Muita hulavanteen pyörittelijöitä?
Onko keskivartalo vahvistunut? Kilot karisseet? Olo parantunut?
Aloitin itse 1,5kg painoisella hulalla ja ajattelin tehdä sen suomalaistutkimuksen tulosten perusteella väh. 13 minuuttia päivässä. Itsellä jumeja selässä, joihin etsin helpotusta. Vyötärön kaventuminen ei myöskään haittaisi ;)
Kommentit (335)
Paksut mammat vaan vatkaa. Ei se auta mitään. Lenkillä siitä! Ja karkit pois ruokavaliosta.
Vierailija kirjoitti:
Heippa, onko kellään sellaista kokemusta vanteen pyörittelystä, jos on normipainoinen/hoikka, mutta nimenomaan alavatsan seudulla on hieman rasvaa?
Onko mielipiteitä/omakohtaisia kokemuksia, että onko järkeä ostaa 1,5 kg vai olisiko 1,2 kg vanne parempi tässä tilanteessa?
Aloita vaan suoraan tuosta 1,5 kg. Mä aloitin 1,2 kilolla ja jo seuraavana päivänä pyöritin kahta semmoista yhtäaikaa kun ei se tuntunut missään.
Nykyään pyöritän kahta 1,6kgn vannetta yhtäaikaa.
Itse ainakin olen vakuuttunut että sulattaa jenkkakahvoja kunhan harjoittelu on säännöllistä ja sitä tekee tarpeeksi.
Sivuoireena selkäkivut on kadonnut kokonaan.
Minä olen hankkinut 2,2-kiloisen vanteen sen kaksi kuukautta sitten ostamani 1,5-kiloisen lisäksi. Treenaan joko pelkästään painavammalla esim. edellisellä sivulla linkkaamani youtube-videon ja sen jatko-osan mukaan (taatusti tulee hiki) tai teippaan vanteet yhteen, se jo tuntuukin treeniltä. Joskus treenaan käsivarsia nostelemalla toista vannetta kun pyöritän toista. (Kääntelen sitä esim. kuin auton rattia, tarpeeksi korkealla etteivät osu toisiinsa.)
Lisää isoja mustelmia ei ihme kyllä ole tullut!
Eilen esimerkiksi pyörittelin Salkkareiden mainostaukoon asti yhtä, vaihdoin suuntaa välissä ja kävelin paikallani sekä kävin ”kyykyssä” pyöritellessä, mainosten jälkeen pyörittelin yhteenteipattuina.
Näiden kahden kuukauden aikana olen joka päivä pyöritellyt vähintään tuon verran, joskus parikin tuntia. Nyt kun mies tekee etätöitä, olemme joka päivä käyneet myös varsin reippaalla tunnin kävelyllä. Olen saavuttanut normaalipainon! Vyötäröön olen todella tyytyväinen, myös raskaudesta ja lihavuudesta jäänyt alavatsan löysä pelastusrengas on vähän pienentynyt.
T. mustelmiaan esitellyt
Ei ole enää. Ostin viime elokuussa 1,5 kg vanteen ja lokakuussa raskaamman. Tulihan siinä olohuoneen lattialla pyöriteltyä päivittäin. Nyt on ollut vähän pidempi breikki, kun ei vaan jaksa. Se on aika yksitoikkoista touhua.
Samoin on käynyt tight masterille, joka oli iso, iso hitti viime vuosituhannella. Jonnekin kaatopaikalle se päätyi. Hurahdin myös stepperiin, jolla veivasin puolen tunnin treenejä päivittäin, sekin ehkä viime vuosituhannen puolella v. 1998-1999. Jostain TV-shopista sen uskomattoman stepperin tilasin. Stepperi kulki mukana useammassa muutossa ja raahasin sen jopa Espanjaan, jossa olin 5kk vuonna -99. Lieneekö koko stepperillä ollut mitään vaikutusta, koska en todellakaan saanut samanlaisia jalkoja ja peppua kuin TV-shopin mainoksessa.
Kun sauvakävely oli iso hitti 2000-luvun alkupuolella, minulla oli 3-4 sauvat. Eipä ole enää. Ei sikäli, etteikö se sauvakävely olisi ok, mutta lenkkeilen mieluummin koiran kanssa kuin ulkoilutan sauvoja.
Kahvakuulia hankin 10 vuotta sitten ihan urakalla. Meillä on ne varastossa, painoltaan 4-20 kg. Pari kertaa kesässä tulee heiluteltua ulkona. Sisällähän niillä on huono tehdä, kun pitää varoa telkkaria, sohvapöytää, kattolamppua, ohi kulkevia perheenjäseniä.
Samanlainen vouhotus tämä vanne on kuin muutkin hittivälineet.
Paino erot vanteilla niin olemattomia et ole mitään merkitystä noilla painoilla. Ainut mitä niillä saa aikaan niin tuhottua kämpän. Tarvii ihan järjettömästi tilaa.
Onko kellekään muulle tullut kipuja? Mulla nykyään joka päivä lonkat ja alaselkä kipeä, alkoi sen jälkeen, kun aloin käyttää vannetta. Venytellyt olen, kivut ei vaan lähde.
9. viikko 1,2kg hulavannetta menossa. Vyötärö - 4-5cm vaikka en ole lainkaan ylipainoinen:)
Olisiko seuraava painoluokka 1,8 kg vai onko liian raskas täti-ihmiselle? Corona-aikana muut jumpat jääneet vähiin, joten onneksi on edes ollut tuo vanne.
Olen laiha, mutta minulla kertyy ylimääräistä mahaan ja mahani roikkuu. Olen pyöritellyt hulavannetta nyt kuukauden ja maha on kyllä selkeästi kiinteytynyt jonkun verran. Pyörittelen 1,2 kg:n vannetta. Pyörittely ei käy yksitoikkoiseksi, kun katson samalla tv:tä.
Hulavanteen pyörittelyn lisäksi suosittelen mammoille CYR renkaan pyörittelyä :)
Mulla 1,5kg hulavanne. Olen hoikka (175cm 60kg), joten paino ei ole pudonnut eikä tarvitsekaan. 2kk sitten vyötärönympärys oli 73cm, nyt 70cm. En ole muuttanut mitään muuta kuin tuon hulailun, joten siitä täytyy johtua. Tuntuu muutenkin keskivartalo vahvistuneen.
Jos on valmiiksi ylipainoa tai kapeampi luusto vyötäröllä, niin varmaan enemmänkin muutoksia tulee.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole enää. Ostin viime elokuussa 1,5 kg vanteen ja lokakuussa raskaamman. Tulihan siinä olohuoneen lattialla pyöriteltyä päivittäin. Nyt on ollut vähän pidempi breikki, kun ei vaan jaksa. Se on aika yksitoikkoista touhua.
Samoin on käynyt tight masterille, joka oli iso, iso hitti viime vuosituhannella. Jonnekin kaatopaikalle se päätyi. Hurahdin myös stepperiin, jolla veivasin puolen tunnin treenejä päivittäin, sekin ehkä viime vuosituhannen puolella v. 1998-1999. Jostain TV-shopista sen uskomattoman stepperin tilasin. Stepperi kulki mukana useammassa muutossa ja raahasin sen jopa Espanjaan, jossa olin 5kk vuonna -99. Lieneekö koko stepperillä ollut mitään vaikutusta, koska en todellakaan saanut samanlaisia jalkoja ja peppua kuin TV-shopin mainoksessa.
Kun sauvakävely oli iso hitti 2000-luvun alkupuolella, minulla oli 3-4 sauvat. Eipä ole enää. Ei sikäli, etteikö se sauvakävely olisi ok, mutta lenkkeilen mieluummin koiran kanssa kuin ulkoilutan sauvoja.
Kahvakuulia hankin 10 vuotta sitten ihan urakalla. Meillä on ne varastossa, painoltaan 4-20 kg. Pari kertaa kesässä tulee heiluteltua ulkona. Sisällähän niillä on huono tehdä, kun pitää varoa telkkaria, sohvapöytää, kattolamppua, ohi kulkevia perheenjäseniä.
Samanlainen vouhotus tämä vanne on kuin muutkin hittivälineet.
Eihän se niiden välineiden vika ole, jos sinä et niitä käytä :D
Hulavanteen pyörittäminen alkoi sujua kun hankin vähän suuremman vanteen. Jossakin vaiheessa tajusin että siksi sitä on helpompi pyörittää.
Vaihdoin 1,2 kg:n 2,1 kg:aan, kun ekaksi mainitulla ei tuntunut enää missään hulailu. En ole huomannut muutosta missään. Teen kans sen väh. 13 minsaa/pv.
Kaveri teki kolme kuukautta päivittäin 20 min pyöritystä. Sanoi, ettei vaikuttanut kropan muotoihin.
En jaksa uskoa että tuolla 300 grammalla on mitään merkittävää eroa. Pääasia lienee säännöllisyys ja treenin kesto?