Muita hulavanteen pyörittelijöitä?
Onko keskivartalo vahvistunut? Kilot karisseet? Olo parantunut?
Aloitin itse 1,5kg painoisella hulalla ja ajattelin tehdä sen suomalaistutkimuksen tulosten perusteella väh. 13 minuuttia päivässä. Itsellä jumeja selässä, joihin etsin helpotusta. Vyötärön kaventuminen ei myöskään haittaisi ;)
Kommentit (335)
Vierailija kirjoitti:
Ei vaan onnistu tuo pyörittäminen. Tuntuu että oon kokeillu jo tuhat kertaa. Pyörittäminen on helpon näköstä vaikeeta. Meinaa turhauttaa. En haluais kuitenkaan antaa periksi. Haluan oppia.
Mulla meni myös pitkän aikaa, mies tajusi suurin piirtein heti kuinka pitää toimia. Katsoin youtubesta pari videota, taisin hakea sanoilla hulahoop for beginners tai jotain vastaavaa. Tärkeää on muistaa että se liike ei ole lantion pyöräytys vaan oikeastaan heijaat lantiota pikkuisen eteen ja taakse, eli ei siis pyörivä liike. Ja tekemällä oppii, olen nyt työllä ja vaivalla päässyt siihen pisteeseen että vanne pysyy useamman minuutin ylhäällä, mutta kyllä siihen meni aikaa.
Ostin vasta sunnuntaina ja olen pyöritellyt 3x 5 min päivässä. Onnistuu molempiin suuntiin. Lapsena tuli pyöriteltyä paljonkin. Kunnon mustelmat on lantiolla. Mulla on 1,2 kg vanne. Saa nähdä kapeneekö vyötärö.
Löytyykö täältä vielä vanhoja pyörittelijöitä tai muita, jotka voisivat tulla kertomaan tsemppituloksia?
Nyt muuton jälkeen meillä on enempi tilaa, niin sain vanteen (1,2 kg) pidettyä ylhäällä. Aikaisemmin pelkäsin huonekalujen puolesta, ettei uskaltanut kokeilla kunnolla.
Kunto ihan sysihuono, mutta jaksoin nyt pyörittää 1 min 30 sekuntia. En jotenkin osaa hengittää kunnolla ja happi/kunto, tuntuu loppuvan.
Itse olen vuoden pyöritellyt, tällä hetkellä 2,1 kg hulavanteella. Vyötärö on kaventunut, toisaalta syön terveellisesti ja vähänlaisesti ja treenaan myös kuntosalilla 3-4 krt viikossa ja pyöräilen 50-100 km viikossa. Voin pyörittää ihan loputtomasti, helposti menee 30-60 minuuttiakin yhteen menoon. Kuuntelemani musiikin mukaan nopeammin niin että tulee oikein hiki tai välillä hitaammin. Pystyn pyörittelemään yhdellä jalalla seisten ja kyykkyyn tai polvilleni lattialle mennen. Olen opetellut kaikkia tuollaisia juttuja ettei kävisi tylsäksi. Tasapaino on parantunut myös.
Harrastin tätä kun hulavanne oli muotia joku 5-10 vuotta sitten. Samat painovanteet oli silloin kaupoissa. Sain sellaiset ruhjeet ja mustelmat, että rintojen alta nivusiin olin ihan mustana. Enkä alussa osannut pyörittää. Sitten se alkoi sujua kun katselin tubea ja luin vinkkejä netistä ja opin oikean liikkeen. Kysehän ei ole lantion pyörityksestä.
Sitten kyllästyin siihen, aika tylsää hommaahan se on. Pistin vanteen roskiin, kun kissakin puri sen mutkalle.
Sellainen höyhenenkevyt vanne on huomattavasti vaikeampi saada pyörimään, ja haluaisinkin sellaisen pimeässä hehkuvan, jonka kanssa voisi "tanssia" eli tehdä kaikkia temppuja.
Pyöritin 1,2kg vannetta säännöllisesti puoli vuotta 13 min/ päivä. 5 cm lähti vyötäröltä.
2,1 kg vannetta pyörittänyt yli puoli vuotta. 1,5 vuotta sitten aloitin 1,5 kg vanteella ja pikkuhiljaa lisännyt painoa. Vyötäröstä lähtenyt 10cm ja jopa vatsalihakset näkyvät. Rapakuntoinen olin aloittaessa. Tykkään pyöritellä iltaisin, kun samalla voi katsoa töllöä tai kuunnella musiikkia.
Kirjoitin tähän ketjuun alkuvuonna, että pyörittäisin mielelläni, mutta polvi kipeytyy.
Kesällä aloitin alusta ja pyöritin vain 10 minuuttia päivässä, kuutena päivänä viikossa. Intoa olisi ollut enemmän, mutta päätin olla varovainen. Se onnistui. Nyt on yli puoli vuotta takana säännöllistä pyörittelyä. Enää en ota aikaa, mutta laitan musiikin taustalle ja kuuntelen kolme biisiä. Siitä on tullut mukava aamurutiini.
Minulla ei ollut painoa pudotettavana eikä vyötäröllä ylimääräistä, eli mitään näkyviä tuloksia ei ole tullut, mutta selkävaivoista olen päässyt eroon.
Onko muita, joilla alaselkä on jumissa pyörittelyn JÄLKEEN? Minusta tosi outoa...
Minkälaisen tilan hulavanteen pyöritys vaatii?
Normi olkkarissa pyörittelen, onnistuu vain yhteen suuntaan.
Vierailija kirjoitti:
Normi olkkarissa pyörittelen, onnistuu vain yhteen suuntaan.
Samoin. Yhteen suuntaan pyörittäminen onnistuu helposti sen jälkeen kun olin oppinut tekniikan.
Se on hyvä sekin, koska käytännössä voin pyörittää vaikka tunnin jos jaksaisin.
Vierailija kirjoitti:
Löytyykö täältä vielä vanhoja pyörittelijöitä tai muita, jotka voisivat tulla kertomaan tsemppituloksia?
Nyt muuton jälkeen meillä on enempi tilaa, niin sain vanteen (1,2 kg) pidettyä ylhäällä. Aikaisemmin pelkäsin huonekalujen puolesta, ettei uskaltanut kokeilla kunnolla.
Kunto ihan sysihuono, mutta jaksoin nyt pyörittää 1 min 30 sekuntia. En jotenkin osaa hengittää kunnolla ja happi/kunto, tuntuu loppuvan.
Aluksi pyöritin sitä muhkuraista vannetta, mutta mustelmia tuli paljon ja vaihdoin sileään.
Olen ottanut yhden palan pois vanteesta, niin on helpompaa, ainakin mulle.
Osaan pyörittää vaib yhteen suuntaan.
Pyörittäisin vaikka kuinka kauan, mutta en jaksa pitää käsiä ylhäällä.
Hengittäminen mullakin vaikeaa.
Pyöritän pieniä aikoja muutaman kerran päivässä, mieheni pyörittää paljon ja maharöllykkä on hävinnyt. Hän aloitti joskus alkusyksyllä kunnolla.
Mulla vyötärö kaventunut pari, kolme senttiä, mutta yöllä tarvii enää harvoin herätä pissalle.
Jotenkin vaikuttanut sisuksiin.
Yritän jatkaa, koska on hyvä ja helppo kuntoiluväline.
T.mummeli 71 v
Vierailija kirjoitti:
Paino erot vanteilla niin olemattomia et ole mitään merkitystä noilla painoilla. Ainut mitä niillä saa aikaan niin tuhottua kämpän. Tarvii ihan järjettömästi tilaa.
Siitä voi ottaa yhden palan pois, niin tilaa menee vähemmän.
Kellään muulla samanlaisia kokemuksia? Hetken aikaa alussa hieman sattui kylkiin. Varsinaisia mustelmia en saanut, mutta oli kosketusarkaa. Tämä meni ohi parissa päivässä. Mutta hulatessa alkaa röyhtäyttää ja eilen kymmenen minuutin jälkeen oli pakko lopettaa, sillä mahassa alkoi tuntua laajasti tosi kummalliselta. Eilisen jälkeen on ollu vatsa kipeä - ei siis ulkoisesti mustelmien takia, vaan toiminnallisesti. Olen yrittänyt lukea, vaikuttaako hulaaminen refluksin pahenemiseen. Röyhtäyttää enemmän kuin normaalisti. Jotain kummallista tapahtui. Olen melko hoikka ja tykkään hulata selän ja keskivartalon hallinnan takia. Ja se on hauskaa. En kuitenkaan ehtinyt tehdä viikkoakaan, kun kävi näin. Yhden kerran aiemmin jo tuli vähän samanlainen olo, mutta se meni pian ohi. Nyt tämä jäi kestämään pidempään.
Vierailija kirjoitti:
Pyöritin 1,2kg vannetta säännöllisesti puoli vuotta 13 min/ päivä. 5 cm lähti vyötäröltä.
Mitä muuta hyötyä?
Täällä yksi mies, joka hurahtanut siihen. Tosin en pyöritä sitä perinteisellä tavalla, vaan sillä...tiedät mitä tarkoitan.
Toimiiko sellainen lasten kevyt vanne? Jaksan kyllä helposti pyörittää sitä esim 20 min päivässä. Toinenkin suunta sujuu, kunhan otan silloin hieman leveämmän asennon tai laitan toisen jalan eteen.
Ei vaan onnistu tuo pyörittäminen. Tuntuu että oon kokeillu jo tuhat kertaa. Pyörittäminen on helpon näköstä vaikeeta. Meinaa turhauttaa. En haluais kuitenkaan antaa periksi. Haluan oppia.