Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suomalaisten lihominen on surkeaa katseltavaa. Uimarannalla sen huomaa. Miksi lihomme?

Syömällä hautaan
12.08.2019 |

Suomalaiset lihovat hirvittävällä vauhdilla. Nykyään näkee lihavia lapsiakin. Vähän sääliksi käy, kun he eivät ylipainon takia pysty liikkumaan niin paljon ja ketterästi kuin tervepainoiset lapset. :( No ylipainoisista naisista minulla on mielipide liittyen olemiseen julkisilla uimarannoilla...

Sivistyksen puutteesta lihominen ei voi johtua. Kuntosaleja ja liikuntapaikkoja on paljon enemmän kuin 80-luvulla.

MIKSI SUOMALAISET LIHOVAT!

Kommentit (2134)

Vierailija
1361/2134 |
28.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaati viikon verran pitkiä lenkkejä ja vähemmän syömistä ja huipentuma 26 kilometrin kävelyyn. Paino tippus 6 kiloo mutta kun lopetti paino alkoi nousee hiljalleen-. Liikunta.

Vierailija
1362/2134 |
28.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei missään muualla maailmassa ole ruokakaupoissa sellaisia karkkilaariosastoja kuin Suomessa. Eikä muualla ihmiset mässytä makeisia samaa tahtia kuin Suomessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1363/2134 |
12.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jonkinlainen painopassi olisi hyvä ratkaisu nyky-Suomeen. Eli virallinen punnitus ja jos on ylipainoa, passi jää saamatta. 

Vain passilliset saavat käydä ravintolassa ja ostaa kaupasta muutakin kuin ituja.

Tai sitten herkkukortti, johon merkataan epäterveelliset ostokset ja niitä ei saa tulla liikaa.

Vierailija
1364/2134 |
19.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jonkinlainen painopassi olisi hyvä ratkaisu nyky-Suomeen. Eli virallinen punnitus ja jos on ylipainoa, passi jää saamatta. 

Vain passilliset saavat käydä ravintolassa ja ostaa kaupasta muutakin kuin ituja.

Tai sitten herkkukortti, johon merkataan epäterveelliset ostokset ja niitä ei saa tulla liikaa.

kannatetaan. laitetaas kansalaisaloite vetämään!!!

Vierailija
1365/2134 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

ystävä on lentoalalla ja kertoi että lentohäiriköt ovat ylipainoisia ja se johtuu siitä että joutuvat olemaan lentokoneessa syömättä ja siitä seuraa sokerin laskeminen alas ja kiukku.

Vierailija
1366/2134 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

nää jotka huutelee ei tiedä miten vaikee on laihduttaa tai edes pitää paino nykyisissä lukemissa. mulla esim tulee kipeä olo jos en saa syödä sen verran että lihon hiljalleen. kokeiltu on, teidän mistä puhun. ja oikeestiko kuvittelet että pystyisin liikkumaan??

Vierailija
1367/2134 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tartutat herpeksen niin voit joutua maksamaan. Edes hoikka ei voi vaihtaa koko ajan kumppania.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/a1f9b6b7-3f64-47b5-a289-f84a6b33d726

Vierailija
1368/2134 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos olet täydellisesti syömättä tai syöt ateriaksi yhden cashew-pähkinän ja olet silti ylipainoinen, niin jossain mättää ja isosti. Todennäköisesti ahmit kaiken takaisin, kun olet ensin nälkiinnyttänyt itseäsi tai sitten vain valehtelet meille ja/tai itsellesi. Mene juttelemaan jollekin alan ammattilaiselle, niin voit saada jotain järkeä tuohon touhuun.

Nää tyypit selittää että lihoo syömättä mitään, koska ne haluaa meiltä hyväksynnän heittää hanskat tiskiin ja jatkaa syömistä, koska ovat universumin ainoa poikkeus fysiikan lakeihin ja julman kohtelon uhreja eivätkä voi sille mitään että ilkeät painokeijut ripottelevat kaloripölyä heidän päälleen paastollakin.

Okei, tässä on mun antama lupa: tee ihan mitä tykkäät, omapa on elämäsi.

Sama pätee osaan laihoista ihmisistä. Syödään miten paljon tahansa niin ei vaan lihota. Tää on hauskaa esim. anorektikon suusta kuultuna, kun on päässyt syömisen makuun. Aivot mössööntyy, kun jauhaa vain ruokaa?

Vierailija
1369/2134 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä väliä ja eikö se ole hyvä että ui? En käsitä tätä av:n logiikkaa.

Vierailija
1370/2134 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osalla kaikki ympärillä olevat on läskejä,niin sitä ei edes huomata ennen kuin mennään sellaiseen paikkaan missä ihmiset näyttävät hyvåltä.

Vierailija
1371/2134 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä tuo haittaa muuten kuin että hoikkaa naista arvostava mies joutuu matkustamaan pois Suomesta löytääkseen riittävän tasokkaan naisen. Ellei sitten iske varattua. Hoikat ovat yleensä varattuja länsimaissa.

Vierailija
1372/2134 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikaa sokeria ja piilosokeria, liian vähän kasviksia ja liian

isot annoskoot. Kannatan sokeriveroa.

Vierailija
1373/2134 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älypuhelimet teitä lihottaa. Ehkä ei vielä nuorena, mutta kyllä se tulee näkymään vuosikymmenen parin jälkeen, kun joka asia hoidetaan sängystä. Skuutilla ajellaan, kun on vielä toimivat jalat. Koittakaas nuoret pelastaa itsenne, että olisitte edes nuorena hyväkuntoisia ja vanhana suojaisi nuorena hankittu pohjakunto.

Vierailija
1374/2134 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei missään muualla maailmassa ole ruokakaupoissa sellaisia karkkilaariosastoja kuin Suomessa. Eikä muualla ihmiset mässytä makeisia samaa tahtia kuin Suomessa.

Ja syy ei ole kauppojen. On ihmisen oma valinta, käveleeko karkkilaarin ohi vai pysähtyykö.

Vierailija
1375/2134 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sipsit, naksut, limut, subit, hampparit, ranet ja siihen kahvileipää väliin joka päivä. Ei ihme jos noilla ei liho. Oi ja se ihana uusi KFC, ei varmaan haittaa uppopaisto.

Viikonloppuisin tölkkikaupalla sidukkaa ja kaljaa. Ja ihanaa, kesällä taas grillataan, jee!

Siinäpä päällimmäiset syyt.

Vierailija
1376/2134 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työntävät liikaa syötävää ja juotavaa suuhunsa. Ja liikkuvat liian vähän. Siksi.

Vierailija
1377/2134 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykyään monille nuorille ei ole niin tärkeää näyttää hyvältä eli meidän vanhempien mittapuun mukaan laihalta. Minä ajattelen että se on varmaan vapauttava tunne kun ei tarvitse muokata ulkonäköään muiden odotusten mukaan ja olla ikuisella laihdutuskuurilla kuten äitinsä. 

Tokihan nykyisin löytyy toistakin ääripäätä, jossa itsensä muokkaus on lähtenyt täysin lapasesta.

Jos syö järkevästi niin mitään ikuisia laihdutuskuureja ei tarvita. Tuo on muutenkin kumma olettamus, että hoikkien elämä on kärsimystä ja kieltäytymisiä. Ei se ole, kun se on itsestäänselvyys että niitä "herkkuja" ei syödä joka päivä. 

Tämäpä. Eikä tarvi käydä salilla tai juoksemassa, ihan kohtuullinen liikunta riittää. Osa vaan mielummin mässyttää ja keksii tekosyitä miksi on lihava.

Mitä tarkoitat mässyttämisellä? Sitä että syö useammin kuin 2 x pv? Kuinka usein itse sitten syöt?

Itse olen aina harrastanut liikuntaa erittäin runsaasti ja se on mielestäni kohtuullinen määrä. Olinpa sitten hoikka tai ylipainoinen, rakastan liikuntaa ja terveellistä ruokaa eikä ne tuota minulle kärsimystä tai kieltäymystä.

Jos liikunta on jollekin kärsimystä niin kannattaa kokeilla jotain toista lajia.

Syön muutaman kerran vuorokaudessa, nälän mukaan, ihan normaalisti. Mässyttämisellä tarkoitan sitä että syödään herkkuja, aivan liian usein ja hirveitä määriä, yleensä samalla tuijottaen jotain hömppäohjelmia telkasta. Koko ilta menee leppoisasti sohvalla. Tuntuu että tosi monet naiset harrastaa tätä ja sit naureskellaan kun tuli syötyä kokonainen purkki Pringlesejä tai litran jäätelöpaketti samalla ja ihmetellään kun vaatteet ei mahdu päälle. Yäh. Ei ihmekään että monet on hirveitä muodottomia palloja.

Ei liikunnan ja terveellisen ruuan pitäisikään olla mitään kärsimystä vaan ihan tavallista elämää.

Kannattaa huomioida ennen kuin haukkuu että kaikki ylipainoiset eivät mässytä, eivät syö herkkuja eikä katso hömppäohjelmia, ei syö pringlesejä eikä litraa jäätelöä.

En syö nälän mukaan, syön vasta sitten kun vatsa on kurninut monta tuntia. Syön niin pieniä annoksia että nälkä ei lähde. Liikun paljon. Ei sohvaa ei telkkua. Roskaruokaa en syö, pizzeriassa olen käynyt viimeksi 1991, hampurilaispaikassa 1986. Silti olen hirveä muodoton pallo. Ei tipu ei millään paino alle 90 kg.

Lähdenpä tästä tekemään kehonpainohiittiä, sitten aerobista loppuilta+liikkuvuusharjoitus. Ennen nukkumaanmenoa pieni kulhollinen papupataa ja raasteita.

Tämähän siinä aika usein on ongelmana: omalle annoskoolle ollaan sokeita, koska on totuttu syömään normaalisti liikaa.

Sanot että kaikki ylipainoiset eivät syö mitään herkkuja, vaan ihan kotiruokaa. Se mitä et tunnu tajuavan on, että siinä sinun normaalissa kotiruoassa saattaa olla joka ikisessä annoksessa hieman liikaa, mikä johtaa lopulta päivittäiseen plussakalorimäärään.

Eipä ole. Mittaan kaiken ruoan gramman tarkalla vaa'alla. Teen kaikki ruoat itse ja mittaan aineksien painot ja yazio laskee annoksen kalorit. Esim. linssipata 329 kcal, tofuwokki 500 kcal. Mittaan myös juomat, kahvimaito 30 g.

Päivittäin ei ole plussakaloreita, en ole lihonut kahteen vuoteen, päinvastoin suunta on hieman alaspäin.

Ärsyttää kun kärvistelee nälissään ja toiset väittää että syön liikaa.

Oletko tehnyt itse ne reseptitkin Yazioon? Jos kyseessä on vain geneerinen "linssipata", niin niiden sisällöt voivat olla täysin erilaisia. Yhdelle se on lähillä vedessä lilluvia linssejä ja toiselle tuhti pata täynnä chorizoa ja oliiviöljyä. 

Joka tapauksessa vaaka ei valehtele. Jos lihot, syöt yli kulutuksesi. Jos laskelmasi väittää vastaan, laskelmasi on väärässä. Joko kulutusarviosi on yläkanttiin tai syömisarviosi alakanttiin. Tai molemmat. 

Tiedätkös mitä, jos nyt satut vieläkin painokeskusteluja vahtaamaan, enpä laskenut väärin! Vaikeudet tiputtaa painoa johtui kilpirauhasesta eikä siitä että lasken väärin. Maaliskuussa tyroksiiniannostani lisättiin ja sen jälkeen paino on samalla ruokavaliolla, tai itseasiassa olen lisännyt kaloreita, tippunut vauhdilla, noin kilon viikossa! Xl-koosta kohta olen M-koossa ja sitten takaisin S-koossa, eli tahdon mahtua entisiin vaatteisiini! Myöskin arkiaktiivisuuteni on lisääntynyt kun tyroksiinin myötä on vointi parantunut ja kivut hellittäneet.

Tämä ylipainohan minulle tulikin kilpirauhasleikkauksen jälkeen, en mahtanut mitään vaikka aloinkin jo silloin rajoittaa kaloreita. Nyt syön ihan reilusti siihen verrattuna ja paino silti tippuu! Ihan turha minulle tulla sanomaan kenenkään että sairaudet eivät vaikuta painoon.

Vierailija
1378/2134 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Länsimaissa ihmiset lihoo ihan törkeesti. 2,5 miljoonaa suomalaista on ylipainoisia ja joka neljäs aikuinen on läski.

Vierailija
1379/2134 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä tuo haittaa muuten kuin että hoikkaa naista arvostava mies joutuu matkustamaan pois Suomesta löytääkseen riittävän tasokkaan naisen. Ellei sitten iske varattua. Hoikat ovat yleensä varattuja länsimaissa.

Eipä taida olla noin. Käytännössä paino ei määritä sitä, löytyykö kumppani. Veikkaisin, että sinkuissa hoikilla saattaa olla yliedustus.

Vierailija
1380/2134 |
03.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuri näin! Kävin suomessa ja järkytyin taas kerran siitä miten valtavasti karkkia on myynnissä ja kuinka aikuiset ihmiset parveilee siellä irtokarkkilaareilla. Makeaa syödään muutenkin joka välissä ja sitten sitä leipää - ei ihme että kansa lihoo.