Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Muita hulavanteen pyörittelijöitä?

Vierailija
14.08.2019 |

Onko keskivartalo vahvistunut? Kilot karisseet? Olo parantunut?

Aloitin itse 1,5kg painoisella hulalla ja ajattelin tehdä sen suomalaistutkimuksen tulosten perusteella väh. 13 minuuttia päivässä. Itsellä jumeja selässä, joihin etsin helpotusta. Vyötärön kaventuminen ei myöskään haittaisi ;)

Kommentit (335)

Vierailija
321/335 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yli kaksi vuotta pyörinyt vanne päivittäin 20-30m min. Koukuttavaa, myönnetään, mutta tehokasta.

Vierailija
322/335 |
05.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostanpa tätä ketjua! Olen hulaillut erittäin epäsäännöllisesti jo 90-luvun lopulta asti, jolloin olin teini-ikäinen. Silloin ei vielä ollut nykyisenkaltaisia painovanteita, mutta silloin käytin sellaista vedellä täytettyä vannetta, jossa oli siis kuitenkin jonkin verran painoa.

Hulaustekniikka on minulla siis hallussa, ja vanne pysyy hyvin ylhäällä. Nyt olen reilun viikon ajan hulannut päivittäin (välillä 15 minuuttia, parina kertana 40 minuuttia), koska yritän tosissani saada vyötäröäni kavennettua. Tänään kun mittasin, niin vyötärön kapeimmasta kohdasta on lähtenyt 0,5 cm ja navan ympäriltä 1 cm. Nuo saattavat toki mennä ihan mittausvirheen piikkiin, mutta aion joka tapauksessa jatkaa hulaamista!

Ja tuo Evolverin vanne alkoi kiinnostaa, taidan tilata sellaisen kokeeksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
323/335 |
05.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolisen vuotta pyörittelin 20 min päivässä. Lopetin tänä syksynä kun vyötärönympärys oli kasvanut 4 cm. Paino ei ole noussut eikä ruokavalio muuttunut. 

Vierailija
324/335 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puolisen vuotta pyörittelin 20 min päivässä. Lopetin tänä syksynä kun vyötärönympärys oli kasvanut 4 cm. Paino ei ole noussut eikä ruokavalio muuttunut. 

Auts Oletko tosi hoikka? Mietin, että jos sulla ei ollut alun perinkään mitään ylimääräistä vyötäröllä ja vyötärönympäryksen kasvu johtui lihasten kasvusta.

Vierailija
325/335 |
05.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulisin myös kokemuksia tuosta uudesta hulasta (evolver fit hoop), miten se oikeasti toimii, kannattaako hankkia? Tavallinen vanne vie turhan paljon tilaa sisätiloissa..

Itse ostin juuri viikko sitten tuon Evolver fit hoopin ja olen siis käyttänyt sitä vasta sen viikon verran ja vain joka toinen päivä, eli en pysty vilä arvioimaan, että "toimiiko" eli lähteekö senttejä vyötäröltä yms, mutta ainakin hauskaa tuon pyörittely on. Aion vielä 3 viikkoa käyttää tuota ja kytätä, että tapahtuuko edes pienen pientä kaventumista ja ehkä sitten lähetän sen takaisin sinne, mistä tilasinkin. Mutta ainakin nyt on vielä ihan hauskaa pyörittelyä. Ainoa uonompi puoli on se, että pyörittely aiheuttaa turhan paljon melua. Itseä se ei häiritse, mutta muu perhe valittaa, jos ovat samassa tilassa... Onkohan kukaan keksinyt, että miten tuon metelin saisi pienennettyä? Voiskohan siihen painopallon "rattaaseen" lurauttaa jotain öljyä tilkan tms? Muutenkin olisi hyvä, jos se pallo pyörisi vieläkin paremmin, kun välillä tuntuu, että se tuppaa vähän juuttumaan.

Vierailija
326/335 |
07.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vinkki: näitä on kierrätyskeskuksissa ja kirpputoreilla paljon. Helppo bongata jos myyjä ei ole purkanut osiin.

Vierailija
327/335 |
17.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on hieno netistä tilattu vanne, kaksivärinen ja painava. Pyörittämään en ole sitä oppinut. Tuuppaan sen käsillä vauhtiin, sen jälkeen seuraa kaikenmoista hätäistä keikutusta ja vanne putoaa rämähtäen lattialle. Opetusvideosta olen nähnyt, että siinä ei tarvitse liikkua juuri lainkaan, kun liike on oikea, vanne vain pyörii. Voisiko joku neuvoa aloittelijaa?

Vierailija
328/335 |
17.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on hieno netistä tilattu vanne, kaksivärinen ja painava. Pyörittämään en ole sitä oppinut. Tuuppaan sen käsillä vauhtiin, sen jälkeen seuraa kaikenmoista hätäistä keikutusta ja vanne putoaa rämähtäen lattialle. Opetusvideosta olen nähnyt, että siinä ei tarvitse liikkua juuri lainkaan, kun liike on oikea, vanne vain pyörii. Voisiko joku neuvoa aloittelijaa?

Mikä on sen paino? 1,2 sopiva aloittelijalle. Kevyt vaatetus vyötärö seudulle, haara-asento, hyvä vauhti vanteelle ja lanneliike sivusuunnassa. Aluksi vaikka vaan viitisenkymmentä molemmin päin. Siitä sitten lisäämään, niin ei paikat kipeydy. Itse pyörittele sellaiset 2500 kierrosta pari kertaa viikossa, neljättä vuotta. Takaa hyvän ryhdin ja selkävaivat ovat kaukainen muisto vaan.

Vierailija
329/335 |
14.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs kuuluu muille hulailijoille? Itse taas aktivoiduin tässä lajissa. Silloin kun pyörittelin enemmän niin kyllä oli alaselkä hyvässä kunnossa, ei selkäkipuja ja vatsalihaskorsetti tiukka ja timmi. Välissä oli todella hankala elämänvaihe, läheinen kuoli ja melkein kaikki muu liikunta kuin metsässä kävely jäi. Painoakin tuli 4 kg lisää. No, takaisin ruotuun. 

Vierailija
330/335 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, yhdellä henkilöllä taisi olla tässä ketjussa sellainen kokemus, että selkä tuli kipeämmäksi vanteen pyörittelystä ja fysiatrinkin mielestä on huono laji, jos selässä on jotain rappeumaa.

Itsellänikin on selässä rappeumaa, mutta en ole kokenut, että 1,2 kg vanne pahentaisi oireita.

Nykyinen vanne alkaa olla jo niin vanha ja kuivunut, että mietin uuden ostamista. En vain osaa päättää, ostaisinko 1,2 kg vai 1,5 kg -vanteen. Tämä nykyinen tuntuu vähän liiankin kevyeltä ja luultavasti 1,5 kg vanne ei olisi kovin eri tuntoinen, mutta mietin selän kannalta, että onko riskiä, että selkäoireet pahenisivat painavammalla vanteella. Minulla on myös lievä nikamasiirtymä lannerangassa.

Kerrottehean kokemuksia vanteen sopivuudesta selälle. Kiitos. :)

Vierailija
331/335 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vyötärön kaventuminen ei myöskään haittaisi

Meinaat ihan tosissasi vyötärön kaventuvan, kun pyörittelet vannetta 13 minuuttia päivässä? Voit pyöritellä sitä 113 minuuttia päivässä ja se ei kapene.

Vierailija
332/335 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en osaa enää hulata :( Menin autotalliin salaa kokeilemaan, eikä siitä tullut yhtään mitään.

Vierailija
333/335 |
06.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostelen.. :) buumi on mennyt selvästikin jo ohi, mutta löytyykö vanteen pyörittelijöitä täältä vielä? Aloitin itse 2 viikkoa sitten työfyssarin suosituksesta. Alku oli hankalaa, nyt sujuu jo.. :)

Vierailija
334/335 |
02.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla se evolver ja olen nyt pyörittänyt 2kk. Napa/vyötärö pienentynyt-10cm. 20-30 min. n. 4-5 kertaa/vko. Olen reilusti ylipainoinen. Jatkan, koska tykkään pyöritellä kuulokkeet korvilla reippaan musan tahdissa. Olen viisikymppinen. Aloittelijalle vinkki, että mitä pidemmällä naru, niin sen helpompi pyörittää. 

Vierailija
335/335 |
02.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tylsää hommaa, tein joskus jopa puoli tuntia kerrallaan. Sitten kävin umpparileikkauksessa ja nykyään sinne seudulle tulee kipua vanteen pyörityksen aikana. Ei pysty.