Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Muita hulavanteen pyörittelijöitä?

Vierailija
14.08.2019 |

Onko keskivartalo vahvistunut? Kilot karisseet? Olo parantunut?

Aloitin itse 1,5kg painoisella hulalla ja ajattelin tehdä sen suomalaistutkimuksen tulosten perusteella väh. 13 minuuttia päivässä. Itsellä jumeja selässä, joihin etsin helpotusta. Vyötärön kaventuminen ei myöskään haittaisi ;)

Kommentit (335)

Vierailija
141/335 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyöritän 2 kg vannetta 10-15 min päivä. Senttejä on lähtenyt 7cm/2 kk. Ei yksikään mikään ihmelaite, muu liikunta tärkeää, jos isompaa muutosta haluaa. Hyvin tuo kuitenkin saa juuri niitä hankalia kohtia korsetissa aktivoitua. Että harjoittelun osana ehdottomasti pisteet hulailulle.

Vierailija
142/335 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla kipeytyi polvi n. viikko sen jälkeen kun olin alkanut pyöritellä säännöllisesti. En tiedä onko niillä mitään tekemistä keskenään, mutta se on ainoa muutos jonka olen tehnyt. 

Kaikki alkoi hyvin, pääsin selkävaivoista kerralla eroon ja nautin uudesta rutiinistani, mutta en tiedä jäikö se pariin viikkoon. Mieluummin valitsen kuitenkin jäykän selän kuin juoksemisen estävän polvikivun, juoksu on kuitenkin rakkain harrastukseni.

Tarkista hei polven ja jalan linja. Niiden on oltava samassa linjassa, jos jalkaterä on hieman ulospäin ja polvi vastaavasti vähän sisäänpäin, käy siinä varmaan huonosti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/335 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liikun aktiivisesti (kuntosali, juoksu) ja aloitin 1,2 kg hulavanteella lokakuussa. Olen pyöritellyt lähes joka päivä kerralla 15 min. Tänään mittasin vyötärön ja lantion. Tulos: ei ole yhtään kaventunut. Ehkä tämä toimii niille jotka eivät muuten ole harrastaneet minkäänlaista liikuntaa?

Itse myös olen harrastanut yogaa ja juoksemista fyysisen työn lisäksi, silti jostain syystä alkoi vyötärö kasvamaan kesän mittaan. Nyt kun on ottanut tuohon lisäksi päivittäisen hulailun niin vyötärö on kaventunut takaisin niihin mittoihin mitä se oli vuosi sitten keväällä, eli 9 viikossa n. 9 senttiä.

Vierailija
144/335 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Liikun aktiivisesti (kuntosali, juoksu) ja aloitin 1,2 kg hulavanteella lokakuussa. Olen pyöritellyt lähes joka päivä kerralla 15 min. Tänään mittasin vyötärön ja lantion. Tulos: ei ole yhtään kaventunut. Ehkä tämä toimii niille jotka eivät muuten ole harrastaneet minkäänlaista liikuntaa?

Itse myös olen harrastanut yogaa ja juoksemista fyysisen työn lisäksi, silti jostain syystä alkoi vyötärö kasvamaan kesän mittaan. Nyt kun on ottanut tuohon lisäksi päivittäisen hulailun niin vyötärö on kaventunut takaisin niihin mittoihin mitä se oli vuosi sitten keväällä, eli 9 viikossa n. 9 senttiä.

Voiko olla totta? Sentti joka viikko?

Vierailija
145/335 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on se vanne, mutta ne nyppylät sattuu niin paljon että en saa pyöritettyä kovinkaan pitkään. Tottuuko niihin ollenkaan?

Vierailija
146/335 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen pyöritellyt 1,5 kg:n vannetta jo useamman vuoden. Aloitin, kun selässä alkoi olla iskiastyypistä kipua ja noidannuoli. Eivät ole vaivanneet sen koommin. Syvät lihakset ovat vahvistuneet ja vyötärökään ei ole hassumpi ikään nähden. Pyöritän 200 kierrosta molempiin suuntiin tv:tä katsoessa. Mustelmia oli vain ihan alussa. Nyt olen harkinnut vanteen päivittämistä painavampaan.

Sinulla pysyy kerralla ylhäällä tuon 200 kierrosta? Vai yhteensä?

Minulla ollu kesästä alkaen 1,4 kg;n hula. Helposti menee yli tuhat yhteen soittoon. Yleensä pyörittelen vartin verran, enkä enää laske kieroksia. Vyötärö kaventunut kivasti.

Vierailija
147/335 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen pyöritellyt 1,5 kg:n vannetta jo useamman vuoden. Aloitin, kun selässä alkoi olla iskiastyypistä kipua ja noidannuoli. Eivät ole vaivanneet sen koommin. Syvät lihakset ovat vahvistuneet ja vyötärökään ei ole hassumpi ikään nähden. Pyöritän 200 kierrosta molempiin suuntiin tv:tä katsoessa. Mustelmia oli vain ihan alussa. Nyt olen harkinnut vanteen päivittämistä painavampaan.

Minulla ollu kesästä alkaen 1,4 kg;n hula. Helposti menee yli tuhat yhteen soittoon. Yleensä pyörittelen vartin verran, enkä enää laske kieroksia. Vyötärö kaventunut kivasti.

Lisään vielä, että alkuun en saanut tehtyä kuin pari kierosta, mutta nopsaan sain tahdista kiinni.

Vierailija
148/335 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voiko olla totta? Sentti joka viikko?

Ihan yhtä ihmeissäni itsekin olen. Ensimmäiset kaksi viikkoa tuntui ettei oikein mitään tapahdu ja yhtäkkiä sai alkaa kiristämään vyötä ettei housut tipu jalasta :o

Vierailija
149/335 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puoli tuntia päivässä muutaman kuukauden pyöritellyt, muttei rasvaa lähtenyt yhtään vyötäröltä?!!

Johtuuko sitten siitä, että keskivartalon lihakset olivat jo vahvat ennestäänkin.

Vierailija
150/335 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lisään vielä, että alkuun en saanut tehtyä kuin pari kierosta, mutta nopsaan sain tahdista kiinni.

Voitko kuvailla millä tekniikalla vanne pysyy eikä ala vaappumaan alaspäin? Olen katsellut videoita, useita ja yrittänyt toistaa mallin mukaan, mutta onnistun vain pyörittämään kerrallaan 10- 25 kierrosta.

Mikä on tärkein niksi? Videoilla näyttää siltä, ettei kroppa juuri liiku mutta vanne vaan pyörii? Miten ?

Vierailija
151/335 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pyöritän 2 kg vannetta 10-15 min päivä. Senttejä on lähtenyt 7cm/2 kk. Ei yksikään mikään ihmelaite, muu liikunta tärkeää, jos isompaa muutosta haluaa. Hyvin tuo kuitenkin saa juuri niitä hankalia kohtia korsetissa aktivoitua. Että harjoittelun osana ehdottomasti pisteet hulailulle.

Höpölöpöä. tässä on kyllä vannekauppias asialla. 

Itse nyt kuukauden hulannut n. 10-15 min joka päivä. Ei sentinkään muutosta  missään!

Vierailija
152/335 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä pyöritän n. 20 minuuttia kerralla, kolmisen viikkoa takana eikä ainakaan vielä oo tapahtunut mitään vyötärön kaventumista. Mulla on 1,2 kilonen vanne ja alusta asti tuntui jotta liian kevyt. Pitäiskö ostaa heti viiskiloinen :D  Eikä mulla tullut mustelmia eikä kipeytymistä vaikka varauduin siihen.

Vierailija
153/335 |
27.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 70-vuotias 174cm ja 68kg. Olen lapsena hulaillut viimeksi ja toista viikkoa sitten ostin 1,2 kg vanteen. Eka pv 50+50, seuraavana päivänä 100+100 jne. Hyvin vanhallakin pyörii eikä ole tullut kipuja eikä mustelmia. Pyöritän n.30-40cm jalat haarallaan ja toinen jalka n.10cm eteenpäin. Nyt nostan 50 kierroksella/puoli viikottain, aikaa en ole ottanut. En ole urheilijatyyppiä, harrastukset kävelyä ja venyttelyä, kaksi vuotta sitten 6 vatsan-alueen leikkausta läpikäynyt. Hulailu lisää vartalon elastisuutta.

Vierailija
154/335 |
27.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähän kevyemmällä olen pyöritellyt viikon verran, parantelin sitä ennen mustelmia jotka tuli ensimmäisistä koepyöräytyksistä. Tässä vaiheessa onnistumisen iloa tulee kun saa yli sata kierrosta ilman tiputusta😅.

Mulla sama tilanne. En ollu uskoa silmiäni, kun näin ne mustelmat.

Harjoittelin eka sillä 50-luvun kevyellä vanteella, mutta olikin hullun helppoa js siirryin siihen paksuun muhkuraiseen vanteeseen.

Vasta viikko harjoiteltu.

Mies videoi ja lastenlapset näuroivat kippurassa.

T. Mummeli 70 v

Vierailija
155/335 |
27.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voitko kuvailla millä tekniikalla vanne pysyy eikä ala vaappumaan alaspäin? Olen katsellut videoita, useita ja yrittänyt toistaa mallin mukaan, mutta onnistun vain pyörittämään kerrallaan 10- 25 kierrosta.

Mikä on tärkein niksi? Videoilla näyttää siltä, ettei kroppa juuri liiku mutta vanne vaan pyörii? Miten ?

En oisaisi kyllä neuvoa, mutta mieheni heiluu kuin heinämies, mutta itse en edes paljoa liiku.

Molemmilla vanne pysyy ylhäällä. Ehkä miehen tyyli hoikistaa nopeammin.

Vierailija
156/335 |
27.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko kukaan keksinyt muita konsteja saada vanne pysymään kuin paljas iho.Kiitos siitä vinkistä

Minua sattuisi ihan hirveesti paljaalla iholla. Mulla legginssit ja T-paita . Paita housun sisällä.

Vierailija
157/335 |
27.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkopuolinen ei olisi varmaan arvannutkaan, mitä ukon kanssa puuhattiin, kun ohjeistin häntä, että nytkytä vähän kovempaa, että se pysyy ylhäällä😍

Harjoiteltiin hulavanteella😅

Vierailija
158/335 |
27.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä oon harkinnut mutta en ole uskaltanut kun pituuteni 164cm tuntuu järkyn pieneltä vanteen halkaisijaan n.1m että pystyykö pienet semmoista pyörittämään?? Toinen mikä arveluttaa on se "hammastus" että varmaan kyljet ihan kirjavat mokoman jälkeen...pelottavia mutta niin kiinnostavia

Mieheni otti siitä yhden palasen irti, kun minäkin koin sen liian suureksi. Onnistuu nyt pyörittäminen hyvin.

Vierailija
159/335 |
27.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on vähän mennyt into kun en vaan saa kroppaa liikkeelle sellaisessa temmossa että vanne pyörisi. Taidan luovuttaa :(

Älä luovuta. Hanki se kevyt 50-lukulainen tai jos löydät mummin ullakolta ja opetteleensin sillä.

Sitten vasta painavampi.

T. Mummeli

Vierailija
160/335 |
27.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla kipeytyi polvi n. viikko sen jälkeen kun olin alkanut pyöritellä säännöllisesti. En tiedä onko niillä mitään tekemistä keskenään, mutta se on ainoa muutos jonka olen tehnyt. 

Kaikki alkoi hyvin, pääsin selkävaivoista kerralla eroon ja nautin uudesta rutiinistani, mutta en tiedä jäikö se pariin viikkoon. Mieluummin valitsen kuitenkin jäykän selän kuin juoksemisen estävän polvikivun, juoksu on kuitenkin rakkain harrastukseni.

Tarkista hei polven ja jalan linja. Niiden on oltava samassa linjassa, jos jalkaterä on hieman ulospäin ja polvi vastaavasti vähän sisäänpäin, käy siinä varmaan huonosti.

Tarkistin ja siitä varmaan olikin kyse. Saman polven kanssa on joskus ennenkin ollut ongelmia. Saatoin myös innostua vähän liikaa, ehkä aloittelijan ei tarvitse pyörittää tuntia kerrallaan. 

Pidin taukoa muutaman päivän ja heti tuntui selässä. Otin vanteen takaisin käyttöön ja opettelin pyörittämään yhdellä jalalla seisten. Nyt on polvi kunnossa ja selkäkin pysyy, vaikka pyörittäisi vain pari minuuttia päivässä.