Suomalaisten lihominen on surkeaa katseltavaa. Uimarannalla sen huomaa. Miksi lihomme?
Suomalaiset lihovat hirvittävällä vauhdilla. Nykyään näkee lihavia lapsiakin. Vähän sääliksi käy, kun he eivät ylipainon takia pysty liikkumaan niin paljon ja ketterästi kuin tervepainoiset lapset. :( No ylipainoisista naisista minulla on mielipide liittyen olemiseen julkisilla uimarannoilla...
Sivistyksen puutteesta lihominen ei voi johtua. Kuntosaleja ja liikuntapaikkoja on paljon enemmän kuin 80-luvulla.
MIKSI SUOMALAISET LIHOVAT!
Kommentit (2119)
Vierailija kirjoitti:
Joissakin ruoissa on yllättävän paljon kaloreita. En ollut edes tajunnut paljon, ennen kuin aloin laskemaan ja vertailemaan päivittäiseen kulutukseen.
Vaikka jotain tuotetta mainostettaisiin "terveellisenä vaihtoehtona", kannattaa laskea tarkasti minkälainen paukku siitä tulee, jos syö yhden annoksen. Joissakin ulkomaalaisissa tuotteissa laskeminen tehty tahallaan vaikeaksi.
Tekisi jokaiselle hyvää laskea joskus päivän kalorit, vaikka ei tarkkailisi painoaan. Tuo perspektiiviä annoskokoihin, eri elitarvikkeiden kalorimääriin jne.
Vierailija kirjoitti:
Miksi aina vatvotte tätä samaa. Olkoot ihmiset minkälaisia tahansa.
Jos yhteiskunta ei maksaisi kaikkea kuten Suomessa on tapana, niin voisin ajatellakin näin.
Suomelle tulee kalliiksi tunnesyöjien hoito. Taitaa mennä kohta ohi päihderiippuvuuksista tuo lihomisen määrä. Lyllertäviä nuoria jo katukuvissa paljon.
Uimahallissa lihavat lapset saavat kyllä pahalle mielelle. Olen itsekin lihava, mutta aikuisella se on oma päätös ja omaa laiskuutta. Lapset eivät voi asialle mitään vaan ovat ihan vanhempiensa armoilla.
Vierailija kirjoitti:
Uimahallissa lihavat lapset saavat kyllä pahalle mielelle. Olen itsekin lihava, mutta aikuisella se on oma päätös ja omaa laiskuutta. Lapset eivät voi asialle mitään vaan ovat ihan vanhempiensa armoilla.
Onko elämäsi ainut murhe.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko elämäsi ainut murhe.
Ainoastaan ainoasta murheesta on sallittua keskustelua? No hyvä, painu sinä sitten v***un täältä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joissakin ruoissa on yllättävän paljon kaloreita. En ollut edes tajunnut paljon, ennen kuin aloin laskemaan ja vertailemaan päivittäiseen kulutukseen.
Vaikka jotain tuotetta mainostettaisiin "terveellisenä vaihtoehtona", kannattaa laskea tarkasti minkälainen paukku siitä tulee, jos syö yhden annoksen. Joissakin ulkomaalaisissa tuotteissa laskeminen tehty tahallaan vaikeaksi.
Tekisi jokaiselle hyvää laskea joskus päivän kalorit, vaikka ei tarkkailisi painoaan. Tuo perspektiiviä annoskokoihin, eri elitarvikkeiden kalorimääriin jne.
Tärkeintä olisi ensin panostaa ruuan sisältöön ja vasta sitten niihin kaloreihin. Syömisten sisällöllä on kuitenkin suurin merkitys.
Suomessa on nyt yhtä paljon lihavia (noin 27% aikuisista) kuin Yhdysvalloissa oli noin vuonna 2000.
Vierailija kirjoitti:
Miksi aina vatvotte tätä samaa. Olkoot ihmiset minkälaisia tahansa.
Kalliiksi käy veronmaksajille, kun ei ymmärretä pitää sitä suuaukkoa useammin kiinni. Esteettisen pahoinvoinnin lisäksi.
On joillakin tylsä elämä kun toisten läskejä kyylätään, hankkikaa motkottajat ja hapankorput elämä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jokunen aika sitten täällä tuli yhdessä keskustelua vähän offtopicina ilmi, että joidenkin mielestä sipsit ovat mainio eväsruoka. Koska briteissäkin normaali lounaseväs.
Olin vähän tyrmistynyt. Ihan jo sitä suolan ja rasvan määrää ajatellen sipsejä ei pitäisi syödä kuin todella harvoin.
Sen saman suolan ja rasvan saat jo muutamasta margariinilla sipaistusta ruispalasta. Niitä suositellaan syötäväksi päivittäin.
Mutta ruispalassa on muutakin kuin se suola ja rasva.
Juuri tulen rannalta, oli vain bikinibeibejä. Ehkä ne läskit ei sitten uskalla tulla tai asun hyvällä seudulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jokunen aika sitten täällä tuli yhdessä keskustelua vähän offtopicina ilmi, että joidenkin mielestä sipsit ovat mainio eväsruoka. Koska briteissäkin normaali lounaseväs.
Olin vähän tyrmistynyt. Ihan jo sitä suolan ja rasvan määrää ajatellen sipsejä ei pitäisi syödä kuin todella harvoin.
Sen saman suolan ja rasvan saat jo muutamasta margariinilla sipaistusta ruispalasta. Niitä suositellaan syötäväksi päivittäin.
Joo, pirusti hiilareita, jotka nostaa verensokeria.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, pirusti hiilareita, jotka nostaa verensokeria.
Ja ruis on vielä huonosti sulavaa ja voi aiheuttaa pitkässä juoksussa suolisto-ongelmia. Kyllähän se tiedetään, miten ruisleipä pierettää ja vääntää vatsaa, mutta sehän on, heh heh, ihan normaalia. Korkeintaan lisää pitää syödä ruisleipää, että oppii kestämään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksinäinen pöljä siellä rannalla istuu ja ihmettelee toisia ihmisiä. Onkos sulla muuta elämää, kuin itses ihailu ja kaikkitietävyys mukanasi? Onko rattoisaakin elämäsi?
Lihavalta hyvät defenssit. Se koira älähtää, kehen kalikka kalahtaa.
Joo siellä lihava kimmastui kun hänet on rannalla huomattu.
Olen pyöreä mutten lihava joka on eri asia,ongelma on siinä että jopa meitä pyöreitä ja normaalipainoisia pidetään tässä maassa lihavina! Ja mitä sitten vaikka olisivatkin! Ei ole niin tylsää elämää ja vihaa lihavia kohtaan että pitää päivitellä vauva sivustolla kuinka lihavia Suomalaiset on:D
Omalla kohdalla yksinäisyys ja työstressi syynä. Kaverit hävisi sen jälkeen kun valmistuin yliopistosta ja he olivat yksi iso kannustus pysyä normaalipainossa, muualta en löydä enää kaveripiiriä.
Mutta suurin syy on kyllä työstressi, alkuvuodesta kun oli rauhallisempi jakso töissä, laihdutin yli 10kg, nyt taas järkyttävä stressi ja olen varmaan kohta lihonnut takaisin sen 10kg. Muuta työpaikkaa ei löydy ja rahaa pakko saada. Taitaa olla työelämä joka pilaa yhä useamman terveyden kun työntekijöiltä vaaditaan yhä mahdottomimpia.
Terveellinen ruoka on ihan älyttömän kallista jos meinaa sellaista ruokaa mitä lapsetkin syö. Esim lihapiirakka pussi 10 kpl maksaa 2.75e vs salaatti 230g 3.19e.