Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Muita hulavanteen pyörittelijöitä?

Vierailija
14.08.2019 |

Onko keskivartalo vahvistunut? Kilot karisseet? Olo parantunut?

Aloitin itse 1,5kg painoisella hulalla ja ajattelin tehdä sen suomalaistutkimuksen tulosten perusteella väh. 13 minuuttia päivässä. Itsellä jumeja selässä, joihin etsin helpotusta. Vyötärön kaventuminen ei myöskään haittaisi ;)

Kommentit (335)

Vierailija
301/335 |
15.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko alkuperäisiä pyörittelijöitä vielä palstalla? Miten menee? 

Vierailija
302/335 |
15.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kellään muulla samanlaisia kokemuksia? Hetken aikaa alussa hieman sattui kylkiin. Varsinaisia mustelmia en saanut, mutta oli kosketusarkaa. Tämä meni ohi parissa päivässä. Mutta hulatessa alkaa röyhtäyttää ja eilen kymmenen minuutin jälkeen oli pakko lopettaa, sillä mahassa alkoi tuntua laajasti tosi kummalliselta. Eilisen jälkeen on ollu vatsa kipeä - ei siis ulkoisesti mustelmien takia, vaan toiminnallisesti. Olen yrittänyt lukea, vaikuttaako hulaaminen refluksin pahenemiseen. Röyhtäyttää enemmän kuin normaalisti. Jotain kummallista tapahtui. Olen melko hoikka ja tykkään hulata selän ja keskivartalon hallinnan takia. Ja se on hauskaa. En kuitenkaan ehtinyt tehdä viikkoakaan, kun kävi näin. Yhden kerran aiemmin jo tuli vähän samanlainen olo, mutta se meni pian ohi. Nyt tämä jäi kestämään pidempään. 

Kokeile hulata heti aamulla, ennen aamupalaa. Tuleeko silloinkin refluksioireita?

En ole ylläoleva, mutta minulla tulee refluksia pyörittelystä. Tämän vuoksi en pysty joka ilta hulailemaan.

Itselläni pysyy refluksioireet sillä pois, että yritän hulata yleensä aina ennen aamupalaa. Jos en ehdi aamulla, niin illalla sitten korkeintaan 10 min. Aamulla ennen syömistä voisi kyllä pyörittää vaikka kuinka kauan, jos vaan olisi aikaa. Ei tule silloin röyhtäilyä tai ikävää tunnetta vatsalle. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
303/335 |
15.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko jollain kokemuksia Evolver Fit Hoop-vanteen tyyppisestä, uudenlaisesta hulasta? Mulla tyssää sen kanssa homma melkein heti kun en saa pidettyä painoa niin ylhäällä että "vanne" pysyisi liikkeessä. Taitaa olla muutenkin ihan humpuukia.

Vierailija
304/335 |
02.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulisin myös kokemuksia tuosta uudesta hulasta (evolver fit hoop), miten se oikeasti toimii, kannattaako hankkia? Tavallinen vanne vie turhan paljon tilaa sisätiloissa..

305/335 |
02.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on tavallinen hulavanne (eli ei painollinen). Ihan viime viikkoina olen käyttänyt sitä pitkästä aikaa, kun halusin monipuolistaa kuntoilua kotona. Kyllä tavallisenkin vanteen pyörittämisestä on hyötyä. Ainakin lihakset tulevat kipeiksi, varsinkin kyljistä.

Vierailija
306/335 |
04.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on toi evolver fit hoop. Viikon käyttänyt ja vyötäröltä lähtenyt 4cm, vannetta piti myös jo pienentää palalla. Aluksi oli vaikea saada se pyörimään mutta tarpeeksi kun yritti niin sen yhtäkkiä oppi.  Kunhan hula on tarpeeksi kireällä saa sen kunnolla pyörimään. Riippuen päivästä olen pyörittänyt 10minuutista tuntiin.  Ei todellakaan ole humpuukia. Eikä tule kylkiin mustelmia niin kuin normi paino hulalla. Vatsalihaksissa kyllä tuntuu mutta ei satu.

Vierailija
307/335 |
04.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mää oon joutunu pyärittelee hulavannetta akan ympärillä jo kauan. Ku alotettii nii se paino vaa 80 kiloo ja mä 78 kiloo. Ny ku ollaan harrastettu vuasi, nii akka paino äske 98 ja mä 74.

Me ei oikee tiäretä pyäritänkö vääri vai liia hiljaa. Mut ku ei se pyörä renkas enää yllä sen vattan ympäri vaa tahtoo jumittaa. Mun tulee vaa hiki ku mä pyäritän ja akka vaa valittaa etten pyäritä tarpeeks. Miätin jo että mistä sais isomman pyärän kummin? Hankala se o muutenki pyärittää ku mä oon 192 pitkä ja akka vaa 159

Vierailija
308/335 |
08.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon helpompi käyttää kuin tav.painovanne(hermot menee tavallisella)myös miellyttävämpi,pysyy hyvin paikallaan ja voi vaikka kävelläkin sen kanssa.suosittelen!

Vierailija
309/335 |
08.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mikä hyöty tosta on? Kokeilin kerran ja sattuu aivan hemmetisti.

Vierailija
310/335 |
08.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat kokemukset: 1 vuosi keskim. 13 min. päivittäistä pyörittelyä takana. Ei vyötärön mittauksia tehtynä, mutta mututuntuma on että on kaventunut. Ryhti on parantunut, selkävaivoista loputkin karisseet, semmoinen kiva vartalon hallinnan tunne on syntynyt. Vaikutuksia ei kylläkään voi todentaa, kun samaan aikaan on tullut lisättyä muutakin keskivartalotreeniä.

Päivittäisen harjoitteen tekemiseen on ollut helppo motivoitua. Sopii hyvin tehtäväksi videoita katsellessa, niin mikäs sen parempaa, kun kumpaakaan ei enää viitsisi tehdä ilman toista! Tullee pysymään ohjelmassa loppuelämän.

Tekniikoista ja välineistä: Itsellä 1,5 kiloinen, pyöritys molempiin suuntiin, välillä kiivaasti, välillä laajalla lantion liikkellä.

Oli tässä viestiketjussa kokemuksia, onko yli painavasta vanteesta hyötyä?

Vierailija
311/335 |
08.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse pyörittelin 1.8kg vannetta 3vuotta.mutta,mutta mun alaselässä onkin rappeuma joka selvisi tutkimuksissa. Fysiatri kielsi homman koska vanne ja kiertoliike pahasta rangalle. Oireet alaselkä kipu ja jatkuva jalkasärky. Oli tavannut myös muita samanlaisia tapauksia. Siis ei aina hyvä valinta. Itse en kaventunut, olen hoikka, mut varmaan hyvä keskivartalo lihaksille.

Vierailija
312/335 |
08.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

KokemustaOn769 kirjoitti:

Itse pyörittelin 1.8kg vannetta 3vuotta.mutta,mutta mun alaselässä onkin rappeuma joka selvisi tutkimuksissa. Fysiatri kielsi homman koska vanne ja kiertoliike pahasta rangalle. Oireet alaselkä kipu ja jatkuva jalkasärky. Oli tavannut myös muita samanlaisia tapauksia. Siis ei aina hyvä valinta. Itse en kaventunut, olen hoikka, mut varmaan hyvä keskivartalo lihaksille.

Kai hulapyörittely kannattaa sitten aloittaa jo nuorella iällä, ennen rappeumia.

Vierailija
313/335 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rappeuma ja kulumat ovat iän tuomaa. Ja lisänä fyysisesti raskas työ. Rappeuma voi ilahduttaa sinuakin vaikka kuinka liikkuisi. Itse paljon liikuntaa harrastanut ja terveellisiä elämäntapoja toteuttanut

Vierailija
314/335 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten menee pyörittelijät? Itse ainakin kuvittelen että vyötärö kapeutunut!

Vierailija
315/335 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verkkokaupan pikkuvannetta ei ole enää saatavilla, onko vastaavista muista malleista kenelläkään kokemusta/ kehuja jostain tuotteesta?

Vierailija
316/335 |
11.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nyt aloittanut pitkästä aikaa, taisin tässä ketjussa joskus esitellä kämmentä suurempia mustelmiani kun ekaa kertaa aloitin pari vuotta sitten. Nykyään menee helposti molempiin suuntiin pitkiä aikoja, kävellen, juosten, hypähtäen, jopa vähän aikaa kahdella vanteella kerrallaan.

Tein juuri positiivisen raskaustestin. Ihanaa! Kuinka kauan uskallan pyöritellä yli 2-kiloista vannetta, vai pitäisikö heti lopettaa?

Vierailija
317/335 |
11.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mahdu, tippuu tavarat pöydältä ja kirjahyllyistä.

Vierailija
318/335 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt 1 vuosi takana keskim. 13 min päivittäistä pyörittelyä. Ryhti parantunut kuin myös keskivartalon hallinta. Seuraavaksi tavoitteena lisätä kierroksia, tunti päivässä tavoitteena, joka ei ongelma, kun ruutua pystyypi hyvin tuijottamaan lannetta vatkatenkin!

Vierailija
319/335 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua alkaa masentamaan, kun vanne ei vaan pyöri, vaikka kuinka ketkutan. Olenkohan niin pökkelö, että en saa vannetta pyörimään, vaikka kuinka yritän? Onko ketään jolla olisi ollut samanlaisia alkuvaikeuksia, mutta olisi kuitenkin lopulta saanut hulailun käyntiin?

Vierailija
320/335 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua alkaa masentamaan, kun vanne ei vaan pyöri, vaikka kuinka ketkutan. Olenkohan niin pökkelö, että en saa vannetta pyörimään, vaikka kuinka yritän? Onko ketään jolla olisi ollut samanlaisia alkuvaikeuksia, mutta olisi kuitenkin lopulta saanut hulailun käyntiin?

Ei pyöri mullakaan. Ekan vanteen vein kirpparille ja nyt taas yön hulluina hetkinä tilasin sen uudenmallisen, joka ei ainakaan putoa lattialle mutta jonka muutaman epäonnistuneen yrityksen jälkeen piilotin vaatekaappiin :) Yritän ehkä joskus uudelleen mutta kun ei pyöri niin ei pyöri...