Nyt tajuan miten ”paljon syövä” LAIHA kaverini syö
Ollaan nyt lomalla oltu jokin aikaa samassa osoitteessa ja olen aina ihmetellyt todella hoikkaa kaveriani joka ”syö aina paljon ja isoja annoksia” eikä ”vain liho sitten millään”. Totuus kuitenkin valkeni, eli aamun kestää vain teellä johon käyttää maitoa ja sokeria (jota olen kyllä ihmetellyt koska nuohan ne myös lihottaa) ja päivän aikana söi kahdesti, jos sitäkään. Eli yhtenäkin päivänä söi aamupäivästä valmiskanasalaatin ja illalla kolme ruokalajia ravintolassa... eipä tarvi enää ihmetellä.
Kommentit (179)
Näin mäkin teen. Syön vasta, kun tulee nälkä ja kerralla kunnolla. Onko joku ylläri, et jatkuca tyhjänmussutus lihottaa?
Eli laiha kaverisi syö vähemmän kuin sinä?
-Tämänkö pitäisi olla yllätys?
Lounas ja illalla kolme ruokalajia ei ole mitenkään hirveän vähän.
No itse olen luullut syöväni terveellisesti mutta ylipainoa on. -Ap
Mitä, siis söi kaksi ateriaa päivässä. Montako niitä pitäisi syödä?
Vierailija kirjoitti:
Ja?
Eli totuus sen kaverin syömisistä on hiukan eri kuin mitä antaa puheillaan ymmärtää. Näin minä aloituksen ymmärsin. Eli ihminen joka syö aina paljon eikä liho siitä huolimatta, ei todellisuudessa syökään paljon.
Vierailija kirjoitti:
No itse olen luullut syöväni terveellisesti mutta ylipainoa on. -Ap
Et sitten huomannut aiemmin olevasi ylipainoinen, vai etkö käsittänyt ruuan määrän ja lihavuuden yhteyttä?
-Taisi olla miehen vika, että lihosit?
Kerro vertailukohdaksi mitä sinä sitten söit samana päivänä?
Ravitsemussuositusten mukaan pitäisi syödä kolmen tunnin välein. Syön itse vain kahdesti päivässä.
"....vain teellä johon käyttää maitoa ja sokeria (jota olen kyllä ihmetellyt koska nuohan ne myös lihottaa)"
Kerro miten maito tai sokeri lihottaa? Kysyn koska mikään ruoka ei yksinään lihota.
Jos pitkässä juoksussa syöt enemmän (energiaa) kuin kulutat, niin käyttämätön ylimääräinen energia varastoituu.
Itse tarvitsen kyllä tasaisemmin ruokaa kuin aamulla ja illalla, mutta syön tietysti pienempiä annoksia 3-5 kertaa päivässä. Ehkä hän säästi nälkäänsä siihen ravintolaan?
No ei kaverisi välttämättä liian vähän syö, mutta tuo määrä ei todellakaan ole ”paljon”. Laihoilla on tapana liiotella syömistään ja lihavilla tapana vähätellä syömistään. Laihat ihmiset aina väittää ettei liho millään ja lihavat ettei laihdu millään, molemmat aivan täyttä pàskapuhetta.
Vierailija kirjoitti:
No ei kaverisi välttämättä liian vähän syö, mutta tuo määrä ei todellakaan ole ”paljon”. Laihoilla on tapana liiotella syömistään ja lihavilla tapana vähätellä syömistään. Laihat ihmiset aina väittää ettei liho millään ja lihavat ettei laihdu millään, molemmat aivan täyttä pàskapuhetta.
Mäkin sanon syöväni paljon, koska syön aikalailla just, mitä huvittaa, en pihtaile annoskoissa tai välttele jälkkäreitä, jos oikeesti on nälkä ja tekee mieli.
Uskon, et nälänsäätelyssä on geneettisiä eroja plus itselle sopiva ruokavalio on olennainen kylläisyyden tunteeseen. Tän vuoks osa kokee syövänsä "paljon" mut pysyvänsä laihoina, osa taas "vähäisellä" ruokailulla lihoo.
Ja napostelu lihottaa lähes aina.
Vierailija kirjoitti:
Ravitsemussuositusten mukaan pitäisi syödä kolmen tunnin välein. Syön itse vain kahdesti päivässä.
Jos haluaa lihota niin antaa mennä vain kolmen tunnin välein. Mulla alkoi kilot karista kun vähensin hiilareita reilusti ja lopetin jatkuvan mussuttamisen. Aamulla pala ruisleipää ja tee/kahvi ja hedelmä, sitten päivällinen 17.00 aikaan ja illalla ennen nukkumaan menoa pala leipää/kananmuna/hedelmä ja lasi mehua. Vuodessa lähti 18 kiloa ja takaisin ei ole tullut, ja tästä on jo kolme vuotta aikaa. Toki salaattia ruualla sekä juustoa ja leikkeleet aamuin illoin leivän päällä. Aloitin myös kuntoilemaan, joka tietty auttoi myös asiassa.
Niin no hoikat ihmiset varmaan syövät omasta mielestään "paljon", vaikka syövät juuri sen verran, mitä kuluttavat. Vastaavasti ylipainoset syövät "vähän" vaikka tosiasiassa käsi käy koko ajan suulla laittaen sinne jotain syötävää, eivätkä edes tajua tätä. Sitä tulee sokeaksi omalle toiminnalleen, on sitten minkä kokoinen vain.
Vierailija kirjoitti:
Ennen vanhaan ranskalaiset söivät lounaaksi jonku leivän ja sitten ison illallisen. Aamulla meni kahvi ja tupakka.
Ja kaikki ihastelivat kuinka hoikkia ne naiset ovat...
Vinkki: 50 kiloinen nainen ei voi syödä kuin 120 kiloinen mies. Varsinkaan kun sillä miehellä on ylipainon kanssa ongelma.
Minäkin syön vain pari kertaa päivässä. Ruuan teko ja syöminen on minulle arkisin lähinnä vaan pakollinen homma, minkä haluan hoitaa äkkiä pois alta. Haluan tehdä muutakin kun mässyttää ruokaa tai lösöttää.
THL on kyllä tehnyt niin paljon pahaa suomalaiselle terveydelle että ei rajaa. Hirveästi hiilareita suosituksissa ja jatkuvasti pitäisi syödä.
Ihan normaalia. Miten itse syöt?