Saako leikkaavan kirurgin valita?
Kävin julkisella kirurgin konsultaatiossa ja leikkauspäätös tuli. Ainut vaan että en haluaisi kyseisen kirurgin operoitavaksi. Onko mahdollista vaihtaa kirurgia?
Kommentit (35)
Ole klinikalle yhteydessä. Mä olen yhdessä operaatiossa saanut valita kahden kirurgin väliltä, toki kyseessä oli leikkaus joka sössitty aiemmin muualla. Muissa en ole edes kysynyt.
Miten tuo prosessi tapahtuu, ollaan yhteydessä siihen lääkärin jonka ei halua leikkaavan...? Ap
Varmaan voi jos rahaa on tarpeeksi. Epäilen ettei ole jos täällä pitää tuollaisia kysellä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi kyseinen kirurgi ei tunnu sopivalta?
En osaa pukea sanoiksi, mutta ylimielisen oloinen besserwisser, ei yhtään inhimillisen oloinen, pelottava lähinnä. Mitä enemmän mietin käyntiä, en vaan halua hänen leikkaavan... Ap
Miksi et halua sen kirurgin leikkaavan? Oikeasti leikkaavan kirurgin kanssa ollaan tosi vähän vuorovaikutuksessa. Paljon tärkeämpää on, osaako hän tehdä sen leikkauksen hyvin kuin että osaako hän puhua kauniisti.
Vierailija kirjoitti:
Valitsistko Petteri Orvon leikkaamaan?
Petteri Orvo? Kuuluisa leikkaaja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En osaa pukea sanoiksi, mutta ylimielisen oloinen besserwisser, ei yhtään inhimillisen oloinen, pelottava lähinnä. Mitä enemmän mietin käyntiä, en vaan halua hänen leikkaavan... Ap
Oot aika sairas. Peru koko leikkaus,kun et sitä tarvitse.
Vierailija kirjoitti:
Varmaan voi jos rahaa on tarpeeksi. Epäilen ettei ole jos täällä pitää tuollaisia kysellä.
Juuri näin. Jos mulla olis 10000 euroa, olisin mennyt yksityiselle ja tietäisin kenen antaisin leikata. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oot aika sairas. Peru koko leikkaus,kun et sitä tarvitse.
Antaisitko sinä leikata itseäsi, jos lääkäri tuntuu pelottavalta? Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No neiti on hyvä ja maksaa sitten itse oman leikkauksensa. Terve menoa yksityiselle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri näin. Jos mulla olis 10000 euroa, olisin mennyt yksityiselle ja tietäisin kenen antaisin leikata. Ap
Mitä nyt taas, katsoiko lääkäri pahasti vai unohtiko sanoa heipat lähtiessä...
Vierailija kirjoitti:
Miksi et halua sen kirurgin leikkaavan? Oikeasti leikkaavan kirurgin kanssa ollaan tosi vähän vuorovaikutuksessa. Paljon tärkeämpää on, osaako hän tehdä sen leikkauksen hyvin kuin että osaako hän puhua kauniisti.
Totta kai hän voi olla todella taitava kirurgi, vaikka vuorovaikutus olisi epäluottamusta herättävä. En vaan löytänyt yhtään leikkauskokemuksia hänestä netissä. Ap
Vierailija kirjoitti:
Miten tuo prosessi tapahtuu, ollaan yhteydessä siihen lääkärin jonka ei halua leikkaavan...? Ap
Ei, vaan sinne klinikalle kuten sanoin. Soitat sinne osastolle, sanot asiasi ja ne sieltä sanoo että mitä pitää tehdä tai pystyykö vaihtoa tekemään.
Ja ymmärrän hyvin, itse sain niin paskaa palvelua että vaihdoin koko sairaanhoitopiiriä. Ja näille vakio valittajille; olisikin ollut kyse vaan siitä ettei sanonut heippa... kieltäytyi täysin mielivaltaisesti tekemästä operaatiota kuten itse toivoin (argumenteilla ei mitään todellisuuspohjaa, jonka kaksi eri kirurgia myös totesi). Ja operaatio siis tässä toisessa sairaanhoitopiirissä onnistui mukisematta.
Onko julkisen puolen lääkäreistä yleensä leikkauskokemuksia netissä?
Voi olla että joku tietty kirurgi on juuri sinun vaivasi spesialisti eikä toista kerta kaikkiaan ole mutta kyllä noita lääkäreitä muuten vaihdellaan jos on mahdollista potilaan pyytäessä tai miksei lääkärinkin.
joskus ne antaa vaihtaa joskus ei eli on tapauskohtaista aina.
kannattaa olla hyvissä ajoin lääkäriin.