Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hain apua vaikeaan elämäntilanteeseen ja siitä seurasi lastensuojeluilmoitus

Vierailija
08.08.2019 |

Perheestäni kuoli kolme ihmistä lyhyen ajan sisällä ja hain keskusteluapua mielenterveyspalveluista. Taustalla oli vielä raskaat vuodet lapsen isän kanssa, joka teki useita perättömiä lasuja joista seurasi raskaat selvittelyt, vaikka mitään todellista huolta ei ollutkaan. Kerroin tästäkin sairaanhoitajalle jota tapasin. Kerroin miten koin nuo ilmoitukset raskaasti ja miten suuri kynnys oli hakea nyt apua, koska pelkään että terveydenhuollosta tehdään uusi ilmoitus. Tiedot menevät isälle, ja tästä on seurannut julkinen riepottelu jossa isä on leimannut minut hulluksi. Tiedän tämän, koska olin aiemmin hakenut apua unettomuuteen kun äitini oli juuri menehtynyt. Isä riemuitsi "todisteista" että olen hullu ja pimeä enkä ole sopiva vanhemmaksi.

Nyt sain tietää että tuo hoitokontaktini, sairaanhoitaja, oli tehnyt ilmoituksen jossa kertoo surustani ja menetyksistäni. Olen todella pettynyt toimintaan. En enää koskaan pyydä apua ellei ole todellinen hätätilanne. Suru on helpottanut ja pystyn hyvin toimimaan arjessa nykyään, mutta nuo ilmoitukset ovat kaataneet uuden stressin niskaani. Isä ei ole ollut missään yhteydessä lapseensa kolmeen vuoteen, mutta ilmoitukset menevät hänelle siksi koska on huoltaja. Nämä minun terveysasioideni selvittelyt hänelle ovat kuin heittäisi bensaa liekkeihin. Se kiusaamisen ja riepottelun määrä on kohtuuton.

Kommentit (450)

Vierailija
441/450 |
25.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, tämä on niin tätä. 

Suomessa on miljoona neljäsataa tuhatta vanhuuseläkeläistä ja mä en ainakaan niiden hoitoon tule osallistumaan. 

Onneksi olkoon sote alalle jotka järjestätte eläkeläisten hoidon.

Ensi vuonna moni lopettaa myös avustajan työt, kun ei saa enää asumistukea eikä soviteltua päivärahaa. 

Vierailija
442/450 |
25.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Juu, tämä on niin tätä. 

Suomessa on miljoona neljäsataa tuhatta vanhuuseläkeläistä ja mä en ainakaan niiden hoitoon tule osallistumaan. 

Onneksi olkoon sote alalle jotka järjestätte eläkeläisten hoidon.

Ensi vuonna moni lopettaa myös avustajan työt, kun ei saa enää asumistukea eikä soviteltua päivärahaa. 

Oi voi, sairaat ja eläkeläiset ei saa enää avustajaa kotiin, mutta ehkä heille voidaan tarjota keskusteluapua. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
443/450 |
25.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Mulle sanottiin jo silloin kun sanoin harkitsevani perheen perustamista että teistä sitten tehdään automaattisesti lasu heti raskauden loppuvaiheessa. Jätin aikeeni siihen koska tuntui vähän siltä et me oltaisiin seuraavat 18 vuotta lasun seurannassa. Hyvähän se on jos seurataan, mutta täytyykö sitä yhden diagnoosin takia olla melkein lopun ikäänsä ''naimisissa'' kyseisen tahon kanssa?

Minulla kävi sosiaalityöntekijä raskausaikana sairaalassa luonani pari kertaa, ja lapsen synnyttyä tuli osastolle tsekkaamaan voinnin. Sen jälkeen en hänestä tai lastensuojelusta ole kuullut. Lapsi on nyt 5-vuotias.

Vierailija
444/450 |
25.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään mennään kertomaan masennuksesta ja väsymyksestä vasta kun lapsi 18 ja jäädään sitten saikulle ja eläkkeelle. 

Vierailija
445/450 |
25.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et ole kykenevä huolehtimaan edes itsestäsi niin miten olisit kykenevä huoletimaan lapsesta

Vierailija
446/450 |
25.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Jos et ole kykenevä huolehtimaan edes itsestäsi niin miten olisit kykenevä huoletimaan lapsesta

Auttaa, kun sossu järjestää narsistiset isovanhemmat pois jotka puuttuvat perheen elämään joka viikko ja antavat 8 kuukautta vanhalle vauvalle jäätelöä ilman lupaa. 

Kun sossu ei puutu niin nuo isovanhemmat ovat valtion hoidettavana jatkossa. 

Vierailija
447/450 |
25.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Auttaa, kun sossu järjestää narsistiset isovanhemmat pois jotka puuttuvat perheen elämään joka viikko ja antavat 8 kuukautta vanhalle vauvalle jäätelöä ilman lupaa. 

Meiltä on tulossa isovanhemmat valtion hoidettavaksi, puoliso on ainoa lapsi. 

Toivotan onnea ja kestämistä.

Vierailija
448/450 |
25.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Minkä taakseen jättää sen edestään löytää. 

Vierailija
449/450 |
25.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meistäkin tehtiin lasuilmo kun hain apua masennukseen. Minulla oli itsetuhoisia ajatuksia. Järkytyin ilmoituksesta, mutta jälkikäteen ymmärrän sen tarpeen. Sain siivousapua kotiin, eipä muuta. 

Vierailija
450/450 |
25.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Minkä taakseen jättää sen edestään löytää. 

Yksi viranomainen pääsi helpolla ja sote puolelle on tulossa iso vanhusten hoito ongelma, kun omaiset ei hoida eikä auta. Tai sitten eläkeläiset jäävät ilman hoitoa, se on se toinen vaihtoehto.