Muita hulavanteen pyörittelijöitä?
Onko keskivartalo vahvistunut? Kilot karisseet? Olo parantunut?
Aloitin itse 1,5kg painoisella hulalla ja ajattelin tehdä sen suomalaistutkimuksen tulosten perusteella väh. 13 minuuttia päivässä. Itsellä jumeja selässä, joihin etsin helpotusta. Vyötärön kaventuminen ei myöskään haittaisi ;)
Kommentit (335)
Pyöritellyt kolmisen kuukautta 1.2 kg vanteilla noin vartin 3-5 kertaa viikossa ja nyt ostin 1.8kg vanteen. Vyötäröä en ole mitannut mutta tuntuu kiinteämmältä, korsetti tiukentunut, käyn tosin myös salilla.
Youtubesta löytyy videoita tekniikan ja muuhunkin harjoitteluun hulavanteella. Esim. tässä https://www.youtube.com/watch?v=IRvQ5ZtJ9HU
181 jatkaa!
Just kirjoitin etten saa kahtakymmentäkään pyöräytystä. Mulla on siis 1,5 kg vanne. Tämän keskustelun innoittamana kokeilin ottaa yhden palan pois, ettei sattuisi niin paljon, ja tosiaan oli paljon hankalampi, ennätys 5 pyöräytystä. Laitoin vähän ajan päästä palan takaisin ja kokeilin uudestaan valtavasta mustelmasta huolimatta, ja sain hetken päästä 55 pyöräytystä! Yritän pitää vannetta tarpeeksi korkealla, mustelman/lantioluun yläpuolella.
Epäsäännöllisesti hulailua ja lenkkeilyä + tipaton tammikuu, painoa on tippunut 3 kg ja vuötäröltä sulanut senttejä. Aloittaessani hulailut kyljet oli mustelmilla, mutta ei enää. Suosittelen kyllä kaikille jotka vyötäröä haluaa kaventaa!! Uskon että parantaa aineenvaihduntaa mahaläskien alueella ja sen vuoksi kiinteyttää nopeasti vyötärön seutua. Itse huomasi kun aloitin pyörittelyn että vatsanseutu oli ihan kuuma treenien jälkeen, aineenvaihdunta varmaankin vilkastui. Ja ei todellakaan ollut helppoa aluksi, mutta harjoitus tekee mestarin 💪
Vierailija kirjoitti:
Yhdistin nippusiteillä 1,2 kg ja 2 kg hulat ja nyt on kunnon meno. Vyötärö on TODELLAKIN kaventunut :)
Onkohan tuota tutkittu että jyystääkö munuaiset littanaks tuommoset painot?
181/185 päivittää, noin viikossa kipu tosiaan hävisi ja ennätys oli jo 500 pyöräytystä tippumatta, sen pidemmälle en ole viitsinyt laskea, katselen sarjoja samalla kun pyörittelen ja hörpin teetä (aina kun putoaa tai on pakko pysäyttää mainostauon yli hyppimiseksi tms). Joka päivä pyörittelen vähintään Salkkareiden ajan, joskus parikin tuntia.
Edellinen jatkaa vielä, tällainen mustelma siitä aluksi tuli:
Vierailija kirjoitti:
Ostin pari viikkoa sitten enkä ole joka päivä muistanut suinkaan harjoitella. En saanut kuin muutaman pyöräytyksen, maksimissaan ehkä kuusi, mutta yhtäkkiä sain 20 ja seuraavana päivänä 40. Tänään sain 36 eli 40 pysyy vielä ennätyksenä.
Antoi uskoa että ehkä tää tästä.
Päivitystä: nyt menee jo vasemmalle pyörittäen yli 300 enkä jaksa enää laskea. Pitää alkaa seurata ennemmin kelloa. Oikealle en saa vielä paljoa, sitä pitää alkaa treenaamaan myös.
Vierailija kirjoitti:
Minulle tuli molemmat kyljet juuri tuollaisiksi kun en osannut tekniikkaa alkuun.
Tietysti mustelmat olivat kipeät, eikä juuri kärsinyt kokeillakaan pyörittämistä. Ajan oloon paranivat onneksi ja siinä vaiheessa hokasin miten kuuluu pyörittää.
Tuleeko teillä vatsalihakset kipeiksi tms.? Minulla 1,2 kg vanne ja jaksan hulailla vaikka kuinka kauan sillä. Mikään paikka ei tule kipeäksi tai väsyneeksi. Mikähän olisi painavin vanne? Pitäisi varmaan hommata sellainen. Vatsalihakset ei kylläkään ole mitenkään huippukunnossa. Kokeilin joku päivä situppeja ja raskasta vääntämistä oli.
Mulla ei tunnu vatsalihaksissa ollenkaan, olenkin miettinyt onko peruspyörittely niin tehokasta treeniä kuin väitetään. Istumaannousut ei suju ollenkaan (synnytin keisarileikkauksella marraskuussa ja sen jälkeen olin pitkään varovainen enkä rasittanut muutenkin aika olemattomia vatsalihaksia edes sängystä noustessa). Mutta vanteen kai pitäisikin treenata eri vatsalihaksia kuin perus istumaannousut...?
Nyt sujuu jo toiseenkin suuntaan niin hyvin etten enää edes laske, tippuu kuitenkin usein parin minuutin sisällä. Se tuntuu ”rasittavan” ainakin jalkoja vähän enemmän. Alkuperäiseen suuntaan pyöritellessä ei yleensä tule edes hiki, mutta siihen auttaa kun lisää vähän ylimääräistä: olen opetellut pyörittämään pitäen samalla pilatespalloa yhdessä tai kahdessa kädessä, jopa kissaa tai vauvaa 😹 (piti varoa ettei vauvan jalat jää väliin). Kevyt pallo treenaa käsiä yllättävän hyvin, toki vanteen vauhtiin laittaminen on hankalampaa kun jotain on kädessä/olkapäällä.
Youtubesta löysin todella hikisen treenivideon jonka yritin kerran tehdä kokonaan läpi, kaikki ei onnistunut vielä, mutta jälkeenpäin opin ojentamaan jalkoja eteen ja sivuille. Yhdellä jalalla seisten en mitenkään vielä pysty pyörittämään.
Laitan linkin varmuuden vuoksi erilliseen viestiin.
T. Mustelmiaan esitellyt (vasemman kyljen mustelma on parantunut, nyt on vain lievä mustelma oikean lonkkaluun päällä kun olen ahkerammin pyöritellyt hankalampaan suuntaan ja vanne tippuu)
Vierailija kirjoitti:
Mitä helvettiä????
hei! olen 71v. mies ja olen innostunut hulav.pyöritykseen. opin käytön nopeasti. pyörittelen päivittäin n. 15min.putkeen.tuloksia on tullut reilussa kuukaudessa kolesteroliarvo tippui 3,8 kun se aikaisemmin ollut keskim.5,4 niin hyvät ihmiset yrittäkää edes!
Löytyykö vanhoja hulailijoita kertomaan tuloksista? :)
Pakko oli tässä myöntää että joulusta jäi 2-3kg ja kaikki mahaan tietty, joten otin itseäni niskasta kiinni ja nyt olen joka päivä hulannut 13min. Onkohan mitään toivoa kaventaa vyötäröä jos syvät lihakset on jo hyvässä kunnossa? Liiankin helposti sujuu 1,2kg vanteella, kannattaisikohan hakea toinen ja teipata ne yhteen?
Vierailija kirjoitti:
Löytyykö vanhoja hulailijoita kertomaan tuloksista? :)
Pakko oli tässä myöntää että joulusta jäi 2-3kg ja kaikki mahaan tietty, joten otin itseäni niskasta kiinni ja nyt olen joka päivä hulannut 13min. Onkohan mitään toivoa kaventaa vyötäröä jos syvät lihakset on jo hyvässä kunnossa? Liiankin helposti sujuu 1,2kg vanteella, kannattaisikohan hakea toinen ja teipata ne yhteen?
Osta painavampi, mulla on 2,5 kiloinen ja se on hyvä.
Vierailija kirjoitti:
Ostin pari viikkoa sitten enkä ole joka päivä muistanut suinkaan harjoitella. En saanut kuin muutaman pyöräytyksen, maksimissaan ehkä kuusi, mutta yhtäkkiä sain 20 ja seuraavana päivänä 40. Tänään sain 36 eli 40 pysyy vielä ennätyksenä.
Kiitos tästä viestistä. Olen yrittänyt muutamana päivänä pyöritellä, enkä tosiaan saa kuin muutaman pyöräytyksen. Hurjia lukuja, mitä täältä lukee.
Vierailija kirjoitti:
Mä oon harkinnut mutta en ole uskaltanut kun pituuteni 164cm tuntuu järkyn pieneltä vanteen halkaisijaan n.1m että pystyykö pienet semmoista pyörittämään?? Toinen mikä arveluttaa on se "hammastus" että varmaan kyljet ihan kirjavat mokoman jälkeen...pelottavia mutta niin kiinnostavia
Kaverini 156 cm pitkänä pyörittää ongelmitta 1,2 kilolla.
Heippa, onko kellään sellaista kokemusta vanteen pyörittelystä, jos on normipainoinen/hoikka, mutta nimenomaan alavatsan seudulla on hieman rasvaa?
Onko mielipiteitä/omakohtaisia kokemuksia, että onko järkeä ostaa 1,5 kg vai olisiko 1,2 kg vanne parempi tässä tilanteessa?