Järkkärin kommentti kun imetin S-marketin eteisaulassa
”Eikö tota voisi hoitaa jossain muualla.” Voi v**** sanon minä!
Kommentit (386)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Että menit ihan sinne, missä kulkee paljon ihmisiä edestakaisin?
Kamalaa, jos ne ihmiset näkisivät miten pientä luonnollisimmin ruokitaan. En pystyisi nukkumaan nähtyäni sellaisen järkyttävän näyn! Tai sitten ei toisten ruokailut ja rinnat kiinnosta paskaakaan ja kävelen vaan ohi - tuskin edes huomaan kun ei voisi toisten imetykset vähempää kiinnostaa...
Miten se on edelleen monelle niin vaikeaa ymmärtää, että kaikki eivät halua kauppareissullaan, ravintolassa tai muualla julkisilla paikoilla nähdä vieraan naisen rintoja ja vauvaa niitä imemässä? On erikseen tiloja vauvanhoitoa varten, olkaa hyvät ja siirtykää sivummalle hoitamaan homma eikä siihen kaikkien silmien alle.
Ehkä minä en halua nähdä taas tuollaisia itsekeskeisiä hapannaamoja kauppareissullani, mutta olen oppinut ymmärtämään, ettei tämä maailma pyörikään oman napani ympärillä 24/7.
Kun itse imetän, niin rintaa ei näy juuri ollenkaan. Nykyään kun on sellainen ihmeellisyys kuin imetysvaatteet keksitty. Enemmän rintaa näkyy ihan muilla...
Niin, sinulla ei näy. Tuolla julkisilla näkee ikävä kyllä liikaa niitä, jotka ovat utareet täysin esillä kun ruokkivat vauvaansa. Muitakin voi ja on suotavaa ajatella.
Enemmän sitä rintaa tuntuu näkyvän paljastavissa vaatteissa kulkevilla naisilla. On syvään uurrettua kaula-aukkoa, lähes läpinäkyviä ohuita paitoja ja minimalistisen pieniä toppeja. Miksi tällainen on sallitumpaa, kuin imetyspaita ja/tai harsoliina? Vähemmän sillä imettäjällä rintaa näkyy kuin paljastavasti pukeutuneella.
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitää imettää julkisella paikalla? Tilanne on vauvan ja äidin rauhallinen hetki, jonka tosiaan soisi tapahtuvan katseiden ulottumattomissa. Ei olisi itselle aikoinaan tullut mieleenkään ruveta imettämään ulkona tai esim. kahvilassa. Homma hoidettiin siististi kotona.
Imettäminen on vauvan ruokkimista, joka tehdään monta kertaa päivässä. Siksi se ei ole ensisijaisesti mikään rauhallinen hetki, joka säästetään siihen tilanteeseen, kun on aikaa rentoutua ja rauhoittua, vaan sen ensisijainen tehtävä on tarjoja vauvalle ravintoa. Koska vauvan kanssa ei vietetä pelkästään rauhallista kahdenkeskistä laatuaikaa, monet imetyshetket sattuvan myös sellaisiinkin hetkiin, kun on jotain muuta, vaikkapa kesken kauppareissun. Sinä pysyit selvästikin koko vauva-ajan kotona, tai sitten sinulla ei mitään vauvoja ole koskaan ollutkaan, kun et ole tullut ajatelleeksi sitä, että vauvalle tulee nälkä muuallakin kuin kotona. Soisi sinun miettivän sitä.
Ostakaa harso ja kaikki ovat tyytyväisiä.
Vierailija kirjoitti:
Imettämistä ei ole kielletty missään laissa, joten teepä ilmoitus järkkärin esimiehelle.
Sehän vain kysyi, että voiko tuon tehdä jossain muualla. Siihen voi niin halutessaan vastata "en voi". Ihan naurettavaa aina valittaa esimiehille ja milloin kellekin. Eihän se edes pyytänyt tai varsinkaan käskenyt siirtymään. Vähästä ihmiset vetää hirveetä herneet nenään.
Vierailija kirjoitti:
Kuka menee kauppaan imettämään?
Vauvan äiti.
Vierailija kirjoitti:
Yritäpä miettiä ihan itse. Olisiko vastaus mahdollisesti vauvan äiti? Nälkä voi yllättää, vaikka olisi imettänyt kotona ennen kauppaan lähtöä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yritäpä miettiä ihan itse. Olisiko vastaus mahdollisesti vauvan äiti? Nälkä voi yllättää, vaikka olisi imettänyt kotona ennen kauppaan lähtöä.
Luulenpa, että vastauksesi on hieman liian pitkä ja vaikea ihmisille, joka kysyy tuollaista. Omatoimiseen ajatteluun kannustaminen on toki suotavaa, mutta ihminen, joka kysyy noin hölmön kysymyksen, tuskin kykenee sellaiseen. Kannattaa siis tyytyä vastaamaan mahdollisimman lyhyillä lauseilla, joissa on suora sanajärjestys.
Vierailija kirjoitti:
Aloittaja, jätä palautetta kauppaan.
Eikö muuten olekin tämä ketju oiva kuva palstan nykytilasta? Puheenaiheena imetys, ja ul ien, setien ja jonnejen runk kurinki kokoontuu paikalle haukkumaan ja ahdistelemaan. Voitaisko näille perustaa joku www.run kkaus.fi-sivu, jossa voisivat keskustella? Tämä sivu on www.vauva.fi
Ihan oikeasti? Eikö nykyihminen enää itse pärjää ja puolustaudu vaan aina jotain auktoriteettia apuun. Tämä tapaus on niin pieni, että eikö hyvä ap vain jatkanut imetystään. Jotenkin ihan ihme touhua kun asioita ei pystytä enää itse hoitamaan. Mulle ei olisi tullut kyllä mieleen edes täällä valittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aloittaja, jätä palautetta kauppaan.
Eikö muuten olekin tämä ketju oiva kuva palstan nykytilasta? Puheenaiheena imetys, ja ul ien, setien ja jonnejen runk kurinki kokoontuu paikalle haukkumaan ja ahdistelemaan. Voitaisko näille perustaa joku www.run kkaus.fi-sivu, jossa voisivat keskustella? Tämä sivu on www.vauva.fi
Ihan oikeasti? Eikö nykyihminen enää itse pärjää ja puolustaudu vaan aina jotain auktoriteettia apuun. Tämä tapaus on niin pieni, että eikö hyvä ap vain jatkanut imetystään. Jotenkin ihan ihme touhua kun asioita ei pystytä enää itse hoitamaan. Mulle ei olisi tullut kyllä mieleen edes täällä valittaa.
Enhän mä sanonut, että pitää pyytää auktoriteetti apuun, mutta luulisi, että myymäläpäällikköä (vai mitä ne siellä S-marketissa ovat, eivät kauppiaita kuitenkaan) voi kiinnostaa, mitä vartiointiliike heidän nimissään puuhaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oliko niin kiire ettet voinut mennä lähimpään vessaan?
Syötkö sä vessassa?
Trollihan sä kai olet, mutta vauvan ruokkiminen on hieman eri asia kuin aikuisen ihmisen ruokailutilanne.
En ole tuo, jolle vastasit, mutta sanoisitko, että vauvat ovat toisen luokan kansalaisia, joilla ei ole ihan samoja oikeuksia kuin muilla ihmisillä, ja sen takia heidän syömisensäkään ei ole ihan samanarvoista kuin muiden?
Eivät ole mitään toisen luokan kansalaisia, mutta onhan se nyt ihan normaalia että vauvaa ruokitaan vaikkapa siellä lastenhoitohuoneessa tai vessassa. Useinko näet vauvan syövän kuten aikuinen, haarukalla ja veitsellä, itsenäisesti? Sitä minäkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syötkö sä vessassa?
Trollihan sä kai olet, mutta vauvan ruokkiminen on hieman eri asia kuin aikuisen ihmisen ruokailutilanne.
En ole tuo, jolle vastasit, mutta sanoisitko, että vauvat ovat toisen luokan kansalaisia, joilla ei ole ihan samoja oikeuksia kuin muilla ihmisillä, ja sen takia heidän syömisensäkään ei ole ihan samanarvoista kuin muiden?
Eivät ole mitään toisen luokan kansalaisia, mutta onhan se nyt ihan normaalia että vauvaa ruokitaan vaikkapa siellä lastenhoitohuoneessa tai vessassa. Useinko näet vauvan syövän kuten aikuinen, haarukalla ja veitsellä, itsenäisesti? Sitä minäkin.
Ei ole normaalia, että jonkun ikäinen ihminen ruokitaan vessassa. Jos se sinusta tuntuu hyvältä idealta, mene itse syömään vessaan.
Sellaisia lastenhoitohuoneita, jossa on varta vasten tila imettämiseen, en ole pikkulapsiaikanani nähnyt kuin muutaman, eikä yksikään niistä ole sijainnut marketissa.
Se, että vauva ei syö veitsellä ja haarukalla, ei tarkoita sitä, että vauvan ruokailupaikka olisi vessa. Argumenttisi on todella lapsellinen eikä perustu mihinkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Että menit ihan sinne, missä kulkee paljon ihmisiä edestakaisin?
Kamalaa, jos ne ihmiset näkisivät miten pientä luonnollisimmin ruokitaan. En pystyisi nukkumaan nähtyäni sellaisen järkyttävän näyn! Tai sitten ei toisten ruokailut ja rinnat kiinnosta paskaakaan ja kävelen vaan ohi - tuskin edes huomaan kun ei voisi toisten imetykset vähempää kiinnostaa...
Miten se on edelleen monelle niin vaikeaa ymmärtää, että kaikki eivät halua kauppareissullaan, ravintolassa tai muualla julkisilla paikoilla nähdä vieraan naisen rintoja ja vauvaa niitä imemässä? On erikseen tiloja vauvanhoitoa varten, olkaa hyvät ja siirtykää sivummalle hoitamaan homma eikä siihen kaikkien silmien alle.
Nykyään kiroilevia ja likaisia narkkeja ja spurguja on joka kaupan liepeillä verisine ruiskuineen. Bussipysäkin mainoksessa voi olla puolialaston nainen/mies bikini- tai boxerimainoksessa, ja väkivaltaa ja seksiä tulee teeveestä mihin kellonaikaan vaan.
Ei kuule paljon hetkauta vauva tissiä imemässä.
Mutta suomihan on täynnä näitä ammattimielensäpahoittajia, joista pahimmat tällä palstalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Imettämistä ei ole kielletty missään laissa, joten teepä ilmoitus järkkärin esimiehelle.
Sehän vain kysyi, että voiko tuon tehdä jossain muualla. Siihen voi niin halutessaan vastata "en voi". Ihan naurettavaa aina valittaa esimiehille ja milloin kellekin. Eihän se edes pyytänyt tai varsinkaan käskenyt siirtymään. Vähästä ihmiset vetää hirveetä herneet nenään.
Pelkästään tuollainen kommentointi on asiatonta. Mitään laitonta tai häiritsevää ei tapahtunut, joten ihan turha kommentti. Loppujen lopuksi syy on esimiehen, sillä hän ei ole perehdyttänyt järkkäriä tarpeeksi.
Se harso on edelleen halpaa. Kenelläkään ei ole oikeutta vauvankaan varjolla heittää omaa tissiä toisten feissiin. On meinaan epämiellyttävä näky, vaikka itse jossain äiti-pilvessä eläisikin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syötkö sä vessassa?
Näin läskin miehen syövän hampurilaista ilman veistä ja haarukkaa. Olisinko voinut pyytää häntä siirtymään vessaan syömään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tee valitus ja älä jää miettimään tyhmän ihmisen ulinaa sen pidemmin. Hienoa, että imetät lastasi siellä missä hänelle tulee nälkä :) moni ei uskalla ja aiheuttaa itselleen ihan tarpeetonta stressiä :/
Hienoa että on sinunlaisia ihmisiä! ❤️
Ap
Islaminuskoisille vieraan naisen näkeminen alasti on järkytys. Olisi ihan kohteliasta pysyä kotona imettämässä.
Itse tosin en ole nähnyt kaupoissa ikinä naturisteja. Lentokentällä näin kerran ympäripäissään olevan suomalaisen miehen, joka riisui itsensä alasti. Yllättäen ei päässyt lennolle.
Päivän naurut :DDD
Vierailija kirjoitti:
Se harso on edelleen halpaa. Kenelläkään ei ole oikeutta vauvankaan varjolla heittää omaa tissiä toisten feissiin. On meinaan epämiellyttävä näky, vaikka itse jossain äiti-pilvessä eläisikin.
Täytyykin heittää seuraavan paidattoman kaljamahaisen miehen tissien eteen harso helteillä.
Vierailija kirjoitti:
Onko jossain sanottu, että harsoa tms. ei käytetty?
Tee ap valitus järkkärin esimiehelle.
Juujuu, ja luunappi kolahtaa otsaan tai läpsy poskelle jos lapsi ei tottele. Arvostetaan kyllä!