Nyt tajuan miten ”paljon syövä” LAIHA kaverini syö
Ollaan nyt lomalla oltu jokin aikaa samassa osoitteessa ja olen aina ihmetellyt todella hoikkaa kaveriani joka ”syö aina paljon ja isoja annoksia” eikä ”vain liho sitten millään”. Totuus kuitenkin valkeni, eli aamun kestää vain teellä johon käyttää maitoa ja sokeria (jota olen kyllä ihmetellyt koska nuohan ne myös lihottaa) ja päivän aikana söi kahdesti, jos sitäkään. Eli yhtenäkin päivänä söi aamupäivästä valmiskanasalaatin ja illalla kolme ruokalajia ravintolassa... eipä tarvi enää ihmetellä.
Kommentit (179)
Vierailija kirjoitti:
Faith kirjoitti:
Minulla on kokemus, että "syön paljon", koska syön aina kun haluan, niin paljon kuin haluan ja sitä mitä haluan. Näköjään se vain kokonaisuudessaan ei ole kovin paljon, koska olen aina hoikka.
Meillä kotitalousopettaja jo aikanaan neuvoi, että murrosiän ja kasvupyrähdyksen jälkeen lihoaa, jos syö edelleen kuin hoikkana kasvavana teininä. Hyvä neuvo ja fiksu nainen.
Oikeasti ihana nainen. Halusi meille tytöille hyvää. Kukaan muu ei tästä kertonut.
Vierailija kirjoitti:
Eräällä todella laihalla kaverillani on tapana taivastella kuinka paljon hän pystyykään syömään herkkuja ja silti pysyy niin laihana. Totuus on kuitenkin se, että kun hän vaikka syö suklaalevyn kerralla, jättää hän kaikki muut päivän ruoat syömättä. Niin tämä maailma vain menee; jos mussuttaa herkkuja, tulee luopua muista kalorinlähteistä tai liikkua kuin hurjapää.
Sillä ei ollut sen jälkeen enää nälkä.
Ei se jättänyt niitä tarkoituksella syömättä. Hoikat syö mitä haluu ja ihan niin paljon kuin haluaa, mutta sitten nälkä siirtyy.
Hoikat syö nälkänsä eikä minkään lounasajan mukaan.
Hei nyt on lounasaika. Täytyy mennä syömään. No ei tässä nyt niin nälkä ole, mutta kun on lounasaika, niin kyllä nämä nyt täytyy syödä, että jaksaa.
Onneksi päiväkahvilla on pullaa ja keksejä.
Vierailija kirjoitti:
No ei kaverisi välttämättä liian vähän syö, mutta tuo määrä ei todellakaan ole ”paljon”. Laihoilla on tapana liiotella syömistään ja lihavilla tapana vähätellä syömistään. Laihat ihmiset aina väittää ettei liho millään ja lihavat ettei laihdu millään, molemmat aivan täyttä pàskapuhetta.
Minä olen laiha/normaalipainoinen, mutta tosiaankin lihon heti jos vähänkään yritän nauttia herkuista. Haluaisin syödä enemmän, mutta en voi, koska lihon. Kadehdin noita tyyppejä, joilla tuntuu näläntunne puuttuvan ja "sokeriset herkut ei vaan maistu". Muistuttelen itselleni että onneksi olen terve ja maailmassa on isompiakin ongelmia.
Minä laihduin 40kg sillä että aloin syömään useammin, kolmen tunnin välein.
Aiemmin tuli syötyä vain pari kertaa pvässä.
Minulle tämä on paras rytmi ja tarpeellinen, että verensokeri pysyy tasaisena. Näin olen saanut toistaiseksi myös vältettyä diabeteksen. Toivottavasti jatkossakin.
n47
Vierailija kirjoitti:
Aiemmin tuli syötyä vain pari kertaa pvässä.Minulle tämä on paras rytmi ja tarpeellinen, että verensokeri pysyy tasaisena. Näin olen saanut toistaiseksi myös vältettyä diabeteksen. Toivottavasti jatkossakin.
n47
Kolme kertaa päivässä ei ole paljon vaan normaalin verran.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
5-6 pienen aterian neuvo ei toimi käytänössä, ellei ole lapseton ja työtön. Kenellä on aikaa olla jatkuvasti väsäämässä ruokaa ja kantaa montaa rasiaa mukanaan koko päivän? Ateriat lipsuvat siis nopeiden vaihtoehtojen puolelle, kuten jugurtit, täytetyt leivät, välipalapatukat yms. Jos haluaa syödä terveellisesti ja monta kertaa päivässä, olisi käytännössä ainoa varteen otettava ratkaisu syödä aamupala ja sen jälkeen pitkin päivää yhtä ja samaa ruokaa, jonka on edellisenä päivänä tehnyt ja pakannut valmiiksi rasioihin. Entä milloin se syödään? Useimmissa työsuhteissa on vain yksi ruokatauko. Töiden jälkeen täytyy ajaa kaupan kautta kotiin. Siinä tulee jo pitkä tauko lounaan ja seuraavan aterian väliin. Naposteluravinto-ohjeet eivät vain toimi nykymaailmassa.
Eihän 5 ateriaa ole paljon. Aamupala kotona, lounas töissä, pieni välipala esim. hedelmä ja pari pähkinää iltapäivällä tai vaikka matkalla kotiin, illallinen ja pieni iltapala.
Itse syön suurin piirtein näin.Miksi kukaan söisi nukkumaan mennessään? Ei silloin enää ravintoa tarvita. Parempi syödä aamulla kunnolla.
Koska minä esimerkiksi en pysty nukahtamaan jos vatsa kurisee nälkää. Jos olen syönyt edellisen kerran melko vähän vaikka klo 17 ja menen nukkumaan viisi tuntia myöhemmin, kyllä siinä ehtii nälkä tulla välissä, joten järkevämpää on syödä leipäpala tai jugurttia ennaltaehkäisevästi, kuin pyöriä sängyssä maha kurnien kunnes on pakko nousta ja joka tapauksessa ottaa jotain pientä.
Kyllä minä tunnen laihoja ihmisiä jotka voi syödä vaikka hevosen, mutteivät liho.
Näitä ihmisiä sanotaan läpipaskoiksi. Heihin ei vaan ruuan energia kerry ja paska lennättää kaiken ulos, joidenkin elimistö toimii päinvastoin eikä haaskaa mitään.
Kyllä meitä ihmisiä on luonnostaan laihoja ja pulleita, vaikka vetäisivät tarkkaan samat ruokamäärät.
Olin parikymppisenä normaalin ja ylipainon rajalla. Sit vaan huomaamattani ehkä noin vuoden kahden sisään laihduin noin 10 kg. Pysyin samassa painossa helposti viimeset 10 vuotta ihan vaan sillä, että en syö yleensä kuin 2 kertaa päivässä. Yleensä lounas ja iltapala. Nyt raskauden myötä on paino tietenkin vähän noussut, mutta ihan normaalissa tahdissa. Nyt vaan joudun syömään vähän useammin tai tulee huono olo ja on täytynyt opetella syömään pienempiä annoksia, mutta oon nyt huomannut että meinaan napostella helposti. Mulle jää jotenkin selvästi se syöminen päälle, joten mulle sopii paremmin se pari kertaa päivässä kunnon annos. Ei tuu naposteltua. Kunhan vauva tästä syntyy, täytyy taas siirtyy tuttuun rytmiin.
Vierailija kirjoitti:
Hei nyt on lounasaika. Täytyy mennä syömään. No ei tässä nyt niin nälkä ole, mutta kun on lounasaika, niin kyllä nämä nyt täytyy syödä, että jaksaa.
Onneksi päiväkahvilla on pullaa ja keksejä.
AI niin kolmen tunnin välein täytyy syödä. Taidanpa hakea proteiinipatukat Siwasta ennen päivällistä.
Yhtään ei nälkä ole, mut kolmen tunnin välein täytyy syödä.
Perhana housut ei mene enää päälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aiemmin tuli syötyä vain pari kertaa pvässä.Minulle tämä on paras rytmi ja tarpeellinen, että verensokeri pysyy tasaisena. Näin olen saanut toistaiseksi myös vältettyä diabeteksen. Toivottavasti jatkossakin.
n47
Sanoin että syön kolmen tunnin välein.
Aamupala, lounas, jotain iltapvällä, päivällinen, iltapala.
Syön siis 5 kertaa pvässä.
n47
Kaksi tai kolme kertaa syön päivässä ja sen verran, kuin hyvältä tuntuu.
N50v 60 kg
Vierailija kirjoitti:
No itse olen luullut syöväni terveellisesti mutta ylipainoa on. -Ap
Niin? Hoikat eivät suinkaan aina syö terveellisesti. Minullakin on hoikkia kavereita jotka elää karkilla, kavilla ja tupakilla.
Nuo pari kertaa syövät ei hae välillä voileipää jääkaapista. Ne syö kunnolla ruoka-aikoina ja oikeaa ruokaa.
Mä rupesin lomalla noudattamaan 18/6 systeemiä ja jätin lisäksi makeat pois. Iho puhdistui ja 7 kg lähti. Olen jatkanut samaa nyt loman jälkeen. Sopii minulle tosi hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Nuo pari kertaa syövät ei hae välillä voileipää jääkaapista. Ne syö kunnolla ruoka-aikoina ja oikeaa ruokaa.
Juuri tästä tulee se harha. Hoikat vetää isoja annoksia, mutta ne ei käy jääkaapilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
n47
Sanoin että syön kolmen tunnin välein.
Aamupala, lounas, jotain iltapvällä, päivällinen, iltapala.
Syön siis 5 kertaa pvässä.n47
Oho. Väsyneet silmäni lukivat väärin. Anteeksi.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minä tunnen laihoja ihmisiä jotka voi syödä vaikka hevosen, mutteivät liho.
Näitä ihmisiä sanotaan läpipaskoiksi. Heihin ei vaan ruuan energia kerry ja paska lennättää kaiken ulos, joidenkin elimistö toimii päinvastoin eikä haaskaa mitään.
Kyllä meitä ihmisiä on luonnostaan laihoja ja pulleita, vaikka vetäisivät tarkkaan samat ruokamäärät.
En usko. Ehkä vetävät baarin jälkeen rekkamies annoksen, mutta sitten eivät mene seuraavana päivänä buffettiin ja sitä seuraavan äidin pöytään syömään ja illalla pizzeriaan. Jos muut söisi kuten mina niin ei taatusti olisi laiha kauan.
Olin ystävä naisen kanssa, joka aina valitti mulle, kun en liho vaikka söisin mitä ja hän lihoo geeniensä takia mistä määrästä mitä ruokaa tahansa. En kyseenalaistanut tätä väitettä ennenkuin olin viikon ulkomailla hänen kanssaan. Ensinnäkin hän veti alkoholia (shamppanjaa, viiniä, siideriä) ruuan kanssa ja itse en oikeastaan koskaan juo, ehkä kerran kaksi vuodessa juhlimismielessä mutta en koskaan muuten. Lisäksi hän söi ravintolassa tuhdit pasta-annokset väkipakolla loppuun vaikka valitti olevansa täynnä jo puolessavälissä. Itse en todellakaan jatka syömistä enää sen jälkeen, kun koen olevani täynnä. Myös kaikenmaailman välinapostelut maistuivat hänelle ja selvisi, että tämä ei ollut mikään hänen lomamoodinsa vaan ihan normisyömisensä. Itse liikun paljon ja kiertelin nähtävyyksiä kävellen, hän ruikutti jo 3min kävelymatkasta bussipysäkille ja aina piti lompsia hiljaa taukoja pitäen tuollainenkin matka. Että kyllä meni pohja noilta ”lihava geenien takia” ihmisiltä tuon jälkeen ja entinen kaveri saa syyttää ihan itseään esim niistä 15kilosta jotka lihoi parissa kuukaudessa ja ihan tyhjästä tulivat!!! :D Itse en vahtaa kaloreita ja syön mitä lystaan, mutta ilmeisesti osaan luonnostaan pitää malttia syömisessäni ja tosiaan tuo alkoholi on kyllä pahin kaikista. Olen 168cm ja painan 53kg. Kaveri on entinen siitä syystä että mikään, kuten ei hänen lihomisensakaan, ei koskaan ollut hänen omaa syytänsä vaan aina jonkun muun.
kipusi, kapusi, putosi, lihosi, eiku..?