyvän vain jostain ihmegeenien ja huikean metabolian vaikutuksesta laihana, vaikka todellisuudessa syö hillitysti, ei kärsi mistään hirveistä mieliteko-ongelmista ja nälkähormonitkin toimii ideaalisti.

Vierailija
107/179 |
20.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laihduin alle viikossa 3 kiloa ja sitten neljän viikon sisällä vielä reilun kilon. 172cm ja paino siis 67—>63. Miten? Jätin hiilarit lähes kokonaan pois, en niitä erityisemmin laske mutta arvioisin, että max. 60g päivässä. Aamupalaksi syön esim. porkkanaa, kurkkua, turkkilaista jogurttia maapähkinävoilla ja tilkalla hunajaa sekä pari palaa juustoa. Nälkä saattaa tulla seuraavan kerran vasta kolmen neljän aikaan iltapäivästä, lounaaksi yleensä salaatti + proteiininlähde, kastikkeena runsas oliiviöljy. Illemmalla sitten esim. pähkinöitä, munakasta, juustoja tms.

Lisäksi turvotus on pysynyt poissa ihan täysin, ei siis koskaan tule sellaista pallomahaa, että housut kiristää. Vatsa toimii kellon tarkkuudella ja olo on kevyt. Sellaista ärtyisää nälkäkiukkua ei tule, kun verensokeri pysyy tasaisena(tosiaan, lisäksi olen diabeetikko ja hoitotasapaino palautui ruokavalion myötä lähes sormia napsauttamalla)

Suosittelen kokeilemaan vhhta.

Vierailija
108/179 |
20.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se kaveris söi 2 isoa annosta, joista toisella 3 ruokalajia?? Onhan tuo paljon.

Vierailija
109/179 |
20.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laihat syö järkyttäviä määriä ja paskovat päänkokoisia kökkäreitä pytyn täydeltä.

Tuli todettua kun mökkeiltiin kaverin kanssa ja käski tulla katsomaan huussiin melkein pään kokoista pötköä.

Kova syömään ja paskomaan tuo mun frendi, mutta on laiha.

Vierailija
110/179 |
20.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on 18/6 systeemi?

Vierailija
111/179 |
20.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laihat syö järkyttäviä määriä ja paskovat päänkokoisia kökkäreitä pytyn täydeltä.

Tuli todettua kun mökkeiltiin kaverin kanssa ja käski tulla katsomaan huussiin melkein pään kokoista pötköä.

Ei kai oikeasti pään kokoinen? Miten se mahtuu peräaukosta ulos? Vai tarkoitatko, että rullana pään kokoinen?

Vierailija
112/179 |
20.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kai oikeasti pään kokoinen? Miten se mahtuu peräaukosta ulos? Vai tarkoitatko, että rullana pään kokoinen?

Rullana on mutta ranteenpaksuista pötköä.

Kamala läpipasko tuo kaverini.

Esimerkki tapaus henkilöstä joka ei liho mutta voi syödä useiden satojen eurojen edestä tavaraa illassa.

Vierailija
113/179 |
20.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja?

Eli totuus sen kaverin syömisistä on hiukan eri kuin mitä antaa puheillaan ymmärtää. Näin minä aloituksen ymmärsin. Eli ihminen joka syö aina paljon eikä liho siitä huolimatta, ei todellisuudessa syökään paljon.

Jokunenkin blogin kirjoittaja kertoo syövänsä paljon 🙄

Vierailija
114/179 |
20.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin mäkin teen. Syön vasta, kun tulee nälkä ja kerralla kunnolla.

Miksi syöt kunnolla, etkä vain sen verran kuin nälättää?

115/179 |
20.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä, siis söi kaksi ateriaa päivässä. Montako niitä pitäisi syödä?

3-5 suurinpiirtein. Ruoansulatus kärsii jos syö vain kaksi kertaa päivässä, itse kun vielä jaksoin treenata söin aamupalan, välipalan, lounaan, välipalan, illallisen ja sitten ehkä vielä jotain ennen nukkumaan menoa jos ei ruoka oo kunnolla uponnut päivällä.

Olen 183/81, rasvaa ei ole hirveästi kun vatsalihakset näkyy.

Vierailija
116/179 |
20.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monelta te pähkinä&juusto aamupala ihmiset syötte tuon aamupalan? Meinaan jos teillä tulee vasta iltapäivällä nälkä. Mulla alkaa työt 05.00 jolloin en aamuisin syö mitään mutta seiskalta on jo hirveä nälkä.

Vierailija
117/179 |
20.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen aina ollut laiha. En liiku juurikaan. Tutut aina hämmästelleet että miten voin syödä niin paljon herkkuja ja pysyä laihana. He näkee minun syövän vain niissä illanistujaisissa, juhlissa yms. En syö aina niin kuin siellä!

En tykkää syömisestä paljoakaan, se on enemmänkin vain pakollinen rutiini. Ruoka ei ole elämäni nautinnoissa edes top 10 listalla. Minulla taitaa olla heikko makuaisti, en pidä tärkeänä miltä ruoka maistuu. Tai siis tarkoitan että esim kaikki perunat maistuu mielestäni ihan samalta. En erota mitä perunaa syön. Joten en esimerkiksi läträä ruokakermojen tai muiden kastikkeiden kanssa koskaan. Lisäksi olen laiska ruoanlaittaja ja en leivo ikinä. Pieni nälän tunne ei ole minulle epämukavaa. Menen usein vähän nälkäisenä nukkumaan, koska en jaksa enää alkaa tekemään mitään iltapalaa. En napostele.

Tietoisesti olen opetellut valitsemaan kaupassa terveelliset vaihtoehdot, koska jos kaikki pasta on kutakuinkin saman makuista, sama syödä täysjyväpastaa jne. En juo ollenkaan limuja, mehuja, maitoa enkä esimerkiksi maistettuja jogurtteja tai vastaavia.

Syön sen verran kuin tuntuu että nälkä vaatii, en ota lisää ruokaa vain siksi että se maistuu hyvältä.

Vierailija
118/179 |
20.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla onneksi toimii se, että syö nälkäänsä 2 kertaa kunnolla ja pari välipalaa. Syön masun täyteen niin että joko jätän ruokaa tai otan lisää. Kun tuntuu hyvältä, lopetan. Bmi 20.

Vierailija
119/179 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään syö "suosituksen" mukaisesti. Aamulla en syö jos ei ole nälkä. Lounas tulee syötyä jossain välissä ja seuraavan kerran ehkä illalla. Eipä rahat riittäisi jos pitäisi syödä aamupala, lounas, välipala, päivällinen ja iltapala. Jokainen tehkööt tyylillään, ei se ole muilta pois.

Vierailija
120/179 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini on aina sanonut, että hoikkuus on meillä geeneissä. Siskoni sanoo, että ei liho vaikka söisi mitä ja että syö "ihan kauheasti ja koko ajan".

Jostain syystä aiemmin uskoinkin tuota, mutta nyt olen seuraillut, että hän syö lämpimät ruuat aina leipälautaselta ja välipalaksi jonkun yhden hedelmän. Sen jälkeen on aina "niin täynnä kun tuli taas syötyä niin paljon".

Eli ei todellakaan oikeasti syö ihan kauheasti. Ja niistä geeneistä: minä myös uskoin, että voin syödä mitä vain lihomatta. Breaking news: en voinut.

Jostain syystä ihmiset jää jumiin noihin uskomuksiin, että "en liho vaikka söisin mitä", "en laihdu vaikka tekisin mitä".

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kolme