Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä teette tai tekisitte kun aikuinenlapsi pyytää apua?

Vierailija
14.08.2019 |

Autatteko ja tuetteko aikuistalasta vai kerrotteko että aikuisena on pärjättävä yksin ja omin avuin?

Kommentit (91)

Vierailija
1/91 |
14.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin autan. 

Vierailija
2/91 |
14.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai autan!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/91 |
14.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai autan miten voin.

Tapauksesta riippuen voin neuvoa, miten elää ja toimia jatkossa.

Vierailija
4/91 |
14.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai autan!

Vierailija
5/91 |
14.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina autetaan jos vain voidaan.

Ja on autettu. Paljon. Ei kaduta yhtään.

Vierailija
6/91 |
14.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. jos hän tarvitsee apua yhdyssanoissa, niin autan mielelläni.

Vierailija
7/91 |
14.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen paskoista perheoloista ja köyhästä perheestä oleva 39v mies. Minua ei kukaan auttanut kun sitä eniten tarvitsin nuorena.

Minun tyttäreni on 13 ja poika 3. Teen niska limassa töitä että saan molemmille säästettyä mm. käsirahan asuntoa varten, ja ajokorttia varten laitan molemmille erikseen sivuun.

Jos heille tulee ongelmia aikuisena, autan niin paljon kuin pystyn. Minkä takia me elämme tällä planeetalla, jos emme siksi että elämän laatu paranee sukupolvesta toiseen?

Miksi minun pitäisi laittaa lapseni kärsimään siksi kun itselläni oli paskat vanhemmat ja paska suku?

Vierailija
8/91 |
14.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti autan. Ei aikuisuuskaan tarkoita sitä, että ihan ilman apua täytyisi pärjätä. Jokaiselle tulee joskus hetkiä, jolloin tarvitsee apua. Silloin on hyvä, jos sitä voi epäröimättä pyytää ja myös saada. 

Vierailija
9/91 |
14.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole lapsia, mutta sisarusten ja vanhempien kesken autellaan aina toisiamme tarpeen mukaan.

Vierailija
10/91 |
14.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmä kysymys.

Vierailija
11/91 |
14.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autan tottakai neuvomalla miten voisi toimia ja kertomalla mitä ei olisi kannattanut tehdä tai mitä olisi kannattanut tehdä toisin jotta kyseiseen tilanteeseen ei oltaisi päädytty.

Vierailija
12/91 |
14.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outo ajatus, että aikuisena täytyisi pärjätä yksin. Harva kuitenkaan elää täysin yksin ilman kontaktia muihin ihmisiin. 

Vierailija
13/91 |
14.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen paskoista perheoloista ja köyhästä perheestä oleva 39v mies. Minua ei kukaan auttanut kun sitä eniten tarvitsin nuorena.

Minun tyttäreni on 13 ja poika 3. Teen niska limassa töitä että saan molemmille säästettyä mm. käsirahan asuntoa varten, ja ajokorttia varten laitan molemmille erikseen sivuun.

Jos heille tulee ongelmia aikuisena, autan niin paljon kuin pystyn. Minkä takia me elämme tällä planeetalla, jos emme siksi että elämän laatu paranee sukupolvesta toiseen?

Miksi minun pitäisi laittaa lapseni kärsimään siksi kun itselläni oli paskat vanhemmat ja paska suku?

Sama, mutta olen 46v nainen. Ei ollut nuoruudessa kehumista. Vanhemmatkin aika pitkälti katkaisi välit eikä todellakaan auttaneet minua. Tunnevammaisia.

Mulla on yksi lapsi joka nyt 22, ja näen vaikka nälkää että hän saa kokea asioita elämässä eikä joudu ikinä tyhjän pääle. Rikas en ole enkä varmaan sellaiseksi tule, mutta ihan keskituloinen olen. Ihan pyytämättäkin joskus annan käteisenä tälle jotain, tai synttärien aikaan kysyn onko esim. kodinkoneita tai muuta mennyt rikki ja tilaan uuden.

Lapsi on elämäni tähti ja keskipiste, minulla ei ole muuta syytä elää. Pidän toki työstäni, matkustelusta, ystävistäni jne. mutta lapsi on se joka minut pitää liikkeellä, motivoituna ja elossa.

Vierailija
14/91 |
14.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistutus palstamammoille: Vanhempien elatusvelvollisuus päättyy kun lapsi täyttää 18, vanhempi ei ole mikään aikuisen lapsensa edunvalvoja ja omaishuoltaja. Auttaa toki voi, mutta mieluummin niin että ohjaa aikuista lasta itse auttamaan itseään ilman vanhempiensa tukea. Muuten aikuinen lapsi ei opi koskaan toimimaan itse ja itsenäisty.

Vierailija
15/91 |
14.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistutus palstamammoille: Vanhempien elatusvelvollisuus päättyy kun lapsi täyttää 18, vanhempi ei ole mikään aikuisen lapsensa edunvalvoja ja omaishuoltaja. Auttaa toki voi, mutta mieluummin niin että ohjaa aikuista lasta itse auttamaan itseään ilman vanhempiensa tukea. Muuten aikuinen lapsi ei opi koskaan toimimaan itse ja itsenäisty.

Ei ne neuvot mitään lämmitä pakkasella tai tuo vatsan täytettä. Lapsi on osa minua ja hänen kärsimyksensä on minun kärsimykseni.

Toivon todella etteivät kaltaisesi lisäänny koskaan.

Vierailija
16/91 |
14.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Auttaminenhan ei ole automaattisesti taloudellista auttamista, kuten halusit tässä niin ymmärtää. Apua on monenlaista.

Vierailija
17/91 |
14.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulen auttamaan.

Minuakin on autettu, vaikka äitini onkin sanonut, etten ole mitään koskaan pyytänyt.

Olen.

Vierailija
18/91 |
14.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistutus sinulle: Vaikka elatusvelvollisuus lain mukaan päättyy, kun lapsi täyttää 18, ei vanhemmuus pääty mihinkään. Vanhemmuus jatkuu koko elämän ja suurin osa vanhemmista ei halua jättää lapsiaan heitteille heti kun lapset ovat täysi-ikäisiä. Avun saaminen ei millään muotoa vähennä lapsen itsenäistymistä ja jokainen kyllä oppii toimimaan itse, vaikka saisikin apua. Auttaminenhan ei tarkoita sitä, että kaikki tehtäisiin lapsen puolesta. 

Vierailija
19/91 |
14.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai! Yhteen hiileen puhalletaan ja olemme toisemme tukena. Meidän perheessä ollaan hyvissä väleissä ja tuntuisi oudolle jos joku ”kääntäisi” selän.

Vierailija
20/91 |
14.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Auttaminenhan ei ole automaattisesti taloudellista auttamista, kuten halusit tässä niin ymmärtää. Apua on monenlaista.

Kommentin 11 alapeukuttajat ovat erimieltä.