Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suomalaisten lihominen on surkeaa katseltavaa. Uimarannalla sen huomaa. Miksi lihomme?

Syömällä hautaan
12.08.2019 |

Suomalaiset lihovat hirvittävällä vauhdilla. Nykyään näkee lihavia lapsiakin. Vähän sääliksi käy, kun he eivät ylipainon takia pysty liikkumaan niin paljon ja ketterästi kuin tervepainoiset lapset. :( No ylipainoisista naisista minulla on mielipide liittyen olemiseen julkisilla uimarannoilla...

Sivistyksen puutteesta lihominen ei voi johtua. Kuntosaleja ja liikuntapaikkoja on paljon enemmän kuin 80-luvulla.

MIKSI SUOMALAISET LIHOVAT!

Kommentit (2134)

Vierailija
1381/2134 |
03.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei missään muualla maailmassa ole ruokakaupoissa sellaisia karkkilaariosastoja kuin Suomessa. Eikä muualla ihmiset mässytä makeisia samaa tahtia kuin Suomessa.

Juuri näin! Kävin suomessa ja järkytyin taas kerran siitä miten valtavasti karkkia on myynnissä ja kuinka aikuiset ihmiset parveilee siellä irtokarkkilaareilla. Makeaa syödään muutenkin joka välissä ja sitten sitä leipää - ei ihme että kansa lihoo.

Taas väärä harhaluulo leivän syönnistä! Leipää voi ja pitääkin syödä, mutta ei mitään valkoisista jauhoista tehtyä höttöä vaan täysjyväleipää ja leivän päälle ei kovia rasvoja vaan kasvisrasvalevitettä, aamu-ja iltapalalla lisäksi päälle vaikka vähärasvaista (rasvapr. 15%) juustoa tai vähärasvaisia leikkeleitä (esim. kalkkuna, kana) ja tietysti vihanneksia. Täysjyväleivässä on hyviä hiilareita ja se myös pitää vatsan kunnossa. Itse syön täysjyväleipää jopa 8-10 siivua päivässä ja näin tein silloinkin, kun pudotin reippaasti painoani.

Vierailija
1382/2134 |
03.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei missään muualla maailmassa ole ruokakaupoissa sellaisia karkkilaariosastoja kuin Suomessa. Eikä muualla ihmiset mässytä makeisia samaa tahtia kuin Suomessa.

Juuri näin! Kävin suomessa ja järkytyin taas kerran siitä miten valtavasti karkkia on myynnissä ja kuinka aikuiset ihmiset parveilee siellä irtokarkkilaareilla. Makeaa syödään muutenkin joka välissä ja sitten sitä leipää - ei ihme että kansa lihoo.

Taas väärä harhaluulo leivän syönnistä! Leipää voi ja pitääkin syödä, mutta ei mitään valkoisista jauhoista tehtyä höttöä vaan täysjyväleipää ja leivän päälle ei kovia rasvoja vaan kasvisrasvalevitettä, aamu-ja iltapalalla lisäksi päälle vaikka vähärasvaista (rasvapr. 15%) juustoa tai vähärasvaisia leikkeleitä (esim. kalkkuna, kana) ja tietysti vihanneksia. Täysjyväleivässä on hyviä hiilareita ja se myös pitää vatsan kunnossa. Itse syön täysjyväleipää jopa 8-10 siivua päivässä ja näin tein silloinkin, kun pudotin reippaasti painoani.

Älä viitsi levittää näitä vääriä tietoja! Tulisit sinäkin jo todellisuuteen sieltä harhaisesta kuplastasi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1383/2134 |
03.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Istuminen, stressi, ravinnon laatu. 

Tähän lisäisin vielä älylaitteet, lähinnä lapsilla, mutta mikseipä vaikuttaisi liikkumattomuuteen myös aikuisilla.

Myös on totta se, että kaikki lihavat eivät popsi herkkuja juuri lainkaan, syövät ihan ok ja yrittävät liikkuakin. Silti vaan ihminen turpoaa. Tällöin kyseessä saattaapi olla ihana (piilossa ryypiskelty) alkoholi, juodut kalorit ja sokerit. Lihottaa ja varsinkin turvottaa/nestepöhöttää aika reippaasti, etenkin jos juodessa napostelee vähän sipsiä ja suolapähkinää yms.

Vierailija
1384/2134 |
03.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No huhhuh, naurattais, mutta saattaa kirjoittaja olla raukka tosissaankin.  Kyllä on tieto hukassa.

Vierailija
1385/2134 |
03.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No huhhuh, naurattais, mutta saattaa kirjoittaja olla raukka tosissaankin.  Kyllä on tieto hukassa.

voit nauraa ihan vapaasti, mutta puhun kokemuspohjalta. Pudotin 20 kg, selätin 2 tyypin diabeteksen, hävitin vyötäröltäni ylimääräiset sentit ja viskeraalinen rasvakin lähti ja tästä on jo kaksi vuotta aikaa ekä kiloakaan ole tullut takaisin.

Vierailija
1386/2134 |
08.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

voit nauraa ihan vapaasti, mutta puhun kokemuspohjalta. Pudotin 20 kg, selätin 2 tyypin diabeteksen, hävitin vyötäröltäni ylimääräiset sentit ja viskeraalinen rasvakin lähti ja tästä on jo kaksi vuotta aikaa ekä kiloakaan ole tullut takaisin.

No tuo pari vuotta ei vielä todista että pysyisit hoikkana. Katsotaan 30 vuoden päästä voiko sinua onnitella...

Vierailija
1387/2134 |
13.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sähköpyörät eivät ainakaan helpota tilannetta. Moottori vie pyörää eteenpäin ja matkustaja istuu vain satulalla ehkä jalkojaan vähän heilutellen. Maksimitehostuksellahan suurin osa noita ajaa.

Vierailija
1388/2134 |
19.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sähköpyörät eivät ainakaan helpota tilannetta. Moottori vie pyörää eteenpäin ja matkustaja istuu vain satulalla ehkä jalkojaan vähän heilutellen. Maksimitehostuksellahan suurin osa noita ajaa.

just noin se menee eli itsensä liikuttaminen omilla voimilla on täysin vieras asia monille.

Vierailija
1389/2134 |
24.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jo useamman kerran yrittänyt kommentoida, miten uutisten festarikuvissa näkyy todella paljon lihavia nuoria aikuisia. Kommentit poistetaan aina.

Surullista, miten nuoret aikuiset on tuossa kunnossa.

Vierailija
1390/2134 |
24.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä minä ihmettelen, miten jatkuvasti uimahallissa ramppaavat ukot on niin lihavia. Eikö se lähes päivittäinen liikunta toimi? Vai ovatko vain eukkoa paossa ja kotona syövät koko ajan. Pilsua kiskovat ja pil,lua eivät saa, kun on heil isommat tis,sit kuin vaimolla.

Vierailija
1391/2134 |
24.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen jo useamman kerran yrittänyt kommentoida, miten uutisten festarikuvissa näkyy todella paljon lihavia nuoria aikuisia. Kommentit poistetaan aina.

Surullista, miten nuoret aikuiset on tuossa kunnossa.

Saman olen laittanut merkille, viimeksi tänään. Minä olin teini vuosina 2003-2009 ja silloin iso osa nuorista oli normaalipainoisia tai hoikkia. Ei oltu kehopositiivisia, vaan ihannoitiin laihuutta. Minä olin tuon ajan mittapuulla pullea, kun olin 162 cm/60 kg. Eikä tuolloin kokoiseni ihminen olisi pukeutunut yhtä paljastavasti kuin nykyisin festareille pukeudutaan.

Vierailija
1392/2134 |
24.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rannoilla lähes aina näkee että mitä enempi painoa,sitä varmemmin he istuvat ja syövät aina jotain.

Sama pitkillä bussi/junamatkoilla.Jatkuvaa valipalaa lähdöstä  perille pääsyyn asti.

Ja "eväät" ovat sipsiä ja karkkia. On se kumma että paria tuntia ei selvitä syömättä lihottavaa moskaa.

Vierailija
1393/2134 |
24.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autolla mennään joka paikkaan. Varsinkin miehet eivät pääse mihinkään, jos ei ole auto takapuolen alla. Lähikauppaankin, mikä näkyy kotipihalta, pitää körötellä autolla.

Vierailija
1394/2134 |
24.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta ongelma ei ole herkut, vaan niiden määrä. Vielä 90-luvulla myytiin paljon pieniä karkkiaskeja, eikä mitään megapusseja ollut. Herkkuja syötiin, mutta määrät olivat kohtuullisia. Nykyisin monen karkkipussin kyljessä lukee, että pussi sisältää 10 annosta. Kuinka moni syö karkkipussista 10 kertaa? Niinpä.

Vierailija
1395/2134 |
25.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä laitan bikinit päälle tänään uimarannalle. Hankin oikean kokoiset bikinit pieneksi jääneiden tilalle. Näyttävät tyylikkäältä. Se näyttää hölmöltä, jos on lihonut 20 kiloa, mutta ahtautuu liian pieneen uima-asuun.

Vierailija
1396/2134 |
25.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Televisiossa juuri eräs lääkäri totesi, että nyky-yhteiskunnassa lihominen ymmärretään väärin. Sitä pidetään itse aiheutettuna itsekurittomuutena, vaikka se on geneettinen sairaus ihan samalla tavalla, kuin monet muutkin sairaudet, joille joku saattaa altistua perimänsä takia.

Vierailija
1397/2134 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitä minä ihmettelen, miten jatkuvasti uimahallissa ramppaavat ukot on niin lihavia. Eikö se lähes päivittäinen liikunta toimi? Vai ovatko vain eukkoa paossa ja kotona syövät koko ajan. Pilsua kiskovat ja pil,lua eivät saa, kun on heil isommat tis,sit kuin vaimolla.

Nykyään uimahallissa lojutaan porealtaissa ja sitten sieltä vääntäydytään vaivalloisesti ylös ja käydään lopuksi kahviossa viinerikahveilla.

Vierailija
1398/2134 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Televisiossa juuri eräs lääkäri totesi, että nyky-yhteiskunnassa lihominen ymmärretään väärin. Sitä pidetään itse aiheutettuna itsekurittomuutena, vaikka se on geneettinen sairaus ihan samalla tavalla, kuin monet muutkin sairaudet, joille joku saattaa altistua perimänsä takia.

No miten 30 vuotta sitten ei ollut tuota geneettistä sairautta?Kai se lääkäri tähänkin osas vastata heti,

Vierailija
1399/2134 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syödään liikaa ja liikutaan liian vähän. Suomeksi sanottuna ihmiset ovat ihan itse itsensä lihottaneet. Tiedän erään niin lihavan pariskunnan, että nainen ei enää jaksa vääntäytyä edes ulos autosta ja vaivalloisesti kävelevä ukko kantaa pikaruoat ja jäätelöt sinne autolle ja syö myös itse siellä autossa.

Vierailija
1400/2134 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edes kahden tunnin elokuvaa ei voida katsoa syömättä välillä. :O

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi seitsemän