Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Muita hulavanteen pyörittelijöitä?

Vierailija
14.08.2019 |

Onko keskivartalo vahvistunut? Kilot karisseet? Olo parantunut?

Aloitin itse 1,5kg painoisella hulalla ja ajattelin tehdä sen suomalaistutkimuksen tulosten perusteella väh. 13 minuuttia päivässä. Itsellä jumeja selässä, joihin etsin helpotusta. Vyötärön kaventuminen ei myöskään haittaisi ;)

Kommentit (335)

Vierailija
281/335 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kellään muulla samanlaisia kokemuksia? Hetken aikaa alussa hieman sattui kylkiin. Varsinaisia mustelmia en saanut, mutta oli kosketusarkaa. Tämä meni ohi parissa päivässä. Mutta hulatessa alkaa röyhtäyttää ja eilen kymmenen minuutin jälkeen oli pakko lopettaa, sillä mahassa alkoi tuntua laajasti tosi kummalliselta. Eilisen jälkeen on ollu vatsa kipeä - ei siis ulkoisesti mustelmien takia, vaan toiminnallisesti. Olen yrittänyt lukea, vaikuttaako hulaaminen refluksin pahenemiseen. Röyhtäyttää enemmän kuin normaalisti. Jotain kummallista tapahtui. Olen melko hoikka ja tykkään hulata selän ja keskivartalon hallinnan takia. Ja se on hauskaa. En kuitenkaan ehtinyt tehdä viikkoakaan, kun kävi näin. Yhden kerran aiemmin jo tuli vähän samanlainen olo, mutta se meni pian ohi. Nyt tämä jäi kestämään pidempään. 

Kokeile hulata heti aamulla, ennen aamupalaa. Tuleeko silloinkin refluksioireita?

Vierailija
282/335 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jess pistin nyt vanteen tilaukseen kun taas kaikki liikuntapaikat ole kiinni, niin jotain variaatiota pelkkään kävelyyn ja kahvakuulailuun. Mitkään talvilajit ei suju kovin hyvin astman takia. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/335 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä pyörittelin joskus Nintendo Wii:llä semmosia virtuaalisia hulahularenkaita. Siinä seistiin tasapainolaudan päällä ja hetkutettiin kroppaa, niin kuin hulahularenkaita pyörittäessä ja välillä piti napata uusi rengas pyöritykseen mukaan nojaamalla jompaan kumpaan suuntaan.

Vierailija
284/335 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhtä raskasta kuin 100m juoksu, jaksaa 10 sekuntia, ei ollut ihan "helppo pyörittää 15 minuuttia".

Vierailija
285/335 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari vuotta pyörittelin säännöllisesti 15-45 min. kerrallaan, 5-6 kertaa viikossa. Lisäsi voimaa, mutta ulkomuoto ei muuttunut miksikään! Nyt olen totaalisen kyllästynyt, enkä viitsi enää.

Vierailija
286/335 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä pyörittelen samalla kun katson muutaman YouTube- ja instaseurattavan videoita tai kuuntelen jotain podcastia. Yleensä videon mitta noin 20-30 min, pyörin pyörittämään sen mut pystyn pyörittämään niin pitkään kun haluan. Mullakin väsyi ennen kädet, mut nykyään pidän ristittynä hartioilla, jolloin väsy loppui. Mulla myös vyötärö kaventunut ja 1.5 kg ei-sileä vanne. Pyöritän yleensä olohuoneessa kuulokkeet päässä.

Vierailija
287/335 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

M46 ja pyörittelen vannetta mitenpäin vaan molempiin suuntiin, sujuu hyvin. Käytän sitä alaselän rentouttamiseen jalkakyykkyjen jälkeen. Tosi hyvä!

Vierailija
288/335 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyöritättekö aina yhtä kauan molempiin suuntiin? 20 min menee kyllä helposti, mutta tuntuu että sitä pidempään ei jaksa kerralla pyörittää. Ehkä vaan yritän vähitellen pidentää pyöritysaikaa. Vanne 1.5 kg. 

Vierailija
289/335 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin kuvittelen että vyötärö olisi hieman kaventunut. Ei ole mittanauhaa, niin en voi tarkistaa...

Vierailija
290/335 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo. Ei se prkl vaan pysy ylhäällä, mutta saa hyvät liikunnat siitä pelkästä äheltämisestä ja vanteen nostelustakin. (Olen siis katsonut ties vaikka kuinka monet opetusvideot sun muut ja omistan kaksi erilaista vannettakin mutta kun ei vain pysy ylhäällä.)

Vierailija
291/335 |
11.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko ajan sietokyky paranee. Nyt yritän pyörittää aina 20 min kerrallaan. Mustelmia tulee jonkin verran edelleen, mutta ei enää joka kerta. Tavoite että joka päivä puol tuntia, eiköhän sillä vyötäröstä saa ennen pitkää esittelykelpoisen yhdistettynä kaikkeen muuhun liikuntaan... 

Vierailija
292/335 |
11.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritän pyörittää niin nopeasti kuin mahdollista ja samalla vatsalihakset ihan tiukkoina. Vielä ei näy mitään tuloksia, mutta ehkä muutaman kuukauden päästä jo. Nyt vasta kuukausi hulailua takana. 

Vierailija
293/335 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä alotin 1,5kg vanteella ja vaihdoin painottomiin ;) Musta itse pyörittely oli niin hauskaa että ostin normivanteita ja aloin harjotella kaiken maailman temppuja niillä. Siitä tulikin liikuntaharrastus, johon upposi helposti tuntikausia viikossa. Useamman vuoden jaksoin, varsinkin ulkomailla asuessa. Kun palasin Suomeen, lopetin, koska temput oli jo niin isoja ja vauhdikkaita ettei asunnossa tuntunut tila riittävän enkä jaksanut lähteä mihinkään halliin temppuilemaan. Suosittelen kokeilemaan! Temppuja tekemällä vetreytyy myös yläkroppa ja koordinaatio sekä ketteryys paranee.

Vierailija
294/335 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystävä kertoi, että kun ei oikein ole tilaa hulavanteen pyöritykseen kotona, niin hän pyörittelee sellaista näkymätöntä virtuaalista hulavannetta ja hyvin on toiminut kuulemma.

Vierailija
295/335 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Normi olkkarissa pyörittelen, onnistuu vain yhteen suuntaan.

Sama mulla. Olen kade, kun mies osaa molempiin suuntiin.

Lapsenlapseni yritti pyörittää ja ei millään osannut. Sitten alkoi sanoa sutsi satsi sutsi satsi.... rytmikkäästi ja vanne pysyi hyvin ylhäällä.

Ollaan naurettu jutulle. Esiteinistä kyse.

Hänkin vain yhteen suuntaan sutsittelee.

Vierailija
296/335 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tajua. Mä pyöritän joka päivä 20min, ei tunnu missään. Samalla voi selata nettiä kännykällä, en oo huomannut eroa missään. Aloitin tossa kk sitten. Oon toki muutenkin urheilullinen mutta keskivartalo maha häiritsee kolmannen raskauden jälkeen kun ei oo palautunut.

Vierailija
297/335 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä alotin 1,5kg vanteella ja vaihdoin painottomiin ;) Musta itse pyörittely oli niin hauskaa että ostin normivanteita ja aloin harjotella kaiken maailman temppuja niillä. Siitä tulikin liikuntaharrastus, johon upposi helposti tuntikausia viikossa. Useamman vuoden jaksoin, varsinkin ulkomailla asuessa. Kun palasin Suomeen, lopetin, koska temput oli jo niin isoja ja vauhdikkaita ettei asunnossa tuntunut tila riittävän enkä jaksanut lähteä mihinkään halliin temppuilemaan. Suosittelen kokeilemaan! Temppuja tekemällä vetreytyy myös yläkroppa ja koordinaatio sekä ketteryys paranee.

Minulla on painovanteen lisäksi myös sellainen kevyt vanne. Osaatko neuvoa miten sitä pystyisi pyörittämään rintakehällä? Minulla valahtaa aina vanne silloin. Polvissa osaan ihan pienen pienen hetken pyörittää. Mutta vaatii kyllä paljon tilaa. 

Vierailija
298/335 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tajua. Mä pyöritän joka päivä 20min, ei tunnu missään. Samalla voi selata nettiä kännykällä, en oo huomannut eroa missään. Aloitin tossa kk sitten. Oon toki muutenkin urheilullinen mutta keskivartalo maha häiritsee kolmannen raskauden jälkeen kun ei oo palautunut.

Yritä pyörittää niin nopeasti kuin pystyt ja jännitä koko ajan vatsalihaksia samalla, eli vedä vatsaa sisäänpäin. Lupaan että tuntuu kyllä jossain. Tai vaihda painavampaan vanteeseen? 

Vierailija
299/335 |
14.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyöritättekö aamulla vatsa tyhjänä vai miten? Itsellä tuntuu että ruoka velloo edes takas vaikka olisi syömisestä jo monta tuntia kulunut. 

Vierailija
300/335 |
14.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kellään muulla samanlaisia kokemuksia? Hetken aikaa alussa hieman sattui kylkiin. Varsinaisia mustelmia en saanut, mutta oli kosketusarkaa. Tämä meni ohi parissa päivässä. Mutta hulatessa alkaa röyhtäyttää ja eilen kymmenen minuutin jälkeen oli pakko lopettaa, sillä mahassa alkoi tuntua laajasti tosi kummalliselta. Eilisen jälkeen on ollu vatsa kipeä - ei siis ulkoisesti mustelmien takia, vaan toiminnallisesti. Olen yrittänyt lukea, vaikuttaako hulaaminen refluksin pahenemiseen. Röyhtäyttää enemmän kuin normaalisti. Jotain kummallista tapahtui. Olen melko hoikka ja tykkään hulata selän ja keskivartalon hallinnan takia. Ja se on hauskaa. En kuitenkaan ehtinyt tehdä viikkoakaan, kun kävi näin. Yhden kerran aiemmin jo tuli vähän samanlainen olo, mutta se meni pian ohi. Nyt tämä jäi kestämään pidempään. 

Kokeile hulata heti aamulla, ennen aamupalaa. Tuleeko silloinkin refluksioireita?

En ole ylläoleva, mutta minulla tulee refluksia pyörittelystä. Tämän vuoksi en pysty joka ilta hulailemaan.