Muita hulavanteen pyörittelijöitä?
Onko keskivartalo vahvistunut? Kilot karisseet? Olo parantunut?
Aloitin itse 1,5kg painoisella hulalla ja ajattelin tehdä sen suomalaistutkimuksen tulosten perusteella väh. 13 minuuttia päivässä. Itsellä jumeja selässä, joihin etsin helpotusta. Vyötärön kaventuminen ei myöskään haittaisi ;)
Kommentit (335)
Vierailija kirjoitti:
Minulla pyöri heti eikä tarvitse edes nähdä vaivaa, ei lähtenyt senttiäkään vyötäröltä vaikka sitä vatsarasvaa on runsasti.
https://www.kuntokauppa.fi/helsingin-yliopiston-tutkimus-hulavanne-kave…
Pyörittele kuusi viikkoa joka päivä vähintään 13 minuuttia päivässä.
Vierailija kirjoitti:
Miten mahtaa ryskyttää sisäelimiä? Onko tutkittu? Mulla on painoton malli.
Minua pierettää aika kovasti, kun hulailen :D ! Ilmat liikkeelle.
Vierailija kirjoitti:
Vanteenpyöritys on muuten ihan tajuttoman koukuttava harrastus. Aloitin sen jo lapsena, ja nykyään mulla on tapana pyörittää neljää vannetta mun vyötäröllä ja samanaikaisesti kahta pienempää käsissä. Jos vanteenpyöritys alkaa tuntua liian helpolta, niiden määrää kannattaa lisätä yksi kerrallaan:)
Itse pyöritän yhtä vielä hännässsä :)
Pyöritän parin vuoden harjoittelun jälkeen kahta hulaa yhtaikaa: toista myötä-, toista vastapäivään.
Vierailija kirjoitti:
Olen hulaillut joulukuun alusta lähtien lähes joka päivä. En ole mittaillut vyötäröä mutta housut istuvat paremmin.
tämä mullakin eli syksystä asti melkein päivittäin 15 minsaa pyöritän ja vaatteet erityisesti työvaatteet (sairaala) istuvat paljon paremmin
Kätevinta on pyörittää hulaa ja tehdä samalla töitä: kaks kärp..!
Niille jotka ei saa pysymään ylhäällä: pitää antaa käsillä niin kovat alkuvauhdit kun saa. Oikein haet vauhtia sieltä vastakkaisesta suunnasta. Toi auttaa että pääsee rytmiin ja vauhtiin kiinni.
Aloitin pyörittämisen (1,2 kg) nelisen kuukautta sitten. Määrää olen pikkuhiljaa lisännyt. Nykyään pyöritän 4-5 kertaa viikossa, puoli tuntia kerrallaan. Muutoksina olen huomannut ryhdin parantumisen ts. korsetti on tiukentunut ja peppuun on tullut lisää pyöreyttä. Vyötärö on kiinteytynyt, mutta senttejä ei kummoisesti ole lähtenyt. Pyörittelystä tv:tä katsoessa on tullut jo rutiinia. Suosittelen kaikille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ostin 1,2 kilon vanteen. Kokosin sen ja järkytyin. Sehän on valtava! Saa etsimällä etsiä kolmiossa kohtaa, missä sitä mahtuu pyörittelemään ilman että lentää samalla alas telkkarit ja maljakot.
Kokeile ottaa pois yksi pala. Siinä on se nappi, mistä painamalla irtoaa, sitten vaan yhdistät. Kokeiltu on.
Minusta on vaikeampi, se pienempi vanne ( että pala pois ).
Täähän oli hyvä vinkki, kiitos!
Ostin Tokmannilta parilla kympillä ja ne hulan muhkurat sattui kylkiin. Tajusin sitten hulailla paksun neuleen tai kylpytakin kanssa ja alkoi sujua. Leveä kasari kuminauhavyö ja pyyhe ajaa saman asian. Sitä kokeilin kerran. Keskivartalo kiinteytynyt hieman ja pyörittäminen jo sujuvaa. Hulailen iltaisin mainostaukoja.
Itse makaan vielä piikkimatolla, seuraavaksi hankin jumppapallon.
Vierailija kirjoitti:
Miten mahtaa ryskyttää sisäelimiä? Onko tutkittu? Mulla on painoton malli.
Mulla on selkeästi ruuansulatus parantunut hulaamisen aloittamisen jälkeen, siis vessareissut on nykyään huomattavasti sujuvampia mitä aikaisemmin :D
Vierailija kirjoitti:
Itse makaan vielä piikkimatolla, seuraavaksi hankin jumppapallon.
Ihan omaan tahtiin :D.
Elokuussa aloitin ja vuötäröltä lähtenyt Nyt 6 cm. Pyöritän joka päivä 9+9 min eli muistakaa pyörittää molempiin suuntiin!
Vinkki jos vanne putoilee aloittelijalla: paljaalla iholla pysyy paremmin kuin vaatteiden päällä ainakin jos on nahkea painovanne. Pidempiin pyörityksiin on mukava laittaa kangasta ihon suojaksi mutta tätäkin voi kokeilla aluksi jos ei meinaa sujua.
Hitto luin että halvaantuneen pyörittelijöitä. Tuli heti mielikuva jostakin pesettämisestä laitostyöntekijällä.
Täältä kun lukee kuinka monella ei hulaaminen onnistu, niin tietää, että kohta näitä vanteita on rutosti myynnissä käytettynä. Minä kokeilin sellaista kovaa muhkuraista ja sain lantiolle kamalat mustelmat. Tilasin sitten netistä sileän ja pehmustetun, joka painaa 1,2 kg. Suosittelen.
Aloitin hulailun pari vuotta sitten kun vatsalihasten erkauma kolmannen lapsen jälkeen oli tosi vaikea. Varovasti kun aloitti ja lisäsi määriä pikkuhiljaa niin vyötärö kapeni melkein kymmenen senttiä vuodessa ja vanne jäi vakikäyttöön. Myöskään selkäkipuja ei ole enää ollut ja ryhti on parempi kuin ennen edes ekaa raskautta:D
Tänään kokeilin ekaa kertaa niin, että otin yhden palan vanteesta pois. Kyllä nousi haasteet kertaheitolla, melkein kuin olisin aloittanut hulaaminen uudestaan ensikertalaisena. Nosti kyllä motivaatiota taas pyörittää, kun pitää keskittyä paremmin.
Olen hulaillut joulukuun alusta lähtien lähes joka päivä. En ole mittaillut vyötäröä mutta housut istuvat paremmin.