Mies lähti lätkimään. Voinko vaatia jotain elatustukea?
Tylysti vain sanoi, että ei huvita enää elättää kahta aikuista, eli minua ja 20v tytärtämme.
Mies kuitenkin saanut perintöä ja muutti omistusasuntoon. Sanoi, että tästä vuokra-asunnosta on maksanut vuokran syyskuulle asti.
Kommentit (13)
Ei muutaku onlyfanssit pystyyn jos olette nättejä.
Tottakai voit ja olette siihen oikeutettuja. Tonni naiseen on muistaakseni Kelan minimi näissä tapauksissa.
Joo. Jos suhde on kestänyt yli 5 vuotta ja olitte avoliitossa eli yhteisasuminen tai avioliitossa. Ja jos ei ole avoehtoa jossa sanottaisi että et saa mitään. Tämä ei ole varma tieto.
Et elatusta, mutta ositusta jos pitkä avoliitto jossa lapsia, tai avioliitto ilman avioehtoa.
No et voi. Mutta voit mennä TÖIHIN.
Vierailija kirjoitti:
No et voi. Mutta voit mennä TÖIHIN.
Mee sä vaan
Lähetä tyttö asumaan isänsä luokse ja vaihda vapaalle.
Vierailija kirjoitti:
Tottakai voit ja olette siihen oikeutettuja. Tonni naiseen on muistaakseni Kelan minimi näissä tapauksissa.
Nii ja alvi päälle...
Avioliiton osapuolilla on elatusvelvollisuus toisistaan. Et kertonut, seukkasitteko vain. Tämä tulee monelle ihmeellisenä yllätyksenä, että avioliitosta syntyy myös velvoitteita eikä ole kyse vain ihanista prinsessahäistä.
Täysi-ikäisestä lapsesta ei toki elatusvelvollisuutta ole millään muotoa.
Vierailija kirjoitti:
Lähetä tyttö asumaan isänsä luokse ja vaihda vapaalle.
Sitten vaan hametta hampaisiin ja uutta elättäjää koukkuun!
minun mielestä sinun pitäisi maksaa miehellesi tyttären kanssa elatustukea, ei toisinpäin.
Vierailija kirjoitti:
Avioliiton osapuolilla on elatusvelvollisuus toisistaan. Et kertonut, seukkasitteko vain. Tämä tulee monelle ihmeellisenä yllätyksenä, että avioliitosta syntyy myös velvoitteita eikä ole kyse vain ihanista prinsessahäistä.
Täysi-ikäisestä lapsesta ei toki elatusvelvollisuutta ole millään muotoa.
Suomen laki ei tunne elatusapua puolisoiden välillä kuin silloin, kun elatusapua vaativan kyky elättää itsensä on estynyt elatusapua maksavan takia (tai siis sen, jolta maksua vaaditaan). Syyksi ei siten riitä haluttomuus mennä töihin, syyn pitää olla tasoa "jätin 20 vuotta sitten opinnot kesken ja lähdin miehen kanssa ulkomaille, jossa olin kotirouvana, koska en saanut työviisumia ja nyt palattuamme Suomeen minulla ei ole mahdollisuutta edes työttömuusetuuteen".
Amerikassa voi, Suomessa ei