Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Muita hulavanteen pyörittelijöitä?

Vierailija
14.08.2019 |

Onko keskivartalo vahvistunut? Kilot karisseet? Olo parantunut?

Aloitin itse 1,5kg painoisella hulalla ja ajattelin tehdä sen suomalaistutkimuksen tulosten perusteella väh. 13 minuuttia päivässä. Itsellä jumeja selässä, joihin etsin helpotusta. Vyötärön kaventuminen ei myöskään haittaisi ;)

Kommentit (335)

Vierailija
241/335 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko ilmennyt ongelmia?

Pyörittelin 1,2 kg:n vannetta puolisen vuotta päivittäin. Ajattelin lisätä tehoja ja vaihdoin 1,5 kg:een. Selkä ei kestänyt, vaan kipeytyi kunnolla. Nyt kesällä on sitten jäänyt koko pyörittely sikseen. Tekee kyllä ihmeitä keskivartalon lihaksille ja ryhdille.

Syksystä taas kunnostaudun.

Vierailija
242/335 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

meillä on kutosalilla sellainen 1,2 kilon painoinen vanne ja sattuu ihan jäätävästi, kun se tippuu varpaille eikä ehdi ottaa kiinni.... en tajua miten en saa enää tekniikkaa kuntoon, kun lapsena osasin pyörittää vannetta vaikka kuinka pitkään.

Joo, lapsena tuli pyöriteltyä mummon vannetta ilman mitään ongelmia, nyt meinasi mennä sekä hermot että nivelet kun koitti varovasti kuntosalilla siellä ollutta vannetta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/335 |
19.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko joku jaksanut hulailla kauemminkin?

Minä olen kolme viikkoa hulaillut joka päivä 30 min ja se on vielä hauskaa. Mitään muuta liikuntaa en ole jaksanut kahta viikkoa kauemmin päivittäin xD

Odottelen tässä tuloksia... Vatsamakkara saisi pienentyä.

Vierailija
244/335 |
19.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yli vuoden olen pyöritellyt. Viimeinen puoli vuotta 2,1 kg vanteella. Vatsalihakset erottuu jo selvästi! :)

Vierailija
245/335 |
19.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko vannettelusta muka oikeasti hyötyä että ymp mitta kavenisi? Onko vanteiden hinta jo laskenut. Kun alkoi hypetys niin niiden hinnat oli 30€ vähintää.

Vierailija
246/335 |
19.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yli vuoden olen pyöritellyt. Viimeinen puoli vuotta 2,1 kg vanteella. Vatsalihakset erottuu jo selvästi! :)

Paljonko maksoi tuo?

Mulla on kaksi 1,6 kilon vannetta joita pyörittelen yhtä aikaa. Ois kiva kokeilla painavampia.

Vierailija
247/335 |
19.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolessa vuodessa -4 kg ilman mitään ruokatottumusten muutoksia, miinus viitisen cm vyötäröltä ja bonukset: kiinteytynyt peba, sekä timmimpi ja myös tunnokkaampi  ;D  toosa! Päivittäin n. 20 min hulailu. Kannattaa!

Vierailija
248/335 |
19.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko muita polviongelmaisia?

Ite opettelin hulailun toissa kesän buumin myötä ja jatkoin jonkin aikaa, mutta sitten on ollut pitkiä taukoja ja mulla se käy polviin, kun on ne muutenkin rikki. Jostain blogista luin silloin, että jollakulla oli kokonaan pettänytkin polvi hulailun seurauksena, mutta muuten ei ole tietoa tästä. Onkohan tekniikassa jotain vikaa, kun polviin tulee kai kiertoa itsellä?

Vierailija
249/335 |
19.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyöritellyt nyt alku kesästä vannetta miltei joka päivä. Televisiota katsoessa jopa tunti-puolitoista kerralla, välillä vain suuntaa vaihtaen.

Hyvin kestää jo kupeet vaikka  pyörittelen pelkät uikkarit jalassa, olen siis mies! D . Ei tarvitse niin paljoa enää tuijottaa siihen mitä syö ainakaan sen vuoksi, että kertyy vyötärölle rasvarenkaat. Toki en syö kovin epäterveellisesti muutoinkaan, mutta pysyy timmissä kunnossa vanteen ansiosta! 

Keväällä alaselkä vaivasi, ei vaivaa enää!

Vierailija
250/335 |
01.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon pari päivää opetellu pyörittämään vannetta. Eka päivänä tuli mustelma. Pidin pari päivää taukoa. 40 pyöritystä on ennätys. En ymmärrä miten vanteen saa pysymään kauemmin. Oppisinpa oikean tekniikan.

Tänään pyöritin taas, mutta sitte vanne hajos. Onko muilla hajonnu?

Vierailija
251/335 |
01.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

meillä on kutosalilla sellainen 1,2 kilon painoinen vanne ja sattuu ihan jäätävästi, kun se tippuu varpaille eikä ehdi ottaa kiinni.... en tajua miten en saa enää tekniikkaa kuntoon, kun lapsena osasin pyörittää vannetta vaikka kuinka pitkään.

Joo, lapsena tuli pyöriteltyä mummon vannetta ilman mitään ongelmia, nyt meinasi mennä sekä hermot että nivelet kun koitti varovasti kuntosalilla siellä ollutta vannetta. 

Lapsuudessani 70-luvulla oli kevyitä muovivanteita, mikäs niitä oli pyöritellessä.

Mutta onko niin, että nykyään vanteessa kuuluu olla painoa?

Vierailija
252/335 |
01.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon pari päivää opetellu pyörittämään vannetta. Eka päivänä tuli mustelma. Pidin pari päivää taukoa. 40 pyöritystä on ennätys. En ymmärrä miten vanteen saa pysymään kauemmin. Oppisinpa oikean tekniikan.

Mä olen pyöritellyt nyt kuukauden päivittäin ja eka viikko oli kyllä melkoista säätöä kun en tajunnut tekniikkaa, nyt jo pikkuhiljaa alkaa sujua. Jotenkin ajattelin että kroppaa piti pyörittää mutta oikeastaan lantiota liikutetaan vain eteen ja taakse. YouTubessa oli muutama hyvä video jonka jälkeen aloin ymmärtämään mitä piti tehdä. Kun saat tekniikan kuntoon niin mustelmat kun katoavat. Mulla oli tuon ekan viikon jälkeen vasen kylki mustelmilla, piti alkuun kietaista huivi vyötärölle suojaksi mutta nyt ei tule enää mustelmiakaan. Muutama sentti lähtenyt jo vyötäröltä!! Kuuntelen äänikirja tuossa samalla niin menee ihan leikiten.

Vierailija
253/335 |
01.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsekkasin vanteita netistä. 

Tokmanni on tainnut poistaa myynnistä jonkun koottavan kiinalaisen, joka monelta on hajonnut ensi pyöräytyksillä.

Prismassa on koottavia myynnissä, ilmeisesti eri mallia.

Uskaltaako sellaisen ostaa? Onko ne nykyään yleensäkin koottavia?

Vierailija
254/335 |
01.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tsekkasin vanteita netistä. 

Tokmanni on tainnut poistaa myynnistä jonkun koottavan kiinalaisen, joka monelta on hajonnut ensi pyöräytyksillä.

Prismassa on koottavia myynnissä, ilmeisesti eri mallia.

Uskaltaako sellaisen ostaa? Onko ne nykyään yleensäkin koottavia?

Mulla on koottava, 1,2 kilon vanne, Gymstickin valmistama. Siinä oli yksi "lukko" vähän tiukempi enkä saanut sitä ekalla kerralla näköjään ihan kunnolla lukkoon joten vanne hajosi. Mies sitten käytti voimaa ja nyt vanne on pysynyt kasassa. Olen kuullut että joku on korjannut omaansa jesarilla. Koottavassa vanteessa on varmaan se hyöty että sen saa tarvittaessa helposti mukaan ja kokoa voi vähän muuttaa jättämällä yhden palan pois. Minun vanteeni on 95 cm ja minulle hyvän kokoinen.

Vierailija
255/335 |
01.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ostin Torista muutama viikko sitten 5€ 1,2kg. Hetki menee että oppii tekniikan jossa ei siis pyöritellä mitään lannetta vaan keinutaan eteen/taakse. Olin lihotuskuurilla mutta kaikki 10kg paino pömpsähti vyötärölle josta halusin eroon. Jo nyt vatsalihakset alkaa pömpön alta erottua kun päivittäin vartin hulannu. Tykkään, samalla katon telkkaa eikä tarvi rutistella häntäluuta paskaks lattialla.

Vierailija
256/335 |
01.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä ostin Torista muutama viikko sitten 5€ 1,2kg. Hetki menee että oppii tekniikan jossa ei siis pyöritellä mitään lannetta vaan keinutaan eteen/taakse. Olin lihotuskuurilla mutta kaikki 10kg paino pömpsähti vyötärölle josta halusin eroon. Jo nyt vatsalihakset alkaa pömpön alta erottua kun päivittäin vartin hulannu. Tykkään, samalla katon telkkaa eikä tarvi rutistella häntäluuta paskaks lattialla.

Ilmeisesti puhut vatsalihasliikkeistä. Sulla ei ole tekniikka ollut ihan hallussa. Selkä tai häntäluu ei nouse lattiasta, lähinnä vain niska tai vähän hartioita. Vatsalihasliikkeitä voi tehdä oikein selkäystävällisesti nostamalla jalat tuolille niin, että polvet ovat 90 asteen kulmassa tuolin päällä ja itse makuuasennossa maassa. Selkä rentoutuu ja vatsalihakset tekevät työn. Tämä onnistuu nojatuolien kanssa, keittiöntuolit ovat liian korkealla.

Vierailija
257/335 |
01.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä hitsiä, eikö noita gymstickejä ollutkaan tarkoitus mainostaa. Just kun treeni alkoi kamera siirretään muualle-

Vierailija
258/335 |
01.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aluksi ei vanne meinannut pysyä, kuin muutaman kierroksen. Mutta sitten tajusin, etten pyöritä lantiota, vaan ikään kuin siirryn kantapäiltä päkiöille. Kun näin sain pysymään pitempään, pikkuhiljaa alkoi sujua muutenkin. Kun toisen jalan siirtää eteen, niin silloin pysyy varmimmin. Nykyään voi olla vaikka miten päin, niin vanne ei tipu. Olen itse jäykkä kuin rautakanki ja kömpelö. Eli uskon, että jos minä sain sen pyörimään, niin saa silloin muutkin.

Mitään erityisiä tuloksia ei ole tullut, muuta kuin, että selkä ei ole enää niin kipeä. En tätä alkanut kyllä laihduttamisen takia tekemään, joten en ole mitään ruokavaliota tähän lisännyt yms. Selän liikkuvuutta parantamaan ostin vanteen.

Hulailua takana n. puoli vuotta. 20 minuuttia 5 kertaa viikossa.

Vierailija
259/335 |
01.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloitin pyörittelyn reilu vuosi sitten. Nyt jo laiskistunut.

Mulla hajosi ensimmäinen vanne heti vajaan viikon jälkeen. Olin tilannut sen eräästä treenikaupasta. Laitoin kuvat menemään hajonneesta osasta ja sain uuden vanteen. Kertoivat, että tuo erä oli ollut huonoa. Nyt kestää kyllä.

Vierailija
260/335 |
01.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

tää video auttoi mua miten saa vanteen pysymään.