Muita hulavanteen pyörittelijöitä?
Onko keskivartalo vahvistunut? Kilot karisseet? Olo parantunut?
Aloitin itse 1,5kg painoisella hulalla ja ajattelin tehdä sen suomalaistutkimuksen tulosten perusteella väh. 13 minuuttia päivässä. Itsellä jumeja selässä, joihin etsin helpotusta. Vyötärön kaventuminen ei myöskään haittaisi ;)
Kommentit (335)
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä miksi joillain hulavanne sattuu. Itse opettelin pyörittämään 1.5 kilon hula vannetta eikä ikinä sattunut :O mutta hauskaahan se on!
Jotkut ovat ns mustelmaherkkiä, eli saavat mustelmia pienemmästin kosketuksesta helposti. Itse kuulun heihin ja mm leikkaustoimenpiteissä varaudutaan verenvuotoon.
Kun saa mustelmia ne ovat myös kipeitä. Se sattuu.
Ostin ja käyttämättä on jäänyt, kipu lanteilla aivan järkyttävä😵 🤔 😤
Vierailija kirjoitti:
Kestää about 2-3 viikkoa, että hulaamiseen tottuu. Tuntuihan se aluksi aika ikävältä, mutta kyllä siihen tottuu. Mikäli sulla on (kipeitä) mustelmia, anna parantua ja aloita hulaaminen kevyesti vaikkapa vaan 5 minuutin ajan päivässä. Älä siis ihan heti luovuta :)
Vierailija kirjoitti:
Minullakin ensimmäsen päivän pyörityksen jälkeen ( n. 15 min.) kipeytyi lanteet. Pidin viikon tauon ja aloitin varovasti uudelleen. Nyt pystyn hyvin pyörittämään niin kauan kuin jaksan. Painaa 1,7 kg.
Mikä merkki on sellainen ettei ole mitään liian isoja nystyröitä?
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa pyöritellä muutama minuutti kerrallaan. Itse pyöritän 2 min suuntaan ja sitten sama toiseen suuntaan. Tämä useamman kerran päivässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Liikun aktiivisesti (kuntosali, juoksu) ja aloitin 1,2 kg hulavanteella lokakuussa. Olen pyöritellyt lähes joka päivä kerralla 15 min. Tänään mittasin vyötärön ja lantion. Tulos: ei ole yhtään kaventunut. Ehkä tämä toimii niille jotka eivät muuten ole harrastaneet minkäänlaista liikuntaa?
Itse myös olen harrastanut yogaa ja juoksemista fyysisen työn lisäksi, silti jostain syystä alkoi vyötärö kasvamaan kesän mittaan. Nyt kun on ottanut tuohon lisäksi päivittäisen hulailun niin vyötärö on kaventunut takaisin niihin mittoihin mitä se oli vuosi sitten keväällä, eli 9 viikossa n. 9 senttiä.
Voiko olla totta? Sentti joka viikko?
Ihan yhtä ihmeissäni itsekin olen. Ensimmäiset kaksi viikkoa tuntui ettei oikein mitään tapahdu ja yhtäkkiä sai alkaa kiristämään vyötä ettei housut tipu jalasta :o
Hienoa, minäkin tavoittelen kapeampaa uumaa! Olen nyt pyöritellyt pari viikkoa n 15 min päivässä ja en ole sen ihmeemmin kipeytynyt. Pyörittelen jaksoissa, en yhtä soittoa tuota varttituntia. Itselläni on olo, että selkäni on saanut ryhtiä, on helpompi seisoa ryhdikkäänä. Pyörittelyyn tulee suorastaan himo :D. Kiinnitän myös enemmän huomiota ruokailuuni.
Vierailija kirjoitti:
Onko kukaan keksinyt muita konsteja saada vanne pysymään kuin paljas iho.Kiitos siitä vinkistä
Vanteelle pitää antaa riittävästi vauhtia alussa! Ja sitkeä harjoittelu tekee mestarin.
Miksiköhän ne nystyrät pitää olla edes koko vanteessa?
Vierailija kirjoitti:
Puoli tuntia päivässä muutaman kuukauden pyöritellyt, muttei rasvaa lähtenyt yhtään vyötäröltä?!!
Johtuuko sitten siitä, että keskivartalon lihakset olivat jo vahvat ennestäänkin.
Sama. Ehkä pari senttiä lähtenyt, mutta korsetti kuitenkin napakoitunut...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko kukaan keksinyt muita konsteja saada vanne pysymään kuin paljas iho.Kiitos siitä vinkistä
Vanteelle pitää antaa riittävästi vauhtia alussa! Ja sitkeä harjoittelu tekee mestarin.
Mua auttoi oivallus ettei vannetta oikeastaan pyöritetä vaan pikemmin tuupitaan ees takas. Lanne ei siis pyöri vaan on oikeastaan aika jäykkänä. Aluksi oli hankalaa - nyt sujuu molemmin päin
Oon nyt totutellut vanteeseen viikon verran ja pyörittäminen alkaa pikkuhiljaa sujua. On muuten rankkaa! Minä en näköjään osaa hengittää samalla kun keskityn niin kovasti, happi loppuu. Tämä korjaantunee kunhan osaa rentoutua samalla?
Osaan kuitenkin pyörittää molempiin suuntiin, siitä yllätyin positiivisesti.
Mä harvoin lähden mukaan mihinkään tälläiseen, olen aina käynyt salilla ja harrastanut kaikkea liikuntaa paljon. Muutama vuosi sitten kävi kaikkea ja liikunnan ilo hävisi. Tämä alkoi kuitenkin kiinnostamaan jotenkin, puoli vuotta jopa harkitsin ostanko edes vannetta.
Näyttää siltä että kiinnostus muuhunkin urheiluun alkaa taas herätä, hyvä juttu.
Tiukka opettelu tuotti tulosta. Nyt vanne pyörii ja mustelmat ehtineet pääosin hälvetä.
Tekniikkalaji tietysti on. Olin jo aikeissa hankkia sileän renkaan, mutta taidan pärjätä muhkuraisella. Katsotaan nyt:)
Tsemppiä kaikille alkuvaikeuksiin ja kyljen aristeluihin. Kaikki uusi liikunta kipeyttää, joten ei sitä lihasarkuutta tai pieniä mustelmia kandee pelätä.
Itse ostin omani ennen joulua -19. Pyörittelen 2-3 kertaa viikossa muutaman minuutin per puoli. Mulla ei ole ollut selkävaivoja eikä tarvetta vahvistaa corea, tai ainakin näin luulin 😉. Oon +40 vee.
Nyt kun reilun kuukauden olen hulaillut, järisyttävän iso tulos yllätti. En tajua miten kukaan muu ei ole tästä netissä hehkuttanut! Siis herramunjee hulailu tekee ihmeitä lantionpohjan lihaksille!
Olen tehnyt lantionpohjan puristelujumppaa tunnollisesti jo monta vuotta. Ja ne paikat ovatkin olleet varmasti keskimääräistä paremmassa kunnossa joo. MUTTA säännöllisestä puristelutreenistä ja liikunnallisesta elämäntavasta huolimatta aina trampalla hyppiessä lirahtelee, samoin tuplanaruhypellessä crossfitissä.
Viikko sitten oli taas tuplanaruhyppyjä treeneissä, ja varauduin ikävään pisuvaivaan mutta mitä hemmettiä, ekan kerran synnytyksen jälkeen eli 8 vuoteen mun paikat ei vuotanukaan! Wuhuuuuu!
Tässä ei tarvi olla mikään aivokirurgi että tajuaa yhteyden. 1 kk hulailu teki sen mihin 8 vuotta kestänyt lantionpohjan jumppaaminen ei ole pystynyt.
Jos meinaa motivaatio loppua niin muistakaa tämä 🤩. Liike aktivoi upeasti koko kehon ja lantionpohja on luonnollisesti aktivoitu koko pyörittelyn ajan. Tässäpä taas todiste siitä, miksi toiminnallinen koko kehoa aktivoiva liike on niin paljon parempaa kuin yhden lihaksen yksinään pumppaaminen.
Rakkaat kanssasisaret, antaa siis pyöriä vaan ❤️
75 vuotias äitini hankki juuri hulavanteen. Tykkää kuulemma.
Yhdistin nippusiteillä 1,2 kg ja 2 kg hulat ja nyt on kunnon meno. Vyötärö on TODELLAKIN kaventunut :)
Hulailu on hauskaa! Teen monesti aamulla kerran ja illalla kerran. Toimii hyvin niin, että päättää kuunnella vaikka pari biisiä ja hulailee sen ajan. Tosi tylsää hommaa muuten! Mulla alussa myös tuli mustelmia ja homma sattui, mutta meni ohi pian.
Niin ja hulailua tehostaa se, jos nostaa kädet ylös. Itse pidän monesti pään päällä, ettei kädet väsy. Kannattaa myös vaihtaa nopeutta välillä sitten kun se sujuu: tehdä välillä niin nopeaa kuin pystyy ja sit palata taas perusvauhtiin. Ja tietysti pyöritellä tasaisesti molempiin suuntiin.
Hankin juuri hulavanteen, maanantai-iltana paketti tuli kotiin ja aloitin, yllätyin positiivisesti että onnistuin pyörittämään heti muutaman kierroksen, muksuna en ikinä oppinut enkä saanut pysymään ylhäällä yhtäkään kierrosta. Yli 20 en kyllä vieläkään saa.
Nyt on lantioluun yläpuolella vasemmassa kyljessä valehtelematta kämmentä isompi mustelma. En ole kovin paljon pystynyt pyörittämään sen ekan illan jälkeen, vaikka olen kokeillut hulailla huppari päällä tai kietoa ympärilleni vauvan kantoliinan. Sattuu kunnolla aina kun vanne osuu lantioluuhun. Jonkun lähteen mukaan kipu menee ohi kunhan treenaa joka päivä, toisen lähteen mukaan muutaman päivän tauko auttaa. Lähetin kuvan mustelmasta äidilleni, joka käski lopettamaan ennen kuin saan sisäisen verenvuodon.
En suostu antamaan periksi, mitat 168 cm 76-78 kg ja laihdutus käynnissä.
En ymmärrä miksi joillain hulavanne sattuu. Itse opettelin pyörittämään 1.5 kilon hula vannetta eikä ikinä sattunut :O mutta hauskaahan se on!