Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hain apua vaikeaan elämäntilanteeseen ja siitä seurasi lastensuojeluilmoitus

Vierailija
08.08.2019 |

Perheestäni kuoli kolme ihmistä lyhyen ajan sisällä ja hain keskusteluapua mielenterveyspalveluista. Taustalla oli vielä raskaat vuodet lapsen isän kanssa, joka teki useita perättömiä lasuja joista seurasi raskaat selvittelyt, vaikka mitään todellista huolta ei ollutkaan. Kerroin tästäkin sairaanhoitajalle jota tapasin. Kerroin miten koin nuo ilmoitukset raskaasti ja miten suuri kynnys oli hakea nyt apua, koska pelkään että terveydenhuollosta tehdään uusi ilmoitus. Tiedot menevät isälle, ja tästä on seurannut julkinen riepottelu jossa isä on leimannut minut hulluksi. Tiedän tämän, koska olin aiemmin hakenut apua unettomuuteen kun äitini oli juuri menehtynyt. Isä riemuitsi "todisteista" että olen hullu ja pimeä enkä ole sopiva vanhemmaksi.

Nyt sain tietää että tuo hoitokontaktini, sairaanhoitaja, oli tehnyt ilmoituksen jossa kertoo surustani ja menetyksistäni. Olen todella pettynyt toimintaan. En enää koskaan pyydä apua ellei ole todellinen hätätilanne. Suru on helpottanut ja pystyn hyvin toimimaan arjessa nykyään, mutta nuo ilmoitukset ovat kaataneet uuden stressin niskaani. Isä ei ole ollut missään yhteydessä lapseensa kolmeen vuoteen, mutta ilmoitukset menevät hänelle siksi koska on huoltaja. Nämä minun terveysasioideni selvittelyt hänelle ovat kuin heittäisi bensaa liekkeihin. Se kiusaamisen ja riepottelun määrä on kohtuuton.

Kommentit (450)

Vierailija
121/450 |
08.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hölmölandia kirjoitti:

Suomessa on niin oudot systeemit nykyään ettei mitään rajaa. Ja selvästi myös hirveästi liikaa rahaa. Kallista holhousta ja valvontaa aivan tarpeettoman paljon eikä joskus mitään järkeä koko touhussa. Yritä ap jaksaa äläkä pyydä enää koskaan "apua", sillä sitä ei täällä oikeasti saa.

Olen tiennyt tämän aina, siis niin kauan kuin ollut lapsia itsellä/läheisillä. En todellakaan hae tässä maassa apua koska sitä ei oikeasti saa, vaan tilanteet vain pahenee, siitä ikään kuin rankaisu seuraa jos haet apua.

Vierailija
122/450 |
08.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/450 |
08.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sen verran paskan lapsuuden eläneenä ja josta yksikään aikuinen ei KOSKAAN tehnyt lasua. Teen lasun ihan jokaisesta, josta vähänkään huoli herää. 

Kyllä vanhemmat voi olla todella paskoa omia lapsiaan kohtaa. 

Ette voi edes kuvitella! Ja se EI NÄY PÄÄLLEPÄIN vanhemmista. Kyllä ne osaa olla hauskoja ja rentoja siinä tilanteessa, kun haastatellaan. Ja lapsi ihan vaan on lojaali tai ihan paskat housuissa, eikä uskalla siinä tilanteessa sanoa mitään. 

Resurssit ovat rajalliset, joten jokainen turha ilmoitus on pois niiltä jotka apua oikeasti tarvitsevat.

Vierailija
124/450 |
08.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ok

Ei sen nyt ole ok. Myös lastensuojeluilmoituksen yms.pitäisi auttaa perhettä. Miksi se nykyään on niin, että se vain pahentaa asioita. Juuri yksi ystäväni jolla ei ole aikaa töiden ja lastenharrastusten ja sairaiden vanhempiensa hoitamisesta itselle ollenkaan. Hänen hartain toive on lisää aikaa päiviin. Niin joku teki lastensuojeluilmoituksen, vaikka äiti on juuri lasten hyvästä huolehtimisesta poikki eli siitä harrastusrumban pyörittämisestä. Ja sitten hänet on määrätty käytän psykiatrisella sairaanhoitajalla. Muuten se olisi ok, mutta kun äidin jaksaminen on aikapulasta kiinni. Miksei annettu hänelle vaikka sen hoitajan tilalle kotihoitaja kerran viikkoon tunniksi. Se olisi auttanut tilannetta paljon enemmän. Ja ihan turha sanoa, että hoitajalla hän oppii laittamaan rajat. Hänen jaksamisen rajat eivät.ole tulleet vastaan vielä ja hän auttaa vanhempiaan ja lapsiaan vaikka kuinka joku sanoisi, ettei tarvitse.

Yritin sanoa, että nykyään annetaan "apua" joka pahentaa tilannetta, eikä tarjota sellaista apua mitä kohde oikeasti tarvitsee.

Vierailija
125/450 |
08.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen opettaja ja joudun joskus tekemään lastensuojeluilmoituksia. Niitä ei koulusta kovin pienillä perusteilla tehdä ja oman kokemukseni perusteella ihmettelen kyllä suuresti näitä, joilta lapset on tuosta vaan huostattu ilman syytä.

Meillä on ollut joitakin surkeita tilanteita lapsilla ja juuri koskaan ilmoituksista ei ole seurannut mitään. Sossut käy keskustelemassa kotona ja se on sitten siinä ja lasten tilanne jatkuu ihan samanlaisena.

Älä viitsi. Ei ilmoituksen tekijälle kerrota, mitä siellä tapahtuu.

Tottakai koulussa tiedetään jos lapsi sijoitetaan pois kotoa. Näin ei ole juuri koskaan käynyt vaikka tarve sille todellakin olisi ollut.

Vierailija
126/450 |
08.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen opettaja ja joudun joskus tekemään lastensuojeluilmoituksia. Niitä ei koulusta kovin pienillä perusteilla tehdä ja oman kokemukseni perusteella ihmettelen kyllä suuresti näitä, joilta lapset on tuosta vaan huostattu ilman syytä.

Meillä on ollut joitakin surkeita tilanteita lapsilla ja juuri koskaan ilmoituksista ei ole seurannut mitään. Sossut käy keskustelemassa kotona ja se on sitten siinä ja lasten tilanne jatkuu ihan samanlaisena.

Tottakai koulussa tiedetään jos lapsi sijoitetaan pois kotoa. Näin ei ole juuri koskaan käynyt vaikka tarve sille todellakin olisi ollut.

Ahaa eli se on sinusta se ai oa asia mitä lastensuojelu tekee? Etkä sinä ole oikea ihminen mitään arvioimaan.

Vierailija
127/450 |
08.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelma on se, että kaikki tiedot äidin voinnista menevät sille mahdollisesti vaaralliselle tai muuten vaan sekopäälle exälle. Eli jos haet keskusteluapua julkiselta puolelta itsellesi, niin ei ole mitään salassapitovelvoitetta jos apua hakevalla on lapsia. Kun ”huoli lapsista herää”, äidin väsymys yms kirjataan lasun selvitykseen ja jos on yhteishuoltajuus, tiedot menevät isälle. Tästä isä saa näppärästi aseita jos haluaa tehdä kiusaa, hakea huoltajuutta yms.

Tilanne on täysin absurdi ja sitä ei voi käsittää ellei siihen pyöritykseen joudu.

Vierailija
128/450 |
08.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Myöskään lasten sairauksiin ei auta vanhempien syyllistäminen ja uhkailu.

Sossujen keskuudessa on yleinen luulo, että lapsen käytös rakentuu vain ja ainoastaan kotikasvatuksesta.

Niin on. Veljeni lapsella synnytyksessä tullut happikatko ja sen myötä neurologisia oireita. Voitte varmaan arvata miten sossu lähestyi.

Neurologisia ongelmia hoidetaan sairaaloiden poliklinikoilla. Miksi sossu on tuossa ollut mukana?

Sen tietää vain sossu itse. En minä tiedä mikä hinku heillä on tunkea itseään asioihin jotka ovat terveydenhuollon asoita.

Kyllä sen aivan varmasti tietää vanhempi. Lukuisia kertoja olen lasta vienyt milloin mistäkin syystä tutkimuksiin ja vastaanotolle. Ei ole ollut sossuja vaanimassa ovella. Jos olisi, niin olisin kyllä tiennyt syyn eikä lääkärikään olisi noin vaan päästänyt asiaan kuulumattomia sekaantumaan asioihin.

Meille sanottiin lastenneuvolassa, että lasta ei tutkita jos emme tee itsestämme lasua, joten näin pääsi lasu mukaan. Halusimme tietysti selvittää mikä lapsemme ongelma on koska olin epäillyt autismia jo ensimmäisestä ikävuodesta. Selvisi myöhemmin että tämä lasua vaatinut rouva istui itse sosiaalitoimen puolella toimikunnassa joka näitä huostaanottoja päättää. Hän aktiivisesti lopulta ajoikin  kaikkien lastemme huostaanottoa ja onnistui siinä.

Ei ole totta, koska aikuiset ihmiset eivät voi tehdä itsestään lasu ilmoitusta.

En minä itsestäni tehnytkään vaan lapsestani, itsestämme tarkoittaa koko perhettämme, jouduimme samalla tekemään lasun kaikista muistakin lapsistamme. Perheestään voi tehdä lasun, jos mitään tietäisit tai ymmärrät.

Ei voi perheestään. Ainoastaan perheen lapsista.

Vierailija
129/450 |
08.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ahaa eli se on sinusta se ai oa asia mitä lastensuojelu tekee? Etkä sinä ole oikea ihminen mitään arvioimaan.

Ihan taatusti olen oikea ihminen arvioimaan lasten hyvinvointia. Ja sä itse tottakai olet just oikea ihminen arvioimaan lastensuojelun tilaa. Anna mä arvaan, lapset huostassa ihan ilman syytä.

Vierailija
130/450 |
08.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan taatusti olen oikea ihminen arvioimaan lasten hyvinvointia. Ja sä itse tottakai olet just oikea ihminen arvioimaan lastensuojelun tilaa. Anna mä arvaan, lapset huostassa ihan ilman syytä.

Et ole. Sinä olet opettaja. Ja itsehän sinä just valitit, miten lastensuojelu on mokaillut kaikkien sinun ilmoitustesi kanssa. Eli sinähän se tässä lasua arvostelet rankasti. Ja tykkäät että itselläsi on jopa parempi ammattitaito.

Vierailija
131/450 |
08.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luuleeko ne siellä sosiaalitoimistossa, että kun sieltä käy joku parikymppinen Sirkka kertomassa päivänselvyyksiä makaronilaatikon tekemisestä  sekä antamassa  käyttökelvottomia neuvoja elämästä useamman lapsen äidille ja istuu hymyilemässä sohvan kulmassa tunnin- pari niin siitä on apua jollekin? Ei ole. Tuhlaatte vain ihmisten aikaa. Aikaa jonka voisi vaikka siivota, nukkua, olla lasten kanssa pihalla tai vaikka harrastaa seksiä. Sirkka ottaa tiskiharjan käteen, imurin siivouskaapista, vie lapset pihalle että äiti saa ottaa päikkärit tai vaikka juoda kahvia rauhassa ja provota AV:lla. Siinä olisin jotain hyödyllistä toimintaa.

Mä sain onneks tämmöstä apua perhetyöstä kun lapsi oli pieni, siis vauva. Myöhemmin on sitten tullut tota sirkkaa.

Vierailija
132/450 |
08.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toi lasu tehdään automaattisesti ainakin jos hakee psykiatrista apua. Mä sairaustuin synnytyksen jälkeiseen masennukseen ja hain apua ja siitä tehtiin automaattisesti lasu. Musta sitä on turha kauhistella ja hyvä vaan, että tsekkaavat, että lapsilla kaikki ok. Kävivät ihan eka kotona puhumassa tilanteesta ja kävivät jonkun parin kuukauden päästä uudestaan toteamassa, että kaikki ok ja asiakkuutta ei tarvitse jatkaa. Eihän se kivaa ole ja noi noissa sosiaalipuolen ihmisissä on vaikeitakin tyyppejä. Meilläkin toinen täti kauhisteli kun olin puoli vuotta lapsen syntymän jälkeen käynyt ystäväni luona ja juonut siellä yhden lasin viiniä. Lapsen isä siis hoiti lapsen illalla ja yöllä. Vihjaili, että mulla on kuulemma alkoholiongelma.  Että joo, tollasia asioita ei ainakaan kannata mainita.

Onhan toi todella veemäistä, jos ex tekee perättömiä lasuja. Tekee asioista entistä vaikeampaa. Ja sitten näitten perättömien lasujen takia resurssit evät riitä niihin oikeasti vakaviin tapauksiin. :(

Ei lasua tehdä automaattisesti mt-tapauksissa, se riippuu mt-sairaasta vanhemmasta. Minusta ei ole koskaan tehty vaikka mt-ongelmien takia olen pysyvällä työkyvyttömyyseläkkeellä.

T: 40v yh-isä

Millainen tilanne sinulla siis noin suurin piirtein on ja millaisissa tapauksissa ilmoitus tehdään?

Itse olen tosiaan ollut vuosia pysyvällä eläkkeellä. Olen käynyt säännöllisesti psykiatrin ja psyologin juttusilla vuosituhannen vaihteessa asti. He tuntevat minut ~20v vuoden ajalta eikä kukaan heistä tai muusta hoitohenkilökunnasta ole edes koskaan vihjannut mistään lasu-ilmoituksesta. Päin vastoin se on ollut aina heille selvää, että hoida lapseni ja lapset ovat 1 elämässäni.

Diagnoosia en halua sanoa, mutta vakava varmasti kaiken järjen mukaan, jos olen mt-syistä saanut pysyvän TK-eläkkeen jo vuosia sitten.

Vaikka olisi millainen sairaus (fyysinen ja/tai psyykkinen) niin kaikki riippuu siitä sairaasta vanhemmasta. Millainen hän on vanhempani ja miten klaaraa arjen ja hoitaa lapset.

Ei mt-syyt ole automaattinen lasu-automaatti! Tämän vahvistaa 20v kokemukseni ja ammattilaisen puheet "ei kaikista tehdä lasua". Ei siksi, ettei ymmärretä tms. vaan siksi, kun ei tarvitse.

Olisi sinustakin pitänyt tehä lasu. Terveydenhoidon työntekijät rikkoi lakia, jos eivät ole tehneet

Ei aikuisesta tehdä lasu ilmoitusta.

Vierailija
133/450 |
08.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toi lasu tehdään automaattisesti ainakin jos hakee psykiatrista apua. Mä sairaustuin synnytyksen jälkeiseen masennukseen ja hain apua ja siitä tehtiin automaattisesti lasu. Musta sitä on turha kauhistella ja hyvä vaan, että tsekkaavat, että lapsilla kaikki ok. Kävivät ihan eka kotona puhumassa tilanteesta ja kävivät jonkun parin kuukauden päästä uudestaan toteamassa, että kaikki ok ja asiakkuutta ei tarvitse jatkaa. Eihän se kivaa ole ja noi noissa sosiaalipuolen ihmisissä on vaikeitakin tyyppejä. Meilläkin toinen täti kauhisteli kun olin puoli vuotta lapsen syntymän jälkeen käynyt ystäväni luona ja juonut siellä yhden lasin viiniä. Lapsen isä siis hoiti lapsen illalla ja yöllä. Vihjaili, että mulla on kuulemma alkoholiongelma.  Että joo, tollasia asioita ei ainakaan kannata mainita.

Onhan toi todella veemäistä, jos ex tekee perättömiä lasuja. Tekee asioista entistä vaikeampaa. Ja sitten näitten perättömien lasujen takia resurssit evät riitä niihin oikeasti vakaviin tapauksiin. :(

Ei lasua tehdä automaattisesti mt-tapauksissa, se riippuu mt-sairaasta vanhemmasta. Minusta ei ole koskaan tehty vaikka mt-ongelmien takia olen pysyvällä työkyvyttömyyseläkkeellä.

Millainen tilanne sinulla siis noin suurin piirtein on ja millaisissa tapauksissa ilmoitus tehdään?

Itse olen tosiaan ollut vuosia pysyvällä eläkkeellä. Olen käynyt säännöllisesti psykiatrin ja psyologin juttusilla vuosituhannen vaihteessa asti. He tuntevat minut ~20v vuoden ajalta eikä kukaan heistä tai muusta hoitohenkilökunnasta ole edes koskaan vihjannut mistään lasu-ilmoituksesta. Päin vastoin se on ollut aina heille selvää, että hoida lapseni ja lapset ovat 1 elämässäni.

Diagnoosia en halua sanoa, mutta vakava varmasti kaiken järjen mukaan, jos olen mt-syistä saanut pysyvän TK-eläkkeen jo vuosia sitten.

Vaikka olisi millainen sairaus (fyysinen ja/tai psyykkinen) niin kaikki riippuu siitä sairaasta vanhemmasta. Millainen hän on vanhempani ja miten klaaraa arjen ja hoitaa lapset.

Ei mt-syyt ole automaattinen lasu-automaatti! Tämän vahvistaa 20v kokemukseni ja ammattilaisen puheet "ei kaikista tehdä lasua". Ei siksi, ettei ymmärretä tms. vaan siksi, kun ei tarvitse.

Olisi sinustakin pitänyt tehä lasu. Terveydenhoidon työntekijät rikkoi lakia, jos eivät ole tehneet

Ei ole olemassa mitään lasu ilmoitusta.

T. Toinen saivartelija

Vierailija
134/450 |
08.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ongelma on se, että kaikki tiedot äidin voinnista menevät sille mahdollisesti vaaralliselle tai muuten vaan sekopäälle exälle. Eli jos haet keskusteluapua julkiselta puolelta itsellesi, niin ei ole mitään salassapitovelvoitetta jos apua hakevalla on lapsia. Kun ”huoli lapsista herää”, äidin väsymys yms kirjataan lasun selvitykseen ja jos on yhteishuoltajuus, tiedot menevät isälle. Tästä isä saa näppärästi aseita jos haluaa tehdä kiusaa, hakea huoltajuutta yms.

Tilanne on täysin absurdi ja sitä ei voi käsittää ellei siihen pyöritykseen joudu.

Sosiaalitoimellahan ei mikään pysy salassa. Minä saan tiedon ex mieheni ex vaimonkin kuulumisista ja terveydestä.  Ex miehelläni on lapsi ex vaimonsa kanssa ja tottakai kun minulla ja ex miehelläni on myös  alaikäinen yhteinen lapsi niin sossun papereissa me olemme kaikki samaa sakkia ja saan tietää myös mieheni ex vaimon lapsen sijoitus ja huosta asiat. Sossu on meille kummallekin antanut saman vaikean mielenterveysongelmankin kun ei keksinyt mikä vika minussa voisi olla.  Tilasin jo paperit sosiaaliasiamieheltä kirjausten korjaamisen mutta tuskin jaksan tehdä sitä, enää muutama vuosi tätä pelleilyä ja ollaan vapaita tässä päässä.

Vierailija
135/450 |
08.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sosiaalitoimellahan ei mikään pysy salassa. Minä saan tiedon ex mieheni ex vaimonkin kuulumisista ja terveydestä.  Ex miehelläni on lapsi ex vaimonsa kanssa ja tottakai kun minulla ja ex miehelläni on myös  alaikäinen yhteinen lapsi niin sossun papereissa me olemme kaikki samaa sakkia ja saan tietää myös mieheni ex vaimon lapsen sijoitus ja huosta asiat. Sossu on meille kummallekin antanut saman vaikean mielenterveysongelmankin kun ei keksinyt mikä vika minussa voisi olla.  Tilasin jo paperit sosiaaliasiamieheltä kirjausten korjaamisen mutta tuskin jaksan tehdä sitä, enää muutama vuosi tätä pelleilyä ja ollaan vapaita tässä päässä.

Minä olen adoptioäiti ja minulle on laverreltu adoptioneuvonnassa ja -seurannassa ties kenen toisen adoptioperheen asiat. Perhetuttumme on Pelalla töissä ja hän lörpötti vielä sitten lisää. Täysin estoitta.

Vierailija
136/450 |
08.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän perhe oli lastensuojelun asiakas vähän aikaa. Lähinnä minun fyysisten sairauksien aiheuttaman jaksamisongelman takia. Sossu kuitenkin perui kerta kerran jälkeen tapaamiset. Aina oli tullut joku kiireellinen. Hän perui ne usein aika viimetinkaan. Se oli rasittavaa, mutta ymmärrän, että.hätätapaukset menevät edelle. Oletin, lastensuojelun kannalta emme olleet pahoja tapauksia. Mutta kun kysyin asiakkuuden lopettamisesta yms, niin vedottiin että "lapsen etu vaatii." Epämääräinen lapsen etu, mutta mitään apua ei tullut. Vain turhia peruttuja palavereita senkin edestä.

Vierailija
137/450 |
08.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilmeisesti vointisi on ollut sellainen, että hoitaja on huolestunut.

Minun työnkuva on sellainen, että joudun tekemään lain velvoittamana kaikista lapsiperheasiakkaistani lasuilmon. Kuulen jatkuvasti perusteluja sille miksi ”juuri meidän perheestä” ei kannata/saa/voi tehdä. Mutta ei se ilmoitus ole mikään maailmanloppu.

Sinun tilanteessasi saatat saada lasun kautta esim lastenhoitoapua, jos se tukisi sinun psyyk. jaksamistasi.

Hais ta. Pa*ka.

Alkaa olemaan selvä tapaus. Eri

Vierailija
138/450 |
08.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun työnkuva on sellainen, että joudun tekemään lain velvoittamana kaikista lapsiperheasiakkaistani lasuilmon. Kuulen jatkuvasti perusteluja sille miksi ”juuri meidän perheestä” ei kannata/saa/voi tehdä. Mutta ei se ilmoitus ole mikään maailmanloppu.

Sinun tilanteessasi saatat saada lasun kautta esim lastenhoitoapua, jos se tukisi sinun psyyk. jaksamistasi.

Mikä ihmeen työnkuvasi on, että JOUDUT KAIKISTA lapsiperheasiakkaista tekemään lasun?

Esim. lastenpsykalla tehdään aina perheestä lastensuojeluilmoitus kun tulevat asiakkaaksi lapsen oireilun takia jos eivät ole vielä lastensuojelun asiakkaita. Tehdään palvelutarpeen kartoitus joka ei tarkoita huostaanottoa vaan siinä katsotaan olisiko lastensuojelusta perheelle apua.

Vierailija
139/450 |
08.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä ihmeen työnkuvasi on, että JOUDUT KAIKISTA lapsiperheasiakkaista tekemään lasun?

Esim. lastenpsykalla tehdään aina perheestä lastensuojeluilmoitus kun tulevat asiakkaaksi lapsen oireilun takia jos eivät ole vielä lastensuojelun asiakkaita. Tehdään palvelutarpeen kartoitus joka ei tarkoita huostaanottoa vaan siinä katsotaan olisiko lastensuojelusta perheelle apua.

Miksi? Miksette kysy sitä perheeltä?

Vierailija
140/450 |
08.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole olemassa mitään lasu ilmoitusta.

T. Toinen saivartelija

No kyllä vaan on olemassa lastensuojeluilmoitus. Lasu on lyhenne lastensuojelusta. Lasua ei siis tehdä kenestäkään, koska kenestäkään ei tehdä lastensuojelua. Lasu- ilmoitus eli lastensuojeluilmoitus voidaan tehdä lapsesta. Aikuisesta tai kokonaisesta perheestä sitä ei tehdä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi yhdeksän