Muita hulavanteen pyörittelijöitä?
Onko keskivartalo vahvistunut? Kilot karisseet? Olo parantunut?
Aloitin itse 1,5kg painoisella hulalla ja ajattelin tehdä sen suomalaistutkimuksen tulosten perusteella väh. 13 minuuttia päivässä. Itsellä jumeja selässä, joihin etsin helpotusta. Vyötärön kaventuminen ei myöskään haittaisi ;)
Kommentit (335)
Viimeksi 80-luvulla pyöritellyt.
Minä hulailin viime kesänä 2kk viisi kertaa viikossa 20-30min 1,5kg vanteella. Kun aloitin, en ollut harrastanut säännöllistä liikuntaa kuukausiin. Vyötärö ei pienentynyt kahdessa kuukaudessa yhtään. Mutta ryhti ja keskivartalon lihakset vahvistuivat, minkä huomasi askelissa, kun lähti kesän lopulla juoksulenkille.
Eli ei se vanne mikään mainospuheiden mukainen taikakalu ole.
Olen entrannut itse hulan sopivanpainoiseksi, eli painaa 8 kiloa, ja tulokset on sen mukaisia. Muutaman viikon harjoittelun jälkeen Kreikan jumalien vartalo: sutjakka, dynaaminen ja esteettisesti täydellinen!
Vaikea saada naisia karistettua kimpusta uimahallissa, kylpylöissä ja vastaavissa paikoissa, mutta muuten ihan jees kokemus.
"Jokainen oppii ihan taatusti" sanoi joku viisas ja siihen luottaen nyt tuon osaan vaikka sitten unissaankin. En olisi kyllä uskonut.
Kaippa tuohon kuukausi päivittäin sen turhautuneen minuutin verran meni oppia... Ja paljon naurua. Lapselta joka ihan pro kysyin "kato nyt, mikä menee väärin" vastaus: kai se on toi sun maha...että näin.
Nyt hulailen iltaisin noin vartin verran, mainoskatkosta mainoskatkoon. Vyönlenkkejä "joutunut" puolessa vuodessa parikin kertaa kiristää ja kummasti on muotoutuneet ns. Lanteet vaikka vieläkin mahaa mistä pyörittää...ei paha.
Lapsena hulailin menemään ihan loputtomiin, muistan laskeneeni esim. tuhanteen eikä tuntunut missään. Ei käynyt edes mielessä että voisi olla vaikeaa. Nyt ikää 40 eikä onnistu millään. Ugh. Ihan hirveän turhauttavaa. Olen jo vuoden verran yrittänyt; alun epäonnistumisen jälkeen annoin periksi pitkäksi aikaa kunnes sisuunnuin ja yritin uudelleen. Ja uudelleen. Ja uudelleen. Yrittämisten välissä lannistun ja koko perkuleen vehje lentää vinttikoppiin. :(
Haluaisin osata.
Onko haittaa, jos pyörittää vain yhteen suuntaan aina? Ei vain onnistu toiseen suuntaan.
Jos tuntuu, ettei kotona ole tilaa, niin pyörittäkää sängyn päällä seisten. Ei haittaa myöskään niin alakerran naapuria sitten se vanteen jatkuva kolahtelu lattiaan harjoitteluvaiheessa.
Vierailija kirjoitti:
Olen entrannut itse hulan sopivanpainoiseksi, eli painaa 8 kiloa, ja tulokset on sen mukaisia. Muutaman viikon harjoittelun jälkeen Kreikan jumalien vartalo: sutjakka, dynaaminen ja esteettisesti täydellinen!
Vaikea saada naisia karistettua kimpusta uimahallissa, kylpylöissä ja vastaavissa paikoissa, mutta muuten ihan jees kokemus.
Kiinnostaa kuinka olet muokannut?
Itse oyöritän kahta 1,8 kilon vannetta samanaikaisesti. Vyötäröllä ei ole tilaa kolmelle, yksi tippuu aina pois.
On jenkkakahvat saaneet kyytiä, keskivartalo tiukempi.
Jenkkakahvat saaneet kyytiä ja keskivartalo tiukempi. Suosittelen.
En oikein ymmärrä miksi noihin kuntoilu-hulavanteisiin on lisätty ne kohoumat, jotka juuri mielestäni sattuvat. Onko oikeasti niiden aiheuttama kipu ja painuminen kudoksiin terveellistä?
Mutta MITEN SEN KIVUN SIETÄÄ tai saa pienemmäksi??
Ostin melkein 1v sitten vanteen ja käyttämättömänä on vaatehuoneessa, koska kipu😩.
Ne muhkurat sattuu aivan saatanasti ja en voinut alun jälkeen enää jatkaa sitä, lanteet ja vyötärö oli sinisen mustana kuin olisi pampulla hakattu.
Veetuttaa!!
Vierailija kirjoitti:
Mutta MITEN SEN KIVUN SIETÄÄ tai saa pienemmäksi??
Ostin melkein 1v sitten vanteen ja käyttämättömänä on vaatehuoneessa, koska kipu😩.
Ne muhkurat sattuu aivan saatanasti ja en voinut alun jälkeen enää jatkaa sitä, lanteet ja vyötärö oli sinisen mustana kuin olisi pampulla hakattu.Veetuttaa!!
Pari fleecea päällekäin niin pitäisi helpottaa. Ainakin alle 2kg vanteilla kipu kyllä katoaa nopeasti, itse päivitin keväällä yli parikiloiseen ja odottelen tässä viileämpiä ilmoja että voi topattuna sitä pyöritellä. :D Nyt kun ei viittä minuuttia kauempaa kestä millään.
Vierailija kirjoitti:
Onko haittaa, jos pyörittää vain yhteen suuntaan aina? Ei vain onnistu toiseen suuntaan.
Voi tulla jotain kireyksiä/lihasjumeja, mikä tahansa liike tehtynä vain toispuoleisesti myös vahvistaa lihaksia toispuoleisesti.
meillä on kutosalilla sellainen 1,2 kilon painoinen vanne ja sattuu ihan jäätävästi, kun se tippuu varpaille eikä ehdi ottaa kiinni.... en tajua miten en saa enää tekniikkaa kuntoon, kun lapsena osasin pyörittää vannetta vaikka kuinka pitkään.
Se on pieni liike jolla vanteen saa liikkeelle ja pysymään.
Vierailija kirjoitti:
en tajua miten en saa enää tekniikkaa kuntoon, kun lapsena osasin pyörittää vannetta vaikka kuinka pitkään.
sama täällä, kehtaanko edes tunnustaa että kateellisena katselen naapurin rouvan vaivatonta hulaamista niitten parvekkeella
Selluliittiin on saanut kyytiä.