Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Järkkärin kommentti kun imetin S-marketin eteisaulassa

Vierailija
08.08.2019 |

”Eikö tota voisi hoitaa jossain muualla.” Voi v**** sanon minä!

Kommentit (386)

Vierailija
81/386 |
08.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun mietin meidän S.marketin vilkasta eteisaulaa, ihmettelen kyllä suuresti ihmistä joka siellä voisi imettää, pitäisi suorastaan pöpinä.

Vierailija
82/386 |
08.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oliko niin kiire ettet voinut mennä lähimpään vessaan?

Syötkö sä vessassa?

Trollihan sä kai olet, mutta vauvan ruokkiminen on hieman eri asia kuin aikuisen ihmisen ruokailutilanne. 

En ole tuo, jolle vastasit, mutta sanoisitko, että vauvat ovat toisen luokan kansalaisia, joilla ei ole ihan samoja oikeuksia kuin muilla ihmisillä, ja sen takia heidän syömisensäkään ei ole ihan samanarvoista kuin muiden?

Eivät ole mitään toisen luokan kansalaisia, mutta onhan se nyt ihan normaalia että vauvaa ruokitaan vaikkapa siellä lastenhoitohuoneessa tai vessassa. Useinko näet vauvan syövän kuten aikuinen, haarukalla ja veitsellä, itsenäisesti? Sitä minäkin.

Ei ole normaalia, että jonkun ikäinen ihminen ruokitaan vessassa. Jos se sinusta tuntuu hyvältä idealta, mene itse syömään vessaan.

Sellaisia lastenhoitohuoneita, jossa on varta vasten tila imettämiseen, en ole pikkulapsiaikanani nähnyt kuin muutaman, eikä yksikään niistä ole sijainnut marketissa.

Se, että vauva ei syö veitsellä ja haarukalla, ei tarkoita sitä, että vauvan ruokailupaikka olisi vessa. Argumenttisi on todella lapsellinen eikä perustu mihinkään.

Ei ole normaalia imettää S-marketin aulassa.

eri

"Eri", unohdit täysin perusteella väitteesi! VOinhan mäkin kokeilla: ei ole normaalia kirjoitella typeriä juttuja vauva.fi-sivustolle. Noin! Onpas kivaa tämä mielipiteiden kirjoittaminen ilman perusteluja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/386 |
08.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Että menit ihan sinne, missä kulkee paljon ihmisiä edestakaisin?

Kamalaa, jos ne ihmiset näkisivät miten pientä luonnollisimmin ruokitaan. En pystyisi nukkumaan nähtyäni sellaisen järkyttävän näyn! Tai sitten ei toisten ruokailut ja rinnat kiinnosta paskaakaan ja kävelen vaan ohi - tuskin edes huomaan kun ei voisi toisten imetykset vähempää kiinnostaa...

Miten se on edelleen monelle niin vaikeaa ymmärtää, että kaikki eivät halua kauppareissullaan, ravintolassa tai muualla julkisilla paikoilla nähdä vieraan naisen rintoja ja vauvaa niitä imemässä? On erikseen tiloja vauvanhoitoa varten, olkaa hyvät ja siirtykää sivummalle hoitamaan homma eikä siihen kaikkien silmien alle. 

Mitäpä jos vain katsoisit muualle? Ei tarvitse tuijottaa. Joutuvathan muutkin kaupassa käyjät katselemaan sinua, vaikka eivät haluaisikaan, ja hekin voivat katsoa muualle, jos ahdistaa.

Minulla ei ole tapana tuijottaa, mutta tuolla kun kulkee niin totta kai tulee katsottua ympärilleen. Voin katsoa muualle kun näky ei miellytä, mutta sitä näkyä enemmän minua häiritsee juuri se, että sitä imetystä on pakko harrastaa juuri siinä kaikkien silmien edessä enkä ymmärrä miksi. Uskon myös, että tavallinen, asiallisesti pukeutunut ihminen häiritsee vähemmän kuin rinnat paljaana kauppakeskuksen aulassa oleileva nainen. 

Ei se imettäminen ole harrastamista, se on lapsen ruokkimista. 

Toivottavasti sun elämä tulee olemaan jatkossakin niin tasaista ja mukavaa, että häiritseväksi asiaksi riittää se, että näkee jonkun imettäjän vilaukselta.

Itse kyllä oman lapseni vauva-ajoilta muistan, että imettämisestä tuli jollekin pakkomielteinen harrastus. Käytiin imetysryhmissä ja -kursseilla, juotiin mammateetä ja töihin paluun lähestyessä ajatukset tuntuivat pyörivän sen ympärillä, miten aikatauluttaa imetys työ- ja hoitopäivien lomaan, jotta se ei vaan loppuisi, ennen kuin lapsi täyttää kolme, neljä, viisi... Koska imetyshän oli ihana äidin ja lapsen yhteinen juttu!

Vierailija
84/386 |
08.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä imetys- ja vauvavihamielisten kerho kokoontuu VAUVA-lehden keskustelupalstalla??

Imettäminen on normaalia, toivottavaa ja sallittua aivan kaikkialla. Piste.

Antaisin palautetta kyseisen kaupan kauppiaalle.

T. Kaksi lasta imettänyt (ei todellakaan vessassa) N45

Vierailija
85/386 |
08.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun mietin meidän S.marketin vilkasta eteisaulaa, ihmettelen kyllä suuresti ihmistä joka siellä voisi imettää, pitäisi suorastaan pöpinä.

Oon ihan samaa mieltä! Paljon fiksumpaa on antaa vauvan olla nälässä tai huutaa! Se ei ole ollenkaan pöpiä.

Vierailija
86/386 |
08.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä se järkkäri huomas, että imetät?

Mä en ainakaan imetä niin näkyvästi, että sitä huomaa mistään. Toki alotus ja lopetus vaiheessa täytyy kauluksen kautta avata liivit, mut nii monet kohentaa olkaimiakin ihan samalla tyylillä.

Imettäjän kannattaa valita käytännölliset vaatteet, niin voi imettää missä vain.

Vierailija
87/386 |
08.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostakaa harso ja kaikki ovat tyytyväisiä.

Mullahan on, eikä tyytyväisiä tunnu löytyvän kuin harson alta.

Vierailija
88/386 |
08.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Että menit ihan sinne, missä kulkee paljon ihmisiä edestakaisin?

Kamalaa, jos ne ihmiset näkisivät miten pientä luonnollisimmin ruokitaan. En pystyisi nukkumaan nähtyäni sellaisen järkyttävän näyn! Tai sitten ei toisten ruokailut ja rinnat kiinnosta paskaakaan ja kävelen vaan ohi - tuskin edes huomaan kun ei voisi toisten imetykset vähempää kiinnostaa...

Miten se on edelleen monelle niin vaikeaa ymmärtää, että kaikki eivät halua kauppareissullaan, ravintolassa tai muualla julkisilla paikoilla nähdä vieraan naisen rintoja ja vauvaa niitä imemässä? On erikseen tiloja vauvanhoitoa varten, olkaa hyvät ja siirtykää sivummalle hoitamaan homma eikä siihen kaikkien silmien alle. 

Mitäpä jos vain katsoisit muualle? Ei tarvitse tuijottaa. Joutuvathan muutkin kaupassa käyjät katselemaan sinua, vaikka eivät haluaisikaan, ja hekin voivat katsoa muualle, jos ahdistaa.

Minulla ei ole tapana tuijottaa, mutta tuolla kun kulkee niin totta kai tulee katsottua ympärilleen. Voin katsoa muualle kun näky ei miellytä, mutta sitä näkyä enemmän minua häiritsee juuri se, että sitä imetystä on pakko harrastaa juuri siinä kaikkien silmien edessä enkä ymmärrä miksi. Uskon myös, että tavallinen, asiallisesti pukeutunut ihminen häiritsee vähemmän kuin rinnat paljaana kauppakeskuksen aulassa oleileva nainen. 

Ei se imettäminen ole harrastamista, se on lapsen ruokkimista. 

Toivottavasti sun elämä tulee olemaan jatkossakin niin tasaista ja mukavaa, että häiritseväksi asiaksi riittää se, että näkee jonkun imettäjän vilaukselta.

Itse kyllä oman lapseni vauva-ajoilta muistan, että imettämisestä tuli jollekin pakkomielteinen harrastus. Käytiin imetysryhmissä ja -kursseilla, juotiin mammateetä ja töihin paluun lähestyessä ajatukset tuntuivat pyörivän sen ympärillä, miten aikatauluttaa imetys työ- ja hoitopäivien lomaan, jotta se ei vaan loppuisi, ennen kuin lapsi täyttää kolme, neljä, viisi... Koska imetyshän oli ihana äidin ja lapsen yhteinen juttu!

Mitä sitten? Se vauva pitää kuitenkin ruokkia, ja vaikka äiti suhtautuisi imetykseen tavalla, joka on sun mielestä väärä, vauvalle tulee kuitenkin nälkä silloin kuin tulee, ja silloin vauvan pitää saada syödä.

Vierailija
89/386 |
08.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yäk! Imetä kotona. 😊

Vierailija
90/386 |
08.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yäk! Imetä kotona. 😊

Mä meinasin kommentoida, että pysy sä kotona, mutta sitten tulin ajatelleeksi, että niin sä varmaan teetkin.

Vierailija
91/386 |
08.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syötkö sä vessassa?

Trollihan sä kai olet, mutta vauvan ruokkiminen on hieman eri asia kuin aikuisen ihmisen ruokailutilanne. 

En ole tuo, jolle vastasit, mutta sanoisitko, että vauvat ovat toisen luokan kansalaisia, joilla ei ole ihan samoja oikeuksia kuin muilla ihmisillä, ja sen takia heidän syömisensäkään ei ole ihan samanarvoista kuin muiden?

Eivät ole mitään toisen luokan kansalaisia, mutta onhan se nyt ihan normaalia että vauvaa ruokitaan vaikkapa siellä lastenhoitohuoneessa tai vessassa. Useinko näet vauvan syövän kuten aikuinen, haarukalla ja veitsellä, itsenäisesti? Sitä minäkin.

Ei ole normaalia, että jonkun ikäinen ihminen ruokitaan vessassa. Jos se sinusta tuntuu hyvältä idealta, mene itse syömään vessaan.

Sellaisia lastenhoitohuoneita, jossa on varta vasten tila imettämiseen, en ole pikkulapsiaikanani nähnyt kuin muutaman, eikä yksikään niistä ole sijainnut marketissa.

Se, että vauva ei syö veitsellä ja haarukalla, ei tarkoita sitä, että vauvan ruokailupaikka olisi vessa. Argumenttisi on todella lapsellinen eikä perustu mihinkään.

Väität siis, että se vauva muistaa lopunikäänsä, että häntä ruokittiin siellä vessassa? Kas kummaa kun en itse muista siitä ajasta mitään kun olin tissiruokinnassa eikä mitään traumoja jäänyt siitä, että minua ruokittiin siellä vessassakin. 

Eli muistihäiriöistä vanhustakin voi kohdella miten haluaa, ihmisarvo häviää jos ihminen ei itse muista, alettasko syöttää vanhuksia vessassa sitten?

Miten se tarkalleen ottaen vähentää ihmisarvoa, että vauva ruokitaan vaikkapa siellä vessassa? Selitä, koska en ymmärrä. 

Vessassa haisee pahalta. Niissä ei ole tuolia, pitäisi istua pöntöllä. Vauvan imetysaika on pois vessan varsinaiselta käyttötarkoitukselta eli vessahätäisiltä asiakkailta.

Jos S-marketissa on imetyshuone, ymmärrän, jos vartija pyytää siirtymään sinne. Joskin jos sellainen olisi, siellä saattaisi olla joku muu juuri silloin.

Vierailija
92/386 |
08.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten ois tuttipullo julkisilla paikoilla?!! Jos onnistui minunlaiselta tumpeloäidiltäkin, onnistunee supermammaltakin joka pystyy imettämään s-marketin eteisaulassa.

Miten olisi se, että ihmiset saavat ruokkia vauvansa ihan siten kuin itse parhaaksi näkevät? Mä en usko, että näin kommentoivat yleensä ovat imettäneitä äitejä, koska imettänyt äiti tietää yleensä nämä seikat:

- imetetty vauva ei yleensä huoli pulloa äidiltään

- jos imettää ja joku imetyskerta korvataan pullolla, se maito jää sinne rintoihin. Tämä tarkoittaa sitä, että se pitää saada sieltä poiskin jollain tavalla, tai seurauksena on ylivuoto tai pahimmassa tapauksessa tiehyttukos, tai jopa rintatulehdus.

Kyllä minä imetin, ja lypsin ja imetin ja lypsin ja imetin mutta en toki kahta vuotta tai vuottakaan. 

Älä ala pätemään, kyllä jokainen vauva alkaa pulloa imeä jos se sille vain opetetaan. Te imetysfanaatikot vain olette niin jämähtäneitä imettämiseen, että siitä tulee varsinainen uskonto, pullon antaminen on pahinta syntiä siinä kultissa ja jumala on nänni.

Vierailija
93/386 |
08.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syötkö sä vessassa?

Väität siis, että se vauva muistaa lopunikäänsä, että häntä ruokittiin siellä vessassa? Kas kummaa kun en itse muista siitä ajasta mitään kun olin tissiruokinnassa eikä mitään traumoja jäänyt siitä, että minua ruokittiin siellä vessassakin. 

Eli muistihäiriöistä vanhustakin voi kohdella miten haluaa, ihmisarvo häviää jos ihminen ei itse muista, alettasko syöttää vanhuksia vessassa sitten?

Miten se tarkalleen ottaen vähentää ihmisarvoa, että vauva ruokitaan vaikkapa siellä vessassa? Selitä, koska en ymmärrä. 

Vessassa haisee pahalta. Niissä ei ole tuolia, pitäisi istua pöntöllä. Vauvan imetysaika on pois vessan varsinaiselta käyttötarkoitukselta eli vessahätäisiltä asiakkailta.

Jos S-marketissa on imetyshuone, ymmärrän, jos vartija pyytää siirtymään sinne. Joskin jos sellainen olisi, siellä saattaisi olla joku muu juuri silloin.

S-marketin eteisessä haisee tupakka, jos oven edessä poltetaan. Puhumattakaan muista hajusteista.

eri

Vierailija
94/386 |
08.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se harso on edelleen halpaa. Kenelläkään ei ole oikeutta vauvankaan varjolla heittää omaa tissiä toisten feissiin. On meinaan epämiellyttävä näky, vaikka itse jossain äiti-pilvessä eläisikin.

Missä aloittaja on kertonut imettäneensä rinnat paljaina? Lopettakaa tuo harson hokeminen. Vaatteilla on täysin mahdollista peittää rinnat. 

Miten muuten on, jos jollakulla on avonainen kaula-aukko, suositteletteko senkin peittämistä harsolla? Ihan mielenkiinnosta tämä kysymys.

Tämä olisi tärkeä asia mainita aloituksessa. Täytyy olla jotenkin ainakin semi-urpo että avaa keskustelun kertomatta oleellisia faktoja. Urpoa on. Vauvalla tai ilman.

Siis mikä olisi syytä mainita avauksessa? Että suosittelee avonaisen kaula-aukon peittämistä harsolla vai?

Miksi edes vastaan palstaviemärijätteelle... No se, että onko harsoa käytetty vai ei. Täyspäinen muita ihmisiä huomioiva äiti peittää tissinsä harsolla tai millä ihan itse haluaa.

Vierailija
95/386 |
08.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syötkö sä vessassa?

Miksi menet kauppaan vauvan kanssa, jos et osaa ruokkia sitä ennen kauppaan menoa.

Vierailija
96/386 |
08.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka menee kauppaan imettämään?

Ei kukaan. Kauppaan mennään ostoksille. Toisinaan käy niin, että vauva haluaa ruokaa, silloin vauva ruokitaan vanhemman parhaaksi katsomallaan tavalla. Ja aikuiset voivat hieman joustaa. Ja imetyksenkin voi hoitaa asiallisesti.

Vierailija
97/386 |
08.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä luin otsikon et jääkärin kommentti kun imetin S-marketin eteisaulassa ja ajattelin et mamma oli imettänyt Kasarmikadun S-marketissa ja viereisen puolustuvoimien esikunnan jääkäri oli tullu dissaan.

Vierailija
98/386 |
08.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syötkö sä vessassa?

Miksi menet kauppaan vauvan kanssa, jos et osaa ruokkia sitä ennen kauppaan menoa.

Sillä vauvallakin on oma tahto ja omat tuntemukset eikä ne aina sovi äidin aikatauluun. Meidän vauva ei ainakaan tunne kelloa.

Ohis

Vierailija
99/386 |
08.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten ois tuttipullo julkisilla paikoilla?!! Jos onnistui minunlaiselta tumpeloäidiltäkin, onnistunee supermammaltakin joka pystyy imettämään s-marketin eteisaulassa.

Miten olisi se, että ihmiset saavat ruokkia vauvansa ihan siten kuin itse parhaaksi näkevät? Mä en usko, että näin kommentoivat yleensä ovat imettäneitä äitejä, koska imettänyt äiti tietää yleensä nämä seikat:

- imetetty vauva ei yleensä huoli pulloa äidiltään

- jos imettää ja joku imetyskerta korvataan pullolla, se maito jää sinne rintoihin. Tämä tarkoittaa sitä, että se pitää saada sieltä poiskin jollain tavalla, tai seurauksena on ylivuoto tai pahimmassa tapauksessa tiehyttukos, tai jopa rintatulehdus.

Kyllä minä imetin, ja lypsin ja imetin ja lypsin ja imetin mutta en toki kahta vuotta tai vuottakaan. 

Älä ala pätemään, kyllä jokainen vauva alkaa pulloa imeä jos se sille vain opetetaan. Te imetysfanaatikot vain olette niin jämähtäneitä imettämiseen, että siitä tulee varsinainen uskonto, pullon antaminen on pahinta syntiä siinä kultissa ja jumala on nänni.

Eli on tosi kätevää, kun on jossain kodin ulkopuolella, että ensin syötetään vauvalle pullosta, ja sitten mennään vessaan pumppaamaan? Jos on yksin reissussa, mihin se vauva tungetaan, kun pumpataan?

En ole imettänyt enää vuosiin, mutta eipä kyllä tullut mieleenkään, että mun olisi pitänyt ajatella niin paljon jotain mahdollista mielensäpahoittajaa, että väännyn vaikka kymmenelle solmulle vain siksi, että jossain saattaa olla joku ihminen, joka menee tolaltaan imettämisestä. Kukaan ei koskaan ollut kiinnostunut mun imettämisestä, paitsi joku mummo joskus harvoin, ja ihan positiivisessa mielessä.

Kyllä mun lapset pulloakin saivat, mutta eivät ne multa sitä huolineet. Kyllä fanaatikolta tässä kuulostat sinä, kun haluat määritellä, miten toisten pitää vauvansa ruokkia. Mua ei vois vähempää kiinnostaa, miten joku toinen hommansa hoitaa, ja odotan tässä kaikilta järkeviltä ihmisiltä vastavuoroisuutta. Kohtahan Suomessa syntyy koiranpentuja enemmän kuin vauvoja, joten imettämisestä traumatisoituvat voivat entistä pienemmällä todennäköisyydellä menettää mielenterveytensä.

Vierailija
100/386 |
08.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syötkö sä vessassa?

Ei ole normaalia imettää S-marketin aulassa.

eri

"Eri", unohdit täysin perusteella väitteesi! VOinhan mäkin kokeilla: ei ole normaalia kirjoitella typeriä juttuja vauva.fi-sivustolle. Noin! Onpas kivaa tämä mielipiteiden kirjoittaminen ilman perusteluja.

Mitä ihmeen perusteluja kaipaat, kerroin selvän faktan, EI OLE NORMAALIA IMETTÄÄ S-MARKETIN AULASSA.